Moet ik naar de dokter

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ezmee

Berichten: 4464
Geregistreerd: 17-05-05

Moet ik naar de dokter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 00:02

Help ik durf niet meer naar school (ik wordt gepest en kom nooit voor mezelf op) Ik ben niks zonder mijn vriendin en volgens mijn moeder mankeer ik altijd wel iets.
Ik heb een vriendin die nu tot volgende week maandag thuis zit om bij te komen en om er maandag weer met frisse moed tegenaan te gaan. Ik voelde me van de week ook zo raar. een soort spanning of iets kan dat ?? Ik wil ook pas maandag weer naar school.

Mankeer ik nou iets en moet ik naar de dokter ? Mijn moeder gaat morgen bellen voor een afspraak of zal ik morgen naar school gaan ? Help ik ga toch niet voor niks naar de dokter. Ik ga aan mezelf twijfelen.

Lavje
Berichten: 2671
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Hutje op de hei

Re: Moet ik naar de dokter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 00:04

Het is altijd goed om hier met je dokter over te praten.. Misschien kan ie je naar een zelfvertrouwen cursus oid sturen, alhoewel ze dit meestal meer via school doen.. Je kan er ook met je vertrouwenspersoon op school over praten..
Maar het lijkt me iig wel slim om iets aan te doen.
Zowiezo is het niet goed voor jou dat je gepest word, en dat daarmee je zelfvertrouwen dusdanig de grond in word getrapt dat je (in je eentje) niet meer naar school durft te gaan..
Maar probeer toch over die angst heen te stappen door wél naar school te gaan! Laat je niet kennen! Probeer jezelf stoerder over te laten komen dan dat je (denkt!) te zijn!
Sterkte! Ach gut
Laatst bijgewerkt door Lavje op 30-11-06 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: Moet ik naar de dokter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 00:05

Ik sluit me aan bij het bericht van Lavandula.

Maar je gaat niet voor niets naar de dokter.
Het is misschien wel eens goed voor je erover te praten.
Zo gaat het veel van je eisen, en op een gegeven moment wordt het je dan teveel.

Kortom; even naar de dokter gaan, praten lucht op. Ach gut

Tanja_dB

Berichten: 1800
Geregistreerd: 15-06-06
Woonplaats: Bommelerwaard

Re: Moet ik naar de dokter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 00:06

Inderdaad, hier moet je zeker wat mee doen. Naar de dokter gaan kan een goede eerste stap zijn! Het is niet gemakkelijk, maar deze situatie is ook niet leuk...

Heel veel sterkte!

Ezmee

Berichten: 4464
Geregistreerd: 17-05-05

Re: Moet ik naar de dokter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 00:06

Faelivrin schreef:
Ik sluit me aan bij het bericht van Lavandula.

Maar je gaat niet voor niets naar de dokter.
Het is misschien wel eens goed voor je erover te praten.
Zo gaat het veel van je eisen, en op een gegeven moment wordt het je dan teveel.

Kortom; even naar de dokter gaan, praten lucht op. Ach gut

ik dacht meestal dat het alleen voor medici is maar ik praat er al over op school leren voor jezelf op te komen maar ik ben echt niks zonder mijn echte vriendin Huilen

Lavje
Berichten: 2671
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Hutje op de hei

Re: Moet ik naar de dokter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 00:07

De dokter is van alle markten thuis! En zo ook voor het luchten van je hart e.d! Misschien heeft hij wel goede tips voor je! Gewoon naar de dokter (en naar school!!) gaan!

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: Moet ik naar de dokter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 00:08

Ezmee schreef:
ik dacht meestal dat het alleen voor medici is maar ik praat er al over op school leren voor jezelf op te komen maar ik ben echt niks zonder mijn echte vriendin Huilen
Er bestaan ook medicijnen tegen geestelijke klachten mocht je die nodig hebben. Lachen
Het is fijn dat je een beste vriendin hebt. Je zult toch moeten werken aan je zelfvertrouwen!
Overleg maar even met je Huisarts.

Ezmee

Berichten: 4464
Geregistreerd: 17-05-05

Re: Moet ik naar de dokter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 00:09

Het was namelijk zo 12 jaar ben ik gepest nu nog steeds de halve klas mag me gewoon weg niet. Nu werden er doosjes naar m'n hoofd gegooit (wat hun doodnormaal vinden) ik zeg zo wil je pijn hebben (ik bedoel daarmee dat ik daarmee naar een coordinator ga en ze zijn al gewaarschuwt) maar nu is de hele klas tegen me behalve de stillere kant van de klas die lopen nog net niet mee Ik zou wel naar school willen maar echt zonder die ene vriendin ben ik werkelijk niemand.

Ezmee

Berichten: 4464
Geregistreerd: 17-05-05

Re: Moet ik naar de dokter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 00:10

Faelivrin schreef:
Ezmee schreef:
ik dacht meestal dat het alleen voor medici is maar ik praat er al over op school leren voor jezelf op te komen maar ik ben echt niks zonder mijn echte vriendin Huilen
Er bestaan ook medicijnen tegen geestelijke klachten mocht je die nodig hebben. Lachen
Het is fijn dat je een beste vriendin hebt. Je zult toch moeten werken aan je zelfvertrouwen!
Overleg maar even met je Huisarts.

Misschien helpt het wel ik heb bij een dokter het idee ZIEKTES en nog eens ZIEKTES zo gek dat ze je ook willen helpen bij andere problemen

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: Moet ik naar de dokter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 00:12

Ezmee schreef:
Misschien helpt het wel ik heb bij een dokter het idee ZIEKTES en nog eens ZIEKTES zo gek dat ze je ook willen helpen bij andere problemen
Natuurlijk wil de dokter je ook helpen met andere problemen!
Komt allemaal wel goed meid! Maak maar een afspraak, hij kan je ècht helpen! Ach gut

Sterkte, PB is altijd open!

Ezmee

Berichten: 4464
Geregistreerd: 17-05-05

Re: Moet ik naar de dokter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 00:12

Faelivrin schreef:
Ezmee schreef:
Misschien helpt het wel ik heb bij een dokter het idee ZIEKTES en nog eens ZIEKTES zo gek dat ze je ook willen helpen bij andere problemen
Natuurlijk wil de dokter je ook helpen met andere problemen!
Komt allemaal wel goed meid! Maak maar een afspraak, hij kan je ècht helpen! Ach gut

Sterkte, PB is altijd open!


Dank je ik ben altijd zo super bang. Bloos Maar nu vraag ik jullie: Moet ik maandag maar weer naar school of vrijdag (van 8.00 tot16.00 lange dag) Verdrietig

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: Moet ik naar de dokter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 00:14

Ezmee schreef:
Dank je ik ben altijd zo super bang. Bloos Maar nu vraag ik jullie: Moet ik maandag maar weer naar school of vrijdag (van 8.00 tot16.00 lange dag) Verdrietig
Misschien is het beter om nog even een dagje rustig aan te doen tot je bij de dokter bent geweest.
Anders heb je kans dat je nog meer kapot gemaakt wordt door al die pesterijen.

[En nu ga ik slapen! Doei! ]

Ezmee

Berichten: 4464
Geregistreerd: 17-05-05

Re: Moet ik naar de dokter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 00:15

Faelivrin schreef:
Ezmee schreef:
Dank je ik ben altijd zo super bang. Bloos Maar nu vraag ik jullie: Moet ik maandag maar weer naar school of vrijdag (van 8.00 tot16.00 lange dag) Verdrietig
Misschien is het beter om nog even een dagje rustig aan te doen tot je bij de dokter bent geweest.
Anders heb je kans dat je nog meer kapot gemaakt wordt door al die pesterijen.

[En nu ga ik slapen! Doei! ]


Dank je ik hoop maar dat ik vrijdag en het weekend mag bijkomen van m'n Ma ze is altidj zo negatief ik ben meestal schoolziek gewoon geen zin Bloos echt heel erg

Lavje
Berichten: 2671
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Hutje op de hei

Re: Moet ik naar de dokter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 00:16

Gewoon zo snel mogelijk weer naar school gaan! Daar verklein je de kans mee op vragen vanuit je klas, of gekke ideeën die ze zelf gaan lopen spuien. Maak het ze maar lekker moeilijk! Laat je niet kennen! Ik weet écht hoe moeilijk het is meis! Ikzelf ben ook geterorrisseerd op de Middelbare school.. bedenk de nare tafarelen en ik heb ze gehad! Maar ook ik ben er bovenop gekrabbelt! Dus ook met jou gaat het helemaal goed komen! Ach gut

Ezmee

Berichten: 4464
Geregistreerd: 17-05-05

Re: Moet ik naar de dokter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 00:18

Lavandula schreef:
Gewoon zo snel mogelijk weer naar school gaan! Daar verklein je de kans mee op vragen vanuit je klas, of gekke ideeën die ze zelf gaan lopen spuien. Maak het ze maar lekker moeilijk! Laat je niet kennen! Ik weet écht hoe moeilijk het is meis! Ikzelf ben ook geterorrisseerd op de Middelbare school.. bedenk de nare tafarelen en ik heb ze gehad! Maar ook ik ben er bovenop gekrabbelt! Dus ook met jou gaat het helemaal goed komen! Ach gut


DAnk je hoop dat MAMA respect heeft dat ik maandag met volle moed iedereen ga kleinen Tong uitsteken ( in je dromen Ezmee Tong uitsteken)

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Re: Moet ik naar de dokter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 00:19

De dokter kan je met heel veel dingen helpen.
Ik ben er zelf ook geweest iets van 2 jaar geleden toen bij mij wat dingen los kwamen naar aanleiding van de scheiding van mn ouders.
Het helpt je zowiezo dat je het even kwijt kan...
ik ben toen doorverwezen naar maatschappelijk werk om daar verder te kunnen bespreken hoe en wat me precies dwars zat.

heel veel sterkte iig en laat je niet op je kop zitten door ander mensen

Ezmee

Berichten: 4464
Geregistreerd: 17-05-05

Re: Moet ik naar de dokter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 00:21

Wat ik ook zo vreemd vindt is dat ik een bobbeltje in m'n nek heb en heb veel last van een slijmkeel (snotties) daar krijg ik eens soort misselijk gevoel van en moet af en to ineens huilen en soms krijg ik hoofdpijn en dan is het weer over dit zijn toch geen aanwijzingen op een ziekte he ??of zou dit zijn i.v.m school en het missen van m'n vriendin Verdrietig Huilen

rakni
Berichten: 2985
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: op het dorp

Re: Moet ik naar de dokter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 00:30

hoi esmee,
is er ook iemand op school die ervan weet? Ik werk zelf als docent en mentor. Het kan erg helpen dit met een docent of je mentor te bespreken. Er zit er hopelijk wel eentje bij die de tijd neemt om goed naar je te luisteren. Als je mentor weet dat je er zo mee zit, krijg je veel meer begrip weet ik uit ervaring. Want jij doet natuurlijk ook niet altijd aardig terug tegen je medeleerlingen.

Verder: de huisarts weet waar je naartoe kan gaan om je lekkerder in je vel te voelen en wat meer zekerheden in te bouwen. lijkt mij dus handig om er heen te gaan. Het is zeker niet zeurderig ofzo!
Dat je niet naar school wilt: heel herkenbaar want ik had vroeger ook veel moeite en werd gepest op school. Klote en lastig om te doorbreken. De spanning die je noemt herken ik en zie ik ook weleens bij andere leerlingen. Probeer dingen te vinden om te ontspannen. het is vervelend als je een keer explodeert op school. (ook daarom: handig als je docenten dan begrijpen wat er in je omgaat)

Maar zeker een goed plan om aan jezelf te werken zodat dit je niet nog meer gaat beinvloeden. probeer jezelf te motiveren om je schoolwerk er niet onder te laten lijden. Ik hoop dat je vriendin snel weer beter is en dat je na een tijdje je ook staande kan houden zonder haar. dus zet m op vrijdag!

sterkte! Ik hoop dat je je over een tijdje veel beter voelt!

rakni

tot slot: je niet lekker in je vel voelen kan zeker leiden tot een gespannen gevoel, huilen, hoofdpijn, duizelig zijn, buikpijn, misselijk worden en ga zo nog maar even door. Ook neemt je weerstand af en wordt je eerder ziek. lichaam en geest zijn echt verbonden als je het mij vraagt.

Ezmee

Berichten: 4464
Geregistreerd: 17-05-05

Re: Moet ik naar de dokter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 00:32

rakni schreef:
hoi esmee,
is er ook iemand op school die ervan weet? Ik werk zelf als docent en mentor. Het kan erg helpen dit met een docent of je mentor te bespreken. Er zit er hopelijk wel eentje bij die de tijd neemt om goed naar je te luisteren. Als je mentor weet dat je er zo mee zit, krijg je veel meer begrip weet ik uit ervaring. Want jij doet natuurlijk ook niet altijd aardig terug tegen je medeleerlingen.

Verder: de huisarts weet waar je naartoe kan gaan om je lekkerder in je vel te voelen en wat meer zekerheden in te bouwen. lijkt mij dus handig om er heen te gaan. Het is zeker niet zeurderig ofzo!
Dat je niet naar school wilt: heel herkenbaar want ik had vroeger ook veel moeite en werd gepest op school. stinkmodder en lastig om te doorbreken. De spanning die je noemt herken ik en zie ik ook weleens bij andere leerlingen. Probeer dingen te vinden om te ontspannen. het is vervelend als je een keer explodeert op school. (ook daarom: handig als je docenten dan begrijpen wat er in je omgaat)

Maar zeker een goed plan om aan jezelf te werken zodat dit je niet nog meer gaat beinvloeden. probeer jezelf te motiveren om je schoolwerk er niet onder te laten lijden. Ik hoop dat je vriendin snel weer beter is en dat je na een tijdje je ook staande kan houden zonder haar. dus zet m op vrijdag!

sterkte! Ik hoop dat je je over een tijdje veel beter voelt!

rakni

tot slot: je niet lekker in je vel voelen kan zeker leiden tot een gespannen gevoel, huilen, hoofdpijn, duizelig zijn, buikpijn, misselijk worden en ga zo nog maar even door. Ook neemt je weerstand af en wordt je eerder ziek. lichaam en geest zijn echt verbonden als je het mij vraagt.


Ik wacht dan maar de dokter af. Als die zegt dat ik ff moet gaan relaxen gaan ik toch vrijdag niet naar school Bloos maandag weer lekker Knipoog

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Moet ik naar de dokter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 00:33

De dokter weet vast wel iemand voor je waar je goed mee kan praten. Goed dat je er even naartoe gaat! En ga niet bij de pakken neer zitten! De middelbare schooltijd is voor veel mensen niet makkelijk denk ik, ik heb zelf ook gezien dat mensen het leuk vinden om anderen helemaal de grond in te stampen. Maar voor je het weet ben je van je school af en hopelijk gaat het daarna met steun van anderen beter!

rakni
Berichten: 2985
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: op het dorp

Re: Moet ik naar de dokter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 00:34

oja, bobbeltje in je nek, als deze onder je kin in je hals zit wijst het vaak op een lymfeklier die druk bezig is. Lymfeklieren spelen een belangrijke rol in de afweer. (jaja, ik ben biologiejuf, haha!) In deze tijd krijg je vaak wel een of ander virus binnen en daar reageert je lichaam op. Dit is normaal. Ik heb een bultje die er altijd zit en gaat opspelen als ik grieperig of bv verkouden wordt. Als het bultje achterin je nek zit kan het van alles zijn. maar ik heb ze ook weleens als mijn nekspieren gespannen zijn door stress of andere oorzaken.
Maar vertel gewoon over het bultje bij de dokter, dikke kans dat hij/ zij je kan geruststellen daarover!

Ezmee

Berichten: 4464
Geregistreerd: 17-05-05

Re: Moet ik naar de dokter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 00:35

Amina schreef:
De dokter weet vast wel iemand voor je waar je goed mee kan praten. Goed dat je er even naartoe gaat! En ga niet bij de pakken neer zitten! De middelbare schooltijd is voor veel mensen niet makkelijk denk ik, ik heb zelf ook gezien dat mensen het leuk vinden om anderen helemaal de grond in te stampen. Maar voor je het weet ben je van je school af en hopelijk gaat het daarna met steun van anderen beter!


Ik zal je vertellen dat ik echt verlang naar de dag dat ik de opleiding gaan doen voor dierenarts ect (die richting)

Ezmee

Berichten: 4464
Geregistreerd: 17-05-05

Re: Moet ik naar de dokter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 00:36

rakni schreef:
oja, bobbeltje in je nek, als deze onder je kin in je hals zit wijst het vaak op een lymfeklier die druk bezig is. Lymfeklieren spelen een belangrijke rol in de afweer. (jaja, ik ben biologiejuf, haha!) In deze tijd krijg je vaak wel een of ander virus binnen en daar reageert je lichaam op. Dit is normaal. Ik heb een bultje die er altijd zit en gaat opspelen als ik grieperig of bv verkouden wordt. Als het bultje achterin je nek zit kan het van alles zijn. maar ik heb ze ook weleens als mijn nekspieren gespannen zijn door stress of andere oorzaken.
Maar vertel gewoon over het bultje bij de dokter, dikke kans dat hij/ zij je kan geruststellen daarover!


Dank je ik vindt het altijd zo eng Bloos maar ik kom dus echt niet voor JAN...... bij de dokter Tong uitsteken Bloos

garny95
Berichten: 5277
Geregistreerd: 05-11-06

Re: Moet ik naar de dokter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 00:40

Ezmee, ik wil opmerken dat wat ik van je moeder lees jou ook niet echt versterkt in de positieve zin. Je kan wel wat steun gebruiken, praat er ook goed met je moeder over, hoe zij ook een positieve wending kan geven aan dit alles. Succes meid.

Ezmee

Berichten: 4464
Geregistreerd: 17-05-05

Re: Moet ik naar de dokter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 00:43

Dank jullie allemaal. Ik voel me vreselijk schuldig dat ik niet naar school ga. Nu denk ik dat mijn moeder vreselijk boos is omdat ik niet naar school wil. Ik vroeg het aan d'r ze zei nee hoor ! maar ik heb echt mijn twijfels.