ik kan het woord kanker niet meer lezen of horen..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

ik kan het woord kanker niet meer lezen of horen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 21:36

hoihoi

ik moet dit even weer van me afpraten hoor.. overal maar dan ook overal hoor ik mensen die kanker hebben, steeds maar weer en steeds vaker... ik word er gewoon naar van, in mijn familie komt het ook veel voor, mn oma's zijn beiden eraan overleden, en ik ook zelf sta op controle voor melanoom (huid) kanker. omdat mijn oma daaraan overleden is worden ook wij gecheckt. maar echt als ik maar dan ook wat voel denk ik, och zometeen heb ik het ook... of ik vraag mezelf, wanneer krijg ik het? ik heb zelf echt het idee dat ik het ooit ook krijg, ik wil niet leven met deze gedachte, maar hij spookt heel veel in mn hoofd. mn moeder heeft hier ook erg last van..
mijn broertje heeft net een moedervlek laten weghalen, daarvan moeten we de uitslag vrijdag krijgen.. ik vroeg me gewoon af, ben ik nou de enige met dit gevoel? bah wat hoor en lees je het toch veel...

ik heb er gewoon geen woorden voor..

iedereen die er ook maar iets mee te maken heeft of krijgt, met deze vreselijke ziekte, veel sterkte. hopelijk mogen we ervoor gespaard blijven...

groetjes

San_Fox

Berichten: 621
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Fluitenberg.

Re: ik kan het woord kanker niet meer lezen of horen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:38

Ik kan het me erg goed voorstellen, het is ook zomaar wat, kanker.
Ik heb ook heel vaak het gevoel, bij de kleinste dingen; "Het zal toch niet...?"
Ik denk dat het heel normaal is, maar het is niet fijn.

Mango_

Berichten: 5309
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Dronten

Re: ik kan het woord kanker niet meer lezen of horen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:40

Ach gut

Ik heb op het moment een vader(hij heeft het voor de 2de keer) en een opa met kanker. Zodra ik 16 jaar ben moet ik ieder jaar door de scan, om te zien of ik het ook heb. Omdat de opa, de vader van mijn vader is, ben ikzelf toch best bang dat ik het ook heb, krijg oid. Tis niet dat ik er steeds aandenk maar zo af en toe spookt dat wel door m'n hoofd.

Als er toch iets zou zijn dat kanker nooit meer zou kunnen komen. Tis zo verschrikkelijk om door al die oliebol te moeten gaan. Iemand na een chemokuur kaal te zien, zag het vandaag weer bij mn vader, dan schrik je toch wel even. Vind dat zo naar om te zien.

En inderdaad, iedereen die het meemaakt/meemaakte enz. een héle dikke knuffel en sterkte! Ach gut Kusje

eempiej
Berichten: 3987
Geregistreerd: 16-07-05

Re: ik kan het woord kanker niet meer lezen of horen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:42

Ik heb het ook heel erg. Vooral nu net echt me super liefste paardje aan kanker is overleden. Maar ik denk ook vaak straks krijg ik het ook.. maja
Zo is het leven, je weet niets zeker

Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Re: ik kan het woord kanker niet meer lezen of horen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 21:47

dat is ook zeker allemaal zo, het is gewoon heel moeilijk, mango heel veel sterkte toegewenst, gaan de behandelingen wel goed?

Mango_

Berichten: 5309
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Dronten

Re: ik kan het woord kanker niet meer lezen of horen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:50

Bonny4life schreef:
dat is ook zeker allemaal zo, het is gewoon heel moeilijk, mango heel veel sterkte toegewenst, gaan de behandelingen wel goed?

Hij kreeg eerst medicijnen, die helaas niet aansloegen. Nu heeft hij 2 chemo kuren gehad. Daarvan weten we nu nog niets verder, binnenkort gaat hij volgens mij weer door de scan dan zullen we het weten. Ja

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Re: ik kan het woord kanker niet meer lezen of horen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:15

Je hebt helemaal gelijk, je hoort het zo vaak en het lijkt wel alsof iedereen het heeft/krijgt.
Verder wordt ik echt kwaad van die mensen die kanker gebruiken als stopwoordje: kankergaaf, kankerstoer blabla. Die zou ik het echt het liefste de grond in slaan!

Het beangstigt me wel!

karton
Berichten: 5139
Geregistreerd: 11-08-04

Re: ik kan het woord kanker niet meer lezen of horen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 16:01

Ik snap je echt!
Je hoort het zoo vaak. Mn opa is er ook al door gestorven, mn oma ook.
Verder komt het niet echt voor in de familie maar ik ben dr wel echt bang van gewoon.
Als ik een paar dagen erg hoofdpijn heb maalt er al door mn hoofd ; 'zou ik een tumor hebben?'
Bij een raar bultje denk ik ook gelijk van alles.

Ik ben een beetje gerust gesteld omdat ze 2 jaar terug scans en vanalles van mn hoofd hebben gemaakt, niks op te zien dus dat geeft wel wat rust.

Maar het is wel echt vervelend als je daar zo mee moet leven, en er elke keer weer aan denkt, sterkte ermee Lachen

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: ik kan het woord kanker niet meer lezen of horen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 01:25

Ik ben 1 oma, 2 opa´s, 1 oom en 1 tante eraan verloren. Sindskort heeft een moeder van een welp (scoutingkindje) het. Hij is al op 6 jarige leeftijd zijn vader verloren aan een hartstilstand, zijn moeder is nu ook terminaal, kind is nu amper 9....
Het leven is vaak niet eerlijk, maar ik geniet hierdoor wel meer van de kleine dingen ervan. Ben me erg bewust van de kwetsbaarheid van het leven. En ik ben iedere dag dankbaar dat ik mijn ouders nog heb! dus het heeft ook zeker een positief effect gehad.

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Re: ik kan het woord kanker niet meer lezen of horen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 10:18

Ik vind het ook zo dom als mensen dat woord gebruiken!
Er zijn zoveel andere dingen die je kan roepen die veel minder kwetsend zijn.
Mijn vriend roept ook meerdere malen per dag het woord kanker, ik irriteer me daar matenloos aan!
Ook het woord GVD vind ik heel naar om te horen, ook omdat mensen eigenlijk gewoon zeggen God verdoem mij...
Ik hoor dus mijn vriend steeds vragen aan God of hij hem wil verdoemen... dat vind ik ook erg vervelend.

Chessiej

Berichten: 1705
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel

Re: ik kan het woord kanker niet meer lezen of horen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:34

Ik kan dat woord niet eens uitspreken, maar al typ ik het is ook met moeite, ben er ook iemand door verloren en ja heeft zo'n inpackt, uit mijn mond zal je het niet horen. Maar ja ik snap ook niet waarom mensen het zeggen?? Vinde ze dat stoer ofzo??? Kan zo boos worden dan..

Anoniem

Re: ik kan het woord kanker niet meer lezen of horen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:37

Ik kan me dat ook erg goed voorstellen.

Mijn vader (38), tante(26) en oma(54) (beide aan vaders kant) zijn er aan overleden.
Dus als er dan wat raars is, gaat dat zeker door je heen.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: ik kan het woord kanker niet meer lezen of horen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 16:19

Ik heb ook dat angstige gevoel. Ik word helemaal naar van die berichten. Net als gister op het nieuws van Robbert Long. M'n man is vandaag ook naar de begrafenis van een vader van een vriendin uit zijn vriendenkring. Was ook pas 60 jaar en ging vorige week maandag voor de uitslag van een scan naar het ziekenhuis (hij had al een tijdje last van z'n rug), kreeg te horen dat hij kanker had en de uitzaaiingen zaten al overal en een paar dagen later sterft hij. Zo snel kan het dus gaan.

Ik denk ook bij ieder pijntje, bultje, plekje en vreemde verkoudheid: het zal toch niet... Ik ben zojuist moeder geworden en nu is de angst dat ik haar niet kan zien opgroeien, dat er voor haar niet kan zijn, erg groot. Ik ben nu nog banger om kanker te krijgen dan daarvoor. Ik kan ook niet kijken naar programma's als 'over mijn lijk' over terminale mensen. Ik ga dan gelijk zappen.

Maar het hoort bij de leeftijd, zeggen ze. Mijn moeder had dat ook toen ze tussen de 20 en 30 jaar was. Maar dat schijnt te slijten, die angst.

Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Re: ik kan het woord kanker niet meer lezen of horen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 21:12

ik hoop dat het ooit zal slijten en je meer kan genieten. ik ben er gewoon erg bang voor...
steeds maar weer hoor en lees je het overal...

het doet me wel goed dat ik niet de enige ben, al vind ik het wel rot voor degene die ook zo denken als ik want fijn is het echt niet. ik zal eerlijk zeggen, ben liever op slag dood of door iets anders dan door dit verschrikkelijke! en dat mag je natuurlijk nooit zeggen maar toch voel ik het zo. ik geloof ik god, gelukkig kan ik daar nog wel troost in vinden al vind ik het dan evengoed nog hardstikke moeilijk...

Patricia20
Berichten: 1389
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Delft

Re: ik kan het woord kanker niet meer lezen of horen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 21:07

ik begrijp heel goed hoe je voelt,althans ik kan je begrijpen.
zelf spookt het ook vaak door mijn hoofd, wat als.. of dalijk heb ik... zelf net (afgelopen juli) mijn stiefvader begraven,voelt nog steeds onlogisch,maar helaas ...
veel sterkte iedereen die ermee te maken heeft, ik hoop zeker dat er ooit nog een dag komt,dat alles vormen geneesbaar zullen zijn,....

Marrke

Berichten: 3679
Geregistreerd: 06-06-05

Re: ik kan het woord kanker niet meer lezen of horen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:48

runningkawa schreef:
Ik kan me dat ook erg goed voorstellen.

Mijn vader (38), tante(26) en oma(54) (beide aan vaders kant) zijn er aan overleden.
Dus als er dan wat raars is, gaat dat zeker door je heen.


Jeetje zo jong nog Ach gut
Opa is een poosje terug aan kanker overleden. Hij was 71 jaar oud geworden.
Ik heb het gevoel dat je steeds meer hoort dat mensen kanker hebben..

Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Re: ik kan het woord kanker niet meer lezen of horen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 22:01

dat gevoel heb ik ook heel sterk..

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Re: ik kan het woord kanker niet meer lezen of horen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:11

Hier ook iemand met hetzelfde gevoel..

Mijn moeder is 1 jaar geleden aan kanker overleden (het begon ook met melanomen (moedervlekken) en later allerlei soorten kanker). Ik reageer fel als iemand ermee scheldt en tot op de dag van vandaag heb ik ook steeds het gevoel dat er steeds meer mensen kanker krijgen. Daarnet weer iemand op het nieuws met buikvlieskanker. Mijn hele familie van de oma van mijn moeders kant is aan kanker overleden en mijn broer en ik worden ook regelmatig gecontroleerd op kanker. Ik ben er zo bang voor, elk steekje in m'n buik of hart verdenk ik als kanker, ik word er gek van. Ben ook heel erg bang voor andere ziektes, terwijl ik eigelijk nooit ziek ben. Ik sta op het punt om NG als profiel te kiezen, maar ik kijk er zo NIET naar uit om lessen te krijgen over ziektes enzo. Ik heb lang slapeloze nachten gehad omdat ik zat te piekeren: krijg ik nou wel kanker of niet en wat moet ik dan doen? Ik weet het niet, ik ben er gewoon als de dood voor om het te krijgen.

Vandaag op school moest ik tijdens Nederlands ook een stukje voorlezen en het ging toevallig over kanker, het is dat die docente niet wist dat ik er zo mee zit, maar anders was ik toch even flink kwaad op d'r geworden!

Ik leef hartstikke met je mee, ook omdat ik precies hetzelfde gevoel heb.. Nog sterkte met het verlies en deze tijd, mijn pb-box staat altijd voor je open Kusje

Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Re: ik kan het woord kanker niet meer lezen of horen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 22:24

jemig wat een verhaal van jou ook...

wat een narigheid allemaal, morgen krijgt mijn broertje uitslag van zijn verwijderde moedervlek, als dit ook slecht is weet ik het ook allemaal niet meer hoor... ik ben dan bang dat mijn moeder er ook onderdoor gaat, die is er ook heel erg mee bezig.

ik zelf ben ook bij alles bang, ben nu al ff een tijdje verkouden en denk meteen dat er dan wat is,

ik wil er vanaf maar denk niet dat het me ooit lukt...

Anoniem

Re: ik kan het woord kanker niet meer lezen of horen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:51

Sterkte morgen

haike
Berichten: 13521
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: ik kan het woord kanker niet meer lezen of horen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 15:44

Sterkte bonny4life!

Klinkt hier ook bekend, moeder net 4de chemo gehad. Dag na de uitslag stond hier bord voor de deur (aan lantaarnpaal dan) dat er iets aan gedaan kon worden, oktober was begonnen.

Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Re: ik kan het woord kanker niet meer lezen of horen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 19:55

gelukkig, mn broertjes uitslag was goed!!

ben ook zo blij voor mn moeder, die kan het nu even van haar afzetten! wij moesten ook helemaal op de foto, wat genant zeg! helemaal naakt, maar goed voor mn eigen bestwil natuurlijk.

blauw00gje

Berichten: 12547
Geregistreerd: 26-11-05
Woonplaats: Veldhoven

Re: ik kan het woord kanker niet meer lezen of horen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 19:56

Dat is niet zo mooi nee Boos!
Gelukkig is de uitslag van je broertje goed! Lachen
Ik kan het ook niet horen, want mn lievelingspaard is pas geleden aan kanker overleden Boos!:$

SIEMxFUNNY

Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Re: ik kan het woord kanker niet meer lezen of horen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 19:58

Dat is mooi, dat je broertjes uitslag goed is!!..
Zelf heb ik kanker gehad, dat is nu voorbij gelukkig. Maar als iets heb wat ergens niet hoort schrik ik nog altijd.

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: ik kan het woord kanker niet meer lezen of horen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:14

Mijn oma is ook aan melanoom kanker overleden, maar wij hoeven niet gecontroleerd te worden, m'n moeder ook niet.