Voor alle mama's op bokt, hoe straffen jullie??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Voor alle mama's op bokt, hoe straffen jullie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 08:32

hmzzzz Sanne krijgt een aai over haar bol en een skup onder de kont al naar gelang het gedrag dat ze vertoond Haha! Haha!

ik zeg altijd gekscherend, ik voed mijn kind op zoals ik mijn paarden opvoed Haha! en het werkt voor ons prima.

Er is zeker ruimte voor dialoog, echter uiteindelijk bepaal ik Haha! Soms als ze met een heel goed argument komt kan ik best van gedachte veranderen en haar ergens haar zin in geven.... maar in iedergeval krijgt ze nooit haar zin door zeuren, dan heeft ze eerder die draai om dr oren te pakken Lachen

Sanne slaapt ook altijd bij mij, heerlijk vind ik dat....... maar ze doet er ook niet moeilijk over om in haar eigen bed te slapen.

MaraYvette
Berichten: 3799
Geregistreerd: 22-12-03

Re: Voor alle mama's op bokt, hoe straffen jullie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 08:38

@kiwiko aan zeuren en dan vooral het echte doorzeuren heb ik ook n hekel. Mag Sem ook niet Lachen Ieder kind maak wel s n foutje sem ook maar ik waak er wel voor dat hij niet zo wordt als bijv een jongetje (bijna8) hier uit de straat die of kinderen terroriseert of brandjes maakt of op straat auto's tegen gaat houden Boos! etc en als klap op de vuurpijl andere volwassene voor alles en nog wat uitmaakt ook n keer tegen mij en toen schrok hij wel even over wat ik over terug had te zeggen vond ie ook niet zo leuk! heb je dat kind 1 op 1 is het een heel ander kind... best triest eigenkijk hij is constant op zoek naar bevestiging.

edit btw zeg ik tegen sem heel vaak misschien wel te vaak; dat ik van m hou ...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Voor alle mama's op bokt, hoe straffen jullie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 08:48

ik zeg dat ook zeker dagelijks tegen Sanne hoor Haha! Haha! en dat ze mijn grote lieve meid is, en dat ze het zo goed doet Haha! Haha! Haha! en dat ik zo trots op haar ben.........

fouten maken mag, absoluut...... maar wat dat jochie doet heeft niks meer met fouten te maken Haha! dat is gewoonweg de boel terroriseren Lachen

die opvoedprogramma's snap ik ook niet. Van de week zat Sanne naar ehbo te kijken........ komt ze naar me toe... " Mamma, die zijn ECHT gek" Haha! en dan ben ik weer zo trots op haar dat ze dat gedrag van die kinderen belachelijk vind

MaraYvette
Berichten: 3799
Geregistreerd: 22-12-03

Re: Voor alle mama's op bokt, hoe straffen jullie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 09:04

@kiwiko dat van fouten sloeg ook niet meer op dat jochie Knipoog

enne idd erggrappig dat sanne dat zelf ook ziet Haha! ik zei al ik heb 1 of 2 keer een klein stukje gezien maar ik vind die kids zielig dus keek ik maar niet meer maar wat ik zag dacht ik echt bij pfff tja das erg triest

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Re: Voor alle mama's op bokt, hoe straffen jullie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 20:12

De opvoeding van Avanti lijkt idd op die in de boeken staat Knipoog

Ik heb mijn spw diploma en studeer nu pedagogiek. Ben geen moeder maar werk in een kindertehuis als begeleider met kinderen van 5 t/m 18 jaar.

Ik ben blij om te lezen dat de meesten hier hun kinderen niet lijfelijk straffen. Zo goed als alles wat ik in mijn werk tegenkom is resultaat van "foute" opvoeding. Kinderen die vreselijk autoritair opgevoed worden met lijfstraffen houden zich niet aan de regels uit respect maar uit angst... Natuurlijk doet het kind dan wat je zegt...

Aan de andere kant.. Ik heb op mijn werk bijv. een meisje van 8 jaar die uit een gezin komt met ouders die totaal niet consequent waren. De ouders hebben een nogal laag iq en het meisje uiteindelijk ook. Zij heeft regelmatig last van driftbuien (om niks) en dan zo dat alles dat zij tegen komt door de kamer gooit (of naar je hoofd), slaat en schopt iedereen die ze op haar weg tegenkomt. Met haar valt op zo'n moment niet te praten, ze hoort namelijk niet wat je zegt dus laat staan dat ze doet wat je zegt. Ik breng dan de andere kinderen in veiligheid en probeer haar naar een rustige plek te leiden. Dit meisje is dan dusdanig van de rel dat praten het eerste half uur geen zin heeft. Het beste in dit geval is haar iets aanbieden waar ze haar agressie op kwijt kan (afreageerkussen) en daarbij zeggen dat ze naar je toe mag komen als ze weer rustig is. Na het afreageerkussen komt ze meestal rustig om haar excuses aan te bieden, dan laat ik haar vertellen wat ze nu precies gedaan heeft en waarom. Geef reactie op wat ze gedaan heeft en hoe ze het anders kan dien en sluit het af door haar de rotzooi die ze in haar driftbui gemaakt heeft zelf op te laten ruimen, daarna mag ze pas weer wat leuks doen. Bied je haar niets aan en word je zelf boos dan draait ze door met schreeuwen, janken, met deuren slaan, overal tegen schoppen, dingen kapot maken.

Ik heb te maken met veel verschillende kinderen en ik behandel er geen 1 hetzelfde. De een heeft duidelijkheid en strakke regels nodig, de ander doet het beter bij zoveel mogelijk zelfbepaling met wat sturing. Je moet je als opvoeder aanpassen aan het karakter van je kind...

MaraYvette
Berichten: 3799
Geregistreerd: 22-12-03

Re: Voor alle mama's op bokt, hoe straffen jullie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 00:12

@flair en toch doe ik t niet uit boeken maar omdat ik dat zelf wil Lachen
consequent zijn en lijfelijke straffen hebben mijns inziens niks met elkaar te maken
Tuurlijk er zijn kinderen die om niks een lel krijgen en niks mogen
maar zeker ook n hoop die qua regels weinig sturing hebben gehad maar wel vaak een tik oid..
beide 'opvoedingen' vind ik fout en beschadigend voor het kind
dat dat kindje van 8 wat jij kent driftbuiien heeft is denk ik omdat ze regels zoekt vastigheid ik denk dat t na verloop van tijd (als de regels duidelijk zijn en weet waar de grens ligt) dat gedrag best af zal zwakken Lachen