Amandelen knippen als je ouder bent?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Amandelen knippen als je ouder bent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 16:51

Ik ben 18 en mijn keelamandelen moeten geknipt worden.

Heeft iemand hier ervaring mee? Amandelen laten knippen als je wat ouder bent. Mijn zusje was 7 geloof ik.. dat is een normale leeftijd en zij heeft er weinig last van gehad.

Wat zijn jullie ervaringen?

Maikuh

Berichten: 1613
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Ottersum

Re: Amandelen knippen als je ouder bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 17:30

Ik heb net een horrorverhaal meegemaakt bij een kennis van mij. Zij is 25.

Hoe jonger je bent, hoe 'fijner' het is.
Maar ik zou je niet af laten schrikken door allemaal verhalen, want het is alleen maar fijn voor je als ze eruit zijn. Beter dan al die keelontstekingen waarschijnlijk.

Weet je al wanneer je geopereerd wordt?

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re: Amandelen knippen als je ouder bent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 17:32

Nee, ik heb 31 mei een gesprek met de KNO-arts.

Maar ik wil graag de verhalen wel horen Clown Ik wil weten waar ik aan toe ben. Ik ga ze er toch wel uit laten halen.

Het gaat me vooral om de 'revalidatie'-periode

Maikuh

Berichten: 1613
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Ottersum

Re: Amandelen knippen als je ouder bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 17:39

Nou zij mocht na een nacht in het ziekenhuis alweer naar huis toe. Ze herstelde erg langzaam, kon niks eten en hield constant haar kaken op elkaar omdat dit het minste pijn heeft. De 10e dag na de operatie is het mis gegaan. Alle bloedproppen hebben zich in haar keel opgestapeld (vandaar dat haar keel zo dit was en ze niks kon eten) en daardoor is er een gaatje ontstaan in de halsslagader. Flink bloedovergeven en meteen naar het ziekenhuis! Hoeveel bloed ze heeft overgegeven is niet normaal, en uiteindelijk hebben ze het bloedvat dichtgebrand. En meteen daarna ging het alweer stukken beter met haar!

Horrorverhaal dus, en ik wil je echt niet bang maken! Ze is wel 7 jaar ouder, dus daar moet je je ook niet op verkijken.

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re: Amandelen knippen als je ouder bent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 17:51

Ja oke..
Dit soort verhalen was ik op voorbereid overigens Knipoog

Bedankt dat je het verteld heb Lachen

Maikuh

Berichten: 1613
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Ottersum

Re: Amandelen knippen als je ouder bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 19:09

'Fijne' verhalen weet ik helaas niet, maar die zullen er ongetwijfeld zijn Haha!

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Amandelen knippen als je ouder bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 19:12

Een voormalig mailvriend heeft ook dit op late leeftijd laten doen.
Hij was toen dacht ik ergens in de 30-40.
Twee weken heeft hij ziek thuis gezeten (mocht ook niet werken), was geen pretje.

Maikuh

Berichten: 1613
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Ottersum

Re: Amandelen knippen als je ouder bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 19:14

Het blijkt overigens vaak dat je óf de 1e dag veel last hebt, óf de 10e dag. En bij bijna iedereen klopt dit.

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: Amandelen knippen als je ouder bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 19:19

geen paniek mijn zus was 26 voor dr neus amandelen en liet gelijk dr neus doen (nose job Tong uitsteken )
ze kon bij het duiken niet klaren ivm dr amandelen en een scheef neus schotje
ze is wel beroerd geweest van de narcoze maar daar hebben ze wel wat aan gedaan met het invuus en daarna was het ook klaar.

nu kan ze vrolijk er oplos duiken Haha!

Britt

Berichten: 18895
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Amandelen knippen als je ouder bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 20:23

Het doet meer zeer als je ouder bent omdat ze dan vaster zitten. Ze trekken gewoon flink hard aan die dingen en dan scheuren ze los, omdat ze dus vaster zitten doet het een stuk meer zeer.
Dat is eigenlijk alles Tong uitsteken
Dusseh, veel ijs eten!

Droomster

Berichten: 2354
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: R'kerk

Re: Amandelen knippen als je ouder bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 20:28

Toen ik mijn neusamandelen liet verwijderen, lag er bij mij een meisje van 20 op de kamer voor haar keelamandelen.

Tja, narcose is maar net of je er tegen kan. Dat meisje was daar niet zo goed tegen bestand en begon een beetje raar dingen te roepen op de kamer waar we lagen bij te komen Clown

Verder had ze (vlak na de operatie dus) best wel veel pijn & weigerde ze ijswater te drinken, omdat het slikken zo'n pijn deed. Ze luisterde dan ook niet naar het advies van de zusters. Pas toen de KNO-arts kwam die toen vertelde dat ze juist veel ijswater moest drinken (om zwellingen, wondjes enz. te voorkomen) ging ze pas luisteren.

Het is vooral belangrijk om veel ijswater te drinken, slikken doet in het begin veel pijn naar mate je vaker slikt dan wordt het al heel wat minder. En hoeveel last je ervan hebt verschilt heel erg per persoon. Sommige leven een aantal dagen op bijna niets, anderen gaan diezelfde dag nog zuivel drinken (word niet aangeraden geloof ik vanwege het vele slijm wat daar bij vrij komt & je dus vaker moet slikken).

Het meisje mocht diezelfde avond nog naar huis, dit verschilt ook per persoon Knipoog

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re: Amandelen knippen als je ouder bent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 22:09

Oke.

Nou ijsjes en ijsklontjes worden tzt in grootverbruik-verpakkingen ingeslagen Clown

Maikuh

Berichten: 1613
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Ottersum

Re: Amandelen knippen als je ouder bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 22:22

En dus proberen je kaken gewoon te bewegen, wat de kans op bloedproppen verkleind Lachen

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re: Amandelen knippen als je ouder bent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 22:23

Oke bedankt voor de tip!

Anoniem

Re: Amandelen knippen als je ouder bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 23:51

Mijn vader heeft zijn amandelen eruit laten halen,ik denk ongeveer 6 jaar geleden,toen was hij...52(ofzo).
Hij had veel pijn(maar,zijn huig is ook iets mee gedaan,ivm snurken en apneu).
Veel ijs gegeten en veeeeeeeel koud water gedronken, hij moest wel erg veel overgeven dat vond ik erg sneu.
Geloof dat hij 3 dagen in het ziekenhuis lag(maar,hij had dus meer laten doen)

Bindi

Berichten: 548
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Twente

Re: Amandelen knippen als je ouder bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 09:38

Op mijn 7de zijn mijn neus en keelamandelen er in 2 keer uitgehaald, en op mijn 17de moest ik nog een keer, want ze waren weer aangegroeid.

Wat een drama, kon tot 3 weken na de operatie niet spreken.

shabbay

Berichten: 1859
Geregistreerd: 03-10-04
Woonplaats: zwolle

Re: Amandelen knippen als je ouder bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 09:44

Ben bang dat ik er ook aan moet geloven ergens dit jaar want bij mij zijn ze ook al erg lang dik. Welke overige symptonen hebben jullie gehad als gevolg van de opgezette amandelen? Naast de zere keel, soms opgezette klieren ben ik soms ook ontzettend moe. Zeer vervelend allemaal maar ja die operatie getsie zie er tegen op hoor!

Bindi

Berichten: 548
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Twente

Re: Amandelen knippen als je ouder bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 09:46

Ze hebben bij mij heel lang gedacht dat ik Pfeiffer had, onddanks dat er niets uit de bloedonderzoeken kwam...dus ja, moe zijn kan er zeker bij voorkomen!

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Re: Amandelen knippen als je ouder bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 16:53

Ik heb afgelopen maandag mijn amandelen laten knippen.
Ik vind de pijn echt verschrikkelijk! Kan niks eten, drinken gaat moeizaam terwijl dat juist moet. Ik leef op paracetamol, water en ijsjes. Ik doe niks anders dan op de bank hangen en slapen.
Ik was er vanuit gegaan dat mijn keel zeer zou doen, nou dat klopt ook maar ik heb er nu ook gigantische oorpijn bij gekregen. Schijnt allemaal erg normaal te zijn, maar prettig is het niet.

Edit: Het was een dagopnamen, maar ik moest toch een nacht blijven.

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re: Amandelen knippen als je ouder bent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 19:28

Scheve mond

Er staat me heel wat te wachten geloof ik Clown

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: Amandelen knippen als je ouder bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:57

er is hier pas nog een topic over geweest, maar goed.

Mijn nichtje is vorig jaar eraan geholpen, heeft 2 dagen in het ziekenhuis gelegen en toen thuis verder opkanppen. Heeft alles bijelkaar zo,n dag of 10 geduurt.

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Amandelen knippen als je ouder bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:02

Ik ben afgelope jaar veel ziek geweest en vooral veel verkouden, dus ik moet binnenkort ook even naar de dokter voor mn keel amandelen, er is kans dat ze eruit moeten. Ze hebben dat niet gedaan toen ik jonger was om de reden dat mijn tweelingzus met een open keel is geboren.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Re: Amandelen knippen als je ouder bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 11:21

Ik heb 2 keer mijn amandelen laten knippen, de eerste keer weet ik niet veel meer van, behalve dat het verschrikkelijk was. Heb daar ook het een en ander aan overgehouden wat dokters betreft, kan totaal in paniek raken ook al is het niet erg wat ik heb... Ons mam denkt dat er toen iets mis is gegaan met de narcose, ik weet het niet meer Vork was toen 3.

Op mijn 10e kwamen ze erachter dat mn neusamandelen weer aangegroeid waren. Nou ja was een regelrechte ramp natuurlijk, omdat ik bang voor dokters was, maar voor de rest viel het allemaal super mee. Als ik nu terugdenk was het niet erg geweest als ik niet bang voor dokters was. Heb er ook niet veel last van gehad, ja keelpijn, nouja voor een kind is dat toch niet erg, want dat betekend veel ijsjes eten Knipoog Haha!
Nee ik ben toen op een maandag geopereerd, en moest op vrijdag naar de manege, dus hele week thuisgeweest, maar wel vrijdags paardgereden (daarom weet ik het nog Clown ) Bij mij was het poliklinisch, dus gewoon opereren, en als het goed gaat dezelfde dag naar huis, als ik toen koorts had gehad moest ik tot de volgende ochtend blijven.

Sterkte iig, zou je niet te druk maken door al die horror verhalen Ach gut

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Amandelen knippen als je ouder bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 12:35

't Is even doorbijten, maar het is het afzien meer dan waard. Ik ben ruim 2 jaar geleden geopereerd en sindsdien nooit meer ziek geweest. Ok, 2 daagjes niet zo lekker, maar dat kun je altijd hebben.

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Re: Amandelen knippen als je ouder bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 13:44

Tessebes schreef:
't Is even doorbijten, maar het is het afzien meer dan waard. Ik ben ruim 2 jaar geleden geopereerd en sindsdien nooit meer ziek geweest. Ok, 2 daagjes niet zo lekker, maar dat kun je altijd hebben.



pfff 2 daagjes niet zo lekker???Het is nu zaterdag en het doet nog netzo veel pijn als maandag! En dan die rottige oorpijn!!! Ik ben er echt heel erg flauw van..