Sporten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 22:12

ik heb er een tijdje over nagedacht en besloten dat ik toch maar wat gezonder moet gaan leven. ik eet niet 6 zakken chips op een dag of iets, ook ben ik niet dik, of te zwaar.. maar ipv geen fruit, of 1 stuk fruit per dag, wil ik graag naar de aanbevolen 2 stuks fruit. verder de ochtend beginnen met goede voeding, en ook meer water drinken. ik heb al meerdere malen geprobeerd mijn ''leefpatroon'' te doorbreken, maar dit keer ga ik samen met mn vriend eraan werken, en hij wil ook een stuk gezonder leven..

dat als inleiding genomen.. sporten hoort natuurlijk ook bij gezonder leven.. vroeger danste ik vrij veel, maar ben ermee gestopt.. momenteel rij ik alleen nog paard..
nu ben ik van plan 2 keer per week een rondje hard te lopen, en iedere dag 10 sit-ups. nu zit ik eigenlijk nog een beetje met het feit dat je met sit-ups voornamelijk je bovenste spieren in je buik traint, maar ik wil graag ook de spieren in mijn onderbuik trainen, maar welke oefening is hier goed voor?

en de eeuwig net-iets-te-dikke bovenbenen (met mn benen naast elkaar raken mijn benen elkaar aan de bovenkant, onder het kruis), spelen ook een beetje op mijn zelfvertrouwen, ook deze zou ik graag wat meer willen trainen, maar weer de vraag hoe train ik deze spieren het beste?

kortom, ik wil wat lekkerder in mn vel zitten, dmv gezonder en sportiever leven, wie heeft nog een gouden tip?

12345HA
Berichten: 227
Geregistreerd: 18-06-06

Re: Sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:14


Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Re: Sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 22:15

dankje, ga hem eventjes goed bekijken Lachen

edit: goede tips voor trainen van de onderste buikspieren! dankje!
Laatst bijgewerkt door Mano88 op 17-12-06 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

12345HA
Berichten: 227
Geregistreerd: 18-06-06

Re: Sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:17

Toevoeging: die oefening met je benen in een hoek van 90 graden werkt volgens mij wel goed haha
ik voel mn buik echt Knipoog

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:17

gevechtsport! goed in je vel, goede sport lekkere buikspieren

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Re: Sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 22:19

oh, moet nog 1 vermelding doen.. ik kom niet goed in mn tijd uit om naar een sportschool of iets dergelijks te gaan, ook zit ik zo ruim niet in mn geld, dus echt bij een vereniging of sportschool gaan is geen optie.. Lachen

chitra
Berichten: 1421
Geregistreerd: 10-04-05

Re: Sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:26

je gaat het samen met de vriend doen zeg je?

doe de oefeningen dan samen! blijf je gemoveerder van! elkaar aan moedigen, daar blijft het leuk door!
Ga samen een ronjdje rennen door het park/bos.. als je iets samen doet, doe je het veel langer!
Ik hoor zovaak dat mensen stoppen met bewegen omdat ze vinden dat het saai begint te worden.. Motiveer elkaar!!


Misschien zijn d'r wel goede standjes voor je spieren tijdens het seksen Nagelbijten / Gniffelen

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Re: Sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 22:28

haha.. tsja.. daarmee zijn we ook al goed opweg Knipoog

garny95
Berichten: 5277
Geregistreerd: 05-11-06

Re: Sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:31

loesje compimenten dat je zo bewust bezig bent. Ik hik er al tijden tegenaan en jij doet het. Super.

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Re: Sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 22:35

Bloos mn moeder zegt altijd eerst zien dan geloven Knipoog maar ik wíl het echt, voornamelijk omdat ik veel last heb van blaasontsteking (met veel water drinken kun je dit goed voorkomen) en door de antibiotica is mijn weerstand heel vaak, heel laag. door wat gezonder, en dus ook wat bewuster te leven, hoop ik weer wat beter in mn vel te komen.. ik voel me nu al een half jaar/ jaar gewoon niet fijn, ik denk dat een verandering in mijn -nu niet echt gezonde- levensstijl heel wat kan uitmaken! Ja

chitra
Berichten: 1421
Geregistreerd: 10-04-05

Re: Sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:38

ga elke keer dat er markt is naar de markt,
koop lekker veel fruit en zet dat op een zichtbare plek!

helpt altijd heel erg veel als iets gezonds op een makkelijk bereikbare plek ligt..

Lachen ik loop telkens op de weg naar de snoeptrommel langs de fruit schaal.. kom meestal met een stuk fruit terug..

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:39

dan zou ik toch is een boek gaan halen over zulke dingen

http://www.lijing.org/

Maakt veel verschil, zeker voor mensen die cronish ziek zijn de qigong en thai chi
Beter dan hardlopen voor jou uit ervaring.

En veel joghurt eten

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Re: Sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 22:43

hmm.. interessant.. dankje katiavl.. Lachen

@chitra.. ik ''woon'' een soort van bij mijn vriend en zijn vader in.. laten we zeggen dat fruit niet echt hun ding is.. dus een fruitschaal al helemaal niet! maar ik denk dat ik voortaan doordeweeks maar zorg voor 2 stuks fruit in mn tas naar school! Ja helpt ook goed tegen eten als ik me verveel.. dan eet ik tenmiste nog eens wat goeds! Lachen

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:46

Loesje88 schreef:
hmm.. interessant.. dankje katiavl.. Lachen

@chitra.. ik ''woon'' een soort van bij mijn vriend en zijn vader in.. laten we zeggen dat fruit niet echt hun ding is.. dus een fruitschaal al helemaal niet! maar ik denk dat ik voortaan doordeweeks maar zorg voor 2 stuks fruit in mn tas naar school! Ja helpt ook goed tegen eten als ik me verveel.. dan eet ik tenmiste nog eens wat goeds! Lachen


Vind wel cool dat je levensstijl wilt veranderen is zeker niet makkelijk.
Veel succes ik hoor wel of het lukt Haha!

En niet vergeten opwarmen en goed strechen Haha!

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Re: Sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 22:47

als ik het niet vergeet meld ik hier (als dit topic nog blijft lopen) wel hoe het verloopt! waarschijnlijk houdt ik er ook een dagboekje van bij op mn weblog Lachen (zie onderschrift)

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 11:33

Weet je wat ook goed is, klinkt mischien mega dom Haha!
Maar zo een sport dvd's ik trainde er vroeger echt mega veel mee.
Kost 4 euro of zoiets en is echt nog wel leuk. Brengt wat verandering Haha!