Wie heeft ervaring met tennisarm?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
annekeg
Berichten: 114
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Purmerend

Wie heeft ervaring met tennisarm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 23:18

Hoi,

Ik heb last van een tennisarm, loop er al weken mee.
Nou heb ik een boek over acupressuur waar iets instaat over acupressuur bij deze
aandoening. Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand een andere therapie??

Anneke.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Re: Wie heeft ervaring met tennisarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 01:06

Ik en mijn man hadden een tennisarm op het zelfde moment. Ik rechts, mijn man links. Ik ben dus rechts en mijn man is dus links handig Haha!
Ik door mesten en veel zwaar werk rond het huis en de stallen en mijn man door zijn werk.
Het duurt ongeveer 9 maanden en dan ben je van je pijn af. Rust is het enige dat helpt.
Sterkte!!!

Trieske_

Berichten: 3790
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: brabant

Re: Wie heeft ervaring met tennisarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 01:19

ik heb 2 jaar geleden een tennisarm gehad en dat was vrij pijnlijk ik kon mijn pols niet meer bewegen alles deed zeer. Heb doen medicijnen van de arts gehad waar het wel beter op ging maar de enige echte remedie is rust...gebruik je arm niet te veel voor hetzelfde wissel alles af en til geen zware dingen... bij mij heeft het een maandje of 4 geduurd voordat het echt weg was maar als ik nu te lang hetzelfde doe met mijn arm dan voel ik weer steken en zie dit als een waarschuwing om meteen iets anders te gaan doen.

Juut

Berichten: 6907
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: Wie heeft ervaring met tennisarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 15:58

Nog zo'n persoontje Knipoog Naast rust kun je ook een brase gebruiken, te krijgen bij oa sportzaken. Deze heeft idd een drukpunt, wat je op de geïrriteerde pees zet. Als ik weet dat ik zwaar werk moet gaan doen doe ik deze preventief om. Daarna meteen weer af, omdat ook spieren in de knel komen. (Had lichtelijk een 'deuk' in m'n onderarm na gebruik van paar weken) Voor mij werkt dit prima.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Re: Wie heeft ervaring met tennisarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 00:49

Juut schreef:
Nog zo'n persoontje Knipoog Naast rust kun je ook een brase gebruiken, te krijgen bij oa sportzaken. Deze heeft idd een drukpunt, wat je op de geïrriteerde pees zet. Als ik weet dat ik zwaar werk moet gaan doen doe ik deze preventief om. Daarna meteen weer af, omdat ook spieren in de knel komen. (Had lichtelijk een 'deuk' in m'n onderarm na gebruik van paar weken) Voor mij werkt dit prima.

Bij mij werkte de brase niet. Per dag gewoon kijken wat ik kon doen en het belangrijkste deed ik en de volgende dag was er weer een dag.
Ik mest nu een stal en neem ik pauze. 2 stallen achter elkaar gaat, maar 3 Je voelt meteen dat je weer te veel doet. Je blijft er last van houden als je weer net effe te veel doet. Mijn man heeft palen gezet in het land en hij heeft weer last. Luister naar je lichaam en stop meteen als je pijn krijgt.

Lise81

Berichten: 2315
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Eelde

Re: Wie heeft ervaring met tennisarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:37

Belangrijk is om te weten wat de oorzaak is (waardoor is de overbelasting ontstaan??) Het is vaak zo dat het vanuit nekklachten kan ontstaan en er een zenuw gesprikkeld wordt waardoor er klachten ontstaan die door huisartsen vaak gezien wordt als een tennisarm.
Een goede fysiotherapeut kan helpen!
Acupressuur heb ik zelf geen ervaring mee.