De Arrabel Theorie....

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

De Arrabel Theorie....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 10:59

Ik zit wel is te denken.. (Ja dat doe ik ook wel is.. Knipoog )

Ik ben benieuwd hoe andere mensen hier over denken.
Je ziet steeds meer mensen die ziektes hebben, aangeboren, op latere leeftijd, lichamelijk of geestelijk.
De gekste dingen kunnen mensen hebben, op dit moment leven we volgens mij een beetje in het borderline tijdperk want doktoren en psichiaters staan heel snel met hun stempeltje klaar en bestempelen je maar even als borderline.
(even voor mensen die bang zijn dat ze borderline hebben, je kan testen doen op internet, dan heb je volgens mij 12 dingen en als jezelf herkent in 8 van de 12 stellingen dan zou je borderline hebben Gestoord , nou geloof mij, dat is echt onzin!! wil je daar meer over weten kan je me pben)

Maar even om terug te komen op de Arrabel Theorie.
In het dierenrijk word er gevochten, afgeslacht en dieren opgegeten.
De mannen moeten met elkaar strijden, of dat nou door middel van vechten is, mooi zijn, slim zijn of snel zijn er moet gestreden worden om je genen door te geven.
Bij elk dierenras (in het wild) kan je er gif op in nemen dat alleen de sterkste mannen met de vrouwen kunnen paren, zo krijg je de grootste kans op sterk nageslacht die later op hun beurt ook weer zal moeten strijden om hun genen door te geven zodat altijd de sterkste man zijn genen door zal geven.
Alle prooidieren worden op hun beurt ook nog is gefilterd door de roofdieren, mocht een prooidier toch ziek zijn of niet goed zat hij niet mee kunnen komen met de kudde en/of gepakt worden door een roofdier.
Zo hou je altijd de sterkste over, en dat is goed.

Maar dan gaan we even kijken naar de mensen wereld, niet veel anders dan de dierenwereld maar wij hoeven niet te strijden om te kunnen paren, natuurlijk wel met mooie praatjes en versiertrucjes maar de mannen hoeven niet te vechten.
Een man of een vrouw die ms heeft, suikerziekte, kanker, schizofrenie, dwangnerveuse enz. enz. enz. heeft kan gewoon "paren" en kinderen op de wereld zetten wat in de dierenwereld uit den boze zou zijn.
En dit gebeurt al eeuwen lang, de mannen hoeven niet te vechten, slechte genen is bij ons geen probleem op kinderen te maken, en zo kruist een zwakker iemand met een zwakker iemand en die weer met een zwak iemand en die weer enz.
En zo hou je een heel zwak ras over, die maar aan "paart", er word niks gefilterd, hoogstens op een ziekte epidemie waar de zwaksten het niet overleven.

Je ziet het ook bij dieren in gevangenschap, ze kunnen niet zelf kiezen wat hun partner word want de mens kiest dat voor hun uit, die reu past mooi op die teef of die kat past goed op die poes.
Of erger nog, de labrador is nu erg in, pak die reu maar en laat die maar al die teven dekken, en laat die reu ook maar alle dochters van die teef dekken.
Iets wat in de natuur nooit zal gebeuren!
Je ziet wat er van komt, zieke en zwakke honden, zeker in de rassen die populair zijn.

Wat ik met deze theorie wil zeggen... ja dat weet ik eigenlijk niet.
Maar ik weet wel dat ik me zorgen maak voor de toekomst, mensen worden steeds gekker, zwakker en zieker, en we paren maar door zwak op zwak op zwak.

Wat vinden jullie van deze theorie?
Ben ik helemaal doorgeslagen of zijn jullie het er wel mee eens?

Vanessa24
Berichten: 2202
Geregistreerd: 10-05-06

Re: De Arrabel Theorie....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:39

Ik ben het er wel mee eens. De mensen worden ook steeds zwakker, het komt niet alleen door genetisch materiaal, maar ook door de manier waarop we leven. En ergens is het maar goed ook, de wereld is overvol en we verwoesten alles om ons heen. We zijn onze eigen graf aan het graven op deze manier, en ik denk doordat er steeds meer mensen erbij komen met lichamelijke en geestelijke beperkingen, de mensheid op den duur uitgedunt word.
De dieren in het wild paren alleen maar om hun soort te doen overleven, dat is bij ons totaal niet meer van belang, dus waarschijnlijk is het voor ons niet meer belangrijk om te kijken naar de sterke genen die doorgegeven kunnen worden om een sterker en beter mens neer te kunnen zetten.

Kikka

Berichten: 4691
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Re: De Arrabel Theorie....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:47

Ik heb er nooit zo over nagedacht, maar nu je het zegt, klinkt het eigenlijk wel heel logisch. Haha!
Dus ik ben het met je eens Ja

Mendi

Berichten: 2292
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: De Arrabel Theorie....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:12

En wat denk je dan van enorme natuurrampen of epidemiën? Als er bijvoorbeeld een hele groep mensen slachtoffer wordt van een ramp of aan een ernstige ziekte overlijdt, dan dunt dat gelijk weer een hele grote groep uit. Volgens mij is dat wel een teken van de natuur om er zo af en toe een stokje voor te steken.

Roihi

Berichten: 2907
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: De Arrabel Theorie....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:20

@Mendi: idd, maar dat neemt niet weg dat er nog steeds heeeeeel veel mensen op de wereld overblijven Lachen

ben het volledig met je eens arabell.
en als je dan in een topic durft zeggen dat je voor aburtus kiest als je op voorhand weet dat het kindje down-syndroom heeft dan zou het niet menselijk zijn volgens sommigen...

onze technologie tegenwoordig is allemaal wel knap en zo, maar als je het op deze manier gaat benaderen dan is er niet veel goeds meer aan onze technologie omdat we op die manier de zwaktes in de menselijke genen gaan in stand houden.

Arrabel, je hebt hier wel een heel zwaar onderwerp gekozen Haha!

Mendi

Berichten: 2292
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: De Arrabel Theorie....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 14:35

Wirobelgje schreef:
@Mendi: idd, maar dat neemt niet weg dat er nog steeds heeeeeel veel mensen op de wereld overblijven Lachen

Ja dat is waar, ik denk dat de menselijke populatie een beetje is doorgeschoten, ook omdat, wat jij zegt, de medische wetenschap iedereen maar in leven houdt. Daarom ben ik ook blij dat je bij je huisdieren tenminste kan zeggen: "genoeg is genoeg" en dan op een voor het dier zelf zo gunstig mogelijk moment het leven kan beëindigen.

dwaallicht

Berichten: 3552
Geregistreerd: 27-12-04

Re: De Arrabel Theorie....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 19:03

Arrabel schreef:
Ik zit wel is te denken.. (Ja dat doe ik ook wel is.. Knipoog )

Ik ben benieuwd hoe andere mensen hier over denken.
Je ziet steeds meer mensen die ziektes hebben, aangeboren, op latere leeftijd, lichamelijk of geestelijk.
De gekste dingen kunnen mensen hebben, op dit moment leven we volgens mij een beetje in het borderline tijdperk want doktoren en psichiaters staan heel snel met hun stempeltje klaar en bestempelen je maar even als borderline.
(even voor mensen die bang zijn dat ze borderline hebben, je kan testen doen op internet, dan heb je volgens mij 12 dingen en als jezelf herkent in 8 van de 12 stellingen dan zou je borderline hebben Gestoord , nou geloof mij, dat is echt onzin!! wil je daar meer over weten kan je me pben)

Maar even om terug te komen op de Arrabel Theorie.
In het dierenrijk word er gevochten, afgeslacht en dieren opgegeten.
De mannen moeten met elkaar strijden, of dat nou door middel van vechten is, mooi zijn, slim zijn of snel zijn er moet gestreden worden om je genen door te geven.
Bij elk dierenras (in het wild) kan je er gif op in nemen dat alleen de sterkste mannen met de vrouwen kunnen paren, zo krijg je de grootste kans op sterk nageslacht die later op hun beurt ook weer zal moeten strijden om hun genen door te geven zodat altijd de sterkste man zijn genen door zal geven.
Alle prooidieren worden op hun beurt ook nog is gefilterd door de roofdieren, mocht een prooidier toch ziek zijn of niet goed zat hij niet mee kunnen komen met de kudde en/of gepakt worden door een roofdier.
Zo hou je altijd de sterkste over, en dat is goed.

Maar dan gaan we even kijken naar de mensen wereld, niet veel anders dan de dierenwereld maar wij hoeven niet te strijden om te kunnen paren, natuurlijk wel met mooie praatjes en versiertrucjes maar de mannen hoeven niet te vechten.
Een man of een vrouw die ms heeft, suikerziekte, kanker, schizofrenie, dwangnerveuse enz. enz. enz. heeft kan gewoon "paren" en kinderen op de wereld zetten wat in de dierenwereld uit den boze zou zijn.
En dit gebeurt al eeuwen lang, de mannen hoeven niet te vechten, slechte genen is bij ons geen probleem op kinderen te maken, en zo kruist een zwakker iemand met een zwakker iemand en die weer met een zwak iemand en die weer enz.
En zo hou je een heel zwak ras over, die maar aan "paart", er word niks gefilterd, hoogstens op een ziekte epidemie waar de zwaksten het niet overleven.

Je ziet het ook bij dieren in gevangenschap, ze kunnen niet zelf kiezen wat hun partner word want de mens kiest dat voor hun uit, die reu past mooi op die teef of die kat past goed op die poes.
Of erger nog, de labrador is nu erg in, pak die reu maar en laat die maar al die teven dekken, en laat die reu ook maar alle dochters van die teef dekken.
Iets wat in de natuur nooit zal gebeuren!
Je ziet wat er van komt, zieke en zwakke honden, zeker in de rassen die populair zijn.

Wat ik met deze theorie wil zeggen... ja dat weet ik eigenlijk niet.
Maar ik weet wel dat ik me zorgen maak voor de toekomst, mensen worden steeds gekker, zwakker en zieker, en we paren maar door zwak op zwak op zwak.

Wat vinden jullie van deze theorie?
Ben ik helemaal doorgeslagen of zijn jullie het er wel mee eens?


Maar dit is toch ook heel logisch?
Niet om je af te vallen, maar volgens mij is deze "theorie" al heeeel erg lang bekend..
In de natuur geldt gewoon het recht van de sterkste, alleen die overleven en kunnen zich dus voortplanten.Omdat wij iedereen in leven houden, ook al hebben die mensen "foutjes" krijg je ook meer ziektes/afwijkingen etc..

verwijderd09
Berichten: 1358
Geregistreerd: 18-01-04

Re: De Arrabel Theorie....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 19:08

idd volgens mij al vrij lang bekend. een verlenging op de evolutie theorie gok ik.

Sophie2
Berichten: 4814
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Winterswijk

Re: De Arrabel Theorie....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 19:13

dwaallicht schreef:
Arrabel schreef:
Ik zit wel is te denken.. (Ja dat doe ik ook wel is.. Knipoog )

Ik ben benieuwd hoe andere mensen hier over denken.
Je ziet steeds meer mensen die ziektes hebben, aangeboren, op latere leeftijd, lichamelijk of geestelijk.
De gekste dingen kunnen mensen hebben, op dit moment leven we volgens mij een beetje in het borderline tijdperk want doktoren en psichiaters staan heel snel met hun stempeltje klaar en bestempelen je maar even als borderline.
(even voor mensen die bang zijn dat ze borderline hebben, je kan testen doen op internet, dan heb je volgens mij 12 dingen en als jezelf herkent in 8 van de 12 stellingen dan zou je borderline hebben Gestoord , nou geloof mij, dat is echt onzin!! wil je daar meer over weten kan je me pben)

Maar even om terug te komen op de Arrabel Theorie.
In het dierenrijk word er gevochten, afgeslacht en dieren opgegeten.
De mannen moeten met elkaar strijden, of dat nou door middel van vechten is, mooi zijn, slim zijn of snel zijn er moet gestreden worden om je genen door te geven.
Bij elk dierenras (in het wild) kan je er gif op in nemen dat alleen de sterkste mannen met de vrouwen kunnen paren, zo krijg je de grootste kans op sterk nageslacht die later op hun beurt ook weer zal moeten strijden om hun genen door te geven zodat altijd de sterkste man zijn genen door zal geven.
Alle prooidieren worden op hun beurt ook nog is gefilterd door de roofdieren, mocht een prooidier toch ziek zijn of niet goed zat hij niet mee kunnen komen met de kudde en/of gepakt worden door een roofdier.
Zo hou je altijd de sterkste over, en dat is goed.

Maar dan gaan we even kijken naar de mensen wereld, niet veel anders dan de dierenwereld maar wij hoeven niet te strijden om te kunnen paren, natuurlijk wel met mooie praatjes en versiertrucjes maar de mannen hoeven niet te vechten.
Een man of een vrouw die ms heeft, suikerziekte, kanker, schizofrenie, dwangnerveuse enz. enz. enz. heeft kan gewoon "paren" en kinderen op de wereld zetten wat in de dierenwereld uit den boze zou zijn.
En dit gebeurt al eeuwen lang, de mannen hoeven niet te vechten, slechte genen is bij ons geen probleem op kinderen te maken, en zo kruist een zwakker iemand met een zwakker iemand en die weer met een zwak iemand en die weer enz.
En zo hou je een heel zwak ras over, die maar aan "paart", er word niks gefilterd, hoogstens op een ziekte epidemie waar de zwaksten het niet overleven.

Je ziet het ook bij dieren in gevangenschap, ze kunnen niet zelf kiezen wat hun partner word want de mens kiest dat voor hun uit, die reu past mooi op die teef of die kat past goed op die poes.
Of erger nog, de labrador is nu erg in, pak die reu maar en laat die maar al die teven dekken, en laat die reu ook maar alle dochters van die teef dekken.
Iets wat in de natuur nooit zal gebeuren!
Je ziet wat er van komt, zieke en zwakke honden, zeker in de rassen die populair zijn.

Wat ik met deze theorie wil zeggen... ja dat weet ik eigenlijk niet.
Maar ik weet wel dat ik me zorgen maak voor de toekomst, mensen worden steeds gekker, zwakker en zieker, en we paren maar door zwak op zwak op zwak.

Wat vinden jullie van deze theorie?
Ben ik helemaal doorgeslagen of zijn jullie het er wel mee eens?


Maar dit is toch ook heel logisch?
Niet om je af te vallen, maar volgens mij is deze "theorie" al heeeel erg lang bekend..
In de natuur geldt gewoon het recht van de sterkste, alleen die overleven en kunnen zich dus voortplanten.Omdat wij iedereen in leven houden, ook al hebben die mensen "foutjes" krijg je ook meer ziektes/afwijkingen etc..


Ik ga hierin mee..

SONY

Berichten: 2141
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Regio Rijnmond

Re: De Arrabel Theorie....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 19:15

Ik denk zeker dat er ene kern van waarheid in zit! Als je overlastbestrijding met roofvogels doet, en je hebt bijvoorbeeld een groep van paar honderd kraaien en er hoeft maar 1 met een wit vlekje bij te zitten. Die word er meteen uitgepakt net zoals zieke dieren.

En inderdaad je ziet tegenwoordig heleboel ziekte's en verbaas me er nog steeds over. Vind het eigenlijk een hele logische theorie, in het dierenrijk worden de zwakke en zieke dieren euit gehaald. Daardoor worden bepaalde (erfelijke) ziekte's niet doorgegeven.

In de ''mensenwereld'' vermenigvuldigen mensen met bijvoorbeeld erfelijke aandoeningen zich gewoon, daardoor blijven ziekte's in de familie's zitten en worden doorgegeven.

Maarja daar doe je niks aan natuurlijk...

Verder is deze theorie al veel langer bekend, staat zelfs beschrven in één van de boeken van Darwin (evolutie theorie). Het recht van de sterksten geld.. natuurlijke selectie etc.

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Re: De Arrabel Theorie....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 19:18

Natuurlijk is het wel waar dat ziektes niet zo snel verdwijnen als zieke mensen ook paren. Overigens gebeurd dit in het dierenrijk denk ik ook nog wel, als een ziekte niet direct van buiten zichtbaar is. Je vergeet echter, dat er ook dokters e.d. zijn en dat incl. dokters e.d. mensen juist een heel sterk ras zijn. Aangezien we de wereld domineren en eigenlijk alleen wijzelf ons nog zouden kunnen vernietigen denk ik dat je je er iig geen zorgen over hoeft te maken. Of vergeet ik nu iets belangrijks?

SONY

Berichten: 2141
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Regio Rijnmond

Re: De Arrabel Theorie....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 20:04

Erfelijke ziekte's in de familie kunnen vaak niet uitgebannen worden, het word doorgegeven in de genen, het hoeft niet persé actief te zijn maar het zit wel in de genen, en dus kan je het doorgeven.

Daarom maak je ook onderscheid in erfelijke ziekte's en niet erfelijke ziekte's. En als iemand inwendig ziek is merk je het ook, zeker bij dieren, ze zonderen zoch af, gaan in een hoekje zitten, andere dieren merken het ook en sluiten het dier buiten.

Dus ook al is de ziekte inwendig, het dier word er vaak alsnog uitgepikt.

En eigenlijk vind ik mensen best wel dom, vergleken bij dieren. Wij hebben het vermogen om ruimer te denken, onze hersenen zijn in geen opzichte met die van dieren te verglijken.

Verder denk ik dat er over een hele hele boel jaren het mensenras best wel eens ten einde kan komen hoor, want ziekte's worden doorgegeven,soms inteelt, virussen etc.

Roihi

Berichten: 2907
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: De Arrabel Theorie....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 11:43

eigenlijk is de mensheid zichzelf aan het uitroeien bij wijze van spreken...

tienus63

Berichten: 12156
Geregistreerd: 09-08-05

Re: De Arrabel Theorie....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 11:55

Ik denk overigens dat het nog wel meevalt met de soorten nieuwe ziektes die we ontdekken.
Veel van deze aandoeningen zijn er al veel langer, alleen omdat de medische kennis zich blijft ontwikkelen, zijn de medici steeds beter in staat om allerlei aandoeningen afzonderlijk te benoemen.

Ik denk dat het zeker zo is, dat door de globalisering het gebeurt dat ziektes zich gemakkelijker verspreiden en groepen besmetten die er wel vatbaar voor zijn, terwijl de ziektes in het oorsprong gebied hooguit wat griepverschijnselen vertonen.

De polynesische bevolking heeft zwaar geleden onder de invasie van de blanken, zij kwamen in aanraking met ziektes die in hun gebied niet voorkwamen. Hetzelfde is gebeurd met de indianen en Inca, Azteken etc.

Verder denk ik dat het gelukkig nooit het geval zal zijn dat alle ziektes zijn te genezen, de natuur houdt zichzelf in stand.

Maar om op de stelling van Arrabel terug te komen; ik moet altijd wel een beetje gniffelen bij de geboorte van een kleine bij een zeer kundige fokker.
Die mensen zijn uren en dagen bezig om een gefundeerde hengstenkeuze bij hun merrie te zoeken, maar bij de liefde tussen man en vrouw gaat zijn indexen en prestaties, afwijkende standen, karkater niet meer belangrijk Clown

plurkje

Berichten: 171
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Brabant

Re: De Arrabel Theorie....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 12:07

Wirobelgje schreef:
en als je dan in een topic durft zeggen dat je voor aburtus kiest als je op voorhand weet dat het kindje down-syndroom heeft dan zou het niet menselijk zijn volgens sommigen...
...
Arrabel, je hebt hier wel een heel zwaar onderwerp gekozen Haha!


Zwaar onderwerp inderdaad, maar daarom niet minder intrigerend. Wirobelgje gebruikt het woord menselijk en dat is direct ook een sleutelwoord hierbij. De mens 'vergeet' namelijk nog wel eens dat menselijk uiteindelijk ook dierlijk is. Wij zijn gewoon dieren, maar dan met het vermogen te denken en redeneren. Door dit vermogen denken wij echter dat wij boven dieren staan en buiten het dierenrijk. Wij denken dat de evolutie ons voorbij gaat. Niets is minder waar en vroeg of laat zal onze arrogantie ons 'in de kont bijten' zoals de engelsen dat zo mooi zeggen...

Rowy

Berichten: 639
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Hapert

Re: De Arrabel Theorie....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 22:05

Lastig dit... Aan de ene kant ben ik het volledig met je eens!

Maar ook gruwelijk dubbel! Ik heb zelf namelijk een vorm van autisme, en ben erg gevoelig voor depressie. Paar jaar medicijnen voor gehad, nu gaat het weer wat beter, maar toch terugval kan altijd komen. Ben dus eigenlijk zelf 1 van die zwakkeren die om ons ras sterk te maken dus geen kinderen mag maken...

Direkt daarna vraag ik mij af of die gedachten van mij en veel zwakken/depressieven of wat dan ooken met mij hebben over eventueel een eind aan m'n leven maken (heb ik niet meer! maar had ik, gewoon even een voorbeeld) er waren óm ons ras sterk te houden. Dus ik ben zwak, er is geen roofdier dat mij uit de weg ruimt dus doe ik het zelf. Klinkt lekker hard maar goed ik mag dat zeggen vanuit mijn positie.

Dusja ik begrijp wat je bedoelt, maar ik vind het eigenlijk wel een beetje natzi-achtige gedachten...

Iedereen hier denkt er net zo over, zelfs ik, en toch schrik ik ervan..

ElzA_NT

Berichten: 974
Geregistreerd: 29-10-05

Re: De Arrabel Theorie....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 22:52

Ik ben het aan de ene kant wel met je eens, de mens wordt steeds zwakker enzo, maar aan de andere kant ben ik het echt helemaal niet met je eens..

Ik denk dat mensen die bijvoorbeeld gehandicapt zijn of zo, net zo goed een fijn en gelukkig leven kunnen lijden, en kinderen kunnen krijgen. Ze zijn dan wel zwakker, maar dat betekent niet dat ze niet gelukkig kunnen zijn. En verder heeft niemand anders er 'last' van dat zij zwakker zijn, denk ik.
Ik denk ook dat er genoeg technologie en zo is om die mensen dan 'gezonder' te maken.

Je moet eigenlijk maar eens denken, als ik nou eens gehandicapt was, of een of andere ziekte had, wat zou ik er dan van vinden? dan denk je toch ook niet van: ik neem geen kinderen want dan wordt de mensheid zwakker, of ik kan zelf maar beter dood, anders verpest ik het voor de rest van de mensen?
Of denk ik er nu echt heel raar over?
Vindt het erg moeilijk om mijn mening zo goed en duidelijk op te schrijven, dus hoop dat jullie het een beetje begrijpen Lachen

SONY

Berichten: 2141
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Regio Rijnmond

Re: De Arrabel Theorie....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 03:09

Ik vind het nou niet bepaald Nazi achtig eigenlijk. Het is de natuur. Hitler hield er hele rare ideeen op na, hij wou alleen blanke mensen, gene joden etc. etc. maar natuurlijk zijn lang niet alle blanken gezond en alle joden ziek. Ik vind dit ook absoluut niet te verglijken met de wet van de natuur.

@ Rowy, klinkt eigenlijk nog wel logisch ook je verhaal, wel een beetje hard overigens maar goed, je zegt het zelf Lachen

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Re: De Arrabel Theorie....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 03:41

Als je je zorgen maakt:
simpel: verbeter de wereld, begin bij jezelf
en plant je niet voort. Knipoog

TurdusMerula

Berichten: 23914
Geregistreerd: 09-04-05

Re: De Arrabel Theorie....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 03:45

Alles moet een naampje hebben, dat is het denk ik meer. Vroeger waren er ook wel mensen die bv. afweken van het gemiddelde, maar die hadden daar geen diagnose voor.
Verder dunt de natuur redelijk uit.
En krijgen de échte autisten ws geen kinderen, is niet alles erfelijk...

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: De Arrabel Theorie....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 14:56

Citaat:
Arrabel schreef:
Maar ik weet wel dat ik me zorgen maak voor de toekomst, mensen worden steeds gekker, zwakker en zieker, en we paren maar door zwak op zwak op zwak
.

Hierom wilde Hitler een zuiver menselijk ras.

En we weten allemaal hoe de 2e Wereld Oorlog is afgelopen.

plurkje

Berichten: 171
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Brabant

Re: De Arrabel Theorie....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 17:28

luuntje schreef:
Citaat:
Arrabel schreef:
Maar ik weet wel dat ik me zorgen maak voor de toekomst, mensen worden steeds gekker, zwakker en zieker, en we paren maar door zwak op zwak op zwak
.

Hierom wilde Hitler een zuiver menselijk ras.

En we weten allemaal hoe de 2e Wereld Oorlog is afgelopen.


Nou, nee, Hitler wilde een zuiver Germaans ras, iets heeeel anders dus... Ik persoonlijk vind de ideeën en acties van de heer Adolf H. verwerpelijk en ik denk velen hier met mij.

Het is echter wel zo dat de mens, in ieder geval hier in het westen, de evolutie 'naast zich neerlegt'. Dit wil niet zeggen dat mensen met ziektes, handicaps en wat dies meer, die hierdoor 'in het wild' misschien niet hadden overleefd, minder zijn of minder recht op bestaan hebben. Nee, het wil zeggen dat de situatie eenmaal zo is en dat we hier verder weinig aan kunnen/willen doen. We leven nu eenmaal niet meer in het wild, maar onze verwijdering van de natuur heeft wel zo zijn consequenties en daarmee zullen we moeten leven. Ik ben er zelf ook zo één, wat ik heb laat ik in het midden, niet genetisch, maar ik ben me ervan bewust dat mijn gezondheid het gevolg is van de (vervuilde) omgeving waarin ik leef en het is dus een direct gevolg van onze verwijdering van de natuur...

Roihi

Berichten: 2907
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: De Arrabel Theorie....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:28

de meeste mensen hun gezondheid, of gebrek daaraan..., is het gevolg van verwijdering van de natuur. We eigenen ons eigenlijk een macht toe (kunde tot genezen bv). het is maar de vraag hoe inventief we blijven om de natuur op die manier te blijven omzeilen...

Citaat:
Het is echter wel zo dat de mens, in ieder geval hier in het westen, de evolutie 'naast zich neerlegt'. Dit wil niet zeggen dat mensen met ziektes, handicaps en wat dies meer, die hierdoor 'in het wild' misschien niet hadden overleefd, minder zijn of minder recht op bestaan hebben. Nee, het wil zeggen dat de situatie eenmaal zo is en dat we hier verder weinig aan kunnen/willen doen.


Plurkje, ik heb dit hierboven gequote omdat dit heel goed gezegd is Lachen


en ik ben het er even erg mee eens dat:
Citaat:
vroeg of laat zal onze arrogantie ons 'in de kont bijten'