Opname eetstoornis, wie heeft het nog meer moeten doen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
imka
Berichten: 765
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: harderwijk

Opname eetstoornis, wie heeft het nog meer moeten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 17:35

Hey,
Na aanleiding van mijn andere topic vraag ik me af of er mensen naar een kliniek geweest zijn en hoe lang, om van een eetstoornis af te komen. Ik ben vanaf mijn 12de al aan het zeuren met eten en het word steeds erger. Ik heb al bij verschillende psygologen en groepstherapieen gelopen maar dat heeft helaas niet mogen helpen. Het was gewoon te weinig voor mij om er doorheen te komen. Nu vraag ik me dus af aan de mensen die ook opgenomen zijn geweest wat ik moet verwachten daar. Ik zie er namelijk vreselijk tegenop maar weet op dit moment dat het het beste is om beter te worden. Mag ook via pb. Alvast bedankt. Lachen

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Opname eetstoornis, wie heeft het nog meer moeten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 18:43

Ik niet, maar ik wil je wel veel sterkte wensen. Ja Moedig dat je jezelf zo onder ogen wil komen.

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Re: Opname eetstoornis, wie heeft het nog meer moeten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 19:50

Ik ben nooit echt opgenomen geweest maar heb wel een en ander meegemaakt daarmee. Allereerst echt hele goede stap dat je inziet dat opname het beste voor je is. Als tip wil ik je meegeven om écht, hoe moelijk het ook is, helemaal open te staan voor alles wat ze daar doen om je te helpen! Als je er zelf in gelooft en meewerkt dán pas is het effectief. Heb teveel mensen gezien die alleen maar zichzelf en de therapeuten tegenwerkten...
Zorg dus dat je helder voor ogen hebt waarom je daar bent! Schrijf het desnoods op ofzo zodat je het kan lezen als je het moeilijk hebt en ermee wil stoppen (want die momenten ga je krijgen).

Heel veel sterkte en je mag pb'en voor meer vragen Lachen

Lynn_Nikita

Berichten: 25531
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Opname eetstoornis, wie heeft het nog meer moeten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 19:53

ik heb ook eetstoornis ( gehad, nu iets onder controle) maar ben nooit opgenomen geweest ervoor
sterkte en succes, kan ook altijd pm sturen

Charlie_

Berichten: 984
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Zuid-Beijerland

Re: Opname eetstoornis, wie heeft het nog meer moeten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 22:24

Ik ben er 4 keer opgenomen geweest...
4 keer achter elkaar, omdat ik er elke keer nog niet klaar voor was om naar huis te gaan.
Ik heb er heeeeeeel veel aan gehad, en nu gaat het dus ook redelijk goed Lachen!
Het is een lange weg, en het kost heel veel moeite, maar het is de moeite waard! Soms kan je het niet meer alleen...
Ik ben er ook heel lang intensief mee bezig geweest, nu minder, ik heb nog hulp, ook voor m'n borderline, en het gaat steeds beter. Als je vragen aan me hebt me je ze stellen hoor Knipoog!
Maar ik ga hier ook niet m'n leven bloot leggen...
Sterkte!!!

jipkip

Berichten: 803
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: zeewolde

Re: Opname eetstoornis, wie heeft het nog meer moeten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 14:02

Hey,
ik ga binnenkort beginnen met 5 daagse dagbehandeling. Boos!
Doodeng. Ik heb eerder ook alle soorten therapien gehad maar zonder succes. Als je meer wilt weten.. pm staat open!

Charlie_

Berichten: 984
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Zuid-Beijerland

Re: Opname eetstoornis, wie heeft het nog meer moeten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 14:07

Succes en sterkte Jipkip!!!
Zal zeker ff eng zijn, maar probeer er voor te gaan Knipoog!

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Opname eetstoornis, wie heeft het nog meer moeten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 14:11

inderdaad veel succes het zal je best lukken!kan me voorstellen dat het in het begin eng is maar we denken aan je !

jipkip

Berichten: 803
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: zeewolde

Re: Opname eetstoornis, wie heeft het nog meer moeten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 14:21

ah wat lief Haha!
ik krijg eerst 10 weken met 1 dag in de week vanalles behalve Behandeling. In deze tien weken ga je na of je het aandurft of niet. Wat je bang maakt, wat de voordelen en nadelen zijn van je eetstoornis nu, wat het me nu oplevert en zo., en wat ik denk wat de behandeling en zo gaat opleveren. Ze zeiden dat er soms mensen zijn die kiezen ervoor om niet in therapie te gaan om dat het te heet onder hun voeten wordt zeg maar..
Dat heb ik ook wel.. begin al te rennen als ik er aan denk..
maar bedankt!

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Opname eetstoornis, wie heeft het nog meer moeten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 14:27

Is wel normaal denk ik! Voor een gewone opname in het ziekenhuis bij ziekte beginnen al veel te rennen. Wel goed dat het maar één dag is. Kan je het wat gewoon worden.

Het zal best moeilijk worden, zo kan ik het me toch voorstellen (heb er zelf geen ervaring mee).
Maar ik denk dat het gewoon doorzetten gaat worden, het is voor je eigen gezondheid!

veel succes meid laat het ons weten

jipkip

Berichten: 803
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: zeewolde

Re: Opname eetstoornis, wie heeft het nog meer moeten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 15:00

tja weet je wat het gekke er van is.. ik weet dat er dingen naar boven gaan komen die ik altijd altijd altijd heb weg gedrukt omdat ik daar niet over kan praten.. Ik ben gestopt met mijn studie en alleen al door de rust die ik jaren nooit gehad heb komen er al zo veel dingen naar boven waarvan ik niet weet wat ik ermee moet.. Normaal als iemand mij vraagt waardoor ik denk dat ik komt.. uh weet ik veel.. Maar nu denk ik dat ik steeds meer dingen zie of bedenk van vroeger die me zoooo ontzettend dwars hebben gezeten.. En dat is echt bizar zeg maar.. Doodeng.. omdat ik weet dat ik juist daar wat mee zal moeten gaan doen..
Ik laat het jullie weten..

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Opname eetstoornis, wie heeft het nog meer moeten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 21:48

dat is echt begrijpelijk. Maar wat ik dan wel vind dat hoe moeilijk het is om het er uit te krijgen. Dat je erna wel een gevoel van rust krijgt. Zo van eindelijk het is eruit zo was het bij mij toch.

Waarschijnlijk ben jij ook zo iemand die beter luisterd dan praat zoals mij Haha!

Meissie17

Berichten: 1637
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Opname eetstoornis, wie heeft het nog meer moeten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:53

Hee,
Ik heb/had ook een eetstoornis Binge Eatin Disorder dus alleen maar eten en niet laxeren en overgeven en niet overmatig sporten, door heel veel problemen vooral het pesten ben ik veel gaan eten en had ik mezelf niet meer onder controle. Ik ben een jaar bij een pyscholoog geweest dit ging steeds beter maar ze pakten mijn onderliggende problemen niet aan dus wou ze maar naar een kliniek heen sturen wat ik dus niet wou er waren nog zoveel dingen om te proberen ze zij ja eerst gaan we een kinderpyschiater proberen en praat groepen maar dit was allemaal gelul en ik werd meteen doorverwezen naar een kliniek hier op heb ik en mijn ouders en mijn vriend Nee gezegd dit ging wel heeeel erg snel er waren nog zoveel andere dingen. Nu ben ik dus een jaar verder en ben ik bezig langzaam aan met afvallen, mocht ik toch een keer een eetbui krijgen gaan me ouders en me vriend hier goed mee om en praten er met mij over waarom ik dit weer doe. Door hun steun ben ik wie ik nu ben en ik voel me steeds beter ben ook veel zelfverzekerder en ben hun heel dankbaar:D

misschien heb je er iets aan Knipoog

groetjes

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Opname eetstoornis, wie heeft het nog meer moeten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 23:48

inderdaad ik werd ook gepest hard zelfs...
Wat doe je eten, daar vond ik mijn comfort in. Dan voel je, je eventjes gelukkig. Maar erna weer heel down omdat je denkt dik varken eet je nu weer...

imka
Berichten: 765
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: harderwijk

Re: Opname eetstoornis, wie heeft het nog meer moeten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 13:50

Ja idd. Ik heb namelijk ook B.E.D. Maar kies ervoor wel opname te doen omdat niets anders tot nu toe geholpen heeft. Ik zie er wel tegenop. Maar liever daar een half jaar/jaar zitten en dan genezen dan nog langer zo door te gaan. Bedankt voor de berichtjes en jij ook sterkte jipkip

Meissie17

Berichten: 1637
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Opname eetstoornis, wie heeft het nog meer moeten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:52

katiavl schreef:
inderdaad ik werd ook gepest hard zelfs...
Wat doe je eten, daar vond ik mijn comfort in. Dan voel je, je eventjes gelukkig. Maar erna weer heel down omdat je denkt dik varken eet je nu weer...


Ja precies zo gaat het inderdaad ik had eenkeer dat ik gym had en toen ging een paar van die popie meisjes naar de kleedkamer en dan kom je daar en dan passen ze je broek aan Verdrietig hoe banketstaaf ben altijd al stevig geweest maar dit dit vond ik wel heeel erg.

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Opname eetstoornis, wie heeft het nog meer moeten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:54

heb ik dus ook gehad he ongeloofelijk. En zo grappig dat ze het vonden.....
Of als mensen kwaad zijn op jou hup direct dikke koe. Enige precies dat ze kennen....

En het is zo dom dat je daar naar luisterd eigelijk he, en toch doe je het!

maar nu ben ik gewoon sterker ze kunnen me pas kwetsen als ik het toelaat!

Meissie17

Berichten: 1637
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Opname eetstoornis, wie heeft het nog meer moeten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:59

katiavl schreef:
heb ik dus ook gehad he ongeloofelijk. En zo grappig dat ze het vonden.....
Of als mensen kwaad zijn op jou hup direct dikke koe. Enige precies dat ze kennen....

En het is zo dom dat je daar naar luisterd eigelijk he, en toch doe je het!

maar nu ben ik gewoon sterker ze kunnen me pas kwetsen als ik het toelaat!



Ja inderdaad gelijk als ze kwaad zijn is het varken of dikke koe want meer mindere punten kunnen ze niet aan je vinden.. Maar ik bijt nu ook veel sneller van me af maar als ik weer in een klas zou komen waar ik weer het pispaaltje ben zou ik zo weer terug vallen in me eetpatroon. Maar ik ben altijd al steviger geweest en vanaf groep 2, 3 beginnen ze je al te pesten en dat tot de middelbare school klas 4 dat is echt lang

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Opname eetstoornis, wie heeft het nog meer moeten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:06

ik ben niet echt opgenomen geweest als in een intern programma, maar ben wel onder behandeling geweest ervoor...
pb staat open als je iets wil weten
wil alleen even zeggen dta ik het erg goed vind van je dat je ermee aan de slag gaat weer Lachen
en idd, het zal moeilijk zijn, en zwaar
maar je kunt er zo veel aan hebben

heel veel succes

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Re: Opname eetstoornis, wie heeft het nog meer moeten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:39

*foutje

(wrom kun je posts niet meer verwijderen?)