knie klachten, wie ook??

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meisje23
Berichten: 1064
Geregistreerd: 17-10-05
Woonplaats: in de buurt van enschede

knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 20:57

hoi hoi
ik heb erg veel last van mijn knieen de laatste tijd...soms weer weken veel minder en dan ineens weer heel erg!
ben er wel mee naar de dokter geweest, maar die kon er niks aan vinden(ook niet op de foto's), ik heb al knie klachten vanaf dat ik 13 of 14 was ben inmiddels 25, dokter dacht eerst dat het de groei zou zijn maar ben inmiddels wel uitgegroeid dacht ik zo.
heb dus veel last met rijden en voornamelijk met springen(logisch natuurlijk)
rijd met gpg beugels maar rijd ook een paar paarden met normale beugels(kan moeilijk iedere keer die dingen verwisselen, zou wel beter zijn ik weet het)
rijd de laatste tijd vaker zonder beugels om mijn zit te verbeteren, ik vraag me dan af of dat juist beter of slechter voor de knieen is??
vorig jaar heb ik veel met van die rekverbandjes om mijn knieen gereden, die steun geven dat was wel heel fijn maar ik hoor verhalen dat je knieen daar slapper van worden..
heeft iemand tips om misschien de been spieren sterker te maken zodat ik de knieen meer kan ontlasten??
die klachten moeten echt een keer weg gaan hoor, ben het behoorlijk zat, haha, stoppen met rijden zie ik zo echt nog niet gebeuren!
oja ben er pas geleden nog wel mee naar de dokter geweest maar die kijkt me aan alsof ik een of andere aansteller ben en zegt dat het door overbelasting komt, omdat ik zo'n 2 jaar geleden uit het niets heel intensief ben gaan fitnessen/hardlopen, doe dit nu allang niet meer en de klachten waren er ook al voor die periode, het enige wat ik nu nog doe is iedere dag 4 paarden rijden, verder niks aan sport!

Mango_

Berichten: 5309
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Dronten

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:25

Ik heb ook snel last van m'n knieën. Maar ik ben nog maar 14. Ik heb het vooral bij hardlopen en bij hoogspringen(met gym, in een trampoline springen en dan over een touwtje) dan schieten ze op slot en doet het soms ook echt gewoon zeer. Scheve mond Dus ik ga dit topic even volgen! Met rijden heb ik er dan weer geen last van.

Ik heb geen oefeningen voor de knieën. Maar misschien kan ik eens aan mijn gymleraar vragen. Die heeft mij laatst ook tips voor m'n enkels gegeven(omdat dit snel pijn doen of dubbelklappen). Dus mocht ik van hem wat tips oid krijgen zal ik het hier posten! Lachen

Heleen_B

Berichten: 3469
Geregistreerd: 19-12-05
Woonplaats: Winterswijk

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:27

ik heb ook veel last van de knie Ja
ben er vorig jaar aan geopereerd naar een paar keer gevallen te zijn.. meniscus gescheurd en verschoven waardoor ik mijn been niet meer kon strekken.
Nu gelukiig wel weer Lachen maar heb er nog steeds pijn aan Verdrietig

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:29

Ik heb ook veel last van mijn knieen. Vandaag mijn paard even gelongeerd en er even opgesprongen zonder zadel maar deed wel pijn Nagelbijten / Gniffelen

Heb het vooral als ik ongesteld moet worden....tis nu al stuk minder gelukkig. Wel irritant met stagelopen op basisschool hele tijd lopen enzo Knipoog

_Karlijn
Berichten: 6494
Geregistreerd: 05-01-06

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 08:17

Ik heb ook veel last van mijn knieen. Bij mij zit het zo: Mijn bovenste band van mijn bovenbeen is te lang, en de onderste te kort, en daardoor word mijn knieschijf niet op zijn plek gehouden en drukt ie op de bovenkant van mijn scheenbeen zegmaar, en dat veroorzaakt irritatie. Ik heb fysiotherapie gehad hiervoor, maar het hielp niet. En als ik naar de dokter ga dan is het ineens weer groeipijn. Dus iedereen zegt wat anders. Maar mijn banden zijn veelste kort aan de bovenkant, ik kan ook niet op de grond zitten met mijn benen recht voor uit, of staan en met mijn handen de grond aanraken zonder je benen te buigen.
Jij iig sterkte!

Ik weet wel een paar oefeningen om je spieren sterker te maken, die zal ik vanmiddag even posten, moet nu snel naar school Nagelbijten / Gniffelen

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 08:28

Heb ik als ik spring en neerkom..dat is ook niet zo lkkr Bloos

RTM
Berichten: 6132
Geregistreerd: 16-11-01

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 08:43

Ik heb ook al jaren last van mijn knieen, en dat gaat helaas ok nooit meer over. Ik heb een afwijking aan mijn kraakbeen, waardoor dus eigenlijk mijn knieschijf over het bot heen schuurt. Doet ontzettend veel pijn en moet ook altijd uitkijken met wat ik op een dag doe. Dus niet rijden, fietsen en veel traplopen op 1 dag. Springen mag ik al niet eens meer en ik moet het liefst sonder zadel of beugels rijden, zodat er geen druk op mijn knietjes komt. Fietsen, alleen in een lichte versnelling en traplopen zo min mogelijk. Maar ach, na een tijdje wen je eraan hoor Knipoog Alleen erg vervelend dat ze ook elke dag vollopen met vocht en ik dus aan het eind van de dag met twee rode opgezwollen knieen zit. Geen gezicht... Maar een paar icepacks doen wonderen.

Heet de HA geen diagnose kunnen stellen wat het zou kunnen zijn dan? Oefeningen die ik bij de fysiotherapeut altijd moest doen waren oa benen liften als je zit (benen recht vooruit), 30 keer met voet recht, 30 keer voet links, 30 keer voet rechts, rondjes draaien met been gestrekt (niet overstrekt)... Hierdoor versterk je je bovenbeenspieren zodat je knieschijf wat ontlast wordt en er minder druk op komt te staan. En ik kreeg stroomstootjes door mijn knieen, ook heerlijk Haha!
Misschien eens informeren bij een fysiotherapeut?

Liesjuhh_

Berichten: 1186
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Groningen

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 08:49

Ik heb ook al een paar jaar last van mijn knieen! Ben ook op de foto's geweest konden ze ook niks op vinden. Ze zeiden ook tegen mij dat het de groei was! En dat kon wel tot mijn 25ste duren, als het niet langer is. Ik heb een " brace " gekregen, om mijn knie tijdens het lopen, sporten enzz te maseren. Maar zodra ik die brace nu afdoe, krijg ik toch een mega pijn aan mijn knie! Want die brace neemt gewoon te veel functie's over in je knie. IK ben er dus afgestapt. Echt op de dagen dat ik veel moet doen heb ik hem om, maar anders nie. zo kunnen de spieren in mijn knie weer wat sterker worden

IK ben ook een tijdje naar de fysio geweest, ging ik met mijn fysiotherapeut naar een gymzaal om mijn knie sterker te maken. Ik heb idd ook stroomschokjes er door gekregen!Vond het ook wel fijn!
Maar gewoon naar de HA gaan!

_Madelon

Berichten: 4760
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 09:27

Sinds ik mijn knie heb overbelast paar jaar geleden heb ik na lange stukken rijden/lopen/rennen snel last van mn knie. Ook als het koud wordt gaat hij pijn doen.. Schijnheilig
Dokter kan niks vinden en moet er maar mee leren leven..
Fijn dan Tong uitsteken

_Karlijn
Berichten: 6494
Geregistreerd: 05-01-06

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 07:57

Meisje23, je hebt PB Lachen

Siggislief

Berichten: 14063
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 11:18

Ik had in de herfst vakantie veel last van me knieen..
En nu af en toe ook nog!! En ik ben naar de HA geweest en hij heeft er naar gekeken,
en hij heeft ook me knieschijf vast gehouden en ik moest mijn voet naar voren doen en hij heeft eruit gehaald dat ik 2 overbelaste knieschijven heb!

Naambordje

Berichten: 2255
Geregistreerd: 17-02-06

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 11:21

Ik heb het al vanaf jongs af aan.. zogenaamde 'springknees'.. Foto's gemaakt, onderzoek naar gedaan. Danste op hoog niveau, maar meej gestopt ivm mn knieën.. gelukkig kon paardrijden nog wel!!

verootjoo
Berichten: 35667
Geregistreerd: 19-10-03

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 16:22

Misschien een keertje naar de fysio? Deze weten meer van het bewegen af en van knieen. Dat er op de foto's niks te zien is zegt niks. Daar zie je nl alleen het bot op. Er zou wat aan de hand kunnen zijn met de meniscus of de banden.

Rebeccatjuh

Berichten: 777
Geregistreerd: 17-11-06
Woonplaats: Voorburg

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 16:26

Springen zorgt wel voor een verhoogde druk op je knieen!
Mijn moeder is veel minder gaan springen, omdat ze ook veel last kreeg, nu is het zo goed als weg.

Cantheon

Berichten: 754
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Beverwijk

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 16:55

Ik zou langs de fysiotherapeut gaan. Ik had hetzelfde, nu zijn bepaalde spieren sterker geworden door fysiotherapie en ik heb zo goed als geen last meer. Ik kan alleen nog niet slenteren en lang staan, maar ook daar zit nog steeds een stijgende lijn in.

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:35

Ik heb ook al een aantal jaar regelmatig last van mijn knie. Vaak links, maar soms krijg ik het ineens ook in mijn rechter knie. Het is een tijdje weggeweest maar vorige week had ik er ineens weer last van, heel vreemd.
Vorig jaar ben ik er mee naar de dokter geweest, en volgens hem was ook dit weer van de groei. (goh, lijkt alles doo rde groeit e komen? ) Het had met mijn knieschijf te maken, dat die ribbelig van achter was en dat dat zich dan aan mijn knie 'hechtte'.
Ik kan namelijk mijn knie zonder pijn bewegen, maar zodra er druk op staat blokkeerd het gewoon lijkt wel. Dan doet het zo'n pijnd at ik niet meer verder kan buigen. Dit is bij zowel door mijn knieen gaan als met opstaan.

Volgens de dokter was het goed om veel te 'bungelen' met mijn been. Op de tafel zitten en een beetje met je been zwaaien dus Knipoog

Miss_Cally

Berichten: 904
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Noord brabant

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:16

ik heb ook al van mijn 8e ofzo last van mijn knie ben inmiddels 16 en de klacht zou tot mijn 18e duren en anders moest ik late opereren. mijn knieschijf is niet mee gegroeit en schaaft tegen elkaar ofzo iets...
vaag maar waar

Cantheon

Berichten: 754
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Beverwijk

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:45

none schreef:
Ik heb ook al een aantal jaar regelmatig last van mijn knie. Vaak links, maar soms krijg ik het ineens ook in mijn rechter knie. Het is een tijdje weggeweest maar vorige week had ik er ineens weer last van, heel vreemd.
Vorig jaar ben ik er mee naar de dokter geweest, en volgens hem was ook dit weer van de groei. (goh, lijkt alles doo rde groeit e komen? ) Het had met mijn knieschijf te maken, dat die ribbelig van achter was en dat dat zich dan aan mijn knie 'hechtte'.
Ik kan namelijk mijn knie zonder pijn bewegen, maar zodra er druk op staat blokkeerd het gewoon lijkt wel. Dan doet het zo'n pijnd at ik niet meer verder kan buigen. Dit is bij zowel door mijn knieen gaan als met opstaan.

Volgens de dokter was het goed om veel te 'bungelen' met mijn been. Op de tafel zitten en een beetje met je been zwaaien dus Knipoog


Wauw, dacht dat ik de enige was met ribbeltjeskarton Nagelbijten / Gniffelen Bij mij vonden ze het ook aan de groei liggen, maar uiteindelijk bleken mijn spierfuncties niet goed en heb ik toch maar een jaar bij de fysio gelopen. Durfde het nooit te geloven, maar het gaat goedkomen Haha!

Nicky__

Berichten: 2892
Geregistreerd: 04-01-06

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:14

Ik heb er ook zo last van :|
Nou heb ik oefeningen Haha!

Fritsiej

Berichten: 2340
Geregistreerd: 06-03-05

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:36

Ik heb ook last van me knie. Maar dat is gekomen doordat ik een aanrijding heb gehad. En daarbij mijn knieschijf heb gekarteld. Dus dat moet slijten. Ik loop hier al weer vanaf eind april mee, dus al een tijdje. Ben tevens bij de HA en orthopeet geweest. Heb daar nu oefeningen voor, doe ze elke dag maar er verbeterd nog vrij weinig. Mijn moeder is daarom weer terug gegaan naar de HA en die zei dat veel meiden last van hun knien kunnen hebben. Dat zou dan moeten komen doordat je teveel met je knien naar achteren staat, en daardoor je knieschijf teveel tegen je bovenbeen komt.

Phillipa
Berichten: 1996
Geregistreerd: 10-05-06

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:41

Hallohallo Doei!
hier nog een knie-probleem-geval Haha!
Ik ben nu 15 en heb sinds 4 jaar steunzolen. Mijn voeten staan erg slecht (naar binnen) en dat proberen mijn knieën te compenseren, daarna mijn heupen etc. Op school doe ik niet mee aan turnen (trampoline) want als ik er inspring dan zak ik door mijn voet, of krijg ik pijn aan mn knie. Op dit moment heb ik ook last van mn linkerknie, ik zou niet weten waar het nou weer van komt Scheve mond

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:43

Ik ook problemen met mn knie (niet met beiden, maar met één)
Dokter noemde het 'Osgood Schlatter', iets wat vooral bij jongens tussen 10 en 16 voorkomt die veel sporten... dus waarom ik het heb Verward
Iig is het iets met waar de pees aan het bot vastzit, soort ontsteking ofzo begreep ik? Niks aan te doen, maar kan lang duren voor het over is zei hij.

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 22:32

Cantheon schreef:
none schreef:
Ik heb ook al een aantal jaar regelmatig last van mijn knie. Vaak links, maar soms krijg ik het ineens ook in mijn rechter knie. Het is een tijdje weggeweest maar vorige week had ik er ineens weer last van, heel vreemd.
Vorig jaar ben ik er mee naar de dokter geweest, en volgens hem was ook dit weer van de groei. (goh, lijkt alles doo rde groeit e komen? ) Het had met mijn knieschijf te maken, dat die ribbelig van achter was en dat dat zich dan aan mijn knie 'hechtte'.
Ik kan namelijk mijn knie zonder pijn bewegen, maar zodra er druk op staat blokkeerd het gewoon lijkt wel. Dan doet het zo'n pijnd at ik niet meer verder kan buigen. Dit is bij zowel door mijn knieen gaan als met opstaan.

Volgens de dokter was het goed om veel te 'bungelen' met mijn been. Op de tafel zitten en een beetje met je been zwaaien dus Knipoog


Wauw, dacht dat ik de enige was met ribbeltjeskarton Nagelbijten / Gniffelen Bij mij vonden ze het ook aan de groei liggen, maar uiteindelijk bleken mijn spierfuncties niet goed en heb ik toch maar een jaar bij de fysio gelopen. Durfde het nooit te geloven, maar het gaat goedkomen Haha!


Haha, had jij ook zoiest dan?

bliksempie

Berichten: 1798
Geregistreerd: 19-05-05

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 22:34

ja ik heb ook heel erg last, bij mij zit het in me bandjes in me knie (hier heb ik soort van bracen voor) waardoor de pijn veel minder is. Ik heb het veel bij rennen.

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 22:40

ik heb ook al wel 10 jaar last van mn knie(ben nu 20) ben vroeger keertje getrapt door een schet n veel op die knie gevallen/. ook heb ik een pony die het leuk vind dat als je erop zit in het bos zo vlak langs de bomen te gaan dat jou knieen ze net raken(ook in draf en galop auau). heb fysio gehad zijn foto'gemaakt en heb een kijkoperatie gehad. allemaal niks te vinden. ben toen tijdje bij een kraker geweest heel mn lijf stond schuin maar nog altijd last van mn knie gehouden. bij mij heeft nik geholpen. heb het vaak na of tijdens het rijden in mn knie rug en heup(had van de dokter 7 jaar geleden al moeten stoppen)