Weet iemand een goed werkend middel tegen keelpijn?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prissey

Berichten: 1149
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Leiden

Weet iemand een goed werkend middel tegen keelpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 02:48

Haay ,

Ik heb nu al een paar weken flinke ballen aan de zijkant van mijn hals, ze doen ontzettend pijn en op de plekken voelt mijn hals heel warm aan. Bij die opgezette kleiren voel je ook mijn hartslag ritme, en heb heel veel speeksel erdoor. Nu is het de pijn zo afentoe weg maar komt ook weer zo op. Ik heb keelpastillers geprobeerd zelf een middel op recept helpt me niet, Dus dacht mischien heeft bokt nog wat middeltjes die helpen tegen deze verschrikkelijke pijn. Het trekt helemaal door naar me oor en oorpijn vind ik het ergste pijntje van allemaal.

Bleggg nou iemand suggesties?

liefs prissey

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: Weet iemand een goed werkend middel tegen keelpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 03:00

maw morgen even langs de dokter Knipoog

voor nu geen melk ! dat irriteerd juist je speeksel klieren
hapje honing verzacht heb je dat niet thee met veel zuiker
handoek opwarmen in de magnetron die op zere plekken leggen verzacht ook wat

succes en sterkte

Prissey

Berichten: 1149
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Leiden

Re: Weet iemand een goed werkend middel tegen keelpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 03:13

ik dacht dat je juit altijd die plekken moest koelen zodat het kon slinken. En dat als je het warm houd het alleen maar gaat broeden.. Maar ik ga gelijk even die handoek en die honing doen misschien kom ik dan toch nog de nacht door in mijn BED ipv achter de PC thnxxx voor tip

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: Weet iemand een goed werkend middel tegen keelpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 03:29

onstekingen koelen werkt maar nu heb je opgezette klieren , warme verzacht nu even de pijn
kom je misschien beetje de nacht door
morgen gelijk naar HA
je hebt waarschijnlijk iets in de vorm van keel ontsteking of beginnende ooronsteking of iets anders
kan zo enorm veel zijn
iig niet vanafhier te bepalen

! (evt paracetamolletje of 2 innemen en hap honing langzaam warme handoekmee en naar bed Whoosh! )
beterschap ! en slaapse

Prissey

Berichten: 1149
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Leiden

Re: Weet iemand een goed werkend middel tegen keelpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 03:34

jaa ga morgen ook gelijk ff bellen. Komt ook doordat ik me amandele nog steeds heb. Eerst werdt iik doorverwezen voor eruit halen,

Maar ik durf niet en heb al zo lang geen last gehad ineens nu iets van 3 weken deze rot pijn Huilen

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: Weet iemand een goed werkend middel tegen keelpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 03:36

3 WEKEN >??
was het niet al tijd da je al bij ha geweest zou zijn dan ..
(zoals mijn moeder gezegd zou hebben "eigenwijs lor")
nou sterkte
énnnuh na de verwijdering van je amandelen mag je lekker veel ijsjes eten Knipoog

Prissey

Berichten: 1149
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Leiden

Re: Weet iemand een goed werkend middel tegen keelpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 03:42

Jaa ik ben ook super eigenwijs maar heb het niet zo op Ha's hahaha. En jaa die ijsjes zijn lekker maar die pijn ect en het idee dat ze in me keel met mesjes of weet ik het allemaal gaan zitten pielen ielll, We hebben hier een spoelmiddel staan wat me zusje vande week heb gehad van de huisarts en daar spoel ik nu ook mee. zij kreeg het ook voor keel pijn. Maar morgen ochtend maar even de moed bij 1 rapen en zelf ff langs gaan voor onzoekje. Misschien kan ze dan ff antobiotica voorschrijven ofzo maar die amandelen laat ik mooii zitten echt waar die arts kan hoog of laag springen hahahaha

Wendy15

Berichten: 11103
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: Weet iemand een goed werkend middel tegen keelpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 07:22

Voor een poosje terug had ik ook onwijze last van m'n keel. Kon op een gegeven moment niet eens meer slikken (dus ook niet drinken of een pijnstiller nemen). Ben toen naar de HA geweest en kreeg een middel om te spoelen. Dit hielp niks, want omdat het zo dicht zat kwam dat spul er niet goed bij en na een aantal dagen kon ik m'n hoofd niet eens meer naar achter brengen om te gorgelen zo dicht zat het. Toen naar een andere dokter geweest. Die kon niet eens fatsoenlijk in m'n keel kijken (ik kon ondertussen niet meer praten en heb bij de dokter alles op briefjes geschreven) en heeft meteen antibiotica voorgeschreven. Dat kon ik niet eens slikken, maar kreeg wel een beetje binnen en na een paar dagen ging het al veel beter!

Wat ik maar wil zeggen, wacht niet te lang! Ga gewoon even bij de dokter langs en laat die kijken. Tot die tijd kan je zachte snoepjes en idd honing eten Ja Wat je ook kan doen is een stuk of 10/15 kokindjes (weet niet hoe je het spelt, maar die kleine dropjes ) in zo'n grote schoolbeker met deksel doen, schep honing erbij en aanvullen met kokend water. Dat moet je dan even een poosje laten staan en af en toe goed door elkaar schudden en dan na een uurtje ofzo kan je het door een zeef gieten zodat de stukjes er uit zijn en het drinken. Klinkt heel raar en vies, maar smaakt heerlijk en is ontzettend zacht voor je keel..

anouksel
Berichten: 1057
Geregistreerd: 15-03-05

Re: Weet iemand een goed werkend middel tegen keelpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 08:06

gorgelen met zout water! Dat verzacht en zuiverd de keel

Afanaisa
Berichten: 574
Geregistreerd: 29-05-04

Re: Weet iemand een goed werkend middel tegen keelpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 09:18

Mensen, wie weet er nog iets voor de keel in de vorm van hete snoepjes of een middel wat je kan halen bij de apotheek zonder recept, ik zit hier met een hele zware lange hoest en krijg zo ongeveer geen lucht?

Wendy15

Berichten: 11103
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: Weet iemand een goed werkend middel tegen keelpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 09:23

Je kan zowiezo even naar de apotheek of drogist om een hoestdrankje en iets van bisolvon oid lost geloof ik vastzittend slijm op, misschien dat dat ook goed helpt..

Afanaisa
Berichten: 574
Geregistreerd: 29-05-04

Re: Weet iemand een goed werkend middel tegen keelpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 09:48

dankje! Lachen
Ga zo maar is even naar de apo toe!

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Re: Weet iemand een goed werkend middel tegen keelpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 11:27

Gorgelen met lauwwarm zout water.

's Nachts een opgerolde grote zakdoek, gevuld met gesnipperde ajuin, rond de nek spelden met een veiligheidsspeld. Probeer de zakdoek zo te vouwen dat de zijde die tegen de keel komt zo dun mogelijk is.

Bij keelpijn gorgelen met kamillethee.

Als je keelpijn hebt kamillethee drinken met honing, het helpt en is nog lekker ook!

Bij beginnende keelpijn kregen wij vroeger een natte koude theedoek met daarom een dikke wollen sjaal om de nek, het slaapt niet lekker, maar je keelpijn was de volgende dag over.

Doe bij beginnende keelpijn, 's avonds voor het slapen gaan een koude natte opgerolde theedoek om je hals, daarover een opgerolde plastic zak (broeieffect)en als laatste een wollen shawl. 's morgens is je keelpijn over.

Keelpijn? Zet een thee van verse gember, je kan er nog een beetje honing in doen, werkt goed!

Pijn onze keel! Neem een eetlepel HONING, weinig zout en citroen. Doe die allen samen. halve citroen kan ook. Je kan deze koud, of iets warm oppeuselen met een lepeltje.

Voor de keelpijn is het heel handig om te gorgelen met zout water. Vul een glas met water en doe daar 2 schepjes zout bij. Roer dat en ga er dan mee gorgelen. Dat is heel goed voor de keel.

Als u last van uw keel hebt moet u een blad van een witte kool een beetje keuzen in een doek of sjaal doen en die om de keel doen helpt echt.

Bij beginnende keelpijn in een theedoek uien leggen en deze om de hals binden, door de ui krijg je ook lucht als je verkouden bent.

Als je keelpijn hebt op een klein stukje rauwe ui kauwen, dit doe je enkele keren per dag.

Veel koud water drinken en ijsblokjes kauwen,tegen de keelpijn.

Bij keelpijn : snij een citroen in 4 delen en eet de stukken leeg.

Twee flinke eetlepels dikke honing mengen met het sap van één citroen. De dikke, stroperige honingpap voor het slapen gaan oplepelen. Daarna niet meer drinken!Een goed en effectief hulpmiddeltje!

Bij keelpijn gorgelen met koude thee getrokken van saliebladeren; dit doet wonderen!

Vul een beker met lauwwarm water, doe er zout bij (niet te weinig) en gorgelen. Het helpt echt al is het niet lekker.

Bron: http://www.omaweetraad.com/index.php

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Weet iemand een goed werkend middel tegen keelpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 12:30

ik gebruik altijd thijmsiroop....verzacht erg fijn

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: Weet iemand een goed werkend middel tegen keelpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 13:38

Vééél drinken. Mijn amandel-ontsteking is EINDELIJK [na 2 weken] over. En echt je MOET veel drinken, anders verzamelen de bacteriën zich. Hoe zeer het ook doet, blijven drinken.

Oamaru

Berichten: 10589
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Dubai

Re: Weet iemand een goed werkend middel tegen keelpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 13:41

Heeel veel drinken! Spoelen met zout doet
verrekte zeer, maar het helpt wel. Al ging ik over m'n nek.

Sterkte!

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Re: Weet iemand een goed werkend middel tegen keelpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 13:43

Ik gebruik altijd van Natterman Bronchicum (ofzo iets Tong uitsteken ) Maar als je al 3 weken zo'n last hebt zijn je amandelen mss ontstoken ?? Toch maar eens naar een KNO arts ??

marleen_usar

Berichten: 24668
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Weet iemand een goed werkend middel tegen keelpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 13:49

Een vriendin van mij had het ook en bleef maar door lopen,op een dag toch maar naar dokter en werd vanwege een abses met spoed geopereerd.Als het abses vanzelf was gesprongen was ze gestikt.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Weet iemand een goed werkend middel tegen keelpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:37

Trachitol is ook fijn voor keelpijn. Het heeft een iets verdovende werking. Bij mij werkt het maar heel even.

Kijk eens in de spiegel of je allemaal witte vlekken achterin je keel hebt? Dan heb je kans op ontstoken amandelen. Antibiotica helpt alleen als het veroorzaakt wordt door een bepaalde bacterie, en dat is in bijna alle gevallen niet zo.

Het beste kun je toch maar even naar de huisarts gaan.

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: Weet iemand een goed werkend middel tegen keelpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 15:19

Al schrijft de HA alleen bij koorts antibiotica voor. Rolleyes
Ik kon dus net zo hard weer naar huis, ondanks ik amper kon slikken.

lejo

Berichten: 1806
Geregistreerd: 31-05-06

Re: Weet iemand een goed werkend middel tegen keelpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 15:27

als je even langs de drogist of apotheek gaat dan hebben ze vaak veel verschillende zuigtabletten die goed verzachten bij keelpijn trachitol, tonsitreen enz. dan hoef je vaak niet eens langs de huisarts. Gaat dan vaak vanzelf wel weer over. Antibiotica voor zoiets nemen is ook niet goed voor je nl.

Colt

Berichten: 2011
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Assen

Re: Weet iemand een goed werkend middel tegen keelpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:17

Water ijs eten!

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: Weet iemand een goed werkend middel tegen keelpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:36

lejo schreef:
Antibiotica voor zoiets nemen is ook niet goed voor je nl.

Ook niet als je er al een kleine 3 week mee rondloopt? En de TS zelfs al meer dan 3 week?

marleen_usar

Berichten: 24668
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Weet iemand een goed werkend middel tegen keelpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:07

de natuurlijke antibiotica is Canadeese geelwortel, dat zit in een licht blauw doosje en is van Vitelle.Dat zijn kruiden.

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Weet iemand een goed werkend middel tegen keelpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:26

Ik gebruik ook Trachitol, niet dat het werkt ofzo, voor een half uurtje ofzo maar, maargoed Lachen
Ik drink heel veel thee met een schepje honing erin, en stomen kan ook nog weleens werken Lachen