B-gehalt, te laag

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

B-gehalt, te laag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 18:27

Ik laat dus 2x in 't jaar mijn bloed onderzoeken;gewoon een algemeen boelonderzoekje...
Nou had ik 'n tijdje geleden een te laag b gehalte,en toen zei de huisarts dat het wel goed is om van die vitamine b pillen te slikken,dus dat heb ik gedaan,en na een tijdje weer m'n bloed laten onderzoeken,en toen was het dus prima.
Totdat die pillen opwaren,en ik steeds vergat om opnieuw een flesje pillen te kopen.
Dus had een tijdje niks gebruikt,en heb ik vorige week m'n bloed maar weer 's laten onderzoeken,wat bleek;b gehalte wéér veel te laag...
Nu zei de assistente, die me belde voor de uitslag ,dat ik beter even langs kan komen voor een gesprekje met m'n huisarts..en dat leek me ook wel 'n prima idee,want om telkens weer die pillen te gaan slikken,daar heb ik ook geen zin in...

Nou was eigelijk m'n vraag; wie heeft ook wel last van 'n te laag b gehalte,en wat hebben ze er bij jou aan gedaan?Slik je ook b, of heb jeje nog verder laten onderzoeken door een internist ofzo?
En voel je er ook iets van;omdat je gehalte te laag is?
Ik eigelijk niet zoveel,maar toch soms last van 'vage' dingen,maar weet niet of 't daarmee te maken heeft.. (viewtopic.php?f=136&t=705321&hilit= )
Maar wil me iig wel laten onderzoeken,voor de zeker heid...

Angel_ique91
Berichten: 40
Geregistreerd: 07-07-06

Re: B-gehalt, te laag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 20:53

is het vitamine B12 die te laag is?

ingridge
Berichten: 286
Geregistreerd: 01-06-06
Woonplaats: noord-holland

Re: B-gehalt, te laag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 21:04

Mijn B12 is zo laag dat ik het niet pillen zou kunnen bijhouden (zou ong. 100 pillen per dag zijn) dus krijg ik nu B12 bijgespoten 1x per 3 weken. Niks ergs aan maar wel zo lekker voor je lichaam.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Re: B-gehalt, te laag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 21:06

ik heb dat ook ja, maar nu blijf ik maar gewoon pillen slikken. Als ik het een paar keer vergeet merk ik het ook meteen, ben duizelig, erg snel moe en heb haaruitval, maar met die pillen heb ik nergens last van dus zie geen reden om het verder te laten onderzoeken.

Angel_ique91
Berichten: 40
Geregistreerd: 07-07-06

Re: B-gehalt, te laag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 21:48

die van mij is ook te laag, ik heb nou 2 injecties gehad. en moet volgende week nog weer eentje hebben. dan gaan ze kijken, of mijn lichaam het dan weer zelf aan gaat maken. zoniet, dan gaan ze kijken hoe dat komt.

ik heb er wel klachten van, ben veel moe, rare tong, versnelde hartslag, wisselingen in stemming, enz.

met die injecties gaat het wel beter, je krijgt ook meer energie.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Re: B-gehalt, te laag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 21:54

Zoek maar eens op b12 met Google.De eerste site die je tegenkomt verteld je alles over een tekort aan vit B12.
Ik vermoedde zelf ook dat ik een gebrek hieraan had en vanochtend is het bevestigd door middel van Radionica http://www.bio-care.nl/page6.html .Ik had niets verteld maar tijdens het doormeten kwam als eerste Foliumzuur naar voren(B11) en toen vlak erna B12.Ik had het dus bij het goede eind.