Hoe sla ik me hier nog een paar weken doorheen? :S

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RosaNur

Berichten: 1783
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Maastricht

Hoe sla ik me hier nog een paar weken doorheen? :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 16:18

Hallo allemaal,
ik wil eventjes wat aan jullie kwijt en hoop wat goede adviezen te krijgen. Het ligt nogal pijnlijk en moeilijk allemaal al lijkt het vast dat als je me verhaal leest je zou denken dat het allemaal wel meevalt. Maar adviezen zouden me echt verder helpen,, het zit zo.

Het gaat eenn beetje om wat ik met me vriend heb, het gaat eigenlijk echt harstikke goed. Ik ben nu 5 maanden verder met hem en we zien elkaar iedere dag en slapen samen enzo.
Als wij elkaar niet zien is dat soms heel erg moeilijk we houden echt zoveel van elkaar en zelfs nog steeds steeds meer dat we echt niet zonder elkaar meer zouden willen en kunnen.
Nou hebben we besloten dat we gaan samenwonen en vanaf 1 januari gaan we vast in een huisje van een ander proberen hoe het gaat, we hebben ook al een weekje samen vakantie gehad en dat was echt zo fantastisch alles verliep soepeltjes en we hebben geen zware woordenwisselingen gehad ofzo dus aan dat huis twijfelen we ook niet.

Het is alleen dat hij het heel erg druk heeft, hij werkt 40 uur en bijna iedere avond gaat hij zitten studeren. 4 avonden per week wordt het gewoon laat eerder hij echt met zijn aandacht bij mij kan zijn, denk aan 10 uur half 11 en dan is het snel douchen en naar bed, in bed nog wel wat praten maar that sit, we zijn dan allebei moe en moeten weer vroeg op en de volgende dag weer hetzelfde. We hebben wel het weekend maar dan moet hij vaak ook weer van alles doen.
Het is voor mij heel moeilijk om die tijd dat hij studeerd mezelf nog bezig te houden, ik ben bij hem dus wil dan ook met hem wat doen, als ik thuisblijf vallen de laatste uren ook zwaar.
Ben ik bij hem dan ga ik wel wat doen maar meer tegen me zin in, hij zit afgezonderd.

Nu gister bleek het zo te zijn dat hij de laatste weken wat had willen zeggen maar het niet kon uit angst voor mijn reactie. Hij heeft het te druk en wil een beetje minder opgefokt voelen enzo, ik ben er tenslotte vaak bij en dat ragt hij alles een beetje af om maar weer op tijd klaar te zijn om er dan vervolgens voor mij weer te zijn en dat valt hem moeilijk. Het zou betekenen dat we elkaar iets minder zouden moeten zien, terwijl die hele lange dagen al zo ontzettend lang zijn. Hij wil wel meer bij me zijn maar red dat gewoon niet, ik zou het ook zo fijn vinden als hij wat meer aandacht kon geven. het is af en toe zo moeilijk, zo gaat het al 4 maanden en we hebben er nog eentje te gaan. Maar juist nu is het zo moeilijk, ik kan die tijd wel vullen maar ik heb meestal toch niks meer te doen op dat tijdstip, het is zo slopend geestelijk. En als hij meer rust zou moeten creeeren betekend het dat de dagen waarschijnlijk nog langer worden en als dat niet gaat? wat gebeurd er dan?
Ik wil hem echt niet kwijt hij is alles voor me en op het moment zelfs de enige die me kan steunen als ik het echt moeilijk is, en dan is hij er ook voor me en ik wil er ook voor hem zijn.
Ik ben zo onzeker dat het fout kan gaan omdat ik teveel lijk op te eisen maar ik eis niks naar mijn idee, ik gun hem zijn studie en ook zijn rust maar wil er ook voor hem zijn want ook hij heeft mij hard nodig. En ik vindt dat als je bij elkaar bent ook iedere dag nog een beetje met elkaar moet kunnen praten ipv alleen maar te werken.
Beste vriendinnen vallen ook weg bij mij en mijn moeder heb ik ook niet veel aan de laatste tijd omdat ik haar bijna nooit alleen kan spreken. Hij is de enige waar ik nu echt wat aan heb en andersom net zo, het is slopend voor hem en ook voor mij. Deze hele maand november wogen de laatste lootjes al het zwaarst maar nu moet het zeker nog een maand zo verder gaan ondanks de feestdagen.

Wie kan mij goed advies geven, over hoe ik me op zou moeten stellen? & jij zou doen? ik wil dit echt niet verpesten, het lijkt wel een laatste kans Verdrietig
alstjeblieft...

sorry voor het lange verhaal , als je alles hebt gelezen..bedankt..

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Hoe sla ik me hier nog een paar weken doorheen? :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:41

Ik zou als ik jou was toch proberen wat meer je eigen dingen te gaan doen! Je bent nog zo jong zie ik in je profiel. Ik vind het in een relatie, zeker bij jonge mensen, erg belangrijk dat je op je eigen benen blijft staan en je eigen dingen houdt. Natuurlijk hou je van hem, maar dat betekent toch niet dat je elkaar dagelijks veel moet zien? Stel nou dat het uitgaat met je vriend, dan heb je al die tijd zo aan hem gehangen dat je niks meer over hebt als je hem kwijtraakt. En waarom vallen je beste vriendinnen en je moeder eigenlijk weg? Dat stukje snap ik niet helemaal. Als je hem wat minder zou zien kan je op die momenten misschien alleen maar meer van elkaar genieten dan wanneer hij zich in allerlei bochten moet wringen om tijd te maken.

RosaNur

Berichten: 1783
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Maastricht

Re: Hoe sla ik me hier nog een paar weken doorheen? :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 16:53

Vriendinnen vallen veel weg doordat er veel beginnen aan studies enz en de beste die ik heb zie ik nu ook weinig omdat die momenteel veel in friesland zit ivm haar studie, ik heb het ook druk maar dat alles overdag, daarom ist best moeilijk.

Myfairytale
Berichten: 5422
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Hoe sla ik me hier nog een paar weken doorheen? :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 17:03

Amina schreef:
Ik zou als ik jou was toch proberen wat meer je eigen dingen te gaan doen! Je bent nog zo jong zie ik in je profiel. Ik vind het in een relatie, zeker bij jonge mensen, erg belangrijk dat je op je eigen benen blijft staan en je eigen dingen houdt. Natuurlijk hou je van hem, maar dat betekent toch niet dat je elkaar dagelijks veel moet zien? Stel nou dat het uitgaat met je vriend, dan heb je al die tijd zo aan hem gehangen dat je niks meer over hebt als je hem kwijtraakt. En waarom vallen je beste vriendinnen en je moeder eigenlijk weg? Dat stukje snap ik niet helemaal. Als je hem wat minder zou zien kan je op die momenten misschien alleen maar meer van elkaar genieten dan wanneer hij zich in allerlei bochten moet wringen om tijd te maken.


Ik sluit me hier eigenlijk wel bij aan.
Mijn vriend werkt zo'n 60 uur per week als vrachtwagenchauffeur en ik nog 32, ook in de avonduren en in het weekend.
Wij wonen nu een klein half jaartje samen en het gaat top.
Als er een van ons beiden alleen is gaat die persoon voornamelijk wat aan het huishouden doen, wat lezen of hij gaat tekenen (tijd voor eigen dingetjes).
Wij zien elkaar soms 's avonds ook pas laat, maar we zien elkaar wel en praten vaak nog even op de bank wat na, of in bed.
We zien elkaar dus soms dagen niet veel, maar we zijn wel samen 1 dag in de week tegelijk vrij en zien elkaar dus 's avonds.
Dat is altijd nog beter dan hele dagen niet.

Maar pas er idd voor op dat je niet al je vriendinnen enz kwijtraakt, je bent nog zo jong!
Verder ben ik het wel met Amina eens dat de tijd die je dan met elkaar doorbrengt minder 'gedwongen' is en een stuk prettiger zal zijn!

Anoniem

Re: Hoe sla ik me hier nog een paar weken doorheen? :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 02:11

Als ik jou verhaal zo lees dan denk ik......hoe houden jullie dit vol!
Nee an mij heb je niets, als ik mijn vriend drie keer per week zie is dat echt veel.
Ik vidn het namelijk heerlijk om zoveel mogelijk alleen te zijn, als we elkaar teveel zien wordt hetzo'n ...sleur Bloos

Ik zou als ik jou was gewoon lekker mn gang gaan, dingen doen met vriendinnen
'lekker computeren en dingen doen die je leuk vindt.
Volgens mij kom je er dan wel doorheen.

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Re: Hoe sla ik me hier nog een paar weken doorheen? :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 20:15

jij zegt elke dag bij hem te zijn? je kunt niet verwachten dat iemand met een baan en nog een studie erbij je elke dag zijn volledige aandacht kan geven. Waarschijnlijk zit jij nog op school? dat kun je niet vergelijken met een fulltime baan plus studie. heb je geen vriendinnen waar je leuke dingen mee kan doen?

in jullie sitiuatie zou ik in ieder geval nog lang niet denken aan samenwonen. het eerste half jaar/jaar is altijd helemaal goed Knipoog wacht eerst eens af hoe het over een jaar gaat Knipoog\

zelf ben ik 17, mijn vriend is 26

ik zit op school, hij is chefkok en dat betekend 11 uur beginnen en 12 uur pas klaar, heel af en toe als het rustig is kan hij eerder weg.
dat betekend aanpassen aan elkaar Knipoog soms zien wel elkaar 2keer in de week, soms vaker soms minder Knipoog
Laatst bijgewerkt door gebruiker002 op 02-12-06 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Hoe sla ik me hier nog een paar weken doorheen? :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 20:20

Ik zou echt iets gaan zoeken wat je voor jezelf kan doen. Probeer je niet te afhankelijk op te stellen: zoek een hobby, vriendinnen, lees een goed boek, maakt niet uit, maak er wat van.
Ik kan het heel goed begrijpen dat je vriend niet zoveel tijd heeft, het is heel erg druk als je full time werkt en ook nog studeert ( spreek uit ervaring ). Ga anders lekker bokken ( daar schiet mijn tijd in ieder geval altijd wel mee op Knipoog )

Apple

Berichten: 76231
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Hoe sla ik me hier nog een paar weken doorheen? :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 20:20

Ik sluit me aan bij de voorgaande posters Lachen. Probeer toch iets voor jezelf te zoeken. Ga 's avonds naar vriendinnen toe, tv kijken, lezen, internetten. Probeer jezelf te vermaken.

Hij werkt 40 uur per week en doet een studie ernaast. Als jullie gaan samenwonen dan is dat nog steeds zo. Het is in zijn belang, en uiteindelijk jullie belang, als hij zn studie goed af rondt.

Wat je nog kunt afspreken is dat je 1 avond houdt waarbij je echt met zn tweeen iets gaat doen Lachen. Iets speciaals koken, uit eten, naar de film, noem maar op Lachen.

Uppojono

Berichten: 3639
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Re: Hoe sla ik me hier nog een paar weken doorheen? :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 20:49

Ja, ik snap niet helemaal wat je bedoelt met nog een maand volhouden. Als je gaat samen wonen, heeft hij toch ook nog steeds z'n baan en zn studie..

Ik zal als ik jou was ook wat meer afstand nemen, aangezien hij het al zo druk heeft.. Het is niet goed om elkaar zoveel te zien, zeker niet in de beginfase..Kan me heel goed voorstellen dat je veel bij hem wilt zijn, maar hierdoor kun je het uiteindelijk voor je zelf verpesten, vooral vanwege je leeftijd. Ik spreek uit ervaring. Bij mij is het nu 3 week uit, omdat hij zijn vrijheid weer terug wilde. We zagen elkaar ook gewoon te vaak en dat heeft uiteindelijk geleid tot het einde van mn relatie.. Gun hem zijn vrijheid, is m;n advies..

Girlgamer
Berichten: 4971
Geregistreerd: 12-01-06

Re: Hoe sla ik me hier nog een paar weken doorheen? :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 20:58

Probeer je niet teveel aan hem "op te hangen". Als hij die tijd alleen nodig heeft, dan geef hem die. Ik snap dat dat moeilijk is, maar ik heb precies hetzelfde meegemaakt. En bij mij is het nu dus uit na ruim 3 jaar, een koophuis, hond en kat verder.

bowena_84
Berichten: 2543
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Enschede

Re: Hoe sla ik me hier nog een paar weken doorheen? :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 21:11

Mijn exvriend is door omstandigheden na een maand "relatie" al bij mij thuis ingetrokken, we zaten constant op elkaars lip, hij computerde alleen maar en ik ging daardoor ook steeds meer thuis hangen want had het idee geen seconde zonder hem te kunnen.
Nu ik mijn nieuwe vriend heb is dat heel ander. Hij woont in Venlo, wat op een uut reisafstand ligt. In het begin had ik het retezwaar want wist niet wat ik met die tijd alleen aan moest. Nu geniet ik ervan. 3 tot soms 4 dagen zie ik mijn vriend de rest is lekker voor mij zelf. Hij werkt met wisselende diensten wat soms ook heel vervelend is, over 2 jaar ga ik ook wisselende diensten draaien, zijn we dan nog bij elkaar moeten we ons daar ook aan aanpassen en zullen we beide ook de nodige uurtjes alleen zijn, dan moet je wel wat te doen hebben.

Zorg dat je ook nog een eigen leven hebt, anders houd je het niet vol. Ook is het begrijpelijk dat hij zijn energie in zn studie wilt duwen want dat is toch zijn toekomst, en een beetje rust zou voor jullie beiden neit slecht zijn. Ook weet ik neit of zo snel samenwonen vooral in deze situatie verstandig is, maar dat is jullie beslissing Lachen

Succes ermee

RosaNur

Berichten: 1783
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Maastricht

Re: Hoe sla ik me hier nog een paar weken doorheen? :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 10:11

Ik wil jullie bedanken voor jullie reacties,
ik moet hem inderdaad meer ruimte geven, dit weekend hebben we het er ook goed over gehad. Hij wil mij ook evengoed nog iedere dag blijven zien, we slapen zoiezo iedere dag met elkaar. Ook omdat hij niet anders meer zou willen.

Het zou meer gaan om die tussenliggende uren, ik spreek deze week alweer af met twee vriendinnen en heb alweer een boel plannen staan en moet gewoon eventjes doorbijten.

Als we samen zouden wonen zou het zoiezo makkelijker zijn omdat er geen zeurende ouders bij ons in de buurt zijn die zich overal mee bemoeien en omdat ik ook weer ga studeren volgend jaar kunnen we dan samen studeren, bovendien hebben we dan allebei onze eigen spullen dus er wordt niet verveelt, dan ga jij gewoon wat anders doen en dan doe je allebei wat en dat is een prettiger gevoel dan dat er eentje steeds zit af te wachten.

Volgende week gaan we een weekend weg,eindelijk weer eens iets doen en daar kijk ik nu gewoon naar uit.
Ik heb er wel weer een beetje vertrouwen in gekregen. Lachen

Li_lee_yang

Berichten: 2420
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Hoe sla ik me hier nog een paar weken doorheen? :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 10:32

zouden die vriendinnen ook niet wegvagen omdat jij tog altijd bij je vriend bent?
de eerste paar maanden ben je altijd veel bij elkaar, maar op begeve moment krijgt een vand e 2 tog ook weer behoeften andere dingen te doen ofso. en dan moet je er even aan wennen een dag zonder hem te zijn, en laat hem dan even lekker een avond met vrienden en bel hem dan ook niet op dat je hem mist ofso.
en ik weet hoe zwaar dat kan zijn, dus probeer intussen ook iets te gaan doen, met vriendinnen weg, ga paardrijden, huiswerk of iets.

Jennasilver
Berichten: 1544
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: Aruba

Re: Hoe sla ik me hier nog een paar weken doorheen? :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:11

In het normaal leven mijn man ik werken fulltime en hebben 3 kids hebben wij ook pas tegen een uur of 9 of 10 s'avonds tijd voor elkaar. We moeten zoveel doen voordat we lekker kunnen ziitten en tijd voor elkaar maken. Ik vind niet dat je je eigen helemaal aan hem moet overgeven, dus dat je op hem gaat wachten tot hij klaar is, ga zelf wat meer ondernemen. Een studie en een baan is niet niks. Als je gaat samenwonen zal hij nog steeds moeten werken en studeren dat verdwijnt niet.
Ga niet aan hem trekken voor aandacht anders kan je hem kwijt raken. Een partner moet een verrijking zijn geen last.