knie klachten, wie ook??

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisetje

Berichten: 1591
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: Veenendaal

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 23:07

ik loop nu bij de fysio. Had er ook heel lang last van gehad en toen de stap genomen na het softbalseizoen. Mijn meniscus is verdraaid. Ook is mijn rechterbeenspier langer dan m'n linker, dat veroorzaakt de pijn bij mijn linkerknie. Nu heb ik oefeninen gekregen om zo mijn linkerspier sterker te maken. Jammer dat je dokter zo snel denkt dat je een aansteller bent..misschien gewoon langs een fysio lopen? of kan dat niet zomaar? dan toch maar aandrinken bij je dokter

Cantheon

Berichten: 754
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Beverwijk

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 00:09

Citaat:
Haha, had jij ook zoiest dan?


Ja, reumatologe had het daarover. Die heeft me toen op zich goed advies gegeven (nml dijbeenspieren sterker maken), maar omdat ik mijn spieren verkeerd gebruikte, maakte ik het alleen maar erger. Ben toen bij de fysio beland. Die zei dat ik met een weekje of 12 wel klaar zou zijn. Mooi niet dus, heb een jaar bij de fysio gelopen. Mijn knieën deden erg moeilijk en heb zelfs 2e onderzoek gehad omdat ik mijn fysiotherapeut tot wanhoop heb gedreven. Hij wist het echt niet meer met me. Heel raar, want hij wist normaal echt alles, elke vraag beantwoordde hij zo. Nu gaat het uiteindelijk toch goedkomen en daar blijf ik de fysio heel erg dankbaar voor. Ik heb en onwijs leuke tijd daar gehad en ze hebben me ontzettend goed geholpen. Iedereen was superaardig en ik heb echt met tranen in mijn ogen afscheid genomen daar (niet echt logisch bij de fysio, maar ik wil het zelf ook worden). Jeetje lang verhaal geworden. Ik kan maar 1 ding zeggen, knie-problemen? Naar de fysio!!!

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 00:13

Ik had het Maandag tot vanmorgen in mijn schouder [een pijnlijke steek bij het bewegen.]
En vandaag in mijn knie. Scheve mond Doet erg veel pijn, kan amper lopen.
Hopen dat het morgen over is!

mickey1978
Berichten: 677
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: ergens in het brabantse land

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 00:27

Ik heb sinds mijn puberteit last van mijn knieen een stekende pijn. Liep op krukken van mijn 14e tot mijn 21e. Heb ook drie maanden in een rolstoel gezeten.Heb heel wat onderzoeken gehad. Ook fotos zagen ze niets op. Toen heeft meneer van de hoogenband(de vader van die zwemmen) beconcludeerd dat het retropatalaire chondreopathie was. Oftewel. Onregelmatig kraakbeen achter de knieschijf. Ik mocht dus niet meer schaatsen/skieen/skaten/roeien enz. Eigenlijk ook niet meer paardrijden, maar als ik dat deed had ik er tijdens het rijden weinig last van. Nu ben ik 28 en heb er nog maar weinig last van. Alleen als ik verder dan 4 km loop of als ik fiets tegen de wind in. Ook als ik bv veel spring met mijn pony. Heb wel fysio gehad maar dat hielp niet.

Cantheon

Berichten: 754
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Beverwijk

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 10:53

Ik heb ook RPCP gehad. Denk dat het bij jou een andere vorm was. Bij mij was het ook een deel de onregelmatige knieschijf, maar voornamelijk de verkeerde spierfuncties. Als je zoveel onderzoeken hebt gehad, denk ik wel dat ze dat hebben uitgezocht, dus ik denk niet dat het voor jou zin heeft om nog eens langs de fysio te gaan.

Marigold

Berichten: 12599
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:00

ik heb het ook soms, maar dat weet je wel (@TS), maar het is echt zo raar, nu is er al weer een half jaar niks aan de hand, maar het kan zomaar weer beginnen, opgezwollen knie, paar dagen later opgezwollen hand, ect ect.
als het weer begonnen is moet ik vooral niet stilzitten, wordt het erger van, en kan ik gewricht niet buigen.
dus ook echt niet traplopen ect.
veel paardrijden doe ik niet, ik rijd op mijn pony sowiezo ook altijd onder zadel, dus zonder beugels.
met beugels krijg ik echt snel last van mn knieen, en met slecht schoeisel ook.
er zijn wel foto's gemaakt, maar behalve lichte slijtage niets op te zien, het is ook geen reuma.
dokter denkt aan overbelasting door piekbelasting (paar keer per dag ineens "iets" te zwaars tillen, al een paar jaar.)

meisje23
Berichten: 1064
Geregistreerd: 17-10-05
Woonplaats: in de buurt van enschede

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 11:22

zooooo!wat veel mensen met knielachten zeg!!!!jeetje....
ik reageer later even langer moet nu naar de paarden....

Heleen_B

Berichten: 3469
Geregistreerd: 19-12-05
Woonplaats: Winterswijk

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:26

bij mij is het probleem dat ik nooit dikke knieen etc. heb Nagelbijten / Gniffelen
maar ik heb gewoon wel veel pijn..
heel vreemd is dat Verward

mickey1978
Berichten: 677
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: ergens in het brabantse land

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 12:24

Ik had ook slecht kniebanden die heb ik sterker gemaakt door middel van wat fitness oefeningen. Wel minder pijn dus nu zoals ik al zei. Ze vertelden mij dat het idd minder zou worden naarmate ik ouder werd en dat is dus ook zo.

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 12:36

jeetje wat hebben veel mensen er last van zeg Bloos

Ik ook van mn rechterknie....ook naar de dokter geweest en foto laten maken heb nooit meer wat van mn dokter gehoord en als ik bel is ie er niet Boos! mn knie schijf word ook op een 1 of andere manier naar binnen gedrukt zei die maar had het nog nooit eerder gezien Verdrietig beetje vaag!

Kan ook niet met mn benen over elkaar zitten want dan gaat het echt zeer doen Bloos rijbroeken met knie stuk kan ik ook niet aan...met rijden gaat het opzich wel aardig...maar als ik auto rijd over een hobbel weg lijkt het net alsof er iets los zit Bloos

Mn dokter zei ga maar fietsen word het sterker van...doe het alleen niet...als ik niet weet wat het is...

idd geen knie dingen omdoen word het idd lsapper van...

echt rot die knieen Knipoog

Cantheon

Berichten: 754
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Beverwijk

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 14:38

Mijn knieën zijn ook nooit opgezwollen, ze hebben ineens wel de hobby om rood en warm te worden (op reuma ben ik al getest, is het niet). Heb momenteel eigenlijk niet zo heel veel last, maar ben een maand geleden nog in elkaar gezakt dus durf niet te hopen dat het echt goed gaat komen...

AstraGirlie

Berichten: 3578
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Waardamme, België

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 18:04

Mijn vriend heeft soms ook erge last van zijn linkerknie. Na onderzoeken is gebleken dat de spanning op de spieren daar vele malen sterker is dan in zijn rechterknie. Ook een vorm van ongelijkheid eigenlijk. Na ontelbare uren fysio is er nog niets verbeterd. Hij heeft nu oefeningen meegkregen om te doen, en wandelen en fietsen is goed. Maar als hij lang stilzit op zijn werk, begint de pijn weer te steken. Op fotos en scans is niets te zien volgens de dokters. Hij heeft vroeger wel veel geskied.

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 18:41

Ik heb ook problemen met mijn knieeën, heb een ontsteking. misschien idee om langs de fysiotherapeut te gaan?

tamara16
Berichten: 1555
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Drachten

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 18:46

ook ik meld mij met knie klachten,
ik loop er nu al een jaar mee rond

en is bij mij ook idd zo, de ene keer heb ik erg veel last van, en de volgende keer dan kan het zo zijn dat ik er weken geen last van heb.

Vorig jaar ben ik ook bij de huisarts geweest en die zei toen: irritatie achter de knieschijf, nu een jaar later sta ik overstrekt, en krijg ik morgen mijn uitslag van de rontgen foto's.
dus ik ben benieuwd

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 18:52

Ik heb helaas ook last van een van mijn knieen. Dat is gekomen door een verkeersongeval nu inmiddels zon 7 jaar geleden. Heb toen physiotherapie en kracht training gehad. Na een half jaar kracht training zag ik helaas weinig tot geen vooruitgang, dus ben er toen ook maar mee gestopt.
Vooral als ik mijn stijgbeugel te kort heb of ga springen ( beugels op springmaat) dan heb ik al gauw pijn.
Het is ook nog eens zo verdomd lastig dat ik niet op mijn knie kan zitten en mijn been niet meer recht wil. Boos!

tamara16
Berichten: 1555
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Drachten

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 18:54

de meeste hier hebben het in ergere mate, ik heb nog in rustige mate dat ik nog wel op me knie kan zitten enz, maar ik hoor morgen de uitslag van me rontgen foto's

Leoonie
Berichten: 839
Geregistreerd: 16-07-05
Woonplaats: Rhoon

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:02

toen ik 5 was ben ik gevallen met skieen, ik ben nu 14 en op m'n 10e kreeg ik heel erg last van m'n knie.
als ik liep, zakte ik er plotseling doorheen, en had vaak pijn.
ik ben er toen mee naar de dokter geweest.
er bleek een botje in m'n knie te zitten die niet goed doorbloed van, en zou kunnen afbrokkelen, als die zou afbrokkelen moest ik geopereerd worden om dat uit me knie te halen, maar ik kon dat voorkomen door niet meer te sporten, zo weinig mogelijk fietsen, en geen wandelingen meer maken. voor een half jaar lang.

nouja, je snapt misschien zelf ook al dat een 10 jarige niet stil kan gaan zitten, zeker mijn type(hyper) niet Clown
ik ben toen met grace ( orakel @ bokt ) op vakantie geweest en ik kon het NIET laten om te crossen in de belgiese bossen.
het is nu wel zo goed als over Haha!

Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:32

ik heb ook snel en veel last van mijn knieen. ik kan niet veel rennen dan voel ik eht direct in mijn knieeen. en soms tijdens paardrijden heb ik er nogal last van. maar het is vooral als ik erg groei!

Bloemsuiker
Berichten: 1587
Geregistreerd: 08-01-05

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 20:45

Ik heb ook last van m'n linkerknie...
Een paar maanden geleden hebben ze gezien dat ik ontstoken kraakbeen heb. De ene moment heb ik niets van pijn maar de andere keer heb ik voortdurent een ondraagelijke pijn.. Trappen lopen gaat moeilijk en na lang stappen/loppen heb ik ook veel last..

Geen last van bij paardrijden Lachen Ik ben nu 14.

mariska12

Berichten: 1153
Geregistreerd: 21-02-06

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 20:48

ik ook.. omdat ik steunzoltjes heb...
maar ik moet echt weer nieuwe want dan krijg ik dus last van mijn knie Knipoog

ik ben nu 13 ( heb al van af maat 27 steunzoltjes Bloos! )

annuh25
Berichten: 825
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Aruba

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 20:51

Hier meld zich er nog een. Mijn knieschijven zijn schuin gegroeit, ze staan nou een beetje naar binnen. (valt niet op enzo hoor Knipoog ) Heb ook steunzooltjes. Ben ook nog maar 15 ofzo, ook al voor bij dee fisioterapeut geweest. Komt waarschijnlijk doordat ik mijn knieen altijd op slot zet. Heb er bij paardrijden niet echt pijn aan, maar doordat mijn knieen al tegen het zadel zitten, kunnen me tenen niet goed naar voren wijzen, en heb ik dus Heel Erg kapstokken. Zoiezo heb ik al kapstokken Bloos en nu al helemaal. Tja, wat doe je er aan..

l_cindy
Berichten: 223
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: sappemeer

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 20:53

hoi
ik heb ook knie klachten, dat is zo pijnlijk...
mijn knieschijf heeft er nu al drie keer afgelgen:S
grrr... als ik er aan denk krijg ik weer kippevel :S

fienntjen
Berichten: 180
Geregistreerd: 08-08-06

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 21:02

Ik had in het lager ook altijd last van mijn knieën. Het werd zelfs zo erg dat stappen pijn deed. Alsof ik erdoor zakte. Dat was ook de reden waarom ik een jaar gestopt ben met rijden. Ik ben er nooit mee naar de dokter geweest maar ik reed op tinkers. Waarschijnlijk kwam het omdat ik als klein meisje op veel te dikke paarden zat. Mijn knieën werden in een onnatuurlijke houding geduwd. Na dat jaar dat ik gestopt was ben ik weer begonnen ergens anders. Ik heb er nooit meer last van gehad Haha! !! Het kan ook zijn dat het een combinatie was van het rijden en een tekort aan calcium.

_Bonte_

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-06-06

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 21:08

15 jaar
kapotte knieen

mijn gevrichtsbanden zijn te lang daardoor schuurt mijn knieschijf heel de tijd over het kraakbeen dat er onder zit , het is helemaal ontstoken en ontsteekt verder bij elke pas dat ik zet
als ik te veel beweeg , heb ik veel pijn
ik mag niet sporten , fietsen , paardrijden

wat doe ik , ik fiets overal naar toe ( maar over een maand heb ik mijn brommer dus dat neemt als een stuk last weg ) , ik rij paard ( ik ga heus mijn lieverd niet opgeven )

dus ja dat is mijn onduidelijk verhaal

maar ik kan je een ding zeggen
met dagen verga ik van de pijn ! en kan ik niet op mijn benen sstaan

Nannes

Berichten: 4314
Geregistreerd: 04-05-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: knie klachten, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 21:20

Ik heb ook al een paar jaar last van mijn linkerknie. Het zit aan de binnenkant onder mijn knieschijf. Geen idee wat het is, moet toch maar eens een keer langs de HA gaan geloof ik. Het is gekomen nadat ik een keer samen met een pony was gevallen en zij dus boven op mijn linkerbeen was gevallen.
Ik krijg er vooral last van als ik veel heb gelopen of een end heb gefietst. Met paardrijden heb ik er gelukkig geen last van.