Stekende buikpijn

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lavje
Berichten: 2671
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Hutje op de hei

Stekende buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 21:38

Hai!
Ik heb alweer een paar weken flink last van mn buik.. Het is met vlagen en dus niet constant. Het is vooral als ik een tijd heb gezeten of al een tijdje heb gelopen.. Het zijn van die flinke steken rechts onderin mn buik (Bij m'n blinde darm dus) Ik heb de HA al gebelt maar die zegt dat ik pas hoef langs te komen als het een continue pijn is, en dat is het dus niet...
Maar het doet dan zo veel pijn dat ik gewoon óf weer moet zitten, of een tijd moet stilstaan omdat ik dan echt niet meer kan bewegen.. ook ademhalen doet dan pijn... Na een tijdje zakt het dan weer weg en kan ik weer verder waar ik mee bezig was.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Of wat ik hieraan kan doen? Alvast bedankt!

Sirius_

Berichten: 10953
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Stekende buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 21:39

mn zusje heeft blinde darm ontsteking gehad en die zegt: De pijn was er wel continu aanwezig maar vooral als ik bewoog, of liep, als ik zat viel het nog wel mee.

Lavje
Berichten: 2671
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Hutje op de hei

Re: Stekende buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 21:41

Ik denk ook niet dat het mn blinde darm is.. want tijdens zo'n "pijn aanval" Kan ik wel gewoon mn been op tillen... Maar de pijn zit wel in dat gebied...

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Stekende buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 21:42

Buscopan nemen

Lavje
Berichten: 2671
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Hutje op de hei

Re: Stekende buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 21:42

katiavl schreef:
Buscopan nemen

Wat is dat, en wat doet dat?

Tatjanaa

Berichten: 2986
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Groningen

Re: Stekende buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:19

Je kan zelf ook kijken of je blindedarm ontstking hebt. Manier die ze in het ziekenhuis ook toepassen. Ga op je rug liggen, helemaal recht armen langs je lijf. Zorg dat iemand je rechter bovenbeen vasthoud en als het ware het bed induwd. Jijzelf meot proberen je been juist omhoog van het bed af te duwen.
Doet dit erge pijn, of lukt dit helemaal niet. Dan heb je tocht een blindedarm ontsteking...

stefje

Berichten: 1898
Geregistreerd: 20-05-04

Re: Stekende buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:26

He Lav, je bent nu een paar weken het huis uit, is het daar niet mee begonnen? Weet nog toen ik net op mezelf woonde, dat ik precies hetzelfde had, doordat ik anders ging eten (pittiger koken, meer kruiden), dokter zei toen dat je lichaam daar aan moet wennen. Nou kookte jij thuis natuurlijk al, maar misschien toch iets mee te maken? Ik had flinke steken heel regelmatig toen, flink pijnlijk, maar ging na een tijdje weg.

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Stekende buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:28

Lavandula schreef:
katiavl schreef:
Buscopan nemen

Wat is dat, en wat doet dat?


pijnstiller speciaal voor de darmen, hetzelfde dat aan je paardje word gegeven bij koliek