Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 192 van de 203 [ 5069 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195 ... 203  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

 
Profiel   

Ik was 34 tienus en het is allemaal goed gekomen!
Ik had een fijne KC die ook naar mijn wensen luisterde, zo wilde ik niet eerst een jaar met een beugel lopen dus dat kon.
Ik ben aan mijn kaken, voorhoofd, kin en neus geopereerd, neus na drie maanden en ik heb geen centje pijn gehad,
Ben nog steeds blij met het resultaat.
Mijn advies is praten met de behandelend arts, haal je al veel onzekerheid weg.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 19:50 



 
Profiel   

Jeetje, chanicha dat is echt een, niet banketstaaf bedoeld, een verbouwing!!
Orthodontist had ook wel opmerking over mijn kin.
Ik wacht consult wel af. KC wil natuurlijk ook rapport en scans van de tandarts/orthodontist erbij hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 20:31 



 
Profiel   

Kin en kaken kan in een keer.
Kan zijn dat de verhouding dan beter is dus ik had dat aan de KC overgelaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 21:16 



 
Profiel   

Aha, iets om in het achterhoofd te houden om na te vragen bij het consult.
Als ze daar zelf al niet mee komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 21:36 



 
Profiel   

Ik was 37 toen mijn beugel er in ging, 40 toen ik geopereerd ben. Ik merkte in het herstel wel dat ik geen 20 meer was, maar in wezen is het prima verlopen (boven en onderkaak, in 1 operatie).

En ik kan melden dat ik ook 40 was toen de beugel er eindelijk uit ging, want ik ben er vandaag van verlost *\%/* (ik krijg woensdag nog wel een nachtbeugel voor boven en over 4 maand een voor onder, maar die stomme, irritante slotjes zijn er uit :D )

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 19:13 



 
Profiel   

Als het bij mij een gelijkwaardig traject wordt, ben ik dan 50-51.

Ik kan niet wachten tot de afspraak bij de KC, tweede week december.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 19:16 



 
Profiel   

Tienus63, je kan het maar achter de rug hebben idd.

Ik moest vorige week voor onderzoeken/metingen. Helaas wordt het onder-EN bovenkaak ipv alleen onder.
Volgende week vrijdag nog eea aan laten meten en dan de 15e de operatie. Hoop dat het doorgaat nu de corona weer toeneemt. Moest eigenlijk van de zomer al gebeuren dus ben dr wel klaar mee. Zijn natuurlijk ergere dingen waarvoor en operatie echt noodzakelijk is dus als die maar al door kunnen gaan voor de betreffende patienten is het al goed...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 16:20 



 
Profiel   

Ik heb gisteren eindelijk toestemming gekregen van de zorgverzekeraar (ruim een maand na aanvraag) voor mijn behandeling! Dus maandag gaan ze alles in gang zetten, er moeten 4 premolaren worden getrokken en daarna de beugel erin. Best spannend, maar ik kan niet wachten tot het eindresultaat dus het kan me eigenlijk niet snel genoeg gaan :') :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 11:02 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! *\o/* Ik kan me die tijd nog zó goed voor de geest halen en nu heb ik gewoon alles achter de rug (oké, we zijn ook 3 jaar verder :)) Maar eigenlijk is het best snel gegaan :j ).

Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 11:17 



 
Profiel   

Fijn Laura!
Ik had verwacht dat alles medio oktober al ingezonden zou zijn naar verzekering en ziekenhuis.
Dat bleek helaas niet het geval.
Wel gezegd dat ik begin december 1e consult al heb staan bij de kaakchirurg.
Ze zouden het zsm in orde maken.

@peetje, ik hoop dat je het ingrijpendste deel nu letterlijk achter de kiezen hebt en dat alles naar wens is gegaan.
Spoedig herstel gewenst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 12:02 



 
Profiel   

ik ben er weer hoor!
Zal blij zijn als ik een week verder ben. Pijn is goed te doen maar de zwelling icm de gevoelloosheid in mn kin en onderlip zijn t ergste. Voel me echt een hamster met opgespoten lippen zeg maar

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 22:33 



 
Profiel   

Fijn dat je geholpen bent!
Het leek me vreselijk voor je als het weer verplaatst zou worden.

Misschien voelen die mensen zich na een Botox behandeling wel altijd zo ;)
Hopelijk komt het gevoel weer snel terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 03:21 



 
Profiel   

Herkenbaar peetje :j Vooral die zwelling vond ik erg vermoeiend, net als eten. Dat ging echt de hele dag door in kleine beetjes....

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 09:23 



 
Profiel   

Ik praat niet zo actief mee in dit topic maar vind het leuk om iedereens ervaringen en trajecten zo te lezen. Petje af ook voor jullie, het is echt wel een grote stap!

Ik ben zelf, als alles goed gaat, woensdag aan de beurt, mijn onderkaak wordt naar voren geplaatst. Ik vind het helemaal niks en ben flink angstig, voor de zenuwen wel oxazepam gekregen (rotspul maar het helpt wel) :o. Kijk vooral ook heel erg op tegen het herstel, ik ben best moeilijk met eten en val heel makkelijk af. Receptjes voor makkelijk, vullend vloeibaar eten zijn zéér welkom :Y). Verder is het maar gewoon ervoor gaan en kijken hoe alles loopt. Ik ben blij als volgend jaar mijn beugel eruit mag en alles achter de rug is :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 15:14 



 
Profiel   

Ik at vooral heel gevarieerd. Elke dag maakte ik soep in de soupmaker, daar deed ik dan 24 uur mee. En omdat je zelf maakt, kan je veel afwisselen wat smaken betreft. En zoveel slagroom toevoegen als nodig is :))
Daarnaast toetjes, pudding, vla, rolotoetje etc. Verder smoothies in verschillende smaken (gewoon variatie aan fruit in de blender gooien met yoghurt oid erbij) , ik had wat eiwitshakes (van die poeders waar je melk bij gooit). Tot slot fruitmoes als die bakjes appelmoes. En gewoon de hele dag zorgen dat ik eten naast me had. Steeds kleine beetjes kunnen eten terwijl ik er niet elke keer voor op hoefde te staan. Voor mijn gevoel was ik echt de hele dag door aan het eten. En overal slagroom aan toevoegen.
Op die manier is het mij gelukt om niet af te vallen. Maar echt, zorg dat je eten bij je stoel hebt staan zodat je steeds een beetje kan eten. Eten is vermoeiend, ik kon geen heel kommetje vla in 1 keer weg krijgen, dan was ik gewoon op.

Succes alvast woensdag, fingers crossed dat het door gaat en je mee gaat vallen! En sterkte met de zenuwen, lijkt me naar als je er nu al zo over in zit :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 20:25 



 
Profiel   

Ik ga idd mee met Lalidan! Zelf ook een moeilijke eter en ik woog 50kg toen ik de operatie in ging. De soepmaker was voor mij super icm van die nutridrink flesjes. Smoothies lust ik niet maar is helemaal goed gekomen met vla, soep en appelmoes etc. (verse jus ook, en na een paar dagen ben ik met rijst en macaroni begonnen)
Ik ben uiteindelijk wel 3 kilo afgevallen, maar het zat er gelukkig snel weer aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 20:58 



 
Profiel   

Bedankt voor het meedenken <3 overal slagroom bij doen is een goede tip! Ik vind qua vloeibaar eten gelukkig wel zo’n beetje alles lekker, soep, smoothies, yogurt, het zal uiteindelijk wel mijn neus uitkomen maar het is in ieder geval te doen := heb ook van die maaltijdshakes maar die vind ik dan weer echt niet te nassen, hou ze achter voor als het echt moet :Y)
Oxazepam neem ik alleen de avond ervoor en de ochtend van de operatie, ben wel zenuwachtig maar het is nu nog te doen gelukkig! Ben dinsdag jarig, hopen dat ik het nog wel een beetje een leuke dag kan maken := moet sowieso nog naar de ortho zodat ze surgical hooks op mijn beugel kunnen zetten, maar volgens hun was dat zo gepiept.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 21:53 



 
Profiel   

Spannend!!

Die surgical hooks zijn zo geplaatst. Stelt niks voor, voel je ook niks van verder. Ik wil je aanraden om van te voren echt even 1 of 2 doosjes met die was/wax te halen die je op je beugel kan plakken. Bij mij werd m’n beugel zo strak in m’n lippen gedrukt door de zwelling dat hij er helemaal in vast zat iedere dag. Dat deed pijn… :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 23:07 



 
Profiel   

_Ekenna schreef
4/5 weken kan kloppen, want ik heb er nu 3 weken en 2 dagen op zitten. :D
Dat de zwelling weg trekt is idd wel heel fijn ja. Ik zie er niet vreemd meer uit zeg maar. Gewoon iemand met een wat bollere kop dan gemiddeld. :))

Ik eet al een poosje 'echt' voedsel! Zachtgekookte groenten (vooral broccoli en bloemkool) met geprakte aardappels en een (kaas)saus. Spaghetti + saus & groenten fijngemaakt met de staafmixer smaakt ook prima! Ovenschotels beter laten staan.. dat is geen succes. :') Lasagne fijn gemaakt is ook lekker. 's Ochtends zit ik aan de Brinta, dit is makkelijk naar binnen te werken en ik vind het gelukkig lekker. Daarna eet ik nog een geprakte banaan die ik even 30 seconden in de magnetron heb gedaan zodat ie wat zachter is.
Maar het is wel fijn om weer wat te kunnen kauwen, kan ik weer eens wat anders meenemen naar het werk ipv alleen cakejes in de pauzes. Die kwamen me onderhand de strot uit..
Ik mag mijn elastieken met eten uit doen en dat voelt de eerste 5 minuten héééél erg vreemd. Alsof m'n onderkaak er zo af kan vallen. :') Na die 5 minuten is het een verademing om even zonder elastieken te zitten. Heb de strakste elastieken die er zijn die ook nog eens flink strak zijn gespannen, dus ik heb standaard de hele dag door pijn aan m'n tanden/kiezen.

Logopedie heb ik niks over gehoord (of aan gedacht). Ik ga er vanuit dat mijn spraak wel bijtrekt. Als dat niet het geval is moet ik gewoon even aan de bel trekken bij de KC (net zoals bij andere eventuele problemen/zorgen).

Wat voor nadelen had dat andere beeld dan Kosseh? Zou niet teveel over het beeld in zitten.. Waarschijnlijk komt het gewoon omdat je het niet gewend bent. De KC weet vast wat ie doet en wilt ook zo mooi mogelijk werk leveren!
45 is idd vrij laag. Volgens mij is 60-70 normaal/goed in rust.


Even een oud bericht van mij opgezocht wat ik toentertijd at. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 23:09 



 
Profiel   

Nadat ik afgelopen zaterdag eindelijk de toestemming had gekregen voor de behandeling, vandaag meteen de tandarts gebeld (daar moet ik eerst de 4 premolaren laten trekken) en de ortho. In principe zou de beugel al op 6 december erin kunnen maar de tandarts heeft in begin december geen plaats meer voor 2 keer een afspraak van een half uur (het trekken moet in 2 keer) en ik wil niet de beugel vlak voor kerst dus waarschijnlijk wordt het pas januari. Dus waarschijnlijk toch weer meer dan een maand wachten tot het allemaal gaat beginnen... Geduld is niet mijn sterkste kant :+ -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 15:06 



 
Profiel   

_Laura_ schreef
Nadat ik afgelopen zaterdag eindelijk de toestemming had gekregen voor de behandeling, vandaag meteen de tandarts gebeld (daar moet ik eerst de 4 premolaren laten trekken) en de ortho. In principe zou de beugel al op 6 december erin kunnen maar de tandarts heeft in begin december geen plaats meer voor 2 keer een afspraak van een half uur (het trekken moet in 2 keer) en ik wil niet de beugel vlak voor kerst dus waarschijnlijk wordt het pas januari. Dus waarschijnlijk toch weer meer dan een maand wachten tot het allemaal gaat beginnen... Geduld is niet mijn sterkste kant :+ -O-


Waarom moet her perse in 2 keer? Ik heb alle vier mijn verstandskiezen in één keer laten trekken (bij de kaakchirurg).

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 19:15 



 
Profiel   

Dat doen ze hier in de omgeving bij mijn weten vrijwel nooit, in verband met zwelling en kunnen eten......

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 19:46 



 
Profiel   

Dan nog zou ik het gewoon vragen aan de tandarts, als daardoor je beugel er ruim een maand eerder in kan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 20:01 



 
Profiel   

Bij mij ook in een keer hoor toen ik mijn prothese kreeg, eerst al mijn kiezen en daarna mijn tanden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 20:34 



 
Profiel   

Bij mij hadden ze het in 1 keer kunnen doen, maar uiteindelijk wel in twee keer gedaan en dat was voor eten etc wel echt prettiger. Flink pijn van gehad erna trouwens, dat verbaasde me nogal! Verstandskiezen totaal geen last van gehad maar mijn premolaren was écht niet leuk.. ik hoop in ieder geval dat je er misschien nog tussen kan! Gewoon even bellen en uitleggen.

Hebben er hier mensen toevallig gehad dat ze eind van de dag weer naar huis mochten na hun operatie? Ik moet er om 10u ‘s ochtends zijn, dus daardoor is mijn vader er nu van overtuigd dat ik niet hoef te blijven slapen :') zou ik wel heel fijn vinden, maar ik geef het weinig kans..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 20:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 192 van de 203 [ 5069 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195 ... 203  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen