Met mensen praten in je slaap..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Re: Met mensen praten in je slaap..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 19:18

hij ziet niets in zijn toekomst, hij zegt zelf: als ik in een instelling moet ben ik zoiso werkloos later,dat heeft die kennis van hem nu ook...
hij vertelde me dat hij soms droomde van een vrije toekomst... maar vrij is voor hem mogen doen wat hij wil, en wat hij wil is op sommige momenten gewoon onmenselijk...:s

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Re: Met mensen praten in je slaap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 20:14

Echt super geschreven Bolxy! Ik ben het er met de volle 100% mee eens. Ik wilde ff twee dingen eruit lichten:

Bolxy schreef:

1. Iemand die namelijk geen hulp wil, kan ook niet geholpen worden.

2. Meestal is er alleen sprake van gedwongen opname wanneer iemand een gevaar voor zichzelf of zijn omgeving is.


1. Dat is de kern waar het op dit moment om draait. Hij moet hulp willen voor zijn probleem. En dat is ook het enigste wat jij voor hem kunt doen. Hem in laten zien dat hij hulp nodig heeft.

2. Dat klopt. En nú is dat nog niet zo. Maar confronteer hem ermee dat dat wellicht in de toekomst wel zo zou kunnen zijn. Want ik denk dat hij die gedachtes niet z'n hele leven zelf de baas kan blijven.

Heel veel sterkte en wijsheid gewenst iig.

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Re: Met mensen praten in je slaap..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 23:25

Brr ik las net verhalen over kannibalen...
Met momenten vind ik het inneens weer zo eng en begin uit hetniets te huilen
Maar langs de andere kant wil ik zoveel mogelijk met hem praten enzo :S
Hij doet met momenten echt heel normaal en op andere momenten zit hij weer veel bezig over zijn problemen.
Ik heb een mail gestuurd naar 'kinder-en jeugdtelefoon' dinsdag en donderdag lezen ze mails, ik hoop dat ik van hen ook nuttige informatie kan krijgen.
Alvast bedankt voor jullie advies enzo
Het lucht echt op om mijn verhaal toch ergens kwijt te kunnen :S
Ik wil erover praten met vrienden maar heb schrik dat ik mezelf dan in gevaar breng;

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Re: Met mensen praten in je slaap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 01:15

Zo te lezen begin je er zelf nu toch wel onder te lijden (huilen, niet erover durven te praten, bang worden van hem).
Probeer toch op de een of andere manier wat afstand van hem te nemen. Hoe moeilijk dat ook is. Maar je moet wel een beetje aan jezelf denken Ach gut
Het is niet aan jou om al die hulp uit te zoeken. Je moet hem daar slechts in ondersteunen.

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Re: Met mensen praten in je slaap..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 17:46

Ik doe m'n best.
Vandaag voelde ik me wel al beter, ik was gisteren nl enorm moe enzo.
Morgen zie ik hem weer... ik denk dat het gewoon zoals ervoor zal zijn.
Maar alleen met hem weggaan zal ik nooit meer doen.
Als ik er ooit met een 'vertrouwensleraar' over praat, kan hij me dan verplichten om te zeggen over wie het gaat?

VLC
Berichten: 1566
Geregistreerd: 17-04-05

Re: Met mensen praten in je slaap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 17:56

Kan je niet overleggen met die 2 anderen die het ook weten? Misschien zit een van hen hem wel tegen te houden om naar een hulpverlener toe te gaan.

Praat met hem, houdt contact (dat hoeft niet face to face, maar kan ook via msn) en laat hem praten over zijn probleem. Overtuig hem ervan dat er mensen zijn om hem te helpen, zodat hij hier vanaf kan komen.
Het is met 100.000 mensen goed gegaan in instellingen, laat daarom die ene kennis van hem niet de hoofdrol spelen.
Nog 1 opmerking: onderschat dit probleem niet. Jij bent geen hulpverlener, dus je moet dat ook niet proberen te zijn. Er hebben mensen jaren voor geleerd om te kunnen helpen.
Heel veel sterkte.

anouksel
Berichten: 1057
Geregistreerd: 15-03-05

Re: Met mensen praten in je slaap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 18:10

he verdorie wat een toestand zeg, ik zou ook tegen die jongen zeggen dat hij je bang maakt, mag ik vragen hoe oud hij is? Kun je me wat over hem vertellen wat voor jongen is het? gebruikt hij drugs?

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Re: Met mensen praten in je slaap..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 18:59

Hij is 18 jaar, en hij zit niet aan de drugs ofzo, hij is zelfs tegen drugs, gisteren vertelde hij me dat hij geen contact meer had met een van zijn vrienden omdat die vriend in een erg drugsmilieu terecht was gekomen.
Als je hem zo ziet voor de eerste keer is hij een 'normale' persoon, gewoon gelukkig, veel lachen, veel humor enzo, soms een beetje sadistische humor, maar als je niets van zijn problemen afweet valt dat niet eens op, eigenlijk valt dan niets op en lijkt hij een doodnormaal persoon.
Enkel nu dat ik dit allemaal weet vallen kleine details mij op, zoals zijn displayfoto soms, dan denk je, dat is gewoon van een film ofzo maar daar staan wel eens bloederige prentjes op.
Ik heb hem gezegd wat ik voel nu, dus dat ik soms wat schrik heb enzo, we kunnen ook heel normaal over zijn probleem praten. Hij zegt dat hij snapt hoe ik me voel, hij zegt ook dat hij er wat spijt van heeft dat hij dat gezegd heeft omdat ik me nu zorgen maak enzo en dat hij wil dat ik gelukkig ben.
Dat is wel iets dat me soms wat aan hem ergerde: hij zei dat hij gelukkig is als ik dat ben. Ik zei dan telkens dat hij zijn eigen leven moest leiden enzo, maar ik dacht niet verder na omdat ik wist dat hij niet goed in z'n vel zat. (Want hij vertelde me veel eerder al eens dat hij ooit zelfmoord had willen plegen)

De 2andere mensen die ervan weten, ken ik zelf niet, ik probeer subtiel een manier te vinden om met hen in contact te komen.


Owja nog iets dat me erg opvalt, dat hem wel raar maakt, is dat hij heel veel rijmt, gewoon als hij praat ofzo, dan zegt hij iets en soms plakt hij daarachter een 2de deel dat erop rijmt. Maar dat slaagt vaak nergens op, zijn neef doet dat ook soms, bv: ik studeer...geleer enzo Maar hij zegt nu net tegen me dat hij een kindertekening voor zijn neef heeft teruggevonden en er staat op:

ik ben tom
ik heb deze
brief zelf geschreven
ik heb ook leger kleren
ik hou ervan met je te spelen
en dan 'hij' en zijn neef naast elkaar getekend

Blijkbaar 'rijmde' hij vroeger ook al.
Dit doet me wel een beetje aan een vorm van autisme ofzo denken

VLC
Berichten: 1566
Geregistreerd: 17-04-05

Re: Met mensen praten in je slaap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 19:17

Je moet niet direct allerlei dingen verdacht gaan vinden..
Bij ons wordt er in deze (sinterklaas)tijd ook heel erg gerijmd thuis Lachen

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Re: Met mensen praten in je slaap..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 19:20

pfff, ik ben met hem aan het chatten, hij is goedgezind enzo, ben ik wel blij om, maar hij zegt wel dat hij me geweldig vind, omdat ik ondanks mijn 'problemen' (eetstoornis) altijd goedgezind ben enzo.
Hij zei wel vaker zo'n dingen maar ik negeer dat altijd een beetje, moet ik nu echt zeggen van: zeg dat niet ofzo?
Dit is echt zo'n moeilijke situatie want het is echt een persoon die ik elke dag zie of hoor...

Edding3000
Berichten: 413
Geregistreerd: 21-12-05
Woonplaats: Nieuw Vossemeer

Re: Met mensen praten in je slaap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 19:20

klinkt als een random emo/skater/vaag persoon.
alstie zichzelf opmaakt, blowt, en naar grunge luistert, hoef je je geen zorgen te maken. dan is het slechts een persoon die aandacht wil.

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Re: Met mensen praten in je slaap..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 19:33

Nene, hij is zoiso geen aandacht trekker,
Hij komt niet aan drugs en is kwa uiterlijk zeer normaal
een gewoon alledaagse kerel...

Jildau

Berichten: 9414
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Met mensen praten in je slaap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 19:51

Ik vind het best wel erg dat er mensen zijn die zeggen; 'maken dat je bij hem wegkomt!' Die jonge verteld haar zijn probleem waar hij het heel erg moeilijk mee heeft en is bevriend met haar en dan moet zij hem daarom ineens in de steek laten? Leuke vriendin ben je dan. Verward Goed dat je hem probeert te helpen Pascaline! Hele moeilijke situatie en ik zou echt niet weten wat ik in zo'n situatie zou doen..

nightlover

Berichten: 2775
Geregistreerd: 16-04-06
Woonplaats: Achter de pc [duhhh]

Re: Met mensen praten in je slaap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 19:54

Vreemd ....

Ja wat moet je met moord - ideeén ??

Ik zou hem peren als ik jou was , ook al meent hij het NIET !
Dit zijn wel hele zieke gedachten Bloos

@ edit : Peren hoef je hem niet gelijk , wees echter wel op je hoede !!
Deze gedachten alleen zijn al scaryyy

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Re: Met mensen praten in je slaap..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 20:04

Ik was ook wel wat teleurgesteld door de mensen die zeiden dat ik bij hem weg moest komen, omdat ik hem dan alleen dieper in de put help en ik denk dat als hij nu hulp zoekt, hij ervanaf kan komen, maar als dit langer blijft duren, word dit gewoon erger en zal hij misschien zelfs ooit tot 'de daad' overgaan :S
Natuurlijk snap ik de reactie langs de andere kant wel, het is gewoon eng enzo, ik zit zelf ook met een zeer dubbel gevoel...
Maar toch bedankt voor het advies en de steun

Jildau

Berichten: 9414
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Met mensen praten in je slaap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:10

Jaa het is ook een eng idee, maar om een vriend te laten stikken als hij zoiets verteld? Dat is echt naaierig..

anouksel
Berichten: 1057
Geregistreerd: 15-03-05

Re: Met mensen praten in je slaap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:18

euhm is hij verliefd op jou?

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Re: Met mensen praten in je slaap..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 20:34

sorro1
Dat weet ik niet, ik vraag het hem ook niet ofzo, omdat ik het gewoon niet wil weten, maar ik vrees wel dat hij iets voor me voelt :S
Maarja dat zou de situatie alleen maar moeilijker maken omdat ik op zijn neef verliefd ben (dat weet hij trouwens)

Noppes

Berichten: 2716
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Groningen

Re: Met mensen praten in je slaap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 22:26

Probeer hem te steunen voor zover dat kan. Nogal erg dat er hier mensen reageren met: maak dat je wegkomt. Logisch dat je hier een beetje bang van wordt, maar die jongen heeft echt hulp nodig, probeer hem zover te krijgen dat hij zich laat helpen.
Want er is toch wel flink iets mis met hem

Bolxy
Berichten: 124
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Het hoge noorden!

Re: Met mensen praten in je slaap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 15:45

Lastig dat je de vrienden die het ook weten niet echt kent. Kan me voorstellen dat je dan wel het gevoel hebt dat je er alleen voor staat.
Heb je hier je ouders ook over verteld? Soms is raadt van de ouwe lui nog niet zo verkeerd (plus een beetje toezicht op jou. Dat lijkt mij niet onbelangrijk).
In ieder geval goed dat je al contact hebt gezocht met instanties die je verder kunnen helpen. Verder denk ik dat het wel goed is om contact te zoeken met de vertrouwenspersoon op school. De naam zegt het al. Je kan dit in vertrouwen vertellen. Ze hebben een beroepsgeheim. Als jij niet wil vertellen om wie het gaat, dan hoef je dat ook niet te doen. Maar het kan wel heel erg opluchten.
Verder: Ga er maar van uit dat hij door dit aan jou te vertellen zich ook afhankelijk van jou voelt. Jij hebt info over hem die hem kan maken en breken. Blijkbaar vertrouwt hij je zo sterk dat hij je dat toevertrouwd. Ik wil er ook niet aan denken wat er kan gebeuren als je dat vertrouwen schent.

Dat mensen hier zeggen dat je het beste kan zorgen dat je weg moet wezen is wel een klein beetje begrijpelijk. Je klonk alsof je er zelf aan onderdoor gaat...
probeer dus voor jezelf te zorgen. En hou je vooral niet de hele dag bezig met contact met hem hebben. Hoe meer je dat doet, hoe afhankelijker hij van je zal worden. Mensen met een slecht zelfbeeld trekken het zich heel erg aan wanneer je om een of andere reden 'ineens' even geen tijd voor ze hebt. Voelen zich dan in de steek gelaten, terwijl jij die bedoeling helemaal niet had. Probeer dus ook lekker je eigen dingen te doen. Laat het niet je leven beheersen. Ten slotte help je hem daar niet mee.
En daarbij.. als je hem veel aandacht geeft, geef je hem misschien ook valse hoop?? Voor sommige mensen is aandacht aandacht, ongeacht hoe jij de aandacht bedoeld.

Ik hoop dat je een goede middenweg kan vinden tussen hem met de oliebol laten zitten en volledig opgaan in zijn probleem. Hopelijk kan een vertrouwenspersoon je daar mee helpen.

Heb je hem trouwens wel eens gevraagd wat hij van je verwacht? Daar ben ik wel heel benieuwd naar.
Als blijkt dat dat indruist tegen wat jij hem kan en wil geven, dan kan je hem heel duidelijk vertellen wat hij wel en vooral ook niet van jou kan verwachten.

Als je reactie hebt op je mail.. laat je het dan weten? Ik ben heel benieuwd wat ze er van zeggen.
En ben ook heel erg benieuwd naar wat hij nu eigenlijk heeft. Ik wil er hier iig niet gaan gissen naar een stoornis of wat dan ook, zonder indianenverhalen de wereld in te helpen. Daarvoor is meer informatie nodig.

Sterkte ermee iig.

Anoniem

Re: Met mensen praten in je slaap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 15:52

Pascaline schreef:
Sorry voor het vage bericht,
ik moest snel typen want m'n vader had de PC nodig,
Nou uit zijn buurt blijven is onmogelijk aangezien hij bij me opschool zit
ik weet niet of ik schrik van hem moet hebben, maar toch heb ik het
stel je voor dat hij iemand iets aandoet op een kwade moment,
hij wil absoluut niet naar een psychiator of wat dan ook (daar begon hij zélf over)
hij heeft me nog een paar berichtjes gestuurd,
voor de mensen die het verhaal wat kunnen volgen zal ik ze eens overtypen, (nu geen tijd)
Ik wil hem helpen maar heb tegelijk ook enorm veel schrik van hem gekregen, hoewel hij echt een goede vriend was
en heel normaal kon functioneren...
3mensen weten van zijn waanzinnige gedachten af...
ik wil er met iemand over praten maar heb hem beloofd om te zwijgen...



Helpen kun jij hem niet en een proffesionele hulpverlener heeft hier zijn handen vol aan. Je bent 15, dus erg naif en denkt dat je hem wel effe kunt helpen weer normaal te denken, dus niet. Heeft niets met niet loyaal naar vriendschap te zijn, vertel hem dat hij hulp moet zoeken en dat jij je van hem terug trekt omdat je dit niet aan kan. Zou mij niets verbazen dat hij drugs gebruikt en bizare internetpagina's bekijkt. Typisch een geval van cokesnuiverij zo een waanideeen en stemmen in zijn hoofd waar hij tegen Moet praten. Wegwezen!!

Bolxy
Berichten: 124
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Het hoge noorden!

Re: Met mensen praten in je slaap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:33

russel schreef:
Helpen kun jij hem niet en een proffesionele hulpverlener heeft hier zijn handen vol aan. Je bent 15, dus erg naif en denkt dat je hem wel effe kunt helpen weer normaal te denken, dus niet. Heeft niets met niet loyaal naar vriendschap te zijn, vertel hem dat hij hulp moet zoeken en dat jij je van hem terug trekt omdat je dit niet aan kan. Zou mij niets verbazen dat hij drugs gebruikt en bizare internetpagina's bekijkt. Typisch een geval van cokesnuiverij zo een waanideeen en stemmen in zijn hoofd waar hij tegen Moet praten. Wegwezen!!


Russel, als je '15' direct als naief weet te bestempelen, dan zou je er toch ook vanuit gaan dat je zou kunnen weten dat dit niet de manier is een '15jarige' zich te laten distantieren van de hele situatie?
misschien zou je het iets inlevender kunnen brengen...

Nog wat anders: Ik had even iemand aan de telefoon die er meer verstand van heeft (door haar werk).
Zij adviseerde om het probleem met zoveel mogelijk mensen te delen, maar dan wel professionals. Dus idd die vertrouwenspersoon. Mocht er hij dan toch een keer de controle verliezen dan heb je het niet op je geweten dat je niks hebt gedaan, want de belasting van een dergelijk geheim is veel te groot en vooral wanneer blijkt dat de boel enorm uit de hand loopt.
Verder raadde zij aan om er vooral GEEN contact over op te nemen met de vrienden die het ook weten. Dit is veel te risicovol, omdat hij er dan achter zou kunnen komen dat jij er over praat met anderen en dat jij degene bent die er over is begonnen.
Deel je verhaal dus met zoveel mogelijk mensen (professionals), die kunnen dan aan de slag met de situatie zonder jou erin te betrekken.
Ook is het misschien verstandig om een melding te doen bij 'meld misdaad anoniem'. Mocht er dan een keer iets mis gaan, ook al geloof je nog niet zo hard dat het kan gebeuren, dan heb je in ieder geval de verantwoordelijkheid voor de situatie bij een ander gelegd. Dan ligt het iig niet aan jou dat je ze niet hebt gewaarschuwd.

Degene die ik aan de telefoon heb gehad zei dat hij kenmerken van psychoses vertoont en dat het nodig is om te onderzoeken in hoeverre hij dan in staat is om realiteit van zijn gedachten te onderscheiden.
Vertrouw er op dat hulpverleners er alles aan zullen doen om jou buiten schot te houden. En verraden van vriendschap is het ook niet.
Hou in gedachten dat hij de keuze heeft gemaakt het aan jou te vertellen. Hij heeft de verantwoordelijkheid bij jou gelegd door het je te vertellen, het is echt belangrijk om die te delen en niet bij je zelf te houden.
Als je dit gedaan hebt, dan heb je gedaan wat binnen jouw macht ligt. Meer kan je niet doen.
Hij heeft therapie nodig, medicijnen waarschijnlijk... ik neem aan dat jij die niet in huis hebt Clown

milo

Berichten: 4914
Geregistreerd: 26-11-04
Woonplaats: Lelystad

Re: Met mensen praten in je slaap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:04

wow dit is echt eng.. hij zegt zelfs bij volle bewustzijn dat hij mensen wil afmaken.
ik vind het doodeng, deze jongen is een wandelende tijdbom. vroeg of laat, dit kan nooit goed gaan. zelfs zijn eigen ouders wil hij afslachten.

ga je er goed over nadenken wat je moet doen. want als hij iets gaat doen en jij hebt je mond gehouden, kan je er heel erg last van je geweten van krijgen.
deze jongen is gewoon ziek en moet geholpen worden. het is gewoon een bom. hij zégt dat hij zich nu kan inhouden. maar morgen? of overmorgen? wat als hij veriefd is op een meisje en afgewezen wordt? wat als hij dronken is? wat als hij een keer buiten zinnen raakt?

brrr... ik wil er nieteens aan denken.

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Re: Met mensen praten in je slaap..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 20:01

Hij zit niet aan de drugs
(dit is niet aanvallend bedoeld, gewoon voor duidelijkheid voor de mensen die snel over het forum gaan Knipoog )

Ik heb dit mailtje teruggehad:
Hallo,

Een hele boterham, je verhaal en niet licht verteerbaar.

Héél tof van je dat je Tom wil helpen met zijn probleem en je er niet van
weg loopt. We begrijpen maar al te best dat dit je teveel wordt en je om
bijkomende hulp vraagt, niet enkel voor Tom maar ook voor jou. Je moet er
voor zorgen dat jij zelf niet meegesleurd wordt in de duistere spiraal
waarin Tom zich nu bevindt. Tracht je gedachten niet volledig door het
verhaal van Tom te laten overheersen. Verzet je zinnen door bv. je op school
te concentreren of wat te sporten.

Daarom raden we je aan om naar een JAC (Jongeren Adviescentrum) te gaan. De
mensen daar helpen je gratis en anoniem verder, zonder verplichtingen. Samen
met Tom en jou zullen ze trachten om een oplossing te zoeken. Dit moet niet
noodzakelijk eindigen in een instelling.
Misschien is Tom enkel zo kwaad op zijn ouders door al dat gebakkelei thuis
dat hij dergelijke moordlustige gedachten gevormd heeft om zich daarvan af
te schermen. Enkel professionele mensen kunnen helpen om deze muur van
zelfbehoud steen voor steen af te bouwen.

Dus, raap alle moed bijeen en surf naar http://www.jac.be om een JAC in je
buurt te vinden. Zeker naar toegaan, meid! Dit is het enige middel om die
donkere wolken van zelfdestructie die nu boven je liefderijk hoofdje hangen
met een zucht voor eeuwig te verdrijven.

Vele woordjes van steun en liefde sturen we je toe. En weet, je kan ons
altijd mailen of bellen, mocht het je iets te zwaar worden.

Lieve groetjes,
KJT team

102 (gratis!)
Postbus 50
2800 Mechelen
brievenbus@kjt.org
www.kjt.org


Ik heb het er met Tom ook al over gehad, hij zei dat hij het super lief vond dat ik dit voor hem deed :s
En dat ik de laatste persoon zou zijn zou hij iemand kwaad doen...
Hij ging erover nadenken en vroeg of ik het mailtje kon doorsturen, dat heb ik gedaan maar tijdens de examens mag hij niet op de PC dus kan hij ook die site niet gaan bekijken. Ik heb gezegd dat de keuze nu in zijn handen ligt en dat hij moet doen waarvan hij denkt dat het het beste is maar dat ik het sterk zou appreciëren als hij contact mer 'JAC' opneemt. Hij stuurde ook nog een berichtje om te zeggen dat hij absoluut niet kwaad was dat ik contact met jongerentelefoon had opgenomen en dat hij het ok vond dat ik me voor hem inzette... Achja dit is allemaal in goedgezinde bui... En zoals het nu is is het allemaal goed, maar ik wil hem toch NOOIT in een kwade bui tegenkomen...Ik ben zelf nu al wel wat gecalmeerd enzo, ben niet meer zo in shock. En mijn ouders weten hier niets van, ALS ze het zouden weten zou ik niet meer in contact met Tom mogen komen.

milo

Berichten: 4914
Geregistreerd: 26-11-04
Woonplaats: Lelystad

Re: Met mensen praten in je slaap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:52

ik hoop dat hij er iets mee gaat doen. hij kan zijn leven lang worstelen met zijn drang of eraan toegeven. óf hij gaat goede hulp zoeken in de kans dat er iets uitkomt.

sterkte!