Hoe vaak douchen jullie per dag?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoe vaak douche jij??

Poll eindigt op

minder dan 1 keer per dag
202 (31%)
1 keer per dag
356 (55%)
2 keer per dag
73 (11%)
3 keer per dag
4 (0%)
meer
4 (0%)

Totaal aantal stemmen: 639


develwife

Berichten: 1039
Geregistreerd: 12-12-05

Re: Hoe vaak douchen jullie per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:02

Ik douche elke dag savonds voordat ik naar bed ga Tong uitsteken

Groetjes

SuuZzel

Berichten: 1274
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Schoorl, aan het strand..

Re: Hoe vaak douchen jullie per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:03

Douche ook maar 1x per dag.. voordat ik naar bed ga.. Rij vaak 's avonds..
Maar eh.. Douchen voordat je naar stal gaat? Je bent binnen een half uur weer vies toch? Daar snap ik het nut niet helemaal van..

verwijderd09
Berichten: 1358
Geregistreerd: 18-01-04

Re: Hoe vaak douchen jullie per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:07

ik douche altijd smorgens (dat water heb ik nodig voor mijn haren, anders krijg ik ze nooit in fatsoen) voordat ik naar school ga.

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re: Hoe vaak douchen jullie per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:12

1x, maar vaak wel 2x, anders word ik 's ochtends niet goed wakker. Clown

LaraCroft

Berichten: 1624
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Friesland

Re: Hoe vaak douchen jullie per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:13

Ik douche tot donderdag even niet, heb een allergie test pleister op me rug en die mag niet nat worden Vork

Normaal douche ik 1 keer per dag, altijd sochtend's

Anoniem

Re: Hoe vaak douchen jullie per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:15

ligt er aan soms 1X soms 2 X en soms 1 x in de 2 dagen (ligt er aan wat ik die dag gedaan heb)

whissie

Berichten: 1529
Geregistreerd: 03-09-06

Re: Hoe vaak douchen jullie per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:22

ik douche iedergeval 1x per dag, smorgens, maar vaak ook 2x, bijv nadat ik met paarden bezig ben geweest, als ik het warm heb gehad/gezweet of als ik het steenkoud heb en het niet warm kan krijgen.
Afgelopen zomer met die extreme hitte was het wel 2a3x per dag

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Re: Hoe vaak douchen jullie per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 15:01

LilianR schreef:
1 tot 2 in de twee weken. Ik vind ook dat je veel te veel doucht. Dan gaat je huidvet eraf en heb je geen bescherming meer.



Oei................. Bloos! Dat is echt heel weinig!!! Dan ruik je toch niet fris meer....

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Re: Hoe vaak douchen jullie per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 15:02

Misser schreef:
_SteR_ schreef:


Zoveel water kost het niet om even 2 minuutjes onder de douche jezelf af te spoelen. Wassen vind ik niet handig, geknoei met water, kost veel tijd en heb het idee dat je het 'vuil' alleen maar uitsmeert.





Als 1 persoon dat doet klopt het inderdaad wat je zegt ja (dat het niet zoveel water kost) maar wel als half Nederland het doet.
Dus het kost wel veel water als je dat allemaal bij elkaar optelt!

Ik douche iedere dag 1 x.
2 x kan ik nog begrijpen, maar 3 keer vind ik echt onzin!
Waarom zou je dat doen? Is gewoon waterverspilling !

_Marleen_

Berichten: 2921
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Edam

Re: Hoe vaak douchen jullie per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:04

Ik zeker elke dag en soms de ochtend er ook nog bij...

xxx

neetje86

Berichten: 1042
Geregistreerd: 28-11-05

Re: Hoe vaak douchen jullie per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:06

iig 's ochtends en 's avonds. vaak ook nog als ik het koud heb tussendoor. dus meestal 2x soms 3x en als ik een poedersuiker bui heb soms wel 5x
(en ja dan sta ik er wel per keer een half uur onder)

nienke_92

Berichten: 1509
Geregistreerd: 01-10-06

Re: Hoe vaak douchen jullie per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:09

Jeetje! Hoe krijg je dat voor elkaar?? Ik douch nog niet eens 1x per dag. Heb er ook echt geen tijd voor. En als ik naar stal zou gaan, ga ik niet eerst douchen. Je wordt daar toch vies! In de zomer douch ik wel 1x of 2x per dag. Maar ja in de winter, nee ik haat douchen! Bloos

kitty_gomez
Berichten: 8093
Geregistreerd: 22-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:14

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 28-02-24 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Re: Hoe vaak douchen jullie per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:15

Voordat je naar stal gaat is echt onzin. Ik douche meestal 's-avonds en dan om de dag of zo. Ligt er aan wat ik gedaan heb. Soms niet veel Lachen Een washandje aan de wastafel kan ook best een keer, zeker als je niet gereden hebt.

kitty_gomez
Berichten: 8093
Geregistreerd: 22-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:20

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 28-02-24 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Re: Hoe vaak douchen jullie per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:51

sommige mensen hier vind ik echt vies.........ik zou niet in je beurt willen werken of
zijn 1/2 in de 2 weken sorry maar dan ben je echt smerig..
3 x op een dag is wel weer overdreven maar beter teveel dan te weinig want ik vind het echt
niet hygienisch........ echt ranzig........ Nagelbijten / Gniffelen

Twiggy2008
Berichten: 21243
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Hoe vaak douchen jullie per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:53

Hahaha, 1x in de week of 2 weken. Dat deden mijn opa en oma in hun jeugd ook, maar wel leven nu bijna in 2007, hoor!!! Knipoog
En ik ga lekker minstens 2x per dag. Liever te schoon dan te vies!!! Haha! Haha! Haha!

x_lubbet_x
Berichten: 383
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Hoe vaak douchen jullie per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:53

uhhh.... 3 x per week?

MelOdYs_Star
Berichten: 2654
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Hoe vaak douchen jullie per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:58

Ik vind dat je gewoon elke dag moet douchen of in bad gaan. Sorry maar vind het echt smerig als je maar 2/3 keer in de week doucht. Zeker als je ook naar stal gaat en van de buitenlucht wordt je ook niet schoner, al die afvalstoffen e.d. En ja soms ga ik zoals ik schreef 3 x per dag in bad, en het is onzin dat dat slecht is voor je huid, wat ik ergens las, ik heb de opleiding schoonheidsverzorging gedaan, en heb er nooit iets over gehoord dat dat niet goed is. En je haar wassen elke dag is ook niet meteen schadelijk, een vriendin van mij is kapster en heel veel kappers bevelen het je ook aan, (ookal is het wel voor ieder persoon anders natuurlijk.) Mja dat wilde ik ff kwijt.

Fairytale

Berichten: 3905
Geregistreerd: 12-08-05

Re: Hoe vaak douchen jullie per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 22:02

Ik douche om de dag. Bij warme omstandigheden zelfs elke dag en als ik naar stal o.i.d ben geweest ook erna. Lachen

Ronja

Berichten: 2142
Geregistreerd: 27-02-04

Re: Hoe vaak douchen jullie per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 22:03

Persoonlijk vind ik eigenlijk meer dan twee keer per dag douchen verspilling van water. Bovendien vinden mensen hier wel erg snel dat je vies bent... poep op je hoofd, dát is vies Haha!
Ik kan me niet voorstellen dat, tenzij je elke dag door de mesthoop rolt of onnatuurlijk veel zweet, je echt noodzakelijk drie keer per dag onder de douche moet. Vind het eerlijk gezegd, als je je echt zo snel vies voelt, zelfs bijna grenzen aan smetvrees... Van een dag op school rondlopen word je echt niet zo vies hoor! Paardrijden misschien, en van stallen uitmesten okee. Haren die naar rook stinken vind ik ook niet prettig. Als je snel naar zweet stinkt (wat sommige mensen hebben) is dat ook niet fris. Maar dan nog moet één keer per dag (op een gunstig moment) toch voldoende kunnen zijn? Verward
Ik krijg al op m'n lazer als ik meer dan een kwartier onder de douche sta voor de waterkosten!
Laatst bijgewerkt door Ronja op 20-12-06 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Ronja

Berichten: 2142
Geregistreerd: 27-02-04

Re: Hoe vaak douchen jullie per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 22:03

Ierepier schreef:
Ik douche om de dag. Bij warme omstandigheden zelfs elke dag en als ik naar stal o.i.d ben geweest ook erna. Lachen


Ja dat is ook zo'n beetje mijn schema Haha!

Armanii

Berichten: 626
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Hagestein

Re: Hoe vaak douchen jullie per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 22:05

Ronja schreef:
Ierepier schreef:
Ik douche om de dag. Bij warme omstandigheden zelfs elke dag en als ik naar stal o.i.d ben geweest ook erna. Lachen


Ja dat is ook zo'n beetje mijn schema Haha!


en die van mij ook Tong uitsteken

Twiggy2008
Berichten: 21243
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Hoe vaak douchen jullie per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 22:06

MelodyStar, is inderdaad grote onzin, yes.... Ik was mijn haar al jarenlang elke ochtend onder de douche en ik heb gezond, prachtig lang haar, hoor. En douchen doe ik ook veel te vaak, volgens sommigen hier en ik heb een prima huidje. Ik maak mijn huid ook 2x per dag schoon met reinigingsmelk e.d., ik ga nooit met make-up op slapen. Dat is pas slecht voor je huid. Oja, ik ben inmiddels 36, maar zie er jaren jonger uit en ik weet zeker dat het (naast mijn gezonde levensstijl) ook door de goede verzorging van mijn lichaam komt, dus..... Knipoog

En de waterkosten betaal ik zelf, dus ik maak zelf uit hoe lang ik eronder wil staan (al let ik wel goed op, maar meer voor het milieu dan voor mijn eigen kosten). Knipoog

MelOdYs_Star
Berichten: 2654
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Hoe vaak douchen jullie per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 22:08

Misschien hebben de mensen die 3x per dag douchen ook wel smetvrees, dat weet je niet hè. (Ik overigens niet, maar voel me wel snel vies i.v.m dingen die in het verleden zijn gebeurd waar ik dagelijks aan wordt herinnerd, waardoor ik me vies ga voelen en een bad wil nemen, *niet dat dat helpt*) En water verspilling, ach water is gelukkig helemaal niet zo duur, dus 2/3 keer per dag douchen is niet zo erg hoor, maar je lichten aan laten staan en je televisie niet uitzetten, dat is verspilling van energie. Mja dat even terzijde. I