Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 19:01

Lalidan schreef:
Heb je een foto van die knuffel? Ik ben een zijslaper, heb een elektrische lattenbodem, dus half zittend slapen gaat lukken. Maar ik moet iets tegen de zijkant van mijn hoofd hebben om te kunnen slapen....

Verder geven jullie berichtjes mij wel moed dames! Het is al met al heel wat, maar het is dus wel te doen :))


Deze! Hij is ook nog eens súperschattig <3
Afbeelding

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18032
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 19:09

En zacht..... Denk ik tenminste? *gaat googlen*

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 20:40

Jaa heerlijk zacht!

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 21:03

Ik sloeg de hoek van het kussen om, hoofd erop en kaken er half naast en prima geslapen!

Zoe26
Berichten: 232
Geregistreerd: 23-05-19

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:42

Nou geen succes hier haha. Vannacht sowieso iets meer pijn gehad. Slaap nog wel paar nachten op mijn rug.

Goed nieuws hier verder, afspraak voor controle van maandag 8 febr is verzet naar aanstaande vrijdag. Normaal is het week na ok en geen 12 dagen. Ben er blij mee dat weet ik meer hoe of wat.

Zoe26
Berichten: 232
Geregistreerd: 23-05-19

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 21:55

Mijn gezicht is al minder gezwollen... alsin ik heb nu 1 onderkin ipv 4, maar het gloeit sinds vandaag zo! Gister al wel maar vandaag is echt erg. Mijn wangen/kaken voelen ook erg warm en de rest van mijn gezicht niet. Heb verder geen koorts, ben niet lekker, misselijk maar dat komt van het slechte eten en de paracetamol. Denk je dat ik morgen even moet bellen of hadden jullie dit ook?

Wieke

Berichten: 1746
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:00

Zoe26 schreef:
Mijn gezicht is al minder gezwollen... alsin ik heb nu 1 onderkin ipv 4, maar het gloeit sinds vandaag zo! Gister al wel maar vandaag is echt erg. Mijn wangen/kaken voelen ook erg warm en de rest van mijn gezicht niet. Heb verder geen koorts, ben niet lekker, misselijk maar dat komt van het slechte eten en de paracetamol. Denk je dat ik morgen even moet bellen of hadden jullie dit ook?


Het gloeien herken ik wel, was behoorlijk warm en alles voelde branderig.
Coolpacks er op vond ik erg prettig! Wel 2 weken gebruikt, zeker de eerste week bijna fulltime.

Maar echt misselijk en niet lekker voelen herken ik niet. Wel gammel van weinig eten, ongemak en toch wel wat pijn. Je kunt morgen altijd even bellen en afwachten wat ze zeggen!

Zoe26
Berichten: 232
Geregistreerd: 23-05-19

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:25

Oh fijn te horen, zat al in tweestrijd om huisartsenpost te gebruiken. De koelpacs gebruikt ik ook veel, als een paasei om mijn hoofd. Neem extra pijnstiller buiten de paracetamol voor vannacht en bel morgen even. Verder is het niet rood en geen verhoging ofzo.

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 10:35

Ik had idd ook veel last van het gloeien en heb ook ongeveer 2 weken gekoeld met de icepacks!
En zelfs nu na 2 maanden merk ik nog dat mijn kin altijd een stuk warmer is dan de rest, maar misschien dat dat zo is omdat ik elke dag nog zenuwen voel die weer langzaamaan terugkomen.
Misselijk was ik ook, ik heb toen na een week zetpillen gekregen die tegen de misselijkheid genomen konden worden, maar na een week was het ook over dus die niet meer gebruikt.

Die kun je dus wel vragen bij je huisarts, maakte voor mij het eten en wat naar buiten gaan wel makkelijker en daardoor voelde ik me een stuk fitter :)

Zoe26
Berichten: 232
Geregistreerd: 23-05-19

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 10:51

Zetpillen heb ik, denk dat mijn buik daar beetje van slag van is. Fijn iig te horen dat jullie het ook hadden, bedankt voor reageren.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18032
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 18:53

Hoe is het nu zoe?

Ik heb mezelf twee dingen cadeau gedaan in aanloop naar de operatie: twee paar nieuwe, dikke wollen huissoken (mijn laatste paar heeft inmiddels ook een gat erin, zo jammer....).
En ik wou lippenbalsem bijbestellen, enige die ik fijn vind is die van burts bees. Nou bleek holland &barret het merk in de aanbieding te hebben, dus ik heb niet alleen de balsem besteld, maar ook de lipscrub en overnight stay rehydrate versie. Gisteren uitgeprobeerd, maar dit had ik écht eerder moeten doen. Voor het eerst sinds ik een beugel heb s ochtends geen lippen vol korsten *\o/*
En dan mag het nu wel maandag zijn wat mij betreft....

Zetpillen tegen misselijkheid heb ik al, vanwege opiaten die ik bij tijden gebruik. Coldpacks moet ik nog wel even goed naar kijken, ik geloof dat ik er twee heb, maar als ik jullie zo hoor is dat net niet genoeg :=

Zoe26
Berichten: 232
Geregistreerd: 23-05-19

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 19:43

Ja gaat redelijk goed vandaag. Teveel gepraat, dus meer pijn nu. Ik heb 6 coolpacks, gehaald bij etos. Ik heb die wel nodig hoor.
Ik vind dat spoelen met doe periode aid zoo vies worden. Alles is rauw daardoor.

kosseh

Berichten: 2615
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:45

Ik heb alleen coldpacks gebruikt in het ziekenhuis. Thuis geen behoefte meer aan gehad na de operatie.

Ligt dus echt aan wat je fijn vindt.


Zoe26, dan pas merk je hoeveel kracht praten eigenlijk kost hé

Zoe26
Berichten: 232
Geregistreerd: 23-05-19

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 23:02

Ja is bizar. Na teveel praten trekt het ook echt onder mijn kin zeg maar.

Zo zie je hoe wisselend het is het met de koeling. Bij de 1e operatie koelde ik ook zeker 2 weken, maar "brande" het minder als nu.

horsiegek

Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 15:38

Ah Zoë, gelukkig ben je nu toch eindelijk geopereerd. Je gaat je vanaf nu echt beter voelen! Bij mij in de eerste week ook erg veel zwelling en gloeien maar daarna zakte alles af.

Vandaag op controle geweest bij de KC, is nu 4 maanden geleden. KC is heel tevreden en verwacht dat het beugelen ook echt niet lang meer duurt. Ik hoop erop, de ortho geeft daarin weinig prijs maar ik ga volgende keer wel vragen om een concrete tijdsplanning. Hopelijk snel van de beugel af.

Zoe26
Berichten: 232
Geregistreerd: 23-05-19

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 15:40

Ja horsiegek het ging ineens snel.
Ik zou het gewoon vragen aan de ortho, ze hebben zoveel ervaring er valt heus wel iets te zeggen over de termijn nog. Hoop het voor je, je bent er bijna iig. Ik hoop morgen geod nieuws te krijgen bij kc en iets lossere elastieke..

Zoe26
Berichten: 232
Geregistreerd: 23-05-19

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:37

Jeuhh elastieke zijn we uit! Heb nu iets lossere in, 2x. Mond open doen deed vreselijk veel pijn. Ze hebben mijn onderkaak vooral gedraaid, dus het gewricht is ook geroteerd. Vandaar de pijn. We gaan oefenen met openen. Met eten mogen ze uit.

Ik kan in ieder geval lekker een pil nemen tegen de pijn. Ik heb nu ook, nu het bitje eruit is, dat mijn hoektanden botsen. Doet pijn, dus ga maandag de ortho bellen, vragen of ik eerder mag komen ipv donderdag. Wie weet kan ze er niet aan doen.

Zoe26
Berichten: 232
Geregistreerd: 23-05-19

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:17

Hoelang duurde het bij jullie voordat je weer je mond fatsoenlijk ver kon open doen? Het gaat nu al iets verder als vrijdag, maar ik hoe kan ervanuit gaan dat dit weer als vanouds word haha?

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:01

Ik heb na 7 weken pas pijnloos zover open kunnen doen dat gapen weer goed ging, maar vanaf week 2 ongeveer kon ik steeds verder zonder pijn

Zoe26
Berichten: 232
Geregistreerd: 23-05-19

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:24

Ohhh haha ik ben gewoon ongeduldig... typisch. Ik kan nu 1,5 ongeveer. Deed in begin zoveel pijn, gaat nu redelijk. Je zit ook echt aan je max op een gegegeven moment. Gewicht gaat niet verder.
Vandaag wel weer een mindere dag, teveel gedaan vanmorgen... lees keukenkastjes uitruimen... en heb bonkend hoofd en ben niet lekker. Lekker bankhangen nu en morgen nieuwe poging.

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:28

mijn ortho gaf mij echt een standje toen ik haar ongeveer zoiets vertelde....
Probeer het niet echt uit, het gaat vanzelf weer goed komen.

Dyphusion
Berichten: 1027
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:55

Zoe26 schreef:
Ohhh haha ik ben gewoon ongeduldig... typisch. Ik kan nu 1,5 ongeveer. Deed in begin zoveel pijn, gaat nu redelijk. Je zit ook echt aan je max op een gegegeven moment. Gewicht gaat niet verder.
Vandaag wel weer een mindere dag, teveel gedaan vanmorgen... lees keukenkastjes uitruimen... en heb bonkend hoofd en ben niet lekker. Lekker bankhangen nu en morgen nieuwe poging.


Waarom zoveel forceren? Als je je been gebroken hebt en de orthopeed zegt dat je er 6 weken niet op mag lopen ga je na 1,5 week toch niet ook al proberen en je grenzen opzoeken? Want daar ben je nu mee bezig, je grenzen opzoeken, want je lichaam heeft zoals ik lees al een aantal keer op de rem getrapt. Het komt vanzelf goed, en zo niet, dan is het nu toch al te laat en kun je er niks meer aan doen. Bij de een duurt het nou eenmaal wat langer dan bij de ander, dat is niet meer dan logisch. Maar ik zou niet vreemd opkijken als er iets mis zou gaan als je zo blijft forceren. En dat ligt dan niet aan de kwaliteiten van je kaakchirurg..

Na 2 weken kon ik persoonlijk mijn mond pas enigszins openen, aangezien mijn kaken tot 2 weken na de operatie op elkaar stonden met elastieken waar echt geen beweging in te krijgen was. In het slechtste geval had dit zelfs 4 weken kunnen duren.
Laatst bijgewerkt door Dyphusion op 07-02-21 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Wieke

Berichten: 1746
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: Lemelerveld

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:58

Ik mocht ook niet mond openen oefenen enz.
Lekker laten rusten, komt echt wel goed, heeft alleen veel tijd nodig.
Kan nu na 3,5 maand nog steeds niet zo ver als eerder kon, maar ook dat komt wel.

Zoe26
Berichten: 232
Geregistreerd: 23-05-19

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:53

Ja tuurlijk komt ook goed. Van kc mocht ik gewoon proberen, kan echt geen kwaad. Ik kan niks kapot maken.

Als moeder zijn kan ik nu eenmaal niet 2 weken liggen en niks doen, ik kan ook geen dingen weigeren die moeten gebeuren. Grenzen opzoeken is niet perse verkeerd. Ik doe soms teveel, lastig om de balans te vinden. Ik til en doe verder niet, maar merk dat veel bukken, ookal hurk is, niet bevoordelijk is altijd.

Kinderen morgen weer naar school, dus meer rust overdag. Wel wennen denk ik haha.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18032
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:56

Keukenkastjes uitruimen klinkt anders niet als iets dat niet twee weken kan wachten.... Het staat hier in elk geval niet in de planning voor de komende weken :n

Vandaag kaakchirurg nog aan de telefoon gehad, preventieve covid test was negatief dus operatie gaat door **\O/** (al geloof ik het nog steeds pas als ik morgen echt op de OK ben :+). Nu alleen nog zien dat ik er kom..... :=