[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 04:15

Barco schreef:
helaas Meathoriel. ik ben 27 bijna 28 en nog steeds last van puistjes..... Ook door hormonen.

Zo oud ben ben ik dus ook en ook bijna 28 en ik heb nergens geen pukkels of puistjes

lorretafan
Berichten: 94
Geregistreerd: 21-03-06

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:16

Als je door de pil grotere borsten krijgt en je stopt met de pil ‘krimpen’ je borsten ook weer terug naar het oude formaat? want dat wil ik echt niet ik had eerst eigenlijk nauwelijks wat nu een a/b. heeft iemand hier ervaring mee, please help!

lorretafan
Berichten: 94
Geregistreerd: 21-03-06

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:19

Pam schreef:
Yessy schreef:
Waardoor worden je borsten groter? Is dat doordat er meer klierweefsel wordt aangemaakt, of meer vetweefsel? Als de pil zou zorgen voor meer vetweefsel, is de kans redelijk aanwezig dat dat niet allee bij je borsten zo is, maar ook op andere plaatsen waar vrouwen er veel aanleg voor hebben denk ik.


Meer vetweefsel.
Ik ben ook een cup gegroeid. Maar ik ben 20 kg aangekomen in totaal.

The same here.. Ik ben zelf 15 kilo aangekomen en het zit bijna allemaal op mijn kont en benen, vreselijk! Heb jij het er nog afgekregen?

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:30

Ik slik de M30. Ik hoor toch vaak verhalen over zwangerschappen terwijl je die pil slikt... Wie kan daar meer over vertellen want ik moet eerlijk zeggen dat ik elke keer weer blij ben als ik ongesteld word ...

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 23:46

Ik zou je niet kunnen helpen daar mee.... Dat ik vorige week mn stopweek had werd ik eerst ook niet ongesteld, en zo gauw ik stop wordt ik normaal gelijk ongesteld.. Na 3 dagen wel ongesteld geworden gelukkig!
Maar ik ben idd toch ook blij als ik weer ongesteld wordt!

lorretafan
Berichten: 94
Geregistreerd: 21-03-06

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 12:57

lorretafan schreef:
Als je door de pil grotere borsten krijgt en je stopt met de pil ‘krimpen’ je borsten ook weer terug naar het oude formaat? want dat wil ik echt niet ik had eerst eigenlijk nauwelijks wat nu een a/b. heeft iemand hier ervaring mee, please help!


IEMAND?!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 23:38

lorretafan schreef:
Als je door de pil grotere borsten krijgt en je stopt met de pil ‘krimpen’ je borsten ook weer terug naar het oude formaat? want dat wil ik echt niet ik had eerst eigenlijk nauwelijks wat nu een a/b. heeft iemand hier ervaring mee, please help!


Met nuvaring groeiden mijn borsten een kleine halve maat en idd met de pil krimpen ze weer.

snoeppapier

Berichten: 4937
Geregistreerd: 29-03-04

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 14:57

Ik had een magere B-cup toen ik aan de pil begon 3 jaar geleden, kreeg door de pil een vollere B-cup.
Jaar geleden met pil gestopt, borsten slonken weer naar magere B.

Nu 3 weken aan nuvaring en merk het verschil al, al is het minimaal Ja

sweetheart

Berichten: 2928
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Wales, UK

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 15:14

Het ligt er ook aan denk ik hoe oud je was toen je begon met de pil. Het kan natuurlijk zijn dat je borsten toen nog niet helemaal volgroeid waren, dus als je nu stopt dat er dan wel wat meer overblijft snap je?

lorretafan
Berichten: 94
Geregistreerd: 21-03-06

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 20:09

ik ben op mijn 16de begonnen met slikken en toen had ik echt niks en ik weet dat ze zijn gegroeid door de pil omdat ik ook 15 kilo zwaarder ben geworden toen ik een paar maanden had geslikt. ik moet er niet aan denken dat ik weer helemaal plat wordt :'(

milo

Berichten: 4914
Geregistreerd: 26-11-04
Woonplaats: Lelystad

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 20:17

Sjadron013 schreef:
Ik heb ook een vraagje.. Ik slik Microgynon30 en heb als ik ongesteld ben heb ik2 dagen onwijze buikpijn, ik lig dan de hele dag op de bank of in bed, meestal kan ik het ook niet opbrengen om de hele dag naar school te gaan.

Mn moeder zegt dat een zwaarde pil zou helpen, zou dit ook echt helpen?


ik ben van die pil afgestapt wegens pijnlijke borsten. zegt mijn dokter doodleuk dat hij al 2 vrouwen dat jaar heeft gehad die zwanger waren geworden door de pil heen!!!

lekkerrrr... nu heb ik mediane of zo, geloof ik Lachen

zijn jullie ook niet bang om erdoorheen zwanger te worden? ik slik alleen de pil, en je dent: och maar 1% kans, maar dat is wel mooi 1 op de 100.. das dus best veel.. brrr

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:01

Veel minder dan 1% hoor, en dan is het nog per jaar, niet per keer ofzo Knipoog

Paardennamen
Berichten: 2130
Geregistreerd: 30-10-04

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:48

Per 100 vrouwen...

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:49

Aantal vrouwen doet er toch niet toe bij percentages Knipoog

snoeppapier

Berichten: 4937
Geregistreerd: 29-03-04

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:59

milo schreef:
zijn jullie ook niet bang om erdoorheen zwanger te worden? ik slik alleen de pil, en je dent: och maar 1% kans, maar dat is wel mooi 1 op de 100.. das dus best veel.. brrr


Tuurlijk denk ik wel eens 'stel dat' Ja
Ik heb dan nu de Nuvaring, die in principe even veilig is als de pil.
Ik ben nog nooit zwanger geworden door de pil heen, maar nu met de nuvaring vind ik het toch een beetje eng, dat ik denk: 'stel dat 'ie bij mij toch minder betrouwbaar is' Bloos!

Maarja, risico dat je neemt. Alleen geheelonthouding is 100% veilig, maarja...dat is me dan ook weer zo drastisch Clown

milo

Berichten: 4914
Geregistreerd: 26-11-04
Woonplaats: Lelystad

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:44

haha ja, dat vinden ze in amerika een goede oplossing ja Lachen gewoon niet seksen! Haha!

yeah.. en lekkere aidspercentages hebben ze ook in zulke landen, omdat ze niks van condooms willen horen.. echt zonde.

Shanel
Berichten: 879
Geregistreerd: 04-06-05

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:47

shadowflower schreef:
Ik slik de M30. Ik hoor toch vaak verhalen over zwangerschappen terwijl je die pil slikt... Wie kan daar meer over vertellen want ik moet eerlijk zeggen dat ik elke keer weer blij ben als ik ongesteld word ...


Ik slik ook de M30 en heb idd ook vaak die verhalen gehoord. Ik heb het toevallig vorige week aan de huisarts gevraagd. Hij zei dat ik me daarover absoluut niet druk hoef te maken. Hij: '' De M30 is een nederlands product dat al geruime tijd op de markt is omdat het gewoon een goede pil is. Zolang je hem goed en regelmatig slikt is er niets aan de hand. Bedenk alleen wel dat een pil niet beschermt tegen soa's en dat hoor ik helaas wel vaak.''

milo

Berichten: 4914
Geregistreerd: 26-11-04
Woonplaats: Lelystad

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:05

ik spreek zoveel mensen die er niet om geven als ze hem later dan 12 uur innemen.
als ik dat heb dan flip ik hem echt, heb al 3 keer een morningafterpil gehaald. die vrouw was de laatste keer echt heel irritant.

ik: ik ben net te laat en wil voor de zekerheid een MAP.
zij: het is erg slecht voor je lichaam
ik: ja dat weet ik, maar liever dit dan dat ik kan stoppen met studeren
zij: *MOPPER* ik haal hem wel voor je.

en echt met een rotkop!!!
ja hallo!!!

beetje stom en ik wil misschien aan de prikpil hiervoor.


maar er zijn zoveel mensen die hem vergeten en daarna nog vrolijk innemen. brrrr Nagelbijten / Gniffelen

whissie

Berichten: 1529
Geregistreerd: 03-09-06

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:17

Ik heb vroeger altijd de microgynon30 gehad, mijn huid werd er juist rustiger van. In het begin verergerd het inderdaad, maar dit komt omdat je lijf moet wennen aan de extra hormonen die je binnenkrijgt.
Deze hormonen kunnen ook voor een borstgroei zorgen (helaas bij mij niet Tong uitsteken ) en/of een algehele groei veroorzaken. Maar dat je dikker wordt van de pil, komt eerder voor bij de zwaardere pil dan bij de lichte microgynon30 (vertelde destijds mijn huisarts)


Ikzelf heb aan de volgende mensen een vraag
Degene die trombose of longembolieen gehad hebben en de gewone pil niet meer mogen slikken - mensen
of de mensen met de erfelijke bloedstollingsafwijking factor V Leiden - mensen:


wat voor anticonceptie gebruiken jullie nu? en wat zijn jullie ervaringen?

snoeppapier

Berichten: 4937
Geregistreerd: 29-03-04

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:31

Ik ben sinds 3 weken aan de nuvaring en heb nu mijn eerste 'ringvrije' week. Vandaag is mijn bloeding begonnen, maar dit gaat met ongelofelijk veel pijn gepaard.
Ik heb zulke buik- en rugkrampen dat ik over moet geven van de pijn. Steken in m'n hoofd, zweten...ben er echt helemaal naar van Ziek

Toen ik voor het eerst ongesteld werd, 5 jaar geleden, was dit ook zo heftig. Mede daarom ben ik na 1,5 jaar aan de pil gegaan, sindsdien is het altijd redelijk te doen geweest wat pijn betreft. Ook toen ik met de pil stopte is het nooit meer zo hevig geweest, met paracetamol was het altijd wel uit te houden.

Nu helpen 2 paracetamolletjes echt niet, ik ben er écht ziek van.
Heb nu 2tabletten naproxen geslikt, maar ben niet blij als ik dat iedere keer moet gaan doen

Wie heeft dus ook de nuvaring en heeft ook dat haar mentstruatie heftig(er) is?

Eleionomae

Berichten: 19600
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 19:19

Ik slik al jaren microgynon 30, en vergeet hem eigelijk nooit, maar wat blijkt nu net in de stress van mn tentamen periodes, ik ben hem vergeten, en ik heb hem later als 12 uur geslikt. het is 1 van de laatste pillen uit mn strip. Ik heb nu al wel n poosje niet gevreen (candida infectie) maar zou ik dan alsnog zwanger kunnen zijn?
Ik ga nu natuurlijk voorlopig wel met condoom vrijen, maar is het nu verstandig om aan een nieuwe strip te beginnen, of moet ik aan het einde van de strip stoppen (nog 2 pillen vandaag en morgen) heb de gemiste wel direct in genomen (4 uur vanmiddag)

Wie o wie kan mij verder helpen?

whissie

Berichten: 1529
Geregistreerd: 03-09-06

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 19:33

als je in de laatste week 1 vergeet, kun je het best meteen stoppen en je ongesteldheidsweek in gaan, tenminste dat was mij altijd verteld.
Dit vertelde de doktersdienst die ik keer heb gebeld:
1e week 1 vergeten = alarm,
2e week 1 vergeten en later dan 12u alsnog inname = geen grote ramp
3e week 1 vergeten = stoppen met deze strip, ongesteld worden en op normale manier aan nieuwe strip beginnen, dan geen risico's.

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:24

Je mag ook doorslikken (en dus de stopweek overslaan).
Uit de bijsluiter van M30:
Citaat:
Derde week.

Vanwege de naderende 7-daagse tabletvrije periode dreigt het gevaar van verminderde betrouwbaarheid. Door het aanpassen van het tabletinnameschema kan echter worden voorkomen dat de contraceptieve betrouwbaarheid daadwerkelijk vermindert. Bij het opvolgen van één van de volgende twee adviezen is dan ook geen aanvullende anticonceptie nodig, mits de vrouw de tabletten in de 7 dagen voorafgaande aan de eerste vergeten tablet allemaal correct heeft ingenomen. Als dit niet het geval is, moet zij het eerste van de hierna gegeven adviezen volgen en bovendien gedurende de eerstvolgende 7 dagen aanvullend een barrièremiddel gebruiken.

1. De vrouw moet de laatste vergeten tablet innemen zodra zij eraan denkt, zelfs als dit betekent dat zij twee tabletten op hetzelfde moment moet innemen. Zij gaat dan op het gebruikelijke tijdstip verder met de resterende tabletten en moet na de laatste tablet meteen doorgaan met de volgende strip, m.a.w. er mag geen onderbreking zijn tussen de strips. De vrouw heeft waarschijnlijk geen onttrekkingsbloeding tot aan het einde van de tweede strip maar er kan wel enig bloedverlies ('doorbraakbloeding' of 'spotting') optreden tijdens het gebruik van deze strip.

2. De vrouw mag ook worden aangeraden om te stoppen met het innemen van tabletten uit de huidige strip. Ze kan dan een tabletvrije periode van maximaal 7 dagen inlassen, inclusief de dagen waarop zij tabletten was vergeten, en na die periode doorgaan met de volgende strip.


Als je al een tijdje niet gevreeën hebt en bovendien de dagen daarvoor hem normaal hebt ingenomen hoef je je geen zorgen te maken.

Eleionomae

Berichten: 19600
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:28

ja dat las ik ook op verscheidene internet sites zonet (ik moet toch echt is met regelmaat de bijsluiter van mn pil blijven lezen) Ik denk dat ik dan maar gewoon door slik en aan een nieuwe strip begin en die ook maar helemaal afmaak.

Zal mn moeder wel weer zeuren, dat ik de pil zovaak door slik (dit zal dan de 3e maand worden, slik hem meestal 2x door en wordt dan ongesteld) Mn moeder denkt/vind dat het heel erg slecht is voor je lijf als je doorslikt, maar dat valt met de pil van tegenwoordig toch wel mee?

snoeppapier

Berichten: 4937
Geregistreerd: 29-03-04

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:42

Ik blijf erbij dat het beter is om gewoon iedere maand een stopweek in te lassen Ja
Maar dat is puur eigen ervaring hoor, ik heb gewoon een erg 'luie' cyclus denk ik, die gauw van slag is.
Als ik doorslikte, was het nog maar de vraag of ik het dan in de 2e stopweek werd Scheve mond

Je bent toch aan het sjoemelen met je cyclus, en ik denk voor 1x dat het niet uitmaakt, met vakanties enzo, maar met regelmaat zou ik het toch niet doen