Zere voet, nadat paard er op is gaan staan

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Zere voet, nadat paard er op is gaan staan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 12:15

Hoi
Afgelopen dinsdag is m'n pony op m'n voet gaan staan, m'n middenvoetsbeentje om precies te zijn. Deed flink pijn, maar dat doet het natuurlijk altijd als een pony op je voet gaat staan Knipoog Maar nu doet het nog steeds pijn, het begint eigenlijk steeds meer pijn te doen Scheve mond Ook als ik iets om m'n voet doe, bijvoorbeeld een sok, doet het al pijn. Met paardrijlaarzen aan ga ik helemaal dood. Ook het rijden gaat niet meer, stappen wel maar dan zonder beugels. Oftewel, als er druk op m'n voet staat doet het veel pijn.
Je ziet trouwens helemaal niks aan m'n voet, het is niet dikker en zelfs niet blauw, maar het doet toch pijn. En eigenlijk durf ik niet naar de dokter te gaan, ik heb net zo'n leuke maand met feestjes en wedstrijden voor de deur staan, wat als het wel ernstig is Scheve mond
Misschien weet iemand wat dit kan zijn
Groetjes Marijke

Keukenkast
Berichten: 3150
Geregistreerd: 26-12-04

Re: Zere voet, nadat paard er op is gaan staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 12:19

Misschien is het een beetje gekneusd. Of je hebt een gebroken middenvoetsbeentje? Als hij inderdaad daar op is gaan staan.. Dat hoeft niet blauw of dik te worden namelijk.. Als het al zolang zeer doet, zou ik even naar de dokter gaan Lachen

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Re: Zere voet, nadat paard er op is gaan staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 12:23

Bij mij heeft ook even een paar honderd kilo aan vlees zich afgezet op mijn voet. Knalblauw en superdik en onwijs pijnlijk. Na ruim een week was het nog niet minder de pijn, dus ben ik naar het ziekenhuis doorgewezen. Was uiteindelijk niks gebroken, maar er zitten daar zoveel kleine botjes en weefsel, en dat was allemaal flink beschadigd. Heeft uiteindelijk 3 weken geduurd voordat ik pijnvrij was Lachen

Als je het toch niet vertrouwd, zou ik even langs de HA gaan, anders gewoon even rustig aan doe. Succes ermee.

savanrobbie
Berichten: 144
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Numansdorp

Re: Zere voet, nadat paard er op is gaan staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 12:28

Dit heeft mijn moeder gister ook gehad... De hoefsmid kwam en onze jaarlingen zijn dan niet zo vriendelijk.. Scott is voorbij mijn merrie gedenderd en mijn merrie stond op mijn moeder haar voet..

ze heeft er ook heel veel last van .. het is blauw en dik ..
maar naar de dokter wil ze niet !!!

Sterkte !!

xDramaQueen

Berichten: 13023
Geregistreerd: 12-10-05

Re: Zere voet, nadat paard er op is gaan staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 12:35

ik heb er een litteken van hoe een paard op me voet is gaan staan (een soort blauwe ster) t was net niet gebroken, maar wel zwaar zwaar gekneusd. ik zou dus toch echt ff naar de ha gaan Ja

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Zere voet, nadat paard er op is gaan staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 15:32

Marijkjuh schreef:
durf ik niet naar de dokter te gaan, ik heb net zo'n leuke maand met feestjes en wedstrijden voor de deur staan, wat als het wel ernstig is Scheve mond

Als er 1 ding heel stom is, is het niet naar de dokter gaan als je zelf al denkt dat het niet goed zit. Dat blijkt tenminste uit de zin hierboven, je wilt er niet heen omdat je allemaal leuke dingen op de planning hebt staan. Maar dit zijn ook dingen die het alleen maar erger kunnen maken als je er niet even naar laat kijken. Je kan beter een maand feestjes missen, dan dat je over 3 jaar nog last van je voet hebt.

Mandyy

Berichten: 30512
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Zere voet, nadat paard er op is gaan staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 15:46

Ik heb vorig jaar een haflinger op m'n voet gehad.
Kon bijna niet meer naar huis fietsen en toen ik thuis was kreeg ik m'n laars niet uit.
M'n voet was dik, heeft alle kleuren gehad en het deed erg veel pijn.
Ik ben die dag gelijk nog naar de dokter geweest, m'n voet was zwaargekneusd en heb een weekend op krukken gelopen. (Wat eigenlijk een week hoorde te zijn).
Af en toe heb ik er nog last van als ik een verkeerde beweging maak,

Als ik jou was zou ik even naar de huisarts gaan. Je kan beter nu een paar feestjes missen dan dat je straks een paar jaar lang last van je voet blijft houden.

licorne

Berichten: 1882
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Gilze

Re: Zere voet, nadat paard er op is gaan staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 18:43

En wie zegt dat je op een feestje niet met een paar blitse krukken al die leuke jongens voor jou kunt laten rennen om een lekker drankje te halen omdat jij niet kunt lopen... Haha!
Ga naar de dokter, ik kan er over meepraten dat het NIET leuk is als je te lang wacht en er is TOCH iets aan de hand (ik ben ook zo'n stuk eigenwijs vreten wat nooit naar huisarts wil.....). Uiteindelijke genezing na hardnekkige overbelasting duurt nog veel langer!! En een leuke maand kun je een andere draai geven door er een leuke-maand-met-kleine-handicap van te maken. So what?
Groetjes
Licorne (pot die de ketel verwijt, want wil zelf ook nooit ergens mee naar de dokter, dus waar praat ik eigenlijk over, maar ja Bloos! )

Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Re: Zere voet, nadat paard er op is gaan staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 18:49

Mijn haf heeft gisteren nog op m'n voet gestaan;niet echt op m'n tenen;maar net waar het naar boven toe loopt zeg maar.
Deed wel even goed pijn,en nu nog een klein beetje..
Het is wel erg blauw en een beetje dik..maar ik kan al m'n tenen nog bewegen gelukkig Clown
Als ik jou was zou ik toch even naar de dokter gaan,als je het zelf niet vertrouwd...
Laatst bijgewerkt door Durante op 26-11-06 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendel

Berichten: 2850
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: buitenpost *friesland*

Re: Zere voet, nadat paard er op is gaan staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 18:49

ik heb zelf van het zomer een van mijn kleine teentjes gebroken gehad. Niet door een paard maar door een meid die met een naaldhak op mijn teen ging staan. En ik had slippers aan. Kon ook geen schoenen aan, heb gewerkt op slippers. Maar ga naar de huisarts die kan je vertellen of het misschien gebroken is. Als je het wel gebroken hebt op dit moment en je doet er niks aan, dan hou je er alleen maar langer last van

Ilsje_

Berichten: 4112
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Zere voet, nadat paard er op is gaan staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 19:02

Mijn paard heeft ook een keer op mij middenvoetsbeentjes gestaan doet flink pijn maarja ag, ik ben niet zo van de huisarts dus ik heb een paar dagen mank gelopen Clown het was dus niet zo van weken maar ik moest daarna toch wel even gaan zitten toen tie er net was op gaan staan Nagelbijten / Gniffelen

Lotje02

Berichten: 4006
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Tilburg

Re: Zere voet, nadat paard er op is gaan staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 19:44

AUW! In april is mijn paard op mijn voet gaan staan. Ook mijn middenvoetsbeentje was helemaal dik en blauw en erg pijnlijk. Het was dus gekneusd...En nu heb ik er nog af en toe last van.

perdjes

Berichten: 948
Geregistreerd: 29-10-04
Woonplaats: Venray

Re: Zere voet, nadat paard er op is gaan staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:39

Gister is mijn pony ook 3x op mijn voet gaan staan.
Nu is waarschijnlijk mijn kleine teen gebroken.
Hij is helemaal rood en blauw.
Kan mijn schoen net aan maar lopen doet echt pijn.
Ik zou als ik jou was idd ff naar de dokter gaan.

Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Re: Zere voet, nadat paard er op is gaan staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 21:45

perdjes schreef:
Gister is mijn pony ook 3x op mijn voet gaan staan.
Nu is waarschijnlijk mijn kleine teen gebroken.
Hij is helemaal rood en blauw.
Kan mijn schoen net aan maar lopen doet echt pijn.
Ik zou als ik jou was idd ff naar de dokter gaan.


Ben je zelf ook nog niet naar de dokter geweest?
Rolleyes Knipoog

perdjes

Berichten: 948
Geregistreerd: 29-10-04
Woonplaats: Venray

Re: Zere voet, nadat paard er op is gaan staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:57

Nee Bloos
Maar aan de kleine teen kunnen ze niks doen.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30662
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Zere voet, nadat paard er op is gaan staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:14

Ik heb geen paard op mijn teen gehad, of van paard gevallen wat veel dachten.
Maar had op een hele ongelukkie manier een Jones Fractuur, dat is aan de basis van je 5e middenvoetsbeentje. Eerst wilde ik niet naar de dokter, maar na een dag hinkelen door huis omdat ik er niet eens op kon staan toch gegaan. Scheelde niet veel of hij had me met gekneusd naar huis gestuurd (dan zou het met een weekje wel minder pijnlijk zijn). Toch foto laten maken, en ik mocht dus gelijk in het gips. Daar stond ik wel even van te kijken, was toch echt gebroken. Ik kreeg toen gips waar ik mee omhoog moest zitten. Ene kant baalde ik ontzettend, maar van de andere kant, voor ik het gips kreeg kon ik ook niet lopen. Toen ik eenmaal loopgips had kon ik weer beetje uit de voeten.
Overigens is het vooral zo gevoelig bij je 1e of 5e middenvoetsbeentje geloof ik. Die ertussen gebruik je niet met lopen.
Maar kneuzen kan ook heel pijnlijk zijn, en dan wordt je gewoon naar huis gestuurd.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Re: Zere voet, nadat paard er op is gaan staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:05

perdjes schreef:
Nee Bloos
Maar aan de kleine teen kunnen ze niks doen.


Tegen mij zeiden ze dat je altijd ff moet laten kijken omdat er iets verschoven kan zijn wat je zo niet ziet maar waar je later veel last van kan krijgen.

TS, ben je al bij de dokter geweest? Heb zelf een paar keer op krukken gelopen en nu heeft mijn vader er een paar voor me gekocht, KNAL PAARSE en reken maar dsat de mensen die gaaf vinden.

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: Zere voet, nadat paard er op is gaan staan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 16:33

Morgen ga ik als het goed is naar de dokter, ik hoop echt heel erg dat de dokter zoals altijd zegt "Gaat vanzelf weer over"

Mandyy

Berichten: 30512
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Zere voet, nadat paard er op is gaan staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 16:33

Als het goed is?
Heb je al een afspraak dan of niet?

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: Zere voet, nadat paard er op is gaan staan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 16:38

M'n moeder zou vandaag bellen, maar nu is ze weg dus weet ik niet zeker of ze het gedaan heeft

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Re: Zere voet, nadat paard er op is gaan staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 17:15

Ik zou toch even langs de dokter gaan als je nog steeds zo'n last hebt.

Zo zag mijn voet er dus uit:

Afbeelding

Afbeelding

FrankavdT
Berichten: 990
Geregistreerd: 03-01-06

Re: Zere voet, nadat paard er op is gaan staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 17:51

Ik zou toch zeker even naar de dokter gaan hoor!
En met je voet onder de waterslang, koud water erover heen dus, dat helpt tegen de zwelling.
Als er eentje bij mij op mijn voet staat, dan probeer ik mn voet zoveel mogelijk te blijven bewegen en koud water eroverheen.
Nou succes!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30662
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Zere voet, nadat paard er op is gaan staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 20:31

Aan mijn voet zag je niets. Alleen nu wel, een verdikking waar de breuk heeft gezeten.
Succes bij de dokter morgen.

Mandyy

Berichten: 30512
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Zere voet, nadat paard er op is gaan staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:50

Marijkjuh, ben je ondertussen al bij de dokter geweest?

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Zere voet, nadat paard er op is gaan staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 18:58

Wel gaan hoor! Anders krijg je later alleen meer problemen ermee!