Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 153 van de 203 [ 5069 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156 ... 203  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

 
Profiel   

Hey meiden,

Ik spring hier ook nog eens binnen.
bij mij is het nu 13 maanden geleden dat ik onderkaak heb gedaan.

het gevoelloos zijn in de onderlip is iets verbeterd maar ik ben dus helaas een beetje slachtoffer van een gevoelloze lip.
Linkerkant is misschien iets van een 30-40% gevoel, rechts is het iets van 60-70% gevoel.
Ik heb links nog altijd het gevoel dat ik van de tandarts kom en dat het wakker wordt. Slapen op mijn linkerkant lukt maar ik verdraag geen aanraking met een kussen tegen mijn lip. klinkt een beetje gek ik weet het maar als je altijd die tintelingen voelt wordt je niet happy :') :') :')

Bij mijn laatste controle kwamen we erachter dat de linker kant geen goed botaanmaak is waardoor ik nu met een kuil/gat in de onderkaak zit dat wel zichtbaar is voor het blote oog.
Ik kan hier dus ook wel een titanium plaat laten plaatsen mijn kaaklijn weer mooi egaal te maken maar dat grapje kost me nog is 2500€ extra. wetende dat mijn hele beugel al op mijn eigen kosten was en voor de osteotomie ik meer dan 1000€ zelf moest ophoesten voor de 'afdrukken en foto's'.
dus ik laat dat even zo momenteel. het kan geen kwaad maar esthetisch is het niet 100%
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 11:21 



 
Profiel   

Hoi, wat vervelend dat het gevoelloze blijft.. Ik snap dat die tintelingen enorm vervelend zijn, maar wat lijkt het me naar om bijvoorbeeld niet eens fijn op een kussen te kunnen liggen.
Die minder goeie botaanmaak, zijn ze daar achter gekomen dmv een röntgenfoto ofzo?



Mijn operatie is inmiddels drie weken geleden. Het gaat steeds wat beter maar merk zelf dat ik nog wel heel vermoeid ben. Ik probeer steeds wat meer te ondernemen zodat mijn conditie weer wat gaat toenemen, maar daarna enorm moe. Had gedacht dat dat wat sneller zou gaan.

Qua pijn, na twee weken zonder pijnstillers maar nu toch wat meer last na bijvoorbeeld slapen, veel praten en eten. Zwelling zit er nog iets maar heb ik niet extreem gehad opzich.. Wel bont en blauw :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 12:25 



 
Profiel   

Aww dat is wel echt een tegen valler van dat verminderde botaanmaak.

Zo als jij je lip omschrijft heb ik ook. Meestal kan ik aanrakingen enzo wel verdragen maar soms is het zo vervelend en aanwezig dan kan ik de wind ook niet hebben er op.

Al weer anderhalf jaar terug de operatie.
Ik wil nu heel graag de plaatjes en schroefjes er weer uit. Heb er last van alleen weet niet via wie dat gaat. Rechts doet het echt pijn, kan daardoor niet leunen op die kant. Die van mijn boven kaak zijn ook rot. Wanneer je diep in ademt of je neus snuit trilt het en dat gevoel loopt dan vanuit mijn tanden door tot mijn oog. Onwijs raar en vervelend gevoel.

Jeann, contditie dingetje ken ik. Je lichaam is toch veel energie kwijt aan het herstel. Komt van zelf wel weer. Praten ga je ook meer doen maar is eigenlijk gewoon best zwaar. Ik ging na drie weken weer werken en dus veel praten, daardoor werd de pijn ook weer iets meer. Sterkte nog even.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 14:01 



 
Profiel   

Ik heb de schroefjes en plaatjes er ook uit laten halen, had er ook last van. Ging gewoon via/door de KC.

Ik heb trouwens nog steeds dat ik jeuk in mijn neus krijg als ik mijn elektrische tandenborstel gebruik. En ruik nog steeds slecht sinds de operaties.

Maar verder ben ik er erg blij mee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 14:28 



 
Profiel   

_Jeann schreef
Hoi, wat vervelend dat het gevoelloze blijft.. Ik snap dat die tintelingen enorm vervelend zijn, maar wat lijkt het me naar om bijvoorbeeld niet eens fijn op een kussen te kunnen liggen.
Die minder goeie botaanmaak, zijn ze daar achter gekomen dmv een röntgenfoto ofzo?



Mijn operatie is inmiddels drie weken geleden. Het gaat steeds wat beter maar merk zelf dat ik nog wel heel vermoeid ben. Ik probeer steeds wat meer te ondernemen zodat mijn conditie weer wat gaat toenemen, maar daarna enorm moe. Had gedacht dat dat wat sneller zou gaan.

Qua pijn, na twee weken zonder pijnstillers maar nu toch wat meer last na bijvoorbeeld slapen, veel praten en eten. Zwelling zit er nog iets maar heb ik niet extreem gehad opzich.. Wel bont en blauw :P


Ja bij de foto's zie je dat ik (op die langgerekte foto waar je tanden allemaal op staan) een hoek uit mijn kaak heb. Alles hangt wel mooi vast dus het is gewoon pech... nog meer pech dat ze het als esthetisch zien, tot op vandaag vind ik nog altijd niet dat mijn blokjes en Osteotomie esthetisch moesten zijn maar goed 8)7 Kost me al een hele hoop geld en hier praten ze dan over 2500€ alsof het niks is. ik betaal mijn hospitalisatie dan denk ik wel dat dit er onder mag vallen... we zullen het zo moeten slijten *\o/*

Het gevoelloze zal zo blijven helaas... maar dat was het risico van de ingreep.

En kussen, ik ga je eerlijk zeggen dat ik dat wel jammer vind dat ik geen tintelingen van het kussen meer voel.
nu effe offtopic: ik werd best wel opgewonden van een goede kusser, nu valt dat ook weg _O- moeten ze maar andere troeven bovenhalen. Nu effe serieus, ja kussen is niet meer hetzelfde en ik moet er nu wel mijn leven mee door :=

@kosseh: ik verdraag geen jas die te hoog komt aan men gezicht en dan zeker geen slaapkussen... ik leg er dan telkens maar mijn hand onder. Ik heb eigenlijk nog liever gewoon geen gevoel meer dan zo half elektrisch gevoel als je eraan komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 15:13 



 
Profiel   

Ik had ook erg veel last van dat elektrische gevoel, dat zwakt bij mij wel steeds meer af. Ik kan er nu alleen niet meer zo goed tegen als iemand zacht over mijn onderkaak aait, terwijl ik er eerst bijna van ging slaan omdat het zeer deed :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 15:16 



 
Profiel   

Prairy schreef
Ik had ook erg veel last van dat elektrische gevoel, dat zwakt bij mij wel steeds meer af. Ik kan er nu alleen niet meer zo goed tegen als iemand zacht over mijn onderkaak aait, terwijl ik er eerst bijna van ging slaan omdat het zeer deed :+



Ik kan me dit gevoel levendig inbeelden :') #donottouchmyface

Pijn heb ik wel nooit gehad eigenlijk.
alleen best nog vaak eten dat aan men kin hangt en ik het niet voel :')
Soep drinken is daarin wel lastig :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 15:26 



 
Profiel   

@eponastable, dat van dat zoenen herken ik ook :')
Heb 2 weken na mn operatie carnaval gevierd, en toen ook een jongen gezoend (ja erg vroeg, ik weet het }:0 ) en dat was toen ook zo raar en anders als voor de operatie. Kaakspieren waren nog stijf en het voelde natuurlijk nog heel doof allemaal.
Nu helaas nog steeds heel weinig gevoel in mn onderlip, bovenlip wel zo goed als helemaal. Misschien 95% maar onder maar 40% ofzo. En dat haalt het gevoel wel echt grotendeels weg helaas..

Verder merk ik nu met de kou ook dat het wel iets gevoeliger wordt. Zijn er hier trouwens meer mensen die een splint (bitje) hebben gekregen van de kaakchirurg ivm klachten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 16:37 



 
Profiel   

In mijn onderlip is nog een stukje waar het gevoel nog niet optimaal is, maar niet helemaal doof ofzo gelukkig. Kussen nog met gevoel dus!!

He wat anders, niet dat ik er op dit moment al behoefte aan heb, maar wanneer zaten jullie weer op het paard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-17 19:27 



 
Profiel   

Dat stukje gevoel heb ik ook aan de linkerkant (in maart geopereerd ) kaakchirurg noemde dat hypergevoelig, dus juist het tegenovergestelde van gevoelloos. Want ik voel alles..... maar dan extra. De kraag van de jas voelt inderdaad heel eeg vervelend, maar ook het water met douchen, de elektrische tandenborstel etc etc. Tijdje terug had even dat ik echt door de grond ging van de pijn maar dat was gelukkig maar een week of 2... heb toen wel afspraak gemaakt met KC en in Januari gaan ze aan die kant het plaatje weghalen. Hoop echt dat het dan weg is want dit is zo'n rotgevoel

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-17 21:57 



 
Profiel   

_Jeann schreef
In mijn onderlip is nog een stukje waar het gevoel nog niet optimaal is, maar niet helemaal doof ofzo gelukkig. Kussen nog met gevoel dus!!

He wat anders, niet dat ik er op dit moment al behoefte aan heb, maar wanneer zaten jullie weer op het paard?


Ik mocht 6 weken niet rijden... :( vond dat zo balen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 14:48 



 
Profiel   

Ik mocht ook 6 weken niets doen. Wilde ik ook echt totaal niet :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 14:54 



 
Profiel   

Ik mocht paardrijden als het niet zou hobbelen/trilen..... gok dat hij nooit op een paard heeft gezeten.
Verder mocht ik ook geen risico lopen dat iemand er hard tegen aan stoote.
Daardoor heb ik gewoon echt 6 weken niet gereden. Wel veel gefietst en gelopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-17 14:49 



 
Profiel   

Is dit topic nog actief?
Ik heb ong 5 weken geleden operatie gehad aan bovenkaak, volgend jaar is de onderkaak aan de beurt.

Mensen met ervaring?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-17 20:37 



 
Profiel   

Ik zit inmiddels op 7 weken, sinds 1 week mag ik weer wat kauwen. Bij mij hebben ze boven en onder gedaan.

Toen ik de 'paardrij' vraag aan de orthodontist stelde, zei ze: goh, gewoon proberen! Dat heb ik gedaan, geen pijn! (was iets voor de zes weken) maar momenteel nog niet de energie/puf om het verder op te pakken. Ben blij als ik het op het werk vol houd, dat kost momenteel al energie genoeg.


Volar hoe gaat het met jou? Veel last?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-17 21:27 



 
Profiel   

Paardrijden voor 6 weken zou ik niet doen... dan is ‘t bot nog niet volledig aan elkaar gehecht en heb je dus meer kans om de boel te verschuiven/te breken bij een val.

Ik heb boven en onder gehad in 1 keer, 1 maart 2016. Na 2 weken was bij mij de pijn volledig weg en ging ik weer fulltime aan het werk (lichamelijk zeer zwaar werk). Wel had ik moeite met praten/lachen/eten(kauwen), daar raakte ik/mijn kaakspieren zeer snel vermoeid van.

Wat hebben ze bij je gedaan volar? En wat gaan ze nog doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-17 01:39 



 
Profiel   

Welke aanvullende verzekering zouden jullie aanraden voor orhodontie? Ik ben bijna 25 en moet een beugel en operatie van beide kaken. De bovenste kon na 3 maanden na het zetten van de beugel al zeiden ze. Ik zit nu bij Ohra, is nu einde van het jaar, dus kan misschien nog overstappen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-17 16:56 



 
Profiel   

Ik zou even op independer kijken of je het daar specifiek kunt zoeken. Let er wel op dat niet alle verzekeringsmaatschappijen daarbij zitten, ik zat dit jaar bij ditzo en die stond niet bij independer. Ben toch ook bang dat je ze gewoon allemaal even zult moeten checken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-17 19:49 



 
Profiel   

Ja, er zijn er zoveel... de operatie zelf valt wel gewoon onder de basisverzekering mag ik hopen? En eigen risico natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-17 20:45 



 
Profiel   

Ligt eraan of het medisch noodzakelijk is of niet. Je kunt ook altijd een voor selectie maken en dan even bellen met je toP 5 verzekeringen ofzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-17 20:58 



 
Profiel   

Ik kan daar niet over meepraten want bij mij werd alles geregeld door het ziekenhuis en heb geen cent hoeven te betalen. Het was bij mij als gevolg van een aandoening dus daarom was het medisch noodzakelijk.
Wel heb ik een dikke vinger in de pap gehad in het verloop van het behandelplan en ben er zeer tevreden over en de KC ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-17 21:57 



 
Profiel   

Ik zit nu ook over de 6 weken. Lees hier dat ze het dus ook regelmatig in 1 keer doen, boven en onder. Lijkt mij wel enorm heftig, maar dan ben je er wel vanaf. Moet zeggen dat ik de bovenkant best mee vond vallen, het was meer ongemakkelijk. Ik heb bij thuiskomst ook geen pijnstillers meer nodig gehad.

Mijn hechtingen zijn nog steeds niet echt opgelost. Volgende maand weer controle, kan niet wachten tot ik de beugel krijg, want mijn tanden beginnen hun eigen weg te gaan het is echt geen gezicht zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-17 22:11 



 
Profiel   

Bij mij is de oorzaak duidelijk, door duimen, maar dit had ik 's nachts vaak en zelf niet door en kon er niet mee stoppen, dus ik weet niet of het als medisch wordt gezien. Maar een operatie is noodzakelijk, omdat mijn kaken volgroeit zijn ofzo, anders zou alleen een beugel niet zoveel
Helpen...

6 weken niets doen lijkt mij wel moeilijk :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-17 22:35 



 
Profiel   

Nee hoor Volar ik vond het reuze meevallen! Ikmheb ipv een beugel zes weken met mijn kaken op elkaar moeten zitten maar was al met drie weken aan het werk voor halve dagen. Ik ben blij dat ik de stap genomen heb toen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-17 23:10 



 
Profiel   

Volar schreef
Ik zit nu ook over de 6 weken. Lees hier dat ze het dus ook regelmatig in 1 keer doen, boven en onder. Lijkt mij wel enorm heftig, maar dan ben je er wel vanaf. Moet zeggen dat ik de bovenkant best mee vond vallen, het was meer ongemakkelijk. Ik heb bij thuiskomst ook geen pijnstillers meer nodig gehad.

Mijn hechtingen zijn nog steeds niet echt opgelost. Volgende maand weer controle, kan niet wachten tot ik de beugel krijg, want mijn tanden beginnen hun eigen weg te gaan het is echt geen gezicht zo.


Ik heb idd mijn operaties, boven en onder, in 1 keer gehad. De eerste week was een regelrechte hel. Ik heb nog nooit zoveel pijn gehad en heb me nog nooit zo poedersuiker gevoeld, terwijl ik absoluut niet kleinzerig ben.
Vreemd dat je je beugel pas krijgt na de operatie! Nog niet eerder gehoord. Bij mij moest het eerst zo goed als recht staan voor ik geopereerd mocht worden. Maar snap dat je niet kan wachten! Nog even geduld, zal vast niet lang meer duren. :D

@ Gucci, Na precies 2 weken was ik weer aan het werk, lichamelijk zwaar werk. Dus je kan genoeg doen in die 6 weken. ;-) Alleen opletten dat je niet kauwt, na 3 weken mocht ik heel zachtjes kauwen (brood zonder korstjes, groenten zacht gekookt..), pas na 6 weken mag je echt weer kracht zetten. Wel moet je opletten met sporten enzo binnen die 6 weken, je moet geen knal tegen je kaken krijgen, of een val op je hoofd, want pas na 6 weken zijn je botten volledig aan elkaar gegroeid, dus tot die tijd zijn ze extra broos.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-17 19:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 153 van de 203 [ 5069 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156 ... 203  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen