Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prairy
Berichten: 9066
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:52

Pijn, irritatie, jeuk. Bleek ook dat ik allergisch voor nikkel en titanium ben, dat hielp ook niet.

Was trouwens een operatie van niks,zo klaar. Alleen die zwelling weer, dat blijft irritant elke keer :P

_Iris

Berichten: 2041
Geregistreerd: 23-11-05
Woonplaats: Breda

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:53

Er gaat er voor nu maar 1 van de 4 uit gelukkig! Alleen die geeft last :+
Die kant is al dikker en er zit ook een cyste die onstaan is uit een van de grote onstekingen dus het ziet er al een tijd niet uit :( Cyste gaat er eerst uit en dan een maand later de plaat..
Kaak chirurg baalde en was pissig dat niemand me serieus had genomen anders was ik er al lang vanaf geweest.

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 19:20

Hoi, even een bricht om een ander bericht terug te zoeken. Sorry

xWouter

Berichten: 2726
Geregistreerd: 03-09-09
Woonplaats: Oosterhout

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 10:28

Hoihoi! Zijn er hier ook mensen die de operatie gedaan hebben icm met een onzichtbare beugel? Invaslign bijvoorbeeld?

Prairy
Berichten: 9066
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 08:44

Hoi Wouter, was het topic even kwijt :)


Ik wilde zo'n beugel, maar dat werd afgeraden. Er zit namelijk niet zoveel trekkracht aan de binnenkant. Het gaat dus ook veel minder snel. En dat was voor mij de hoofd reden om dan toch maar voor en witte beugel aan de voorkant te kiezen. Het hele traject duurt al lang genoeg ;)

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 11:19

Invisalign zit niet aan de binnenkant, dat zijn van die doorzichtige hoesjes kver je gebit heen:

Maar ik heb wel iets ergens gelezen over iemand die de operatie zonder beugek heeft gedaan. Die kreeg toen ook een kf andere constructie in zn mond

chanicha

Berichten: 12150
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:39

Ik heb nooit een beugel gehad, wilde ik niet, alleen bijna zes weken met mijn kaken op elkaar na de operatie dmv allerlei ijzerwerk.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 12:08

Ik kom me even melden...

De vooruitzichten zijn als volgt:

Blokjes beugel + operatie... bezoekt bij de chirurg is 10 oktober pas dus das nog even wachten.

Voorlopig nog geen datum geprikt voor de beugel, aangezien ik het geld nog niet heb ;( kosten zijn 2400 (en een beetje, weet zo niet exact hoeveel precies) krijg in principe niks terug betaald, maar heb 2 jaar terug extra verzekering genomen waar orthodontie bij inbegrepen zit, 500€ per behandelingsplan krijg ik terug, en 75% van het remgeld.

Volgens de ortho krijg ik 90% terug van de operatie, maar weet iemand hoeveel dit ongeveer is? Voor zover de ortho ziet hoef enkel de onderkaak wat naar voren geplaatst te worden.
Het is maar dat ik even een indicatie kan zien aangezien het nog 2 maanden duurt eer ik bij de chirurg terrecht kan...

Dit betreft trouwens belgie... geen idee of er nog Belgische bokkers op dit topic zitten die bij de CM verzekerd zijn? En of dit een groot verschil geeft?

Prairy
Berichten: 9066
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 12:19

Welkom :)

Ik ben Nederlandse, maar heb al mijn operaties in België (Genk en Leuven) gehad. Neem aan dat jij naar Genk gaat?

Volgens mij kun je in België vooraf wel een indicatie vragen bij het ziekenhuis wat de kosten zijn. Ik kreeg ze toendertijd in ieder geval wel mee tijdens de afspraak (kon er niks mee want in NL zie je normaal gesproken geen rekening).

In Leuven heb ik een foutje gemaakt, door te zeggen dat ik een privé kamer wilde voor de 3 dagen dat ik daar was, dat heeft me een hoop extra geld gekost. Ik dacht namelijk dat het 75 euro per nacht was, maar wat ik niet wist / niet gelezen had, was dat er per dag ook nog ik meen 50% van het uurloon van de chirurg bij kwam. Een extra 3500-4000 euro :$ 8)7

In Genk heb je, als je poliklinisch geopereerd wordt, dus in principe dezelfde dag naar huis mag, sowieso een privé kamer waar je je roes uit kunt slapen nadat je van de verkoever kamer (of hoe dat ding ook mag heten) terug komt. Daar kan je begeleiding ook gewoon wachten. Ik vond het in Genk altijd erg prettig om geopereerd te worden (voor zover dat fijn is haha).

Mijn operatie in Leuven kostte ongeveer 6000 euro, maar dit was wel een grote operatie van ongeveer 2,5-3u, waarbij mijn onderkaak naar voren en mijn bovenkaak naar boven geplaatst werd, plus de hospitalisatiekosten (ex de extra kosten voor privé kamer).

Ik ben toendertijd meegegaan met mijn kaakchirurg die van Genk naar Leuven vertrokken is, Prof. Politis. Superfijne man is dat. Hij heeft in Genk ook een kaakchirurg opgeleid die bij mij toen de schroeven er weer uit gehaald heeft, ben alleen zijn naam kwijt.

Al bij al, ik zou even het ziekenhuis bellen voor een indicatie :) Succes!

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 12:59

Prairy schreef:
Welkom :)

Ik ben Nederlandse, maar heb al mijn operaties in België (Genk en Leuven) gehad. Neem aan dat jij naar Genk gaat?

Volgens mij kun je in België vooraf wel een indicatie vragen bij het ziekenhuis wat de kosten zijn. Ik kreeg ze toendertijd in ieder geval wel mee tijdens de afspraak (kon er niks mee want in NL zie je normaal gesproken geen rekening).

In Leuven heb ik een foutje gemaakt, door te zeggen dat ik een privé kamer wilde voor de 3 dagen dat ik daar was, dat heeft me een hoop extra geld gekost. Ik dacht namelijk dat het 75 euro per nacht was, maar wat ik niet wist / niet gelezen had, was dat er per dag ook nog ik meen 50% van het uurloon van de chirurg bij kwam. Een extra 3500-4000 euro :$ 8)7

In Genk heb je, als je poliklinisch geopereerd wordt, dus in principe dezelfde dag naar huis mag, sowieso een privé kamer waar je je roes uit kunt slapen nadat je van de verkoever kamer (of hoe dat ding ook mag heten) terug komt. Daar kan je begeleiding ook gewoon wachten. Ik vond het in Genk altijd erg prettig om geopereerd te worden (voor zover dat fijn is haha).

Mijn operatie in Leuven kostte ongeveer 6000 euro, maar dit was wel een grote operatie van ongeveer 2,5-3u, waarbij mijn onderkaak naar voren en mijn bovenkaak naar boven geplaatst werd, plus de hospitalisatiekosten (ex de extra kosten voor privé kamer).

Ik ben toendertijd meegegaan met mijn kaakchirurg die van Genk naar Leuven vertrokken is, Prof. Politis. Superfijne man is dat. Hij heeft in Genk ook een kaakchirurg opgeleid die bij mij toen de schroeven er weer uit gehaald heeft, ben alleen zijn naam kwijt.

Al bij al, ik zou even het ziekenhuis bellen voor een indicatie :) Succes!


Dankjewel voor je reactie!

Ik kom terrecht in het mka afdeling in Overpelt. Dr spaey (als het goed geschreven is)
Ortho zei al iets over paar duizenden euro's, dus dat zal wel kunnen kloppen ongeveer.

Ikzelf hoef echt niet persee een privekamer, iedere keer als ik naar het ziekenhuis moest, kreeg ik alsnog een privé kamer omdat er geen plaats meer was :') zonder meerkosten!

Nu is het even een kwestie van wat krijg ik terug van mijn beugel, aangezien ik zelf niet durf te zeggen wat als remgeld wordt gezien etc. Heb de CM al een gericht gedaan, maar zal wel even duren eer ik reactie krijg :')

Betalingstraject als volgt:
130 euro voor afdrukken, verdere bespreking behandeling

Plaatsen beugel:
860€ 1e helft beugel + voorschot 6 consultaties

Na 6 maanden:
860€ 2e helft beugel + voorschot 6 consultaties

Na 1 jaar:
270€ voorschot 6 consultaties

Na 1,5 jaar:
270€ voorschot 6 consultaties

Aan het einde ook nog eens 100 per spalkje ;(

Maar geen idee waar die 500€ vanaf wordt gehouden, en waarvan die 75% remgeld wordt vanaf gehouden... dat is even afwachten van de CM, dan weet ik pas wat ik daadwerkelijk zou moeten betalen uit eigen zak

Had even ruim geteld aan 10 000 euro voor de operatie, en dan met 90% zou ik 1000 euro zelf moeten betalen dus alles wat eronder valt is alleen maar een meevaller.

Prairy
Berichten: 9066
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 13:03

Check ook even of die 500 euro per jaar is, of voor het hele traject. Anders dit jaar beginnen en dan volgend jaar en jaar daarna mooi nog een keer indienen en 500 euro vangen :)

Edit, zie nu per behandelplan. Wellicht kan de ortho een aantal dingen opsplitsen ofzo?

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 13:19

Prairy schreef:
Check ook even of die 500 euro per jaar is, of voor het hele traject. Anders dit jaar beginnen en dan volgend jaar en jaar daarna mooi nog een keer indienen en 500 euro vangen :)

Edit, zie nu per behandelplan. Wellicht kan de ortho een aantal dingen opsplitsen ofzo?


helaas niet, hij zei al van dat het eerste jaar even een zwaar jaar is financieel, en daarna wel meevalt (wat ook is)

Het begin is even moeilijk te starten...

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 12:00

Ik heb even voor je opgezocht wat mijn operatie precies kostte vorig jaar.. €8974,33. Dit is alles bij elkaar. Werd bij mij volledig vergoed. Ik had geen speciale kamer, gewoon een gezamenlijke kamer, 3 nachten. Ik had wel een flinke operatie die 3,5 uur duurde. Bovenkaak omhoog, naar links, kantelen.. onderkaak verlengen en ook kantelen.

Ik ben Nederlands en ook alles in een NL ziekenhuis laten doen.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 12:54

_Ekenna schreef:
Ik heb even voor je opgezocht wat mijn operatie precies kostte vorig jaar.. €8974,33. Dit is alles bij elkaar. Werd bij mij volledig vergoed. Ik had geen speciale kamer, gewoon een gezamenlijke kamer, 3 nachten. Ik had wel een flinke operatie die 3,5 uur duurde. Bovenkaak omhoog, naar links, kantelen.. onderkaak verlengen en ook kantelen.

Ik ben Nederlands en ook alles in een NL ziekenhuis laten doen.


Dankjewel voor het opzoeken. Ik denk dat in de algemene lijn de prijzen niet ver uit elkaar zullen liggen. Voor zover de ortho zij alleen mijn onderkaak want naar voren. Mijn gok is dan rond de 6000 euro :') 10 oktober gaan we dan eens zien of ik gelijk heb :')

_Jeann

Berichten: 1007
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 22:44

Blegh, kleine twee weken nog voor mij en dan is het zover..
Iemand nog tips, of spullen die handig zijn om in huis te hebben?

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 08:01

Succes alvast. Achteraf gaat het weer meevallen. Eerste dagen dacht ik er anders over maar die ben ik al weer vergeten.

Neem een babytandenborstel. Dan kan je nog een soort van tandenpoetsen. Nouja je tandenaaien, maar is beter dan niks.
Verder probeer de eerste week geen babyhapje met fruit. Daar ben ik bijna in gestikt. Door mijn neus ademen kon niet door kortjes van de beademing. Met dat spul plakte mijn mond aan elkaar en niet genoeg kracht om het weer open te krijgen. Totaal geen fijn gevoel....

Verder haal soep en een blender. De stukjes in de soep kon ik niks mee namelijk, haha

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 20:48

_Ekenna schreef:
....
Sla een pak Brinta in! Of twee.. Want yoghurt enzo ben je al snel echt he-le-maal zat. Griesmeel is ook lekker! En makkelijk zelf te maken. Is ook beide wat steviger, en vooral het vloeibare ben je snel beu. Brood zonder korstjes gedoopt in bouillon of brood met smeersels (stroop, smeerkaas..) is goed te doen. Een roerei is ook heel erg lekker!
En als je weer een beetje gaat mee eten met het avondeten, doe dan nog niet direct te vet ofzo! Ik dacht bij mijn eerste echte avondeten (na een dag of 5?) weer een visje mee te eten... Groooote fout. :') Was 2 dagen kots(letterlijk)misselijk. Om wat lekkers tussendoor te eten; cake en kleine stukjes chocola.

En om wat fruit binnen te krijgen; banaan even een paar seconden in de magnetron (al uit de schil) zodat hij iets zachter is en je ‘m makkelijk kan pletten met een vork.

Smeer van te voren je lippen dik in met vaseline, echt vlak voordat je de operatiekamer in gaat. Dan zijn je lippen niet zo schraal als je weer wakker wordt. Sla genoeg was in om op je beugel te plakken, bij mij groeide m’n beugel ‘s nachts in m’n lippen vanwege de dikke zwelling waardoor m’n lippen strak over m’n beugel zaten.

Ik heb m’n hele traject bijgehouden hier met tips & tricks & don’ts, dus als je op mijn berichten filtert kan je er misschien nog wat uithalen! Ik ben geopereerd op 01-03-2016, dus er is al wel een hoop vervaagd in m’n geheugen. :D

Prairy
Berichten: 9066
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 20:54

Inderdaad, het halve topic staat vol met tips, gewoon even terug bladeren :)

Sterkte met de operatie!

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:36

_Jeann schreef:
Blegh, kleine twee weken nog voor mij en dan is het zover..
Iemand nog tips, of spullen die handig zijn om in huis te hebben?


Ik heb zo'n tuitbekers gekocht. Die waren ideaal! Kun je in de apotheek kopen. Is geen baby tuitbeker maar met een groter gat, hoef hè niet aan zo'n rietje te zuigen

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:40

Zijn er hier trouwens mensen die blijvende klachten hebben overgehouden van de operatie? Mijn linkeronderkaak/lip is hypergevoelig maar doet nu ook echt pijn.... als ik bijv randje van papier perongeluk er tegen aan heb voelt het net als wanneer je je in je vingerssnijd. Tanden poetsen (elektrisch) is ook echt vreselijk. Heb al een afspraak staan bij de KC hiervoor. Want vorige keet was het gewoon even aankijken, maar wordt alleen maar erger.

chanicha

Berichten: 12150
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 07:48

Ik heb op een dovig plekje onder mijn onderliep nergens last van gelukkig. Wel vervelend Maartje!

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 10:34

Ik heb een plekje op mijn onderlip dat ik niet voel. Verder is mijn tandvlees boven wel gevoeliger. Elekteisch poetsen doe ik daardoor ook niet meer.

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 14:18

Vervelend Maartje! Heb ik geen last van gehad.
Wel zat er heel lang geen gevoel in mijn onderlip en kin, dit is ondertussen helemaal bijgetrokken.
Wel heb ik nog veel last van knakkende, krakende en pijnlijke kaakkopjes(gewricht), die zijn nog steeds verder aan het beschadigen. 9 november heb ik een afspraak met de KC, ben bang dat ik opnieuw onder het mes moet om te zorgen dat ze niet nog verder beschadigen.

NikkiLoves

Berichten: 663
Geregistreerd: 10-06-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 20:04

Mijn operatie is nu 8 maanden geleden en ook ik kan niet mijn tanden poetsen met een elektrische tandenborstel. Mijn holte's (bij je jukbeenderen zegmaar) doen flink zeer, dit is al vanaf april/mei. Ook mee teruggeweest en heb een splint gekregen om 's nachts en evt overdag te dragen. Helaas helpt het nog niet echt.. Flink hoofdpijn ook, maar dat komt volgens de KC door overspannen kaakspieren.. Verder minder gevoel in mn onderlip en kin dan voor de operatie maar daar heb ik eigenlijk nauwelijks last van

Dyphusion
Berichten: 1025
Geregistreerd: 16-08-11

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 20:09

Ik heb nergens meer last van Maartje! Vrij snel na de operatie al niet meer eigenlijk, kon ook na 3 maanden of zo weer elektrisch tanden poetsen. Wel vervelend dat jij er nog zo veel last van hebt.