Wie doet er aan yoga ?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Wie doet er aan yoga ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 20:59

Ik ben 32 en was vroeger (ja ik kan het me bijna niet meer voorstellen) mooi op maat en erg lenig. Haha!
Nu dus niet meer, ik voel me als ik even heb gezeten en ik moet opstaan af en toe net een oud wijf.

Nu heb ik wel gehoord dat yoga hier erg goed voor is; een soepeler en losser lijf.

Ik houd niet van vaag gedoe dus ik denk zelf van mmm yoga maar wie weet Knipoog

wie doet yoga en wat zijn jouw ervaringen ?

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Re: Wie doet er aan yoga ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 23:44

Ik heb een keer een les meegedaan met Yoga, maar ik vond het iets te vaag allemaal. Ik doe nu Body Balance op de sportschool. Dat is een Yoga/Tai Chi / (en nog iets?).
Ik vind het super relaxed. Het werk bij mij zeer ontspannend. Ook wordt je er leniger door dmv bepaalde oefeningen.
Ik zou zeggen probeer eens een proeflesje!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Wie doet er aan yoga ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 00:23

ja nanka, daar heb ik ook 'ns naar gekeken maar word maar op 1 school gegeven hier waar ik woon en dan moet de tijd maar net passen.......

Lise81

Berichten: 2315
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Eelde

Re: Wie doet er aan yoga ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:50

Ik heb wel eens yoga lessen gehad, power yoga. Heeft iets meer tempo. Was goed voor balans en werd er ook wel leniger van. Maar vooral bewust van m'n lichaam. Ik vond het wel fijn om te doen en of het zweverig is ligt vaak meer aan degene die les geeft.

Lidewijke

Berichten: 1533
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Leuven / Brecht

Re: Wie doet er aan yoga ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 23:36

Ik doe yoga Haha!
In feite zijn het gewoon stretch-achtige oefeningen hoor, in combinatie met ademalingsoefn. (nu ja, eigenlijk gaat het wel wat verder, maar simpel gezegd is het dat)

angel25
Berichten: 163
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: rhenen

Re: Wie doet er aan yoga ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 23:39

Ik heb een tijdje op yoga gezeten en vond het echt heerlijk, kwam er altijd topfit vandaan, toen ik ging verhuizen ben ik gestopt en in mn nieuwe woonplaats wilde ik weer beginnen, dus een proefles genomen maar dat was echt 3x niks, het ligt dus ook echt aan degene die het geeft.

Daihyo

Berichten: 88123
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Wie doet er aan yoga ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 11:25

Het ligt inderdaad heel erg aan degene die het geeft.
Sommigen doen veel oefeningen, bij anderen ligt de nadruk op meditatie en ademhaling.
Het is maar net wat je wilt en wie bij je past.

COSMIC77

Berichten: 141
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wie doet er aan yoga ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 11:30

Ik doe ook aan Bodybalance (mix van Tai Chi, Yoga en Pilates) Het werkt echt goed, ik was anderhalf jaar geleden ook zo stijf als een hark maar nu ben ik echt een stuk leniger en is mijn evenwicht veel beter.

Ik merk ook dat het positieve invloed heeft als ik op het paard zit. Zowiezo om er op te komen Tong uitsteken

Ik kan het iedereen aan bevelen.