Voel steeds m'n hartslag overal

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Voel steeds m'n hartslag overal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 20:44

Ik vraag me af of er mensen zijn die dit bekend voorkomen:

sinds een paar weken voel ik vaak mijn hartslag, kan op veel plaatsen zijn. Ik voel het bloed pompen, het gevoel wat je in je bovenarm hebt als deze gestuwd wordt. Als m'n hoofd op m'n hand steunt wanneer ik aan tafel zit, voel ik het iig in m'n hand, vaak ook in m'n wang/hoofd. Lig ik in bed, dan voel ik het in m'n been waar ik op lig, soms voel ik zelfs [recies de bewegingen van m'n hart in m'n borstkas als ik stil zit, en er op let. Nu ben ik natuurlijk blij dat m'n hart zo goed klopt Tong uitsteken maar vind het vervelend om me er steeds zo bewust van te zijn, vooral om het duidelijk erger is dan normaal. Ik gebruik sinds een tijdje wel medicijnen voor een te traag werkende schildklier (euthyrox) maar m'n pols is nog steeds laag. Ook is m'n bloeddruk volgens mij normaal. (2 wk geleden iig nog wel Tong uitsteken) Ohja, en als ik plotseling vrij zware inspanning doe, hoor ik het bloed pompen links in m'n borst. Ik hoor (jn hetzelfde ritme als wat ik dan ook voel) heel duidelijk tsssj tsssj tsssj. Dat had ik wel al langer. Ik heb dit deze week aangegeven bij de huisarts toen ik voor aanpassing van de medicatie kwam, maar hij kon er niks mee zei hij. Ook heeft hij ruim een maand geleden een hartruisje ontdekt, maar ook dat is niet echt belangrijk zegt hij.

Wie herkent dit? Zou ik er achteraan moeten gaan, of niks mee doen?

SONY

Berichten: 2141
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Regio Rijnmond

Re: Voel steeds m'n hartslag overal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:48

Ja ken het wel een beetje, heb zelf een hele lage bloeddruk, was vaak duizelig enzo, dus heb laten onderzoeken bleek hele lage bloedruk te zijn, moest meer zout eten enzo, sondsdien ook niet meer duizelig geweest. Ik voel me hartslag ook weleens in mn polsen of net onder me hals... verder geen last van ofzo.

inkiepinkie

Berichten: 355
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Vriezenveen

Re: Voel steeds m'n hartslag overal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 21:25

haha.. ik herken het ook... maar volgens mij is het niet erg hoor!!!

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Re: Voel steeds m'n hartslag overal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 00:22

ik herken het ook wel een beetje.. maar niet zo erg als jij, ik heb welleens als ik op mijn rug lig, en naar mijn buik kijk dat ik hem dan zeg maar zie kloppen, ik zie hem gewoon op het ritme van mijn hartslag op en neer gaan

daantjuhhh

Berichten: 26888
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Voel steeds m'n hartslag overal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 00:26

HorseyLover schreef:
ik herken het ook wel een beetje.. maar niet zo erg als jij, ik heb welleens als ik op mijn rug lig, en naar mijn buik kijk dat ik hem dan zeg maar zie kloppen, ik zie hem gewoon op het ritme van mijn hartslag op en neer gaan

ja dat heb ik ook..
Ik heb ook vaak van die kloppingen op hele rare plekken, zoals oogleden, armen enz..

maar ben er mij niet bewust van.

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Voel steeds m'n hartslag overal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 16:29

HorseyLover schreef:
ik herken het ook wel een beetje.. maar niet zo erg als jij, ik heb welleens als ik op mijn rug lig, en naar mijn buik kijk dat ik hem dan zeg maar zie kloppen, ik zie hem gewoon op het ritme van mijn hartslag op en neer gaan


bij mij zit ie ook in mn buik..Als je je er heel druk over maakt zou ik gewoon even langs de huisarts gaan..IKzelf denk dat het geen kwaad kan, maar het is natuurlijk wel heel irritant..De dokter kan je er waarschijnlijk wel meer over vertellen Lachen suc6 ermee!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Re: Voel steeds m'n hartslag overal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 17:41

Ben vanmiddag bij de HA geweest en heb een doorverwijzing voor de cardioloog voor eind deze maand nog. Lachen

Gimli_

Berichten: 4910
Geregistreerd: 13-07-04

Re: Voel steeds m'n hartslag overal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 22:15

Je kan 't inderdaad even laten nakijken bij de cardioloog, heb je altijd wat zekerheid.
Een hartruis kan inderdaad geen kwaad, hebben veel mensen.
Bij ons zitten hartkwalen in de familie; Mijn opa is 2 keer geopereerd en heeft 'nepkleppen' en mn moeder heeft al 2 x gehad dat haar hart zeg maar 'op hol sloeg' dus ineens als n gek begon te pompen en kloppen.
Ikzelf merk vaak dat als ik 's avonds in bed lig en wat onrustig ben mn hart ook hard begint te kloppen, dan hoor ik 't echt 'in mn hoofd' zeg maar.

Maak je niet teveel zorgen, wel fijn dat je 't even laat nakijken, laat je nog weten wat uit het onderzoek is gekomen? Lachen

mirl
Berichten: 211
Geregistreerd: 13-07-05

Re: Voel steeds m'n hartslag overal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 22:19

wat toevallig.. ik had het gister in m'n bed, ik voelde m'n bil de hele tijd kloppen op het ritme van m'n hart ik werd er gek van haha Tong uitsteken en ik had in m'n oor een ruis op het ritme van m'n hart heel erg vervelend.. ik weet niet waar het door komt heb het eigenlijk nooit eerder gehad.

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Re: Voel steeds m'n hartslag overal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 13:12

Ik heb het ook vaak, vooral als ik hoofdpijn heb.
Denk dat het komt omdat je je dan druk maakt, dat je bloeddruk stijgt ofzo ?

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Re: Voel steeds m'n hartslag overal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 13:34

Ik was er eigenlijk al vanuit gegaan dat het gewoon normaal is? Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb er dus eigenlijk ook altijd last van gehad.

Melvern
Berichten: 4412
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Voel steeds m'n hartslag overal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 17:45

ik heb het ook eigenlijk altijd wel.
ook kan ik de hartslag zien op mijn buik Haha!
maar ik heb ook een hele lage bloeddruk

Charlie_

Berichten: 984
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Zuid-Beijerland

Re: Voel steeds m'n hartslag overal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 08:39

Is eigenlijk heel normaal, als je erop gaat letten, ik heb het ook altijd op m'n buik, je ziet het gewoon op en neer gaan Knipoog! ik vond het toen ook raar, maar is heel normaal, als je erop gaat letten, kan je je hartslag overal voelen Knipoog! Maar heeft bij mij ook met m'n bloeddruk te maken, ook laag.

ibouma

Berichten: 619
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: drenthe

Re: Voel steeds m'n hartslag overal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 21:01

ik heb er ook last van, szomers is het erger.
misschien bloed iets aan dikke kant?

Leentje_

Berichten: 6062
Geregistreerd: 18-10-05

Re: Voel steeds m'n hartslag overal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 23:31

Veirl schreef:
Ik was er eigenlijk al vanuit gegaan dat het gewoon normaal is? Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb er dus eigenlijk ook altijd last van gehad.

Ik denk ook dat dat normaal is.. ik heb het wel eens aan mijn ooglid Tong uitsteken
Maar ik denk dat iedereen dat wel eens heeft..