Vocht in heupgewricht?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Vocht in heupgewricht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 19:56

Toen ik jonger was, heb ik een tijd in het ziekenhuis gelegen omdat ik vocht had in mijn heupgewricht.
Dat moet zo'n 8-9 jaar geleden zijn denk ik.
Nu sinds ongeveer een half jaar, lijkt het soms weer terug te komen.
Als ik wat 'raars' doe, dan krijg ik gelijk last van mijn heup. Ik fiets nooit, dus als ik bijvoorbeeld een keer een langere afstand fiets, krijg ik dat zelfde gevoel als vroeger weer terug. Gelukkig is dat na een paar dagen rusten wel weer over.
Nu had ik het een week of 4 terug heel erg. Ik ging kapot van de pijn, maar ook toen is het vanzelf over gegaan.
Vandaag ben ik wezen schaatsen, en ik ben net een uurtje thuis, maar kan al bijna niet meer lopen. Ik heb er zoveel last van!! Het voelt, zover ik me kan herinneren, echt hetzelfde als vroeger.

Weet iemand misschien of zoiets weer terug kan komen, en of het dan slim is om er mee naar de dokter te gaan? Ik heb er een beetje een trauma aan over gehouden van vroeger, omdat ik na een paar dagen ermee rond te lopen dus niets meer kon, echt helemaal niets meer. Zo ben ik mijn bed uit gevallen omdat mijn been zo zeer deed, toen ik wilde op staan etc... Ik wil niet weer hetzelfde!

Dus, is er een dokter in de zaal? Knipoog Ik ga niet graag naar de dokter, vandaar dat ik het hier even vraag... Het is dus echt niet een klein pijntje, zit gewoon bijna met tranen in mijn ogen. En het is pas een uur na het schaatsen..

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Vocht in heupgewricht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 21:45

nou het lijkt mij totaal niet goed, dus ik zou een bezoekje aan de dokter toch even aanraden!!!

Barco

Berichten: 2609
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Harmelen

Re: Vocht in heupgewricht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:49

juist! ook al ga je niet graag...... Als het niet een klein pijntje is ga je gewoon even naar de HA.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Re: Vocht in heupgewricht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 22:49

Nou dan toch bedankt, dan maak ik morgen maar even een afspraak... Bloos

dorothea

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-01-06

Re: Vocht in heupgewricht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:52

De pijn die jij beschrijft klinkt wel herkenbaar. Ik heb last van bekkeninstabiliteit (en nog nooit zwanger geweest btw). Fietsen is dan heel goed om de banden te verstevigen (ik heb het overigens ook maar aan één kant). En dan niet meteen een halve Tour de France, maar rustig opbouwen....

Nickeltje

Berichten: 28255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Vocht in heupgewricht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:54

Ik denk dat je op zich wel een verhoogde kans hebt dat het terug gekomen is.
Mij lijkt het slimste om net als al eerder is gezegd, naar de huisarts te gaan voor overleg. Duidelijk zeggen wat je voelt, maar ook heel duidelijk zeggen waar je bang voor bent.
En als je doorverwezen wordt naar het ziekenhuis (waarschijnlijk een orthopeed) kan je ook tegen die arts heel duidelijk zeggen dat je niet veel vertrouwen hebt door wat er eerder is gebeurt enzo. Als je echt een goede arts hebt, neemt hij dat serieus en stelt hij je gerust en houdt hij ook rekening met je angst.
Sterkte!!

dreamer1987

Berichten: 1727
Geregistreerd: 19-05-05
Woonplaats: Venlo

Re: Vocht in heupgewricht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:43

ik heb heupdysplasie en ik heb dus ook heel erg vaak pijn in mijn heup. na heel even schaatsen of skaten ofzo, rennen, zwaar fietsen. maar ik weet niet of het dezelfde pijn is. ik zou inderdaad ook even naar de dokter gaan.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Re: Vocht in heupgewricht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 23:46

Oke dankjewel. Nu maak je me wel een beetje bang, haha!
Ik ben nog maar een week in Nederland, dus ik hoop dat het geen opname wordt ofzo....
De vorige keer heb ik dus 3 weken in het ziekenhuis gelegen, daar heb ik weinig zin in. Nagelbijten / Gniffelen

Dreamer, wat is heupdysplasie precies?
Ik heb het idd ook precies bij die dingen die jij zegt. Skaten, schaatsen, fietsen en rennen. Andere dingen heb ik nooit gedaan trouwens dus weet niet of ik het daar ook zou van krijgen. Knipoog
Maar dat zijn nou juist de dingen die er de laatste tijd voor hebben gezorgt dat ik last van mijn heup kreeg. Onder het schaatsen of skaten (of whatever) voel ik het ook, maar niet zo erg. (overigens heb ik het bij paardrijden niet, dat doe ik nl ook niet meer vaak)

Ik zal proberen de pijn uit te leggen.. Het voelt eigenlijk alsof mijn been heel zwaar is. Buigen gaat moeilijker en buigen doet verschrikkelijk pijn!!! Als ik gewoon op een stoel zit ofzo, dus met een gebogen heup, dan doet het echt verschrikkelijk pijn, echt een hele erge zeurderige pijn.

gomir

Berichten: 25543
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Vocht in heupgewricht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:57

Het zou kunnen dat je als kind een coxitis fugax gehad hebt. Dat is een reactieve gewrichtsontsteking die na een virusinfectie(bijv. verkoudheid, buikgriep) gezien wordt.

Als het nu hetzelfde voelt zou dat het weer kunnen zijn, maar ik weet niet zeker of dat op jouw leeftijd nog voorkomt.
Ben je ziek geweest? Koorts(of gehad)? Ben je gevallen of een rare beweging gemaakt? Heb je deze klachten vaker gehad behalve die keer dat je opgenomen bent geweest?

Als ik het goed begrijp gaat het na een paar dagen rust weer over. Iig vier weken geleden wel zoals ik het lees.

Ik zou iig even bij de dokter langsgaan en het lijkt mij ook geen slecht idee om een foto te laten maken van je heup om een en ander uit te sluiten.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Re: Vocht in heupgewricht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 19:21

Ik ben niet ziek voordat ik er last van krijg gelukkig. Het is echt als ik wat heb gedaan wat ik niet gewend ben.
Dus net zoals nu met het schaatsen, dat ben ik niet meer gewend en voel dan ook gelijk na 1 rondje al een klein pijntje in mijn heup. Ik krijg er ook een 'zwaar' gevoel van, net alsof mijn been dus zwaarder is geworden en ik het dus moeilijker op kan tillen zeg maar.
Zover ik weet heb ik na de opname toenertijd er geen last van gehad. Echt sinds een half jaar ongeveer dat het me opvalt dat het telkens terugkomt zodra ik wat doe wat ik niet gewend ben.

Ik heb er vandaag alweer minder last van, maar weg is het nog lang niet. Maar ik ga sowieso even de dokter een bezoekje brengen.

Ik weet trouwens wel de reden ervan toenertijd, waardoor ik vocht in het gewricht had, maar dat wil ik niet op bokt zetten. Ik weet ook niet of dat er iets mee te maken kan hebben verder, dat het weer terugkomt telkens. Maar wie weet. Dus als iemand denkt dat je daar wat aan hebt, kun je me altijd PBen.

dreamer1987

Berichten: 1727
Geregistreerd: 19-05-05
Woonplaats: Venlo

Re: Vocht in heupgewricht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 20:15

by heupdysplasie zijn de heupkop en/of heupkom niet goed ontwikkeld en zit het niet goed in elkaar. hierdoor slijt het snel en doet het pijn omdat het niet gesmeerd loopt, maar eerder tegen elkaar aan ofzo. dit heb je dan vanaf je geboorte, maar de meeste mensen krijgen er last van rond hun 14-18 als ze het niet hebben ontdekt toen ze nog klein waren. het kan ook zijn dat je er veel later last van krijgt.