Hoe toch oefeningen doen als je 8 uur moet zitten?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Hoe toch oefeningen doen als je 8 uur moet zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 10:29

Ik werk als receptioniste en ik zit elke werkdag 8 uur op me kont!
Dat geeft meerdere problemen eigenlijk.

Ten eerste word ik er behoorlijk moe van, want als het wat rustiger is dan zit je alleen maar en val je zowat in slaap. Slapen (heb zelfs bloedtesten laten doen bij de dokter maar daar was niks op te vinden)
Ten tweede merk ik het erg aan mijn gewicht en vetgehalte want die stijgt behoorlijk, ik beweeg namelijk niet. (ik ben in 1 jaar 10 kilo aangekomen! Huilen )
Ten derde krijg ik last van mijn stoelgang want als je de hele dag zit en je beweegt bijna niet dan komen je darmen niet in beweging en komt je stoelgang moeilijk op gang. (Soms kan ik een hele week niet naar de wc)

Wie heeft tips om toch een beetje meer te kunnen bewegen?
Misschien oefeningen voor aan je bureau?

Meer bewegen zit er niet in, ik moet bij de telefoon blijven, ik heb ook archiveer werk daar bij zit je ook.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: Hoe toch oefeningen doen als je 8 uur moet zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:44

Van dat zo'n springbal kopen (op pootjes) want dan ben je bezig om je lichaam in balans te houden. Dat is ook soort van bewegen.

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Re: Hoe toch oefeningen doen als je 8 uur moet zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 11:00

Waar kan je dat kopen?
Ik heb nog nooit van zo'n bal gehoord....

Heeft er iemand ervaring met zo'n bal?

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: Hoe toch oefeningen doen als je 8 uur moet zitten?