Met mensen praten in je slaap..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Re: Met mensen praten in je slaap..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 18:21

Ik ben vandaag naar een leraar toe gestapt, ik had gewoon gevraagd of hij wist of er een jongeren advies centrum in de buurt was.
Hij zei dat hij dat voor me ging opzoeken en achteraf kwam hij naar me en vroeg of ik specifieker wou zijn zodat hij wist waar ik best hulp kon zoeken, we stonden in de gang dus ik zei dat ik het niet meteen kon uitleggen en dan zei hij dat ik er over moest nadenken en als ik er iets over kwijtwilde ik naar hem toe kon en dat hij alvast hulpcentra ging zoeken... Nu twijfel ik nog wel of ik er iets over zou zeggen want ALS hij zich verplicht voelt om het aan IEMAND te vertellen (wat in zijn geval wel mag...) dan heb ik schrik dat het tot bij mijn ouders ofzo komt...

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Met mensen praten in je slaap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 16:21

Wat een verhaal!

Maar ik zie veel positieve punten!!

1. Ondanks zijn erg desturctieve gedachten, beseft die jongen nog hoe fout ze zijn. Dat is zeker positief!!!
2. Dorie, meid, jij gaat hier erg volwassen mee om voor een 15 jarige, petje af hoor Lachen

Dubbele persoonlijkheid, is niet eens bewezen dat het bestaat, dus das niet mijn eerste gedacht. Ook niets in de richting van antisociale persoonlijkheidsstoornis (de oude psychoot zeg maar) want die hebben geen besef van goed en slecht. Tenzij hij tegen je liegt over hoe erg hij het vindt... Maar ik zou het voorlopig de voordeel van de twijfel geven en minder ver gaan zoeken.

Wel stel ik me vragen bij zijn "nachtelijke gesprekken". Levendige fantasie of meer?
Zeker zijn moordneigingen verdienen aandacht. Wat in die mail stond kan heel goed zijn, woede en onmacht zorgen voor veel pijn, en de geest zoekt vaak de gekste verdedigingsmechanismen.
Deze jongen zou zeker gebaat zijn met een psycholoog, gewoon, rustig even praten over alles, kijken waar de problemen liggen en wat de òogelijkheden zijn, en ... als er echt iets fout met hem is kijken hoe hij er aan kan werken en hoe men hem kan helpen.