deuk in mijn rug

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PollewoppyJarig

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

deuk in mijn rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 22:33

Beetje vreemd verhaal misschien, maar misschien zijn er meer mensen met een deuk... Clown
Ik heb een deuk in mijn rug, op de plek waar ik een paar jaar terug een keer een spier heb gescheurd. Daarna bleef mijn rug een zwakke plek, maar dat wat slchts een spierenkwestie.
Vaak moet ik 's avonds mijn rug even 'knakken' om van dat vervelende gevoel af te zijn, net als dat iemand een knie ofzo knakt. Mijn rug knakt altijd op de plek van de deuk.

Wie (her)kent dit?

Lavje
Berichten: 2671
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Hutje op de hei

Re: deuk in mijn rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 23:42

Is denk ik een wervel die dan telkens verkeerd schiet... En dat knakken wat je doet klinkt als kraken... Is niet echt goed om dat 1 elke dag te doen en 2 telkens zelf te doen... Je kan er flink wat mee beschadigen namelijk...
Ik zou even langs je HA gaan voor de zekerheid.. misschien is het met fysio op te lossen...

garny95
Berichten: 5277
Geregistreerd: 05-11-06

Re: deuk in mijn rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 23:46

Ja pollewoppy, klinkt niet echt lekker, vooral als je zo'n vervelend gevoel hebt. Ik zou ook kijken wat je kan doen eraan en dan is het het meest logisch dat je begint bij je ha. Mijn idee zou ook zijn om naar de fysio te gaan.
Ik herken het gelukkig niet. Sterkte ermee en laat er wel wat aan doen.

Pikeur

Berichten: 6311
Geregistreerd: 01-02-06

Re: deuk in mijn rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:51

Een deuk? Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb wel een extreme S rug maar ik weet niet of dat hetzelfde is Clown

En het lijkt me inderdaad niet erg goed om je rug iedere avond te "knakken" maar ik herken wel het gevoel dat je gewoon echt "vast" ligt als je dat niet doet..

Ga je wel naar een fysio?
Die kan je rug dan eens een keer echt kraken Lachen

PollewoppyJarig

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Re: deuk in mijn rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 22:47

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb het misschien niet helemaal goed omschreven, want echt kraken is het niet wat ik doe. Het zijn echt mijn spieren, niet een wervel die verkeerd schiet ofzo.

Ik ga al wel eens naar fysio. Volgens hem kan het knakken geen kwaad omdat het alleen een spierenkwestie is, geen verkeerd zitten de wervels ofzo.

Ik was benieuwd of mensen het herkennen en of er meer mensen zijn met een deuk in hun rug. Ik denk niet dat het hetzelfde is een S-rug. Als ik met mijn hand over mijn rug ga, zit er op een bepaalde plek gewoon een behoorlijke deuk... Anders weet ik het niet uit te leggen.

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Re: deuk in mijn rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 12:49

Ik heb een bobbel *LOL*
onder op mijn rug..
Op mijn heupbot naast mijn ruggegraat.
En hij is groter geworden en ik vindt het vreemd.
Maar dokter zegt dat het niks is.

PollewoppyJarig

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Re: deuk in mijn rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 19:21

jij een bobbel ik een deuk.
Ik kan me voorstellen dat je het vreemd vind. Een bobbel zou ik zelf zorgwekkender vinden dan mijn deuk.

succes in ieder geval

Marrke

Berichten: 3679
Geregistreerd: 06-06-05

Re: deuk in mijn rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:28

Pikeur schreef:
Een deuk? Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb wel een extreme S rug maar ik weet niet of dat hetzelfde is Clown

En het lijkt me inderdaad niet erg goed om je rug iedere avond te "knakken" maar ik herken wel het gevoel dat je gewoon echt "vast" ligt als je dat niet doet..

Ga je wel naar een fysio?
Die kan je rug dan eens een keer echt kraken Lachen


Dat heb ik ook.. Loop ondertussen al bijna een jaartje met een brace Nagelbijten / Gniffelen
Maar als ik hem af heb kan het ook nog wel eens zeer doen en dan buig ik hem even en dan knakt het ook.. Verder loop ik ook al ongeveer 1.5 jaar bij de fysio.