Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 17:10

Het is bij mij inmiddels ook al 3 maanden geleden hoor :') denk dat je er eerder ook niet vrolijk van wordt broodjes te eten.

Ahh dat kan ik me voorstellen Zoe, dat dat niet prettig is om te horen. :(:)

Zoe26
Berichten: 232
Geregistreerd: 23-05-19

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 17:19

Is ook snel gegaan?! Ik dacht echt laatst nog re lezen dat je met 7 weken weer mocht hardlopen, lijkt zo kort geleden haha.

Die kin is puur voor de mooi, nou daar ga ik niet alles weer voor door. Ben er wel klaar mee haha.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18032
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 17:24

:knuffel: Had hij dat niet van tevoren gezegd? Maar eerst maar goed herstellen hoor, dan kan je altijd nog kijken wat je er van vind. Kin staat bij mij mogelijk ook nog op het programma, als in, wat kaakchirurg betreft is het een optie. En we hebben vrij uitgebreid besproken of we dat nu meteen zouden doen of toch in een eventuele tweede operatie. Maar zelfs met de vaststelling dat ik zeer hoogstwaarschijnlijk geen tweede operatie laat doen (en zeker niet als het alleen om esthetisch gaat), besloten het niet meteen nu mee te doen. Maar ik kan weet dus dat het voorstel tzt hoogstwaarschijnlijk wel komt en ben er op voorbereid. Kan me voorstellen als je dat niet weet, het je nogal rauw op je dak valt.

Het is hier in elk geval defintief: Ik haat de ortho meer dan de kaakchirurg :Y) Damn, wat doen deze elastiekjes zeer.....

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 17:26

Jaa het schiet echt lekker op gelukkig :D
Ik ben ook geen fan van de ortho, 3 weken met open mondhoeken en tandpijn rondgelopen.
En ze hadden ook nog haast, dus voorzichtig doen ho maar :x niet heel prettig dat getrek aan een mond die nog niet volledig open kan

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18032
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 17:27

Oh, nee, ik heb een hele fijne en vriendelijke ortho en de assistentes zijn ook allemaal geweldig en uitermate voorzichtig. Maar ik heb nu meer pijn dan de dag na de operatie _O-

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 17:31

Normaal gesproken zijn ze bij ons ook echt heel voorzichtig, maar ze liepen achter op schema :+
Ik ervaar ook meer pijn bij dit traject dan het genezen van de operatie haha

Zoe26
Berichten: 232
Geregistreerd: 23-05-19

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 18:27

Raar mijn reactie was niet geplaatst. Ik had specifiek gevraagd naar mijn kin en toen werd gezegd dat komt als we het bitje passen en alles doorspreken. Verder is er niks meer over gezegd.... nu blijkt dat het mooier is...

Zoe26
Berichten: 232
Geregistreerd: 23-05-19

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 18:28

Die pijn van de elastieke bij de ortho heb ik ook mega. Krijg het niet door elkaar mijn elastieke 24u te dragen. Zelfs met pijnstillers is het kak haha. Bouw het wel op. Draag nu s nachts eekhoorns... zegt jullie dat iets?

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 20:15

Ik had impala's, toen kangaroes en nu zit ik aan de zebra's :')

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18032
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 20:21

Kan het dan zijn dat ik vanmiddag schildpadden mee gekregen heb?

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 20:31

ik had pinguins

Zoe26
Berichten: 232
Geregistreerd: 23-05-19

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 22:07

Wel grappig die namen haha. Overdag draag ik nog konijnen, omdat die eekhoorn zo strak is en ik voor mijn werk toch moet praten. Ze zeiden hie kleiner het beestje hoe kleiner het elastiek. Is ook wel echt afhankelijk waar en hoe je ze draagt.
Ik moet zeggen dat ik wel heel benieuwd ben hoe snel het gaat. Lastig inschatten. In begin was het makkelijker, scheve tanden gingen recht. Nu zie ik amper wat ze doen. Achterste kiezen dichter tegen elkaar aanzetten denk ik.

horsiegek

Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 22:15

Haha ik had eerst schildpadden en nu wolven. Maar die wolven zijn juist super klein.

Dyphusion
Berichten: 1027
Geregistreerd: 16-08-11

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 22:40

Wat vreemd dat bij jullie de kaakchirurgen pas ná de operatie kijken of jullie kin verlengd moet worden.. Mijn KC deed dat meteen tijdens de operatie nadat mijn onderkaak goed stond (en heeft uiteindelijk ook de kin verlengd).

De naam van mijn elastiekjes ben ik kwijt, ik weet wel dat het inderdaad een of ander dier was :+

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18032
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 22:57

In de planning vóór de operatie, bij het maken van de 3d beelden, is zeker ook de optie van de kin mee genomen. Niks aan mijn operatie was een kwestie van 'kijken tijdens de operatie', er waren uitgebreide scans die omgezet waren in 3d beelden om exact vast te stellen wat er nodig was. Inclusief de kin dus. Alleen in goed overleg besloten dat nu niet in deze operatie te doen en dus later te kijken wat we er van vinden. Dus zo vreemd vind ik de gang van zaken eigenlijk niet.

Ik heb nu een dier, maar tot nu toe had mijn ortho gewoon a t/m f. Werkte ook prima :j

Dyphusion
Berichten: 1027
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 02:16

Lalidan schreef:
In de planning vóór de operatie, bij het maken van de 3d beelden, is zeker ook de optie van de kin mee genomen. Niks aan mijn operatie was een kwestie van 'kijken tijdens de operatie', er waren uitgebreide scans die omgezet waren in 3d beelden om exact vast te stellen wat er nodig was. Inclusief de kin dus. Alleen in goed overleg besloten dat nu niet in deze operatie te doen en dus later te kijken wat we er van vinden. Dus zo vreemd vind ik de gang van zaken eigenlijk niet.


Deze toelichting klinkt natuurlijk wel totaal anders dan ‘Kin staat mogelijk ook nog op het programma’. De toelichting maakt het natuurlijk allemaal een stuk logischer, alhoewel ik me nog altijd afvraag of een verzekering het zou vergoeden om bij een tweede operatie alleen de kin te laten verlengen (want dat klinkt mij puur cosmetisch in de oren). Of moet je sowieso nog een tweede operatie aan je kaak ondergaan?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18032
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:29

In eerdere uitleg staat ook dat er uitgebreid over gesproken is maar we voor nu besloten hebben het niet te doen. Dus ik weet überhaupt niet zo goed waar jij vandaan haalde dat het pas achteraf bekeken zou worden, eigenlijk....

Geen idee hoe het met vergoeding zit, zoals gezegd ligt het in de lijn der verwachting dat ik geen tweede operatie laat doen, of het moet wel heel noodzakelijk zijn. En ik ga er toch vanuit dat als het noodzakelijk is, de verzekering gewoon weer vergoed, net als met de rest van het traject :j.

Zoe26
Berichten: 232
Geregistreerd: 23-05-19

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 14:20

Bij mij was ook na de 3d scan de operatie eigenlijk al definitief zeg maar. Ze hebben hem als het ware al digitaal uitgevoerd.
Ik denk dat de kc dat gewoon aanvraag als de kin gedaan moet worden als zijnde vervolg traject. Wordt verder niet gesproken hoe of wat waarom richting verzekering.

Ik laat zoals het er nu uitziet voorlopig niks doen. Wil eerst beetje herstellen en zien hoe het eruit ziet onder de zwelling en dat kan nog wel even duren. Bij de eerste operatie was dat het na 3 maanden ofzo zeker.
Lonnie heb jij nog plekken met zwelling? Andere zien dat vaak niet, maar zelf merk je dat wel.

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 14:24

Ik heb geen zwelling meer nee, denk al vanaf 2 maanden dat het bij mij volledig is weggetrokken.
Ik heb wel het gevoel dat m'n kin nog niet goed is, maar dat komt omdat er nog gevoel moet terugkomen daar :') maar verder een mooi slank gezicht weer.

Zoe26
Berichten: 232
Geregistreerd: 23-05-19

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 14:27

Oh fijn! Ik hoop ook dat het snel komt haha. Ik had een erge kruisbeet en volgens kc is aan 1 kant mijn kaakbot dikker en ik heb echte bodybuilder spieren van het klemmen. Nu is er een kans dat mijn gezicht dus niet symmetrisch is daardoor. Ben dus benieuwd wat er onder uitkomt...

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 14:38

Haha ik had een flink gespierde onderlip door het verbergen van mijn voortanden, dus die zal nog wel geleidelijk slinken gok ik zo, maar ik geniet van mijn natuurlijke botox zolang het duurt :')

Zoe26
Berichten: 232
Geregistreerd: 23-05-19

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 15:52

Hahaha alles zal wel in model komen. Ik zie het wel als het normaal word weer haha, voorlopig heb ik nog dikke kaken. Straks de verrassing!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18032
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 15:56

:') en ik wil nu na net iets meer dan 2 weken de zwelling al weg hebben _O- maar ook ik heb me voor genomen geen oordeel te vellen tot de (meeste) zwelling weg is. En de blauwe plekken :))

Zoe26
Berichten: 232
Geregistreerd: 23-05-19

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 16:00

Ja ik denk dat we dat stukje ongeduld allemaal wel hebben haha. Dat blauw bij jou kan ik me indenken!! Dat zien andere/vreemde die zwelling valt vaak niemand op.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18032
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:36

Hier helaas toch een terugslag.... Gisteren werd mijn wang weer dik, maar ik had s nachts lopen spoken en vreesde dat ik mezelf per ongeluk geslagen had ofzo. Vanochtend echter nog dikkere wang, bonzen, gevoelig. Dus kaakchirurg gebeld, langs geweest en nu antibiotica. Damn, ik was die zwelling zo zat.... -O- nu nog meer geduld doen _-:( :')