Spieeeeeeerpijn

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Spieeeeeeerpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 11:23

Wat werkt bij jullie tegen spierpijn? Mijn trainer heeft me gisteren aan een pompschema gezet met bankdrukken.. erg lekker trainen maar AUWWW!! (Voor de leek: dat is eerst 1x, rust, dan 2 keer heen en weer, rust, dan 3x heen en weer, rust, etc etc tm 10 x heen en weer en dan weer afbouwen tot 1. 110 keer bankdrukken dus Haha! )
Heb gister al een warme douche genomen, tijgerbalsem gesmeerd, en ik slik al speciale sportersmineralen. Iemand nog andere tps? Ik kan op dit moment geen kopje koffie vasthouden zo au doen mijn biceps en triceps Clown

Phillipa
Berichten: 1996
Geregistreerd: 10-05-06

Re: Spieeeeeeerpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:26

Ach gut
Ik denk dat je voortaan iets rustiger aan moet doen, want zo erg je spieren overbelasten is ook niet goed denk ik Haha!. Tja wat kan nog meer helpen .. zo'n hittepetit, warme kruik oid? Wel een beetje onhandig Tong uitsteken Beterschap!

marleen_usar

Berichten: 24684
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Spieeeeeeerpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:27

Kijk wel uit want als dit te vaak gebeurd is het niet goed voor je spieren, als het nou weer gebeurd smeer er dan gelijk margarine op.Dan krijg je namelijk veel minder spierpijn.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Spieeeeeeerpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:38

ja en als de margarine op is moet je er maar chocopasta opsmeren Rolleyes

@ laura: neem een warm bad en beweeg langzaam al je pijnlijke spieren

zorg dat je wel in beweging blijft en ook alles warm houdt
volgende keer iets minder heftig trainen en blijkbaar beter opwarmen en afkoelen

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re: Spieeeeeeerpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 12:42

hihi maak ik een broodje van mezelf, en ik was al om óp te eten Knipoog Haha!
Dit was voor een tussendoortje-dag, mijn gewone training begint een beetje gaar te worden en daar moet ik nog twee weken mee voor we die gaan omgooien. Dus even een pompdagje is wel lekker. The day after alleen wat minder Lachen

Sammyy

Berichten: 4616
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Spieeeeeeerpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:49

margarine???? helpt dat nu echt??? hoe komt dat dan dat dat helpt?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Spieeeeeeerpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 23:28

tuurlijk helpt maragrine niet, pure onzin
vooral als je je wat dieper in de opbouw van de spieren inleest.

@ laura: volgende keer zelfde dagje maar met minder gewigt

gaat niet om het gewicht dat je lift maar aan hoevaak je het doet

succes

Sammyy

Berichten: 4616
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Spieeeeeeerpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 00:43

oeps, sorry. blond Bloos

Zinn

Berichten: 4518
Geregistreerd: 03-11-06
Woonplaats: Beerse, België

Re: Spieeeeeeerpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 00:49

als ik stijf ben van te sporten,bv mijn benen, stretch ik ze enkele keren op een dag. dit helpt bij mij heel goed,met een warm bad idd nog beter.je moet zelf een beetje zoeken hoe vaak,ik doehet gewoon als het weer wat meer pijn doet ,ff stretchen en plooien,in alle richtingen die maar kunnen en dan is het weer wat beter.

TurdusMerula

Berichten: 23914
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Spieeeeeeerpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 00:55

[qoute]ja en als de margarine op is moet je er maar chocopasta opsmeren[/quote]
Tong uitsteken:P

Ik merk zelf altijd dat beweging uiteindeijk wel altijd zorgt dat de spierpijn korter is.
Trek je dat niet, en de spierpijn ook niet meer, wil voor een keertje paracetamol helpen. Maar dat mag natuurlijk geen gewoonte worden...

marleen_usar

Berichten: 24684
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Spieeeeeeerpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 08:16

Natuurlijk werkt HET WEL,het stond namelijk zelfs in een blad wat gaat over gezondheid.Ik heb er al veel mensen blij mee gemaakt, met de tip.Ook als een paard op je voet gaat staan of je gaat door je enkel, dan moet je het er gelijk opsmeren.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Spieeeeeeerpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:45

werkt appelstroop dan ook?

denk het wel hoor

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re: Spieeeeeeerpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 12:06

Angelstears schreef:
tuurlijk helpt maragrine niet, pure onzin
vooral als je je wat dieper in de opbouw van de spieren inleest.

@ laura: volgende keer zelfde dagje maar met minder gewigt

gaat niet om het gewicht dat je lift maar aan hoevaak je het doet

succes


Thanks for the tips guys, maar over de training hoeft het niet te gaan, ik weet goed waar ik mee bezig ben en mijn trainer is professioneel Lachen (bovendien was 25 kilo al het laagste wa erop zat en er kon niks af dus Bloos Haha! )
De spierpijn is vandaag van mijn armen naar mijn borst getrokken. Ben toch wel heel benieuwd naar wat margarine voor ingredient heeft wat werkt? Ik heb nu warme douches, spiroflor en een massage van mijn lieve vriendje geprobeerd Lachen Vandaa op de sportschool na het sporten maar eens de sauna in, dat helpt misschien ook wel wat Lachen

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Re: Spieeeeeeerpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:56

Oef Ach gut
Ik smeer er altijd spiroflor van vsm op. (srl gelei?) Maar dat heb jij ook al gedaan lees ik. Ik vind het altijd wel een erg fijn middel, al weet ik nu niet of mijn spierpijn de volgende dag over is door dat middel of doordat het gewoon weg is.
Een warme douche en natuurlijk een massage van vriendlief is ook niet verkeerd Knipoog
En een beetje blijven bewegen natuurlijk. Veel mensen blijven met spierpijn alleen maar zitten en liggen, maar hierdoor gaat het niet sneller over. Lichtelijke beweging is alleen maar goed Lachen

Dennis

Berichten: 31486
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Spieeeeeeerpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 17:16

Het gewoon weer doen Clown.

Ik kon laatst haast niet lopen van de spierpijn. Had een weekje vrij gehad van mijn stage(opleiding hoefsmid) en de eerste dag dat ik weer kwam meteen een paar 'niet zulke lieve' paarden gehad. De dag daarna kon ik m'n bed amper uit komen, toch d'r uit gesleept, heen gegaan en aan de gang gegaan. Half uurtje later voelde ik mij al beter. Een goed uur later had ik nergens meer last van, nog later werd ik zelfs fitter dan normaal!

Verder, warme douce, af en toe flink alle kanten op uit rekken en die massage van je vriendje is ook wel een goed idee Knipoog.

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re: Spieeeeeeerpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 18:08

Angelstears schreef:
werkt appelstroop dan ook?

denk het wel hoor


Jezus zeg,kan je ff normaal doen?
Heb je het ooit geprobeert?Nee?Dus hou dan je mond

@TS,ik zou als ik jou was gewoon verder je ding doen,niet teveel letten op je pijn.
Als je nu het extra kalm aan gaat doen ga je volgens mij meer last krijgen

verootjoo
Berichten: 35667
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Spieeeeeeerpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 18:12

Margarine of wat je er ook op smeert werkt absoluut niet. Is allang onderzocht Ja Het kan namelijk nooit door de huid heen trekken zodat het helpt voor de spieren .

Voortaan een betere specifieke warming up doen voor die spieren, en gelijk daarna gaan trainen. Daarna natuulijk een cooling down Lachen

marleen_usar

Berichten: 24684
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Spieeeeeeerpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 18:18

Ik heb van verschillende mensen zeer goede reacties gekregen, als ze margarine hadden gebruikt.

verootjoo
Berichten: 35667
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Spieeeeeeerpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 18:38

Ow, psychisch zal het heus ook wel wat doen. Placebo-effect noemen ze dat. Je mag het er ook heus wel opsmeren als je vind dat het helpt. Maar echt werkt het niet Knipoog

Perlina

Berichten: 1123
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Spieeeeeeerpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 19:53

Het zou niet best zijn als margarine zou helpen, want dat zou betekenen dat er zomaar stoffen door je huid heen konden gaan. Dat is nl juist niet de functie van je huid Knipoog Spierpijn gaat normaal geproken vanzelf over, dus ook als je er margarine op smeert, maar dat zal er ws niet aan bijdragen.

Laura, het enige wat ik kan bedenken is goed warm houden, evt spierbalsmen en als het echt te erg wordt een asprientje zodat je niet verkrampt gaat bewegen van de pijn.


edit:typo

Anoniem

Re: Spieeeeeeerpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 20:10

Ik sluit me bij Perlina aan.
Wel mag het wat vriendelijker, marleen_usar bedoelde het goed en zal het wel niet verzinnen.

Niek123

Berichten: 2087
Geregistreerd: 19-12-05

Re: Spieeeeeeerpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 21:54

lekker in een warmbad liggen Haha!