Burn-out

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blablabla11

Berichten: 7882
Geregistreerd: 27-05-06

Burn-out

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 10:34

Ik zit nu al 1,5 maand thuis met een burn-out..
Zijn er hier meer mensen die er mee te maken hebben of mee temaken hebben gehad .. En hoe gaat jullie er mee om??

Oamaru

Berichten: 10589
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Dubai

Re: Burn-out

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 16:42

Mijn vader is er anderhalf jaar uit geweest door een burn-out. Hij begon op een avond te zweten, hij werd groen, misselijk. Hij ging sochtends om 6 uur naar z'n werk en kwam om 8 uur savonds thuis. Na anderhalf jaar is hij het nu weer rustig aan het oppakken. Nog steeds snel hoofdpijn, prikkelbaar, vat sommige dingen niet en pikt soms iets niet op. Rustig blijven, en niet gaan uitlachen en dingen vaak en helder uitleggen.

Gaat momenteel weer wat beter met hem, maar god wat een rotperiode..

Heel veel sterkte en succes!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Re: Burn-out

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 17:44

Ik ga toevallig vandaag voor de derde keer naar de psycholoog toe, puur voor mijn pefectionisme en dit heeft me dit keer de kop gekost.

Vandaag is het 3 maanden geleden dat ik voor het eerst naar de HA ging met maagpijn en misselijkheid, na een maand kwam er pas uit dat het puur stress was en dat ik op was.
Ik kon niet eens meer winkelen zonder misselijkheidsaanvallen te krijgen.

Het gaat nu opzich goed, heb het alleen nog een heel klein beetje op de maandag en dinsdag omdat ik dan stage heb. FDe cognitieve gedragsverandering helpt bij mij heel goed.

Blablabla11

Berichten: 7882
Geregistreerd: 27-05-06

Re: Burn-out

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 09:56

ik moest van de bedrijfsarts week 49 te werk.. Ik had het idee dat ik dat nog niet aan kon.. Heb amper energie voor mijn eigen paarden.. als ik daar 2 uurtjes geweest ben ben ik helemaal kapot..
Dus ik moest gister weer naar therapie.. en die had zoiets van WAT jij gaat echt nog niet te werk... Als ik nu weer zou moeten gaan werken is dat kleine beetje energie wat ik heb opgebouwd weer weg en kom ik alleen maar dieper in mijn burn-out terecht en kan er een depressie bij komen en dan word het alleen maar zwaarder en moeilijker er uit te komen.. NU blijkt dat bedrijfsartsen via een tabel werken en dat je met een brun-out met 6 weken weer aan het werk moet... Lekker dan... niemand met een burn-out kan beter worden in zo'n korte tijd.. Lekker he van die mensen van de theorie...

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart Belgiƫ

Re: Burn-out

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 12:54

Breek me de ... niet open over bedrijfsartsen. Mijn vader had een zware hartaanval gehad, net overbruggingen gekregen en de bedrijfsarts zei dat hij wel weer aan het werk kon. Mijn ouders zeiden nog dat er nog niet eens een nacontrole geweest was of de operatie gelukt was, maar dat maakte helemaal niets uit volgens de bedrijfsarts....
Gelukkig hebben ze de hartchirurg gebeld en die heeft gelijk een boos telefoontje naar die bedrijfsarts gedaan en pas een half jaar later is hij daadwerkelijk (deeltijds!!) aan het werk gegaan.

Heel veel sterkte trouwens, ik weet hoe het voelt, neem de tijd voor jezelf en laat je door niemand opjagen!

Blablabla11

Berichten: 7882
Geregistreerd: 27-05-06

Re: Burn-out

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 14:13

ja de therapeute zij ook al anders bellen ze mij maar... maar je gaat NIET te werk zei ze..

gelukkig is je vader er goed boven op gekomen.... wel erg... vaga gasten die bedrijfsartsen.. ze werken alleen maar via een tabel zo dat hun eigencijfers hoog zijn tegen over hun bazen.. zo van kijke bij mij zijn ze zo snel weer te werk gegaan.. maar ze denken niet aan hun patient..

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart Belgiƫ

Re: Burn-out

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 19:42

Lindy1982 schreef:
ja de therapeute zij ook al anders bellen ze mij maar... maar je gaat NIET te werk zei ze..

gelukkig is je vader er goed boven op gekomen.... wel erg... vaga gasten die bedrijfsartsen.. ze werken alleen maar via een tabel zo dat hun eigencijfers hoog zijn tegen over hun bazen.. zo van kijke bij mij zijn ze zo snel weer te werk gegaan.. maar ze denken niet aan hun patient..


Inderdaad ja, het is heel erg maar het is echt zo! Ik moet er niet aan denken hoeveel mensen wel braaf aan het werk gaan onder het motto "de dokter zal het wel weten" en er vervolgens ofwel een gigaterugslag van krijgen, ofwel het niet kunnen navertellen...

boemel

Berichten: 8547
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Burn-out

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 13:07

Ik heb hier ook mee te maken gehad. Lang thuis zitten was voor mij echt geen oplossing.
Ik was bang dat ik vergeten/vervangen zou worden en had hierdoor toch geen rust in mijn hoofd.
Ik ben begonnen met 3 uur per dag werken en heb dit in 3 maanden tijd opgebouwd tot 8 uur.

Moet zeggen dat het heel zwaar was! Was ook vaak doodmoe. Heb echt duidelijk mijn ups and downs gehad.
Ik ben er uiteindelijk wel beter uitgekomen. Ik voel beter aan wanneer het "genoeg" is en kan ook beter mijn grenzen stellen.
Ook ik ben perfectionistisch ingesteld. Voel me erg betrokken en verantwoordelijk voor mijn werk. Dat maakt het niet altijd even makkelijk.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Burn-out

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 21:17

Jij zit niet AL 1,5 maand thuis met burn out maar PAS. Ik wil niet vervelend zijn maar een burn-out duurt dus echt lang. Je bent echt te lang over je eigen grenzen heen gegaan anders zo u je niet in deze situatie zitten. Eerst maar eens uitrusten. Dan maar eens leren hoe jij je grenzen voelt en bewaakt. En er liggen nog veel meer klussen op je te wachten. Reken alsjeblieft op meer dan genoeg tijd, dan kan het altijd nog meevallen.