zwakke enkel

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jasmijntje_

Berichten: 742
Geregistreerd: 16-01-06
Woonplaats: Sweet-lake city !

zwakke enkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 16:35

Mijn linker enkel is heel erg zwak.
tenminste; ik kan er gewoon op lopen en rennen maar als ik bijvoorbeeld een scherpe bocht naar links neem tijdens het rennen krijg ik last van mn achillespees (of hoe je het ook schrijft Tong uitsteken)
of als ik een tijdje heb gerend dan voel ik het ook..
maargoed.. dat heb ik dus snel.. vooral tijdens gym..
dan heb ik 2 dagen pijn aan mn enkel en loop ik er best moeilijk op.
mn enkel is wel een keer gekneusd geweest maar toen verder niet mee naar de dokter geweest.
heeft iemand misschien tips wat dit zou kunnen zijn en of er wat tegen te doen is ?

silver

Berichten: 2043
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Krommenie

Re: zwakke enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 16:58

Mijn beide enkels zijn zwaar genkeusd geweest. Hierdoor zijn mijn enkels ook wel wat zwakker geworden, maar over het algemeen heb ik er niet zo heel veel last van. Alleen wanneer ik echt rare bochten moet maken of heel lang sta dan krijg ik er wel eens last van. Maar ik heb er dan niet net zoals jij 2 dagen last van...Verward

Het klinkt iig niet prettig. Mischien kun je tijden het sporten of als je weet dat je lang moet staan een soort elastiek steunverband om je enkel doen. Die geeft iig meer stevigheid. Je kunt ze gewoon bij de drogist kopen. Je hebt allerlei verschillende, maar dan moet je zelf maar kijken wat het beste voor jou is. Als je dan toch nog veel last hebt, dan raad ik je aan om toch even naar de dokter te gaan. Misshien is er dan toch iets anders waardoor je die pijn krijgt.

Succes ermee! Ach gut

Jasmijntje_

Berichten: 742
Geregistreerd: 16-01-06
Woonplaats: Sweet-lake city !

Re: zwakke enkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 20:08

Oke, dank je wel Lachen

annieee

Berichten: 159
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: spijkenisse

Re: zwakke enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 20:59

hey ik heb het ook met enkels.. Vooral als ik aan het rennen ben een trap op loop.. Toen ik bij gym een keer aan het rennen was lag ik ineens op de grond gewoon omdat me enkel er mee gestopt was. De dokter heeft tegen mij gezegt dat je dan juist moet gaan hardlopen enzo om de spieren te verstevingen. Succes er mee

Gimli_

Berichten: 4910
Geregistreerd: 13-07-04

Re: zwakke enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 21:01

Ik heb ook zwakke enkels; Runs in the family.
Als ik begin met rennen zak ik er standaard doorheen, daarna gaat het wel.
Toen ik nog gym had en wist dat we moesten gaan rennen, tapete (schrijf je dat zo?) ik mijn enkels altijd in.
Op die manier hadden mijn enkels meer steun.

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: zwakke enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 21:03

Ik heb ook hele zwakke enkels. En als ik loop gaan ze zegmaar naar binnen, en daardoor zijn er nu botjes aan het verslijten ofzo Vork Als ik een tijdje ren of snel draai of veel spring, dan kan ik gelijk een paar dagen niet meer normaal lopen.
Ik heb steunzolen en een steunkous en een lading verband, meestal wil het daar wel mee Lachen

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Re: zwakke enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 21:05

Ik heb een chronisch gekneusde enkel. Ik heb daar ook fysiotherapie voor gehad, maar het blijkt een zwak punt. Ik zou er evt. een operatie voor kunnen laten doen, maar vind het nog niet zo lastig dat dat een uitkomst lijkt. Ik zou toch een keer naar de dokter gaan als ik jou was Lachen

Orola

Berichten: 4362
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: zwakke enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 21:07

Mijn linkerenkel is ook erg zwak, nooit gekneusd geweest, maar vaak dubbel gegaan. Als ik 1 stapje verkeerd zet lig ik al op de grond, en kan ik er 2 dagen niet op staan. Verdrietig

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: zwakke enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 21:11

Mijn enkels zijn ook niet zo best. Voordat ik fysio kreeg was ik er al aan gewend dat ze iedere dag pijnlijk waren.
De (sport)fysiotherapie heeft voor mij veel goeds gedaan. Ik kan nu zelfs weer hardlopen zonder problemen.
Blijf dus niet doorlopen met je klachten, maar zoek je huisarts op.