Sonja Bakker voor iedereen weggelegd?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Sonja Bakker voor iedereen weggelegd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 20:49

Ik vraag me af of het Sonja Bakker dieet voor iedereen is weggelegd.
Ik ben er vandaag mee begonnen en je moet best veel eten! Voorheen at ik vrij onregelmatig.
Niet elke ochtend ontbijten, niet op vaste tijdstippen, niet de dagelijkse hoeveelheid groente en fruit en soms veel snoepen.

Toch heb ik het idee dat ik nu veel meer binnen krijg, omdat ik ook veel tussendoortjes moet eten. Ik ben bang dat dit een effect heeft dat ik niet af ga vallen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Denk je dat dit bij mij gaat werken?

Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Re: Sonja Bakker voor iedereen weggelegd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:05

Ik ben er overuit dat Sonja Bakker niet bij iedereen helpt.
Iedereen heeft een andere stofwisseling, de ene verbrand eten veel sneller dan de ander.

Als je echt wil afvallen, veel bewegen en regelmatig gezond eten, weinig suiker.

Helderder

Berichten: 10128
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Sonja Bakker voor iedereen weggelegd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:29

Vind je wat je van Sonja Bakker mag eten veel? Ik heb weleens in die boekjes gekeken, maar echt jeetje wat wéinig juist! Dat eet ik bijna in 1 maaltijd, niet verdeeld over drie..
Maar het zou voor jou dan een averechts effect kunnen hebben, hoewel ik denk dat als jij 's morgens gewoon eet, je tussendoortjes laat staan en andere dikmakertjes..
Je kunt beter meer gaan bewegen, 3 maaltijden eten, geen tussendoortjes en dergelijken dan gaan Sonja Bakkeren Lachen

Redrumfox
Berichten: 7627
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Sonja Bakker voor iedereen weggelegd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:30

Ik vind Sonja Bakker zo'n gigantische onzin.. eet gewoon gezond, beweeg genoeg en je bent al een heel eind verder. Hoef je tenminste ook niet zo'n duur boek aan te schaffen.

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Re: Sonja Bakker voor iedereen weggelegd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:17

De één vind Sonja goed en de ander slecht.
Mijn moeder at ook altijd erg onregelmatig, geen ontbijt, soms cup-a-soup als lunch enz. Ze is toch door Sonja Bakker 8 kilo afgevallen.

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Re: Sonja Bakker voor iedereen weggelegd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:28

Doe waar jij je goed bij voelt.. Je valt juist af als je een goede stofwisselin hebt. Je geeft zelf al aan dat je onregelmatig eet.. Dus daar kan ook wel een hoop mee te maken hebben. Meer dan je denkt hoor!! En naar mijn idee is het voor iedereen weg gelegd..

L_iek
Berichten: 9722
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Sonja Bakker voor iedereen weggelegd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:32

Mijn moeder doet het ook. Was in 12 weken 23 kilo afgevallen. Maar als ze zich er nu 1 keer niet aan houd, en een keer flink gaat wokken etc, zit er zo weer 3 kilo aan.

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Re: Sonja Bakker voor iedereen weggelegd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:34

Dat is toch ook logisch dat het er weer snel aan zit?? Je moe tgewoon je hele eet patroon omgooien, en je daar aan houden!!! Doe je dat niet dan kom je weer aan dat is met elk dieet zo Niet alleen met Sonja B.

L_iek
Berichten: 9722
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Sonja Bakker voor iedereen weggelegd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:37

Daarmee bedoel ik ook, dat je het eigenlijk vol moet blijven houden. Omdat het er anders weer 3 x zo erg bijkomt Knipoog
Laatst bijgewerkt door L_iek op 18-06-07 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Re: Sonja Bakker voor iedereen weggelegd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:37

ow oke haha....

Qimm

Berichten: 15189
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Sonja Bakker voor iedereen weggelegd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:39

Niet geschikt voor diabetici Vork

maar sonja bakker is gewoon gezond verstand, de een heeft er een boek bij nodig en een ander weer niet.

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Re: Sonja Bakker voor iedereen weggelegd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:40

voor mensen die onregelmatig werken (bv nachten) is Sonja Bakker niet haalbaar omdat het dan niet gezond in slaap-waakritme in is te passen.

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: Sonja Bakker voor iedereen weggelegd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:40

Ik vind ook dat je vrijveel moet eten mar ik denk dat het werkt door de regelmaat en afwisseling in het eten, maar zelf heb ik meer aan sporten

Eleionomae

Berichten: 19603
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Sonja Bakker voor iedereen weggelegd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:52

ik heb toevallig een boek voor vaderdag gekocht van Sonja B. We zijn er nog niet aan begonnen, maar gok dat het wel werkt bij mn vader. Hij eet echt te veel en als hij zich hier nou eens echt aan houdt, dan moet er toch nog hoop zijn! Hij begon al na de 1e bladzijde, wat mag je weinig eten Clown
Nu moet hij alleen nog wat meer gaan bewegen Tong uitsteken

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: Sonja Bakker voor iedereen weggelegd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:54

Frouk schreef:
ik heb toevallig een boek voor vaderdag gekocht van Sonja B. We zijn er nog niet aan begonnen, maar gok dat het wel werkt bij mn vader. Hij eet echt te veel en als hij zich hier nou eens echt aan houdt, dan moet er toch nog hoop zijn! Hij begon al na de 1e bladzijde, wat mag je weinig eten Clown
Nu moet hij alleen nog wat meer gaan bewegen Tong uitsteken

leuk vadersdag kado Vork

Eleionomae

Berichten: 19603
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Sonja Bakker voor iedereen weggelegd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:05

sjorsie schreef:
Frouk schreef:
ik heb toevallig een boek voor vaderdag gekocht van Sonja B. We zijn er nog niet aan begonnen, maar gok dat het wel werkt bij mn vader. Hij eet echt te veel en als hij zich hier nou eens echt aan houdt, dan moet er toch nog hoop zijn! Hij begon al na de 1e bladzijde, wat mag je weinig eten Clown
Nu moet hij alleen nog wat meer gaan bewegen Tong uitsteken

leuk vadersdag kado Vork



Ja fijn he Haha! Hij wordt ook 50 dit jaar en dat vind hij vreselijk Cool dus nu kan die mooi fit de 50 in met wat kilootjes minder Tong uitsteken Hij loopt aldoor al zo te ouweh*eren over zn fraaie vet spectrum dus toen kondie ook wat verwachten Tong uitsteken

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Re: Sonja Bakker voor iedereen weggelegd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 10:10

Ben er 10 kilo ongeveer mee afgevallen. Ik vind ook dat je veel moet eten, maar het is wel gezond en je gaat niet grijpen naar chips en koeken. Doe het nu niet meer zo streng maar probeer toch volgens dat patroon te eten en niet terug te grijpen naar de vette zooi etc. Blijf nu ook netjes op hetzelfde gewicht. Lachen

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Sonja Bakker voor iedereen weggelegd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 10:19

ik ben absoluut niet voor sonja bakker weggelegd.. ik ga liever gewoon naar een dieetiste.. gaat het ook nog verantwoord.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Sonja Bakker voor iedereen weggelegd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 10:31

Als ik naar je foto's kijk in je profiel, is de enige die moet gaan afvallen je haflinger Knipoog
Iedereen die redelijk normaal gewicht heeft moet gewoon beetje logisch nadenken. Regelmatig eten, stukje fruit en vooral gewoon bewegen. Als je vind dat je toch ergens zwembandjes hebt kan je beter gaan fitnessen of poweryoga (vind ik zelf erg lekker) gaan doen.

Anoniem

Re: Sonja Bakker voor iedereen weggelegd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 10:35

Het is absoluut niet voor iedereen weg gelegt. Het probleem met overgewicht is veel vaker psycolgies dat er word gedacht. Alleen een boekje gaat dus niet helpen.

Denk daar naast eens aan mensen met een voedsel allergie of inotlerantie, mensen die veel bewegen, ect. ect. Nee mijn mening is en blijft dat een persoonlijk eet en beweeg plan met profesionele begelding het beste is voor mensen met overgewicht die er niet makkelijk van af komen.

Voor de mensen die graag een kilotje of drie willen af vallen (en voor de rest geldt het ook natuurlijk) is het toch het beste om gezond te eten en goed te bewegen. Hoef je ook niet aan sonja bakker te denken Knipoog

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Sonja Bakker voor iedereen weggelegd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:03

SB heeft voor mij helaas niet zn werk gedaan wat ik gehoopt had. Te meer omdat ik een erg slecht eetpatroon had voordat ik begon, moest opeens veel eten bij SB, maar had wel continue aanhoudende trek en kreeg opeens flinke hoofdpijnen. Weet overigens niet of die hoofdpijnen door SB veroorzaakt werden of door het toen plotselinge verandering van weer, was alleen wel typischtoen ik 2 weken met SB gestopt was geen hoofdpijnen meer had.

Begin kwam ik van SB aan en zwol op. Kon wel janken, haha. Daarna na een week of 3 was ik 5 kilo kwijt, zo enorm blij. Sindsdien niets meer ervan af gegaan, zelfs niet na 2 keer SB.
Ik houd me nu wel aan haar eetpatroon, puur omdat die gezond is, maar eet wel wat meer, want ik houd het niet vol anders een hele dag.
Ben helaas die platte buik alweer kwijt en kom langzaam weer aan.
Heb alleen totaal niet het fut om weer aan SB te beginnen, dus ik probeer eerdaags wel weer wat anders.

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Sonja Bakker voor iedereen weggelegd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:16

Ben niet aan het SBen maar mijn gezonde verstand aan het gebruiken Knipoog .

Ik ben nu met gezond eten, veel water drinken en geen tussendoortjes eten in korte tijd 3 kg afgevallen.
Het is echt een kwestie van je eetpatroon veranderen.
Dus ipv koek/chips iets van fruit eten of een komkommer.

Sim0ne

Berichten: 3454
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: Zuidplas. Paarden op de Veluwe

Re: Sonja Bakker voor iedereen weggelegd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:19

Vaak zorgt regelmatig eten juist wel voor afvallen, ook al eet je meer... Het onregelmatige zorgt ervoor dat je lichaam zuiniger gaat doen met de voedingsstoffen en dus meer uit het eten haalt...

_Ella_

Berichten: 1094
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Sonja Bakker voor iedereen weggelegd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:18

haha, als ik er een paar kilo af wil doe ik het "ella romkes-dieet". Niet ingewikkeld, gewoon gezond eten en gezond verstand. 's ochtends een boterham, 's middags warm eten (in het dorp waar ik woon eten we 's middags warm) natuurlijk geen bórden vol, maar gewoon flink groente, niet te veel aardappels en een stukje vlees. Dan 's middags als ik thuis kom nog een boterham of een schaaltje cruesli met melk of yoghurt, en misschien een stuk fruit. Dan paarden, blijf ik in beweging. Daarnaast lekker een paar keer in de week trimmen, daarmee zorg ik meteen dat ik het te druk heb om te snacken Lachen 's avonds nog eens 2 of 3 boterhammen + fruit. Ik heb dan niet echt honger, maar val wel af. Dit patroon is ook goed vast te houden, want als ik op gewicht ben is er dan weer ruimte voor een tussendoortje of een extra schep warm eten. Verder pak ik wat vaker de fiets (+/- 7 min. 4x) naar mijn werk (heb wel een zittend beroep)
Bij mij werkt het heel goed om te zorgen dat ik wat te doen heb, omdat ik vaak uit verveling ga eten. Ik bedenk me elke middag wat ik ga doen. Valt daar een gat, mag ik van mezelf niet meer in de bank gaan hangen, maar ga ik trimmen. Zowieso denk ik dat het zonder extra bewegen heel moeilijk is om echt af te vallen of uberhaupt een mooi gewicht te houden, omdat ik dan alle te verbranden calorieën moet minderen op mijn eten. En eten doe ik nou eenmaal iets te graag Vork

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Re: Sonja Bakker voor iedereen weggelegd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:26

Ik kan persoonlijk dat SB niet meer aanhoren.. veel mensen in mijn omgeving zijn er mee bezig.
Eet gezond, gebruik je verstand en beweeg zoals het hoort.
Kan me voorstellen dat het voor sommige mensen een goeie lijdraad is en dankzij een boek wat meer structuur erin kunnen brengen.
Maar aan de andere kant ben wel "dwangmatig" bewust aan het eten.