Zere voet, nadat paard er op is gaan staan

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Zere voet, nadat paard er op is gaan staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:04

In juni 2005 is er een Haflinger op mijn voet gaan staan. Net op de laatste dag van de Eper paarden 4 daagse. Verdrietig
Poeh ik kon amperan lopen...... en ik had nog een rit te gaan van 20 km, de intocht door het centrum dezelfde avond en had nog een tijd vakantie met het paard.
Toen ik weer aan het werk moest en als maar last bleef houden van mijn voet ben ik naar de huisarts geweest. Die verwees me naar het ziekenhuis om foto's te maken. Ik had gelukkig niets gebroken.
Inmiddels is het november 2006, maar blijf last van mijn voet af en toe houden. Meestal treedt het op door de druk van de stijgbeugel of als ik over oneffen terrein loop.
Dus houd er rekening mee ook als is het zwaar gekneusd, je kan er lang last van blijven houden.
Beterschap en sterkte.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Re: Zere voet, nadat paard er op is gaan staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:17

En ben je nou al bij de doktet geweest?

Anoniem

Re: Zere voet, nadat paard er op is gaan staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:21

Splash_ mijn voet zag er net zo uit.

Mijn paard was er boven op gesprongen in mei, in junie nog een keer er boven op. Ben niet naar de HA geweest. Moet ik nog steeds een keer doen. Er zit een bobbel op een paar middenvoetsbeentjes en het is heel gevoelig. Geloof dat het behoorlijk gekneusd is (geweest) hij sprong met vier benen de lucht in en lande beide keren precies op mijn voet. Met ijzers aan ook nog.

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Re: Zere voet, nadat paard er op is gaan staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:27

Mijn paard gaat ook nog wel eens op mijn voet staan. Meestal is dit even pijnlijk en trekt dit snel weer weg. Nu alweer zo'n jaar of twee geleden ging ze er echter ook op staan en die pijn ging niet zo een, twee, drie weg... Ik ben toen ook heel eigenwijs niet naar de dokter gegaan. Met als gevolg dat ik nu een klein deukje in mijn voet heb. Het heeft echt heel lang zeer gedaan.

Ben je inmiddels als bij de dokter geweest? En wat zei die ervan?

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: Zere voet, nadat paard er op is gaan staan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 11:54

Ben niet naar de dokter geweest. M'n moeder vond dat niet nodig Hamer M'n voet doet nog steeds pijn als ik aan het rijden ben, maar wel minder

Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Re: Zere voet, nadat paard er op is gaan staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 00:23

Vorig jaar ben ik met mijn paard onderuit gegaan en had daarna een gevoelige voet.
Toch weer opgestapt en nog 10 minuutjes gereden.
Nadat ik haar op stal had gezet kreeg ik ineens verschrikkelijke pijn aan die voet. Dus ik naar de eerste hulp....bleek dat 4 middenvoetsbeentjes gebroken waren en scheef stonden.
En dan te bedenken dat ik nog gereden heb Scheve mond

Als ik jou was zou ik alsnog naar een dokter gaan , vooral als het nu nog steeds zo'n pijn doet.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Re: Zere voet, nadat paard er op is gaan staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:06

Marijkjuh schreef:
Ben niet naar de dokter geweest. M'n moeder vond dat niet nodig Hamer M'n voet doet nog steeds pijn als ik aan het rijden ben, maar wel minder


Zou toch ff gaan, je weet maar nooit

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Zere voet, nadat paard er op is gaan staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:09

ik huppelde een keer kwam neer en kon niet meer lopen hoefde niet naar de dokter van mijn moeder maar de volgende dag had ik ook veel pijn toch ff gegaan.

Moesten foto's maken in ziekenhuis had een gescheurd middenvoetsbeentje met als gevolg

1 week verband en 7 weken loop gids ik zou toch ff gaan want een verband-poot is heel lelijk en dik gipspoot is beter kan je nog een jurk aan met de kerst