Botox

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Botox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 22:36

Nee, ik ga niet door het leven als de nieuwe Marijke van Helwege, er gaat een verhaaltje vooraf. kort en bondig?

8 juli 2005: wordt in de ochtend wakker, krijg m'n kaak slechts 2 cm van elkaar af (terwijl ik normaal een grote mond heb, dit heb ik nooit overrekt/overstrekt of wat dan ook. Soms knakte wel wat, als je deed gapen, maar dat heeft iedereen toch wel eens gehad?) Ook zijn die spieren wat ''lastig/zeurderig''. Vooral aan het einde van de dag, doet het gewoon zeer.
Eerst heb ik het even aangekeken, toen ging ik toch naar de tandarts. Natuurlijk was die nét op vakantie voor 2 weken en zijn invaller wilde zolang niks doen. Afijn, na 2 weken naar de tandarts. Die dacht dat ik deed knarsentanden in mijn slaap (maar dan zou ie dat ook aan m'n gebit moeten zien Verward ) en slijpte daarom de hoeken van de bovenkant van mijn tanden. Dit hielp ook niet, dus een doorverwijzing naar de kaakchirurg. Die adviseerde me te masseren en vooral niet te kauwen als een geit (malen met de kiezen, niet dat ik dat van plan was, maar laat maar gaan). Dit had geen resultaat, vervolgens heeft hij vocht uit de kaakholte getrokken, ook dit hielp niet en hij besloot foto's en afdrukken te maken. het gevol: een schitterend gebitje voor s'nachts wat mijn onderkaak moet ontspannen.
Is het een verrassing als ik zeg dat dat ook niet gewerkt heeft? Afijn, just keep going, terug naar de kaakchirurg. Die kon niks meer voor me betekenen, en werd ik doorgestuurd naar een andere afdeling. Deze spoten eind september botox in mijn kaak. Voor de gene die niet weet wat botox doet: hij ontpant spieren. Dat is natuurlijk voor rimpels weg te werken, maar als je het bijvoorbeeld in die kaakspier spuit, dan ontspant die spier. Als de botox na ongeveer 3 maanden is uitgewerkt, moet de spier z'n funtie oppakken zoals ie dat deed voor 8 juli 2005. Alleen: als de behandeling niet binnen 3 keer aanslaat, dan werkt het ook niet naar 5 keer, dus leggen ze die behandeling stil.
1 keer botox: de pijn is minder. 2 keer botox: de helft van m'n gezicht is verlampt, omdat er ook wat in andere spieren gespoten is (krijg de vraag: wat een scheef gezicht, hersenbloeding gehad? Gelukkig werkt botox vanzelf uit en trekt het weer recht, zover het voorheen recht was Tong uitsteken) De pijn is niet minder geworden, de situatie niet beter.

Het moraal van het verhaal? Ik loop ruim 1.5 jaar rond met een kaak die protesteerd en lastig doet, dat ik serieus zo wanhopig was dat ik met m'n vuist tegen me kaak ging rammen, het moet toch goed komen?? Nu twijfel ik of ik voor de 3e keer botox moet gaan.

Heeft iemand ervaring met botox als ''geneesmiddel''?

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: Botox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 11:48

zo dan heftig zeg
zou bijna denken dat je tetanus heb (klem van de kaken)
maar omdat jij je mond nog een stukje kan open doen. Lijkt me idd erg lastig. Maar of botox de oplossing is, geen idee. Maar als het helpt.

LittleRose

Berichten: 2738
Geregistreerd: 18-04-05
Woonplaats: Flakkee

Re: Botox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 17:54

Jemig.
Ik heb ook vaak last van me kaak, en dat ik me mond een paar dagen niet helemaal open kan doen.
En als ik iets hards eet knakt het ook, maarja dit komt waarschijnlijk door mijn beugel.

Verder heb ik daar nog nooit van gehoord botox als geneesmiddel.
Maar als bij de 2e keer je gezicht half verlamt was en het nog niet werkte, zou je het dan nog wel een 3e keer proberen? Oke proberen kan geen kwaad en het werkt toch uit, maar. Wat zeggen die mensen er zelf van?

Sterkte iig !

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Botox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 18:02

ik ken het wel als geneesmiddel bij mensen met overmatige transpiratie(en dan bedoel ik zwara overmatig)
waarbij het in de zweetklieren word ingespoten

Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Botox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 19:50

vandaag een bezoekje gemaakt aan de tandarts, en hij zegt dat ik het hiermee moet doen. Das bagger, dan zou ik nooit meer normaal een big mac kunnen eten, en wat denk je van een stevige zoen? Balen zeg.