Spanningshoofdpijn, of toch migraine?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Spanningshoofdpijn, of toch migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 19:52

Ik weet het even niet meer hoor..

Ik loop al sinds september 2005 een end aan te modderen, hoofdpijn, geen hoofdpijn.. Dat was begin 2e klas, gymnasium..
Ben toen bij de dokter geweest, hij gooide het op spanningshoofdpijn en kreeg (imo) zeer zware pillen mee (antidepressiva) tegen de hoofdpijn. Maar toen ik deze pillen slikte, was ik om half 9 's avonds knock out (als het niet al om 8 uur was) en dan sliep ik tot half 8 de volgende morgen.. Onwijs lang dus, zo'n 11 uur.. Nouja, zo een maand doorgegaan, weer terug naar huisarts, weer dezelfde pillen meegekregen, alleen dan één 'graadje' zwaarder.. Na 6 weken (eerst 4 weken die lichte, toen 2 weken die zwaardere) had ik nog steeds zo'n last van hoofdpijn, ik werd alleen maar dood en doodmoe van die pillen, dus m'n moeder en ik hebben besloten ermee te stoppen, eerst paar dagen halfje, toen om de dag en toen gestopt. Niet meer teruggeweest bij de dokter toen eigenlijk, m'n moeder heeft 'm toen bij een bezoek voor zichzelf verteld dat ik ermee gestopt was. Die pillen namen de hoofdpijn niet weg, zorgden dat ik er héél moe van werd, én ze namen de oorzaak niet weg. Waarom dan door slikken?

Maart 2006 ben ik naar een homeopatisch geneester geweest, ik mocht niet zeggen waarom ik kwam, zij ging mij 'readen' ofzo. Ik heb toen een soort dieet meegekregen, het zogekende migraine-dieet. Ik mocht/mag geen migraine-triggers (alcohol, chocola, pinda's/noten, olijven en chips zijn de voornaamste dingen die ik dus niet mag) en ik mocht, als aanvulling daarop, ook absoluut geen cola hebben. 6 weken héél streng aan dat dieet gehouden, het werd wel iets minder, maar had nog steeds veel last van hoofdpijn. Na die 6 weken mocht ik dingen uit gaan proberen, waar kreeg ik wel en niet hoofdpijn van? Nouja allemaal braaf gedaan, hoofdpijn bleef...

In dat jaar heel veel gesprekken gehad op school met m'n mentor, maar ook thuis met m'n moeder. De zomervakantie kwam, het werd rustiger, in m'n omgeving maar ook in m'n hoofd. Hoofdpijn werd minder, maar trok niet weg, met hitte had ik ook heel veel last van hoofdpijn, of ik nou 1 of 3 liter water dronk.

Naja.. School begon weer, aantal gesprekken en mails gedaan met mentor van dit jaar, want de hoofdpijn was ook weer terug van vakantie..

Heb nu goede periodes, maar ook slechte periodes (zoals nu). Ik eet nu enkele dingen van die lijst wel, maar absoluut geen pinda's (dan heb ik binnen 10 minuten barstende koppijn) en soms chocola, en dan alleen wit. Maar het is zó frustrerend!

Gister had ik zo erg hoofdpijn, ik bonkte zowat met mn hoofd tegen de muur om het maar over te laten gaan ofzo. Ben in huilen uitgebarsten, m'n moeder heeft me een iets zwaardere paracetamol gegeven (gewone helpen niet) en me naar m'n bed geschopt. Ik heb 2 tot 2,5 uur liggen slapen toen ik wakker werd omdat ik moest werken, hoofdpijn was over, maar eind van de avond was het weer terug.

Vandaag ging redelijk, had een pw wiskunde, die ging goed, toen pauze en eigenlijk nog een pw grieks maar had niet kunnen leren, plus de hoofdpijn van het denken voor wiskunde, dus pw moet ik morgen doen. Maar nu, wéér barstende koppijn, ik sluit zo de pc af en kijk of ik toch wat kan leren, want wil morgen wel gewoon dat pw maken..

Ik word er zo moe van, ik ken op het moment geen dagen meer zonder hoofdpijn, is het dan tóch migraine?
VWO is niet te zwaar voor me, ik lees iets 1 of 2 keer en ik ken het, volgend jaar heb ik alleen de vakken die ik leuk vind dus dat scheelt al, heb er wel over gedacht om met grieks en latijn te stoppen, maar is geen optie meer voor mij, ik kan het en vind latijn onwijs leuk, anders moet ik duits of frans doen volgend jaar (en dat zie ik helemaal niet zitten Clown )

Moet over 2 kleine maanden weer naar de dokter voor controle van de pil, dus zal het hem dan weer voorleggen, of toch eerder erheen gaan? Is het dan tóch migraine?

Sorry voor het mega-verhaal, bedankt voor het lezen iig, hopelijk hebben jullie tips oid..

Groetjes, Ilse

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: Spanningshoofdpijn, of toch migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:57

misschien een rare vraag voor jou dan? maar heb je ook wel eens last van je nek/rug?

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Re: Spanningshoofdpijn, of toch migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 19:58

rug op het moment wel, maar dat is sinds een paar weken, nekspieren soms.. De ene keer voel ik het wel van die kant uit komen, nu zit het echt boven m'n (voor mij) rechter oog, een soort bol, drukkend, bonkend.. Deze komt zeer zeker niet vanuit m'n nek!

blackpegasus

Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: delfgauw

Re: Spanningshoofdpijn, of toch migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:00

ik denk eerder aan migraine idd. maar dokters zeggen al heel snel 'spannings hoofdpijn' vind ik. anders een second opinion vragen bij een andere arts Knipoog sterkte iig, het is zeker weten iets heel ergs; hoofdpijn hebben.

Lessie

Berichten: 1396
Geregistreerd: 02-12-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Spanningshoofdpijn, of toch migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:03

Hooi hooi..ik loop nou ook al een tijdje met de ene dag wel hoofdpijn de andere dag niiet...en ik word er eecht gek van!!
maarja...het zal wel weer overgaan bij mij Haha!...maar ik weet niet hoe het bij jou zit..sorry

ushi

Berichten: 2895
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: Manchester

Re: Spanningshoofdpijn, of toch migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:05

Wat herkenbaar! Ik heb zelf zeker 3 (soms zelfs 6 dagen in de week) dagen in de week hoofdpijn, en word er echt helemaaal gek van.
Als ik jou was zou ik eerder gaan, als je het gevoel hebt dat je het die 2 maanden niet kan volhouden.

Pradaatje

Berichten: 8511
Geregistreerd: 02-10-06
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Spanningshoofdpijn, of toch migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:11

Ik herken het ook helemaal! Zit er ook al vanaf 2005 mee.. Alleen de dokter zegt dat het tussen mijn oren zit, en dat ik me niet druk moet maken. Dus ik weet ook niet wat het is. Maar ik hou dit topic wel in de gate! Zodat ik ook een beetje weet wat het nou is Lachen

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: Spanningshoofdpijn, of toch migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:13

en nog een vraag? heb je een bril, of hebben ze je wel eens getest voor een bril?

ik had namelijk in de tijd dat ik megaveel hoofdpijn had ook last van me rug/nek en ik moest een bril volgens een opticien... mijn dokter heeft mij toendertijd ook vertelt dat je daar geen hoofdpijn van kan krijgen, maar sinds ik me bril heb en me rug weer goed is heb ik ook geen last meer van hoofdpijn! toeval of niet? als ik nu me bril in de auto niet opheb heb ik binnen 5 minuten knallende koppijn Ach gut

mijn idee over dokters is ook niet echt goed Bloos ( met zoiets als hoofdpijn schuiven ze het te makkelijk af naar mijn idee enz enz terwijl het juist belangrijk is om te weten waar het vandaan komt voordat je allerlei rommel gaat innemen die dan ook nog eens niet blijtk te helpen) maar zelf kan je ook een hoop uitzoeken Pling wanneer je voornamelijk hoofdpijn hebt ( ochtend middag of avond) wat voor hoofdpijn etc etc...

Pradaatje

Berichten: 8511
Geregistreerd: 02-10-06
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Spanningshoofdpijn, of toch migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:16

Ik heb overigens wel dat me prisma's niet goed werken in me ogen. Dus mijn ogen werken niet goed samen. Maar daar kan nooit al me hoofdpijn vandaan komen.

Tine_

Berichten: 429
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Leusden

Re: Spanningshoofdpijn, of toch migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:16

Heb je soms last van tranende ogen? Misschien klusterhoofdpijn dan?
Dat dacht een dokter bij mij toen ik heel erge hoofdpijn had, het niet wilde overgaan en ik ook erge traanogen had.
Moet je even op internet opzoeken wat klusterhoofdpijn zo'n beetje is.
Is wel heftig hoor, ik had het achteraf ook niet.
Sterkte!

Pradaatje

Berichten: 8511
Geregistreerd: 02-10-06
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Spanningshoofdpijn, of toch migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:18

Tranende ogen heb ik altijd.. Zal het even opzoeken..

nienke1208

Berichten: 2140
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Spanningshoofdpijn, of toch migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:19

Hielp de paracetamol(/codeine waarschijnlijk)?

Ik heb clusterhoofdpijn, je kan in mn profiel lezen hoe het bij mij is...
Het klinkt mij erger dan migraine, dus ik neig na je verhaal richting clusterhoofdpijn...

kusSsS

Berichten: 580
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Re: Spanningshoofdpijn, of toch migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:24

als ik jou was.. zou ik ook eerder weer naar de dokter gaan of zoals Blackpegasus al zei een second opinion bij een andere arts..

Ik weet hoe lastig hoofdpijn is, ik heb er ook wel eens last van maar als ik dan rustig aan doe gaat het ook zo weer over.. maar zoals ik lees is dat bij jou dus niet het geval..

Ik zou in ieder geval nog even langs de dokter gaan.. hij zal moeten begrijpen dat wat hij dus voorschrijft niet helpt en meer onderzoeken doen .. tenminste lijkt mij!

In ieder geval heel veel sterkte ermee!!

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: Spanningshoofdpijn, of toch migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:29

Pradaatje schreef:
Ik heb overigens wel dat me prisma's niet goed werken in me ogen. Dus mijn ogen werken niet goed samen. Maar daar kan nooit al me hoofdpijn vandaan komen.

kan wel hoor Ach gut als je ogen (en dan ook de rest van je hoofd) teveel moet "werken" om alle beeldjes goed te krijgen is dat enorm vermoeiend wat zich dan weer in hoofdpijn uit...
als je bijvoorbeeld veel precies hebt moeten kijken/lezen is het dan erger als dat je bijvoorbeld een dag gewoon wat anders hebt gedaan??? ( lees een dag school met lezen en bord kijken of een dagje bijvoorbeeld bij de manege/verzorgpony of wat dan ook?)

kusSsS schreef:
Ik zou in ieder geval nog even langs de dokter gaan.. hij zal moeten begrijpen dat wat hij dus voorschrijft niet helpt en meer onderzoeken doen .. tenminste lijkt mij!

dokters zijn naar mijn idee meestal niet zo verzoekend Ach gut tenminste de mijne niet... heb zelf op me eigen houtje me rug/nek weer herstelt en me hoofdpijn is nu ook weg! en mijn dokter had het telkens over overbelasting en spanning terwijl daar geen reden voor was Boos! volgens mij denken ze dan nou van hoofdpijn ga je niet door dus dan schrijf ik mooi wat pilletjes voor zooow klaar is kees Clown

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Re: Spanningshoofdpijn, of toch migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 06:54

@ ushi: nah.. Ik hou het ondertussen al ruim 1,5 jaar vol, het wordt zeer binnenkort weer rustiger op school (jaar is bijna afgelopen Cool ) en ik HOOP dat het dan wat afzakt, maar tsja, I don't know.. Ik wacht het nog wel even af..

@ Rianneke: Yes ik heb een bril, hele sterke zelfs (-4,00 en -3.75 ofzo als ik me niet vergis) maar m'n ogen zijn in die 1,5 jaar alweer doorgemeten en heb nieuwe glazen gekregen, heb toen een tijdje minder hoofdpijn gehad, maar het was niet weg! dat is nu zo'n 6 -7 maanden terug, dus kan ze wel weer laten doormeten, maar meestal gaan je ogen in een halfjaar niet zo bizar ver achteruit, die keer dat ik gemeten heb was het -1 en -0.75 in zo'n 1,5 jaar tijd Knipoog alsnog maar even naar de opticien weer..

@ tine: nee heb eigenlijk geen tranende ogen, ja als ik moet huilen omdat het weer zo heftig is, maar verder niet Knipoog

@ nienke: paracetamol coffeïne, m'n moeder heeft wel codeïne maar die krijg ik nog niet, ik neem ze dan ook alleen in als het écht HEEL erg is, ik ben niet zo'n pillenfreak..
Verhaal in je profiel is heel heftig, ik zal es googlen of dat het misschien is.. Ik zat gister bij de symptomen van migraine te kijken en die heb ik vrijwel allemaal, van clusterhoofdpijn ga ik even zoeken, omdat mijn hoofdpijnaanvallen meestal geen 4 uur duren (althans, niet zo heel hevig)..

@ kussss: Ik ben al een jaar met die pillen gestopt en ondertussen ook al een paar keer voor andere dingen daar geweest, ik ben ook eigenlijk nooit meer teruggeweest voor controle van die zwaardere pillen.. Maargoed ik ga er binnenkort toch wel weer heen, dit is ook niets Scheve mond



Gisteravond nadat ik de pc heb afgesloten ben ik naar boven gegaan om nog even wat te leren.. dat leren heeft 5 minuten geduurd toen het echt niet meer ging, en ben gaan liggen. Toen werd ik om kwart voor elf weer wakker (ik was om half 9 gaan liggen) en de hoofdpijn was nog steeds niet weg, dus uitgekleed met m'n slaperige, het gevoel dat er messen in gestoken werden, hoofd. Schoolboeken die nog op mn bed lagen op de grond gegooid, deken over me heen getrokken en verder geslapen, tot kwart over 6, toen werd ik wakker. Heb nu nog steeds een beetje hoofpdijn, lang niet zo erg als gisteravond, maar ik vrees dat dat de rest van de dag wel aanwakkerd.. Helaas.. Nouja als ik dan klaarwakker ben kan ik toch niet meer slapen dus even hier bijlezen enzo, ik ga zo weer naar boven en toch nog even naar m'n grieks kijken.. Liefst zou ik thuisblijven, maar ik kan niet zomaar alles gaan missen op school, ik ga het sowieso even proberen daar, mocht het niet gaan ben ik heel snel weer thuis..

Maar ik baal er zo van he, stomhoofd..

Ben ergens 'blij' dat ik neit de enige ben, maar aan de andere kant, wás ik maar de enige! (zouden jullie er geen last van hebben Knipoog )

Bedankt voor de reacties, tips en dergelijke zijn nog steeds welkom!

Groetjes, Ilse

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Spanningshoofdpijn, of toch migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 07:00

Is het niet van de pil?

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Re: Spanningshoofdpijn, of toch migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 07:02

die slik ik net een maand, had het ruim 1,5 jaar daarvoor ook al, maar het is er niet erger (en ook niet minder helaas) van geworden!

kusSsS

Berichten: 580
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Re: Spanningshoofdpijn, of toch migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 08:35

Hmm wel K*t allemaal man.. en helemaal dat je school er dan ook onder gaat lijden..

Nou jaa.. ik hoop voor je dat er precies achter komt wat het is en dat het dan met medicijnen te genezen is Lachen...

Heel veel sterkte en succes met je Grieks!!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Spanningshoofdpijn, of toch migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 08:42

ik heb een afwijking aan mijn ogen die de meeste opticiens niet weten, of niet willen weten.
mijn ogen kijken beide tever naar buiten, de een meer dan de andere.
dit is niet zichtbaar(behalve als ik veeeel gedronken heb Clown )
in ergere vorm betekend dit een lui oog, maar dat heb ik nooit gehad, dus is ook nooit behandeld.
ik heb destijds een prismabril gehad, en het grootste deel van mijn klachten was weg!!
heb je al wel eens aan acupunctuur of pressuur gedacht?
of gewoon eens wat vaker naar de masseur.
het klinkt namelijk niet als migraine, dus groot kans dat het van elders in je lichaam komt.

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Spanningshoofdpijn, of toch migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:15

Ik heb veel baat bij acupunctuur, en heb al jaren hoofdpijn.Ben bij verschiilende artsen door de molen gegaan,en heb het hele land afgereisd op zoek naar een oplossing.Ik heb zelfs mijn verhaal op de tv gedaan bij catarine Keyl, in de hoop dat ik iemand zou treffen die een oplossing wist.De langste tijd van pijn van 7 maanden dag en nacht over de pijn grens heen.Ik kreeg antidepressieva om goed te kunnen slapen,en heb ook weken rechtop geslapen.Ik heb zelfs mijn vullingen laten verwijderen, en dat hielp wel.Te veel aan pijnstillers kunnen juist weer hoofdpijn geven,ik gebruik als het niet meer gaat 1000mg paracetamol zetpillen.Er zijn maar heel weinigpijnstillers die bij mij helpen, en heb zelfs een keer morfine gekregen.Maar dat hielp ook niet, vanacht werd ik wakker van de pijn, zo erg dat ik bang was dat er een bleodvat zou knappen.

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Re: Spanningshoofdpijn, of toch migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 15:45

Grieks ging redelijk, docente begreep me ook maar ik stond erop dat ik het zou maken, dus gewoon gemaakt en als het bizar slecht is mag ik het overdoen. Gelukkig hebben de meeste docenten er begrip voor!

Acupunctuur heb ik al es aangeraden gekregen door vriendin/klasgenootje, ga alle dingen die hier gezegd zijn es overleggen met m'n mams.

@marleen: meeste pijnstillers helpen bij mij idd ook niet, ik heb vandaag toen ik het op voelde komen al, tijdens 2e uur, 1,5 paracetamol coffeïne ingenomen, dus het is niet verder gekomen nog.. heb nog wel hele lichte hoofdpijn, maar nog láng niet zo erg als het was! Het is bij jou wel heel erg dan, dat gevoel heb ik soms ook wel, maar dat is zelden.. Jij ook sterkte Ach gut

Nouja in elk geval, bedankt voor de tips, ik ga ze even hier thuis overleggen!

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Spanningshoofdpijn, of toch migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 16:00

Ik moet wel bloed gaan prikken want mijn hb is niet goed, ik krijg te weinig eiwitten binnen.De kans is aanwezig dat daar ook de meeste hoofdpijn vandaan komt.

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Spanningshoofdpijn, of toch migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 16:01

Als pijnstillers niet werken heb je pijn van een lichamelijke oorzaak.

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Re: Spanningshoofdpijn, of toch migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 16:04

Hmmm oke.. Daar gaat ik wat mee doen!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Spanningshoofdpijn, of toch migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 16:07

kan je het verloop van je klachten beschrijven?
Hoe begint het, waar zit de pijn, zijn het echt aanvallen of continu? etc