Wat nu, ik heb 3 opties ( tand drama)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lindske
Berichten: 130
Geregistreerd: 08-11-05
Woonplaats: Lanklaar, Belgiƫ

Wat nu, ik heb 3 opties ( tand drama)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 18:03

hey,

Ik kom net terug van de orthodont. Ik heb 5jaar blokjes gedragen en achteraf een losse beugel. Ik ben er reeds 3jaar vanaf. Zoals de meeste heb ik mijn nachtbeugel de laatste 2jaar niet meer gedragen. Ik moest immers nog maar om het half jaar gaan.

Nu is 1 van mijn voor tanden gaan verschuiven. Dit komt omdat ik ooit tijdens de periode van mijn blokjes recht op mijn gezicht ben gevallen ( val van paard) met cap. Mijn tand hing er half uit. Deze is er in het ziekenhuis door een 1ste hulp dokter of verpleger gewoon ingeduwt op het bevel van de tandtechniecus. Die toen net iets meer belangstelling had in de foto's van mijn gebroken neus. ( mijn tand is nu wel ontzenuwd maar ik heb em nog)

Omdat mijn tand nu het laatste half jaar enorm begint te verschuiven ben ik terug naar de orthodont geweest. Mijn wijsheids tanden zijn er al uit nu krijg ik te horen. Dat ik een kruisbeet heb en dat mijn bovenste kaakboog veel te klein is. Nu laat hij mij 3 keuzes.

eerst de minder goede:
1) Het zo laten en aanvaarden

2) de tanden vlak achter mijn hoektanden te laten trekken en dezedan op een bepaalde manier te zeteen zodat ze mooi voor de anderste taden komen en dat mijn kruisbeet wel blijft.

De beste:
3) Een chirurgische ingreep die een appartaatje plaatst tussen mijn 2 helften kaakbeen, deze zijn natuurlijk mits ik 20 ben terug aan elkaar gegroeid. Door dit appartaatje dat ik zelf elke dag gedurende 2 maanden moet aanspannen zouden mijn tanden uit elkaar komen, zo ver dat je tussen de 2 voorste een vinger krijgt.
Daarna wordt mijn onderkaak gecorrigeerd.
Vervolgens volgen er nog 2 jaar , 2.5jaar blokjes en orthodontie.
Gezien ze niet weten hoe mijn voorste snijtand dit proces zal doorstaan zou het goed kunnen dat hij gewoon uitvalt. Dit zou betekenen dat er dus een kroon in de plaats komt.


Ik ben echt over men toeren ik zou het echt niet weten. Ik ga zowiso nog met men tandarts eens overleggen.

Heeft iemand deze ingreep al gehad. Of zijn er hier tandartsen of orthodontes?
Heeft er iemand ervaring of kent iemand ,iemand die deze ingraap heeft gehad?

lightmorebh

Berichten: 1513
Geregistreerd: 22-09-03

Re: Wat nu, ik heb 3 opties ( tand drama)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 23:31

pppfff dat is moeilijk zeg, kan begrijpen dat je over je toeren bent. Met welke keuze voel jij je het beste ? Denk er nog eens goed over na , kan je er mee leven als het zo blijft of wil je dat je een recht gebit krijgt? Ik weet niet hoe oud je nu bent . maar denk er echt goed over na . succes en zoek eens op internet over deze behandeling.