Vriend liegt tegen je

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Vriend liegt tegen je

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 00:27

Openheid is toch 1 van de belangerijkste dingen in een relatie, door dingen te verzwijgen of erover te liegen zit er in mijn ogen iets niet goed in de relatie.
Iedereen heeft wel eens een leugentje om eigen bestwil (bv: wat zit je haar mooi, terwijl jij denkt: mijn hemel wat heb je gedaan). Maar structureel liegen om iets, is echt not done. Hij is je echt niet waardig, jij verdient beter. Dit is geen goede relatie, aangezien hij zich er niet voor inzet.

Ik verbied mijn vriend om te roken of te drinken als ik de bob ben. Gelukkig rookt mijn vriend niet en drinkt hij ook alleen als ik dat ook mag en kan. Roken dat ligt bij mij gevoelig, aangezien ik gewoon erg allergisch ervoor ben en het puur medisch is dat er gewoon niet gerookt kan worden in mijn omgeving (astma patientje Nagelbijten / Gniffelen)

MelOdYs_Star
Berichten: 2654
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Vriend liegt tegen je

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 00:31

Ik wordt altijd al meteen boos als ik erachter kom dat ze tegen me heeft gelogen, meer woede uit gekwetst, omdat ik me dan afvraag, waarom moest er gelogen worden. Maar als het over vreemdgaan gaat. Dan staat de deur open, en gaat hij pas dicht als ze weg is. En moet ze zich als de donder uitlaten schrijven van mijn huis.

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Vriend liegt tegen je

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 15:14

Nou ja, en precies om dat soort reacties wordt er dus tegen je gelogen. Als je niet openstaat om over dingen te praten maar meteen boos wordt of oordeelt gaan mensen de confrontatie dus vermijden- en dus liegen en achterbaks worden.
Het is een vicieuse cirkel. Je houd het zelf ook in stand. Je kunt jet doorbreken door te zeggen dat je niet boos wordt als hij wat te vertellen hebt waarvan hij weet dt het je zal kwetsen. En wordt dat dan ook niet. Praat erover. Waarom hij die dingen doet enzo.

Welshcobfan, ik heb ook astma, maar maak geen probleem van het roken van een ander. Ze moeten het gewoon alleen niet in mijn omgeving of in mijn huis doen.

En openheid in een relatie kan alleen als hij ook het vertrouwen heeft dat je niet meteen boos wordt als hij wat moet vertellen dat niet zo leuk is. Je zit met zijn tweetjes in een relatie. En het beste is als die gelijkwaardig is en niet dat een bang is voor de anders´ reacties, lijkt me zo.

(edit, zag in de quote dat er in typefout in zat)
edit 2 + 3 zag ook dat er een hele zin verkeerd opgesteld was Bloos!
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 12-12-06 15:23, in het totaal 3 keer bewerkt

HummerTime

Berichten: 3926
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Tessenderlo, België

Re: Vriend liegt tegen je

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 15:16

Lusitana schreef:
Nou ja, en precies om dat soort reacties wordt er dus tegen je gelogen. Als je niet openstaat om over dingen te praten en niet meteen boos te worden of te oordelen, gaan mensen de confrontatie dus vermijden- en dus liegen en achterbaks worden.
Het is een vicieuse cirkel. Je houd het zelf ook in stand. Je kunt jet doorbreken door te zeggen dat je niet boos wordt als hij wat te vertellen hebt waarvan hij weet dt het je zal kwetsen. En wordt dat dan ook niet. Praat erover. Waarom hij die dingen doet enzo.

Welshconfan, ik heb ook astma, maar maak geen probleem van het roken van een ander. Ze moeten het gewoon alleen niet in mijn omgeving of in mijn huis doen.

En openheid in een relatie kan alleen als hij ook het vertrouwen heeft dat je niet meteen boos wordt als hij wat moet vertellen dat niet zo leuk is. Je zit met zijn tweetjes in een relatie. En het beste is als die gelijkwaardig is en niet dat een bang is voor de anders´ reacties, lijkt me zo.

Heel goed gezegd!!! OK dan!

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Vriend liegt tegen je

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 15:20

Er staat hier elke week een geweldig stuk in een tijdschrift. Over een gebeurtenis en dat eerst uit haar ogen beschreven wordt en dan uit zijn ogen. Het gaat om exact hetzelfde en toch reageren ze heel verschillend, doordat ze een andere visie hebben. Steeds blijkt daar waar zij zich verongelijkt voelt, hij daar eigenlijk weinig tot geen schuld aan heeft. Het heeft veel te maken met haar verwachtingen (bv "Ik had gedacht dat hij wel zou stoppen met roken, maar nu rook hij toch weer naar sigaret" en hij " ik heb gezegd dat het moeilijk is, en ik rook dus af en toe nog eentje, daarmee hoef ik niet bij haar aan te komen, daar heeft ze toch geen begrip voor, dus doe ik het stiekem). Heel leerzaam....

Als je iets verwacht van iemand, wil dat nog niet zegen dat hij/zij dat dan ook automatisch maar doet...
En je kunt een gelijkwaardige partner ook niet als kind behandelen en eisen dat hij iets doet of laat.
Praten over dingen is echt belangrijk, men kan niet van elkaar raden wat je precies wilt en wat je kwetst

MelOdYs_Star
Berichten: 2654
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Vriend liegt tegen je

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:53

Mja het werkt niet bij iedereen hetzelfde he. Bij mijn vriendin werkt het juist wel als ik boos wordt, want ze weet dat woede bij mij verdriet is. En ze liegt dus niet meer tegen me, omdat ze niet wilt dat k verdriet heb, want dat heb ik al genoeg. Nu verteld ze me alles eerlijk en dan ben ik alleen maar blij en trots op haar. Niet iedereen is hetzelfde, en niet bij iedereen werken dingen op dezelfde manier. Ik vind het wat kort door de bocht genomen door dan meteen te zeggen ''Nou ja, en precies om dat soort reacties wordt er dus tegen je gelogen. Als je niet openstaat om over dingen te praten en niet meteen boos te worden of te oordelen, gaan mensen de confrontatie dus vermijden- en dus liegen en achterbaks worden.'' Geldt niet voor iedereen namelijk.

En je hoeft inderdaad niet van elkaar te raden wat je precies wilt en wat je kwetst, want als je een goede relatie hebt (tenminste, zo is het in mijn relatie), heb je het daar al lang over gehad en weet je dat wel van elkaar.

Dit is wel vanuit mijn perceptie.

SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Re: Vriend liegt tegen je

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 00:12

liegen kan gewoon niet.. niet eens 'een leugentje om bestwil'...
liegen doe je of doe je niet, liegen leer je niet in één dag..

MelOdYs_Star
Berichten: 2654
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Vriend liegt tegen je

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 00:16

SuperQuinta schreef:
liegen kan gewoon niet.. niet eens 'een leugentje om bestwil'...
liegen doe je of doe je niet, liegen leer je niet in één dag..


Slaat dit op mij? Over wat ik zei dat me vriendin niet meer liegt? Is niet aanvallend bedoeld, maar ik vroeg het me zomaar even af. Ze liegt inderdaad ook niet meer hoor. En naja, liegen, liegen, ze loog niet echt, ze verzweeg dingen. Misschien heb ik het wat verkeerd geformuleerd. Maar dan nog, een leugentje om best wil, dat kan best wel eens, en dat wil niet zeggen dat die persoon dan altijd blijft liegen. Kijk als je nou een pathologisch liegprobleem hebt, oke, dat is wat anders, dat leer je inderdaad niet zomaar af nee.

NoaSky

Berichten: 1503
Geregistreerd: 25-08-06
Woonplaats: Drunen

Re: Vriend liegt tegen je

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 00:21

MelOdYs_Star schreef:
SuperQuinta schreef:
En naja, liegen, liegen, ze loog niet echt, ze verzweeg dingen. Misschien heb ik het wat verkeerd geformuleerd.


ach verzwijgen kan ook heel kl*te zijn... Neem mijn vriend, al 3 jaar verkering al een half jaartje over samenwonen aan t praten (i.v.m. mijn thuissituatie) en hij telkens van jah ik wil wel denk ik.. bla bla bla en nu... puntje bij paaltje komt en ik morgen naar de bank zou gaan om info te vragen over een hypotheek krijg ik te horen dat meneer het ammel niet weet enzo.. jee dat is dan niet echt liegen nee wat hij eerst deed maar meer voor mij verzwijgen.. maar ik zit nu met de gebakken peren.. ik had allang een kamertje voor mezelf kunnen vinden... Bleeh zit nu echt ff in de oliebol (sorry misschien een beetje off topic maar voel me nu gewoon k*t en zag de topic ~vriend liegt tegen je!~ staan..)

MelOdYs_Star
Berichten: 2654
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Vriend liegt tegen je

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 00:24

MissBenthe85 schreef:

ach verzwijgen kan ook heel kl*te zijn... Neem mijn vriend, al 3 jaar verkering al een half jaartje over samenwonen aan t praten (i.v.m. mijn thuissituatie) en hij telkens van jah ik wil wel denk ik.. bla bla bla en nu... puntje bij paaltje komt en ik morgen naar de bank zou gaan om info te vragen over een hypotheek krijg ik te horen dat meneer het ammel niet weet enzo.. jee dat is dan niet echt liegen nee wat hij eerst deed maar meer voor mij verzwijgen.. maar ik zit nu met de gebakken peren.. ik had allang een kamertje voor mezelf kunnen vinden... Bleeh zit nu echt ff in de oliebol (sorry misschien een beetje off topic maar voel me nu gewoon k*t en zag de topic ~vriend liegt tegen je!~ staan..)


Ja ik kan me inderdaad wel voorstellen dat dat echt kl*te is. En ja, verzwijgen is (voor mij en vast met mij veel meer mensen) hetzelfde als liegen, niet letterlijk hetzelfde, maar kwa gevoel wel. Succes in iedergeval en sterkte.

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Vriend liegt tegen je

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 00:49

Verzwijgen en liegen hebben veel van elkaar weg, omdat het dus allebei manieren zijn om niet de waarheid te zeggen (omdat je dus bang bent voor de gevolgen van die waarheid).

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Vriend liegt tegen je

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 00:58

MelOdYs_Star schreef:
Mja het werkt niet bij iedereen hetzelfde he. Bij mijn vriendin werkt het juist wel als ik boos wordt, want ze weet dat woede bij mij verdriet is. En ze liegt dus niet meer tegen me, omdat ze niet wilt dat k verdriet heb, want dat heb ik al genoeg. Nu verteld ze me alles eerlijk en dan ben ik alleen maar blij en trots op haar. Niet iedereen is hetzelfde, en niet bij iedereen werken dingen op dezelfde manier. Ik vind het wat kort door de bocht genomen door dan meteen te zeggen ''Nou ja, en precies om dat soort reacties wordt er dus tegen je gelogen. Als je niet openstaat om over dingen te praten en niet meteen boos te worden of te oordelen, gaan mensen de confrontatie dus vermijden- en dus liegen en achterbaks worden.'' Geldt niet voor iedereen namelijk.

En je hoeft inderdaad niet van elkaar te raden wat je precies wilt en wat je kwetst, want als je een goede relatie hebt (tenminste, zo is het in mijn relatie), heb je het daar al lang over gehad en weet je dat wel van elkaar.

Dit is wel vanuit mijn perceptie.

MelOdYs_Star schreef:
Mja het werkt niet bij iedereen hetzelfde he. Bij mijn vriendin werkt het juist wel als ik boos wordt, want ze weet dat woede bij mij verdriet is. En ze liegt dus niet meer tegen me, omdat ze niet wilt dat k verdriet heb, want dat heb ik al genoeg. Nu verteld ze me alles eerlijk en dan ben ik alleen maar blij en trots op haar. Niet iedereen is hetzelfde, en niet bij iedereen werken dingen op dezelfde manier. Ik vind het wat kort door de bocht genomen door dan meteen te zeggen ''Nou ja, en precies om dat soort reacties wordt er dus tegen je gelogen. Als je niet openstaat om over dingen te praten en niet meteen boos te worden of te oordelen, gaan mensen de confrontatie dus vermijden- en dus liegen en achterbaks worden.'' Geldt niet voor iedereen namelijk.

Natuurlijk is elke individuel situatie anders, maar ik zei even hoe het in het algemeen werkt.
Ik heb het niet over boos worden omdat je liegt, maar boos worden om de waarheid. Daarom durven ze daar dan niet mee te komen.
Natuurlijk weet iedereen dat de ander boos wordt als een leugen uitkomt.
Maar ze moeten leren dat het beter is om gewoon de consequensies van de waarheid te accepteren dan te gaan liegen en dingen erger te maken.
Maar dat lukt alleen als de waarheid normaal opgevat wordt en bepreekbaar is, en niet als iemand met de waarheid komt zeggen dat hij/zij niet deugt.

Lang niet iedereen praat over alles binnen een relatie. Ik hoor heel vaak mensen zeggen: "Hij/zij snapt toch wel dat ik..." Nee, soms is het niet zo logisch voor hem/haar!

Je kunt niet denken: "Nou dat is vroeger al uitgesproken, dus nu weet hij hoe ik in elkaar zit". Dat geldt natuurlijk wel voor trauma´s, maar niet voor praktische dagelijkse dingen. Ik noem maar wat:
Je wilt graag met hem uit eten, maar hij vraagt je nooit.
Nou, dan zul je echt een keer moeten zeggen hoe leuk je het zou vinden als hij je mee uit eten nam, anders doet hij het niet en blijf je teleurgesteld. Snap je wat ik bedoel?

MelOdYs_Star
Berichten: 2654
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Vriend liegt tegen je

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 01:07

@Lusitana; Oh oke op die manier. Sorry dan heb ik het verkeerd opgevat. Mijn excuses bij deze. Ik snap nu inderdaad wel hoe je het bedpeld en wat je bedoeld.

Sammyy

Berichten: 4616
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Vriend liegt tegen je

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 01:12

dat het vreemdgaan niet in orde is, ok. vreemdgaan: deur uit! klaar punt uit.
maar over het roken? ik begrijp dathij moet stoppen voor zijn gezondheid. maar je zorgt in mijn ogen zelf ervoor dat hij liegt.als jij hem verbied, gaat hij vanzelf als hij het moeilijk heeft stiekem roken! en ook lees ik ergens dat hij maar eenkeer in de 3 4 weken een sigaret rookt? weet je hoeveel mensen dat super graag zouden willen? dat is echt moeilijk.
ik wilde dat mijn vriendje dat kon!

Wishper

Berichten: 1452
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Breda

Re: Vriend liegt tegen je

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 01:17

Uitmaken!! Zou ik iig doen.. ik heb een ex gehad die heel vaak loog en het was echt een rot tijd!

NoaSky

Berichten: 1503
Geregistreerd: 25-08-06
Woonplaats: Drunen

Re: Vriend liegt tegen je

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 01:23

tinkerzzzz schreef:
Uitmaken!! Zou ik iig doen.. ik heb een ex gehad die heel vaak loog en het was echt een rot tijd!


of het er over hebben.. meteen uitmaken is wel een enorme stap ineens. stoppen met roken is niet iets wat je zomaar doet, jem oet het echt willen... en als je het moeilijk hebt ga je alleen maar meer roken. dus zal hij het stiekem gaan doen. en maak je het uit zal hij het waarschijnlijk nog veel meer doen. gewoon steunen en proberen te blijven praten...

anouksel
Berichten: 1057
Geregistreerd: 15-03-05

Re: Vriend liegt tegen je

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 10:37

het gaat denk ik niet zo zeer om het roken. Ik ben zelf ook roker en als ik zo'n operatie zou moeten ondergaan, zou ik denk ik ook van de stress stevig doorpaffen! En als je stopt met roken moeten je dat doen, omdat je dat zelf wilt en niet omdat een ander wilt.
Maar hij liegt er over en dat is niet tof.
In een relatie moet eerlijkheid in de basis horen niet geen leugens.
Over alles, en als hij vreemdgaat, dat is natuurlijk helemaal uit de boze. Daar maak je iemand echt kapot mee!
Ik wens je sterkte toe meid! Ik hoop dat je de juiste beslissing kunt nemen. Van een relatie moet je alletwee gelukkig en beter worden. Het beste in elkaar naar boven halen. En anders moet je gaan.

Tempus_Fugit
Berichten: 3666
Geregistreerd: 08-08-05

Re: Vriend liegt tegen je

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 10:50

hmm moeilijk onderwerp dit. Ik kan wel gelijk roepen van als ie vreemd gaat moet je het direct uit maken, maar zo werkt dat niet altijd in de praktijk..
Ik heb me vroeger (wow ik klink al oud Tong uitsteken) ook niet altijd even netjes gedragen, maar m'n ex die vergaf het me toch steeds. Hoewel ik niet wil zeggen dat dit wel de goede manier is (steeds toch vergeven), want ik merkte uiteindelijk wel dat ik er steeds mee door ging omdat ik toch wel wist dat hij het niet zou uit maken.
Dus ik denk dat je een middenweg moet kiezen, dus bv 1x vergeven (uiteraard met veel excuus van zijn kant Tong uitsteken ) en de volgende x er een punt achter zetten.

heel veel succes ermee!

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Vriend liegt tegen je

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:45

Men doet altijd maar alsof vreemdgaan een opzettelijke daad van de persoon is, maar heel vaak gebeurt het gewoon soort van onverwacht en voelt de persoon zich er heel schuldig over hoor. (En meestal betekent het niet dat hij/zij meteen niet meer van zijn partner houdt!)
Bovendien, soms is vreemdgaan, en met name een relatie aan gaan met een ander, liefde buiten de deur zoeken, een gevolg van geen liefde meer vinden in huis. Daar moet zeker over gepraat worden en kán veranderd of gewoon een einde betekenen van de relatie, maar dan vind ik niet dat je de vreemdganger maar als schuldige aan moet wijzen.
In je volgende relatie kan het dus weeer net zo hard gebeuren als je niet wist waarom het fout ging. Daarom is het zo belnagrijk om altijd het "waarom" te achterhalen, en dat gaat alleen als je er normaal over praat, niet als je met een scheldpartij komt en naar de deur wijst.
Persoonlijk wil ik wel graag de waarom weten bij dingen, zodat je het de volgede keer wellicht kunt voorkomen.

Roken zou geen punt hoeven zijn.
Veel heeft te maken met controle willen uitoefenen of geen controle willen verliezen. Dat is altijd een punt om over na te denken, want in een relatie zou er geen controle over de ander moeten zijn. Hij/zij is je slaaf niet, maar ook een persoon. Die er notabene voor kkiest om met jou samen te zijn. Je kunt iemand niet dwingen om met je samen te zijn of te bijven, dan krijg je zeker een zee van problemen. (En leugens en vreemdgaan!)

Lorr_

Berichten: 625
Geregistreerd: 18-11-05
Woonplaats: Gries i. Sellrain, Oostenrijk

Re: Vriend liegt tegen je

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 12:24

Liegen is een teken van zwakheid vind ik..

Als je het lef hebt om iets te doen wat niet 'kan/mag' om het zo te zeggen, heb dan ook het lef om het meteen te vertellen, dan is het vaak makkelijker te bespreken of te vergeven dan als diegene er later achterkomt of het via via moet horen.

Roken- Doen we allebei, dus kan die niet over liegen

Vreemdgaan- dan is die de pineut,

Zelf zou ik niet vreemdgaan, als je echt van iemand houdt, heb je geen behoefte aan een ander, en zowel dan zit je relatie niet goed.

(ps dit is alleen mijn mening)

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Vriend liegt tegen je

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 13:15

Natuurlijk is liegen een teken van zwakheid, ze zijn bang voor de gevolgen van de waarheid vertellen, maar die angst komt wel vaak door ervaring met hoe de waarheid ontvangen wordt bij de persoon tegen wie ze het moeten vertellen. Soms willen ze voorkomen dat ze iemand kwetsen (dat lukt niet, want als je er achter komt is het nog pijnlijker).
Een leugenaar moet ook leren in te zien hoe dingen werken en dat de waarheid vertellen beter is, maar daar moeten ze wel in geholpen worden.
Mensen die niet liegen zijn erg zeker van zichzelf, mensen die liegen zijn bang anderen te kwetsen, of onzeker (n hun relatie bv) of willen beter lijken dan ze zijn, er zit altijd wel wat achter. Daarom vind ik het zelf altijd belangrijk om uit te vissen waarom iemand denkt te moeten liegen. Overigens krijgen ze bij mij best een kans om te beteren, en heb ik alle begrip, maar als het niet veranderd, verspelen ze die kans ook, hoor, ik ben heel geduldig en vergevingsgezind, maar er zit een eind aan.
Mijn ex is bv een leugenaar (meer in de zin van grootspraak trouwens) en dat komt zeker ui zijn thuissituatie etc, maar als hij dan geen hulp zoekt (die hij wel kan krijgen) voor zijn mentale problemen en mijn leven tot een hel maakt, ja, dan is he wel ajuu. Nu zit hij rustig bij de volgende , haar leven een hel te maken, en doet er nog niks aan. Die heb je er natuurlijk ook bij. Hij mist gewoon de brains om te overzien wat de gevolgen van zijn daden zijn. Dat past trouwens ook in ADHD. Die kunen ook niet snappen wat de gevolgen van hun daden zijn.

Mi_Amore

Berichten: 14848
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Vriend liegt tegen je

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 15:34

Ik weet nu dat mijn vriend niet liegt tegen mij, als hij liegt krijgt hij altijd een megarood hoofd Clown

Als hij zou durven liegen over vreemdgaan vindt hij de deur wel... Een vent moet trouw zijn, niet op een ander kruipen...

Roken doen we beide niet, dus daar zal niet over getwist worden.

Als er dan ooit eens al een ruzie is, is hij bang dat ik hem ga verlaten, dan doet hij enorm veel moeite om mij terug gelukkig te krijgen.

Wat een badsloef heb ik seg Clown

doerakje
Berichten: 2462
Geregistreerd: 17-10-04

Re: Vriend liegt tegen je

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 15:37

DUMPEN als hij omdat soort dingen liegt weet jij veel wat hij dan ook achter houdt!!
sorry meid maar ik denk dat je dan beter zonder hem af bent!!
veel ijs eten en je komt er wel over heen ( makkelijk gezegt dat weet ik )
sterkte!

Vivande

Berichten: 899
Geregistreerd: 12-08-04

Re: Vriend liegt tegen je

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 15:43

Dumpen inderdaad.
Zoiets pik ik echt niet
Of hij nou drank op heeft of niet, ik zou het uitmaken.

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Re: Vriend liegt tegen je

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:27

Liegen over roken wil niet gelijk zeggen dat hij ook over ander dingen liegt hoor! Het is een verslaving, en het is vervelend en niet goed, maar is het nou zo'n groot punt? Ik denk dat je er beter aan doet hem te accepteren met zijn roken, dan je relatie hierdoor te verbreken, maar het is net hoe jij daar zelf over denkt natuurlijk.

Bovendien kan hij het toch niet verbergen, want je ruikt het, dus kan hij er net zo goed eerlijk over zijn. Kan je hem dat niet duidelijk maken?

Als hij stopt, moet ie dat toch zelf doen, het lukt alleen als je zelf wilt, niet omdat iemand anders dat wilt, of er last van heeft, ook niet als het gaat om gezondheid. Al is het natuurlijk wel heel frustrerend als er zo'n operatie staat te wachten en hij paft door. Is het je waard? Da's de vraag.