Schimmelinfectie...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Schimmelinfectie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 15:16

Ik schaam echt heel erg nu maar ik heb een vraag, ik ben naar de dokter geweest en die heeft geconstateerd dat ik een vaginale schimmelinfectie heb. Nagelbijten / Gniffelen
Heeft nog iemand hier ervaring mee, zo ja is het besmettelijk? Als je het voor de 1e keer hebt gehad blijft het dan regelmatig terugkomen? O ja ik slik de pil.
Ik heb medicijnen waarmee de jeuk iig binnen 3 dagen over zou moeten zijn.
Maar ik ben toch ongerust iemand ervaringen om te delen? Help!
Groetjes Lara

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Re: Schimmelinfectie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 18:31

Niemand? Ze zei btw ook dat het een heel normaal probleem is waar veel vrouwen soms eens last van hebben...

Mama_Suus

Berichten: 1897
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: Heerle [NB]

Re: Schimmelinfectie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:48

schimmelinfectie heeft mijn dochter ook gehad[loopt nog in luiers], komt volgens de huisarts door overmatig zweten, het is iets waar je niks aan kan doen, je eigen goed schoon houden, veel schoon ondergoed aan doen e.d. en jezelf drooghouden, meer kun je er niet aan doen...

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Re: Schimmelinfectie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 18:52

dankje Lachen

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Re: Schimmelinfectie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:54

Is waarschijnlijk een Candida infectie! Niks om je voor te schamen hoor Knipoog Kan door stress komen in combinatie met 'verkeerde' voeding. Je hebt meer kans om het te krijgen als je veel suiker gebruikt. Gebruik google anders eens op 'candida infectie'.
Het is overigens wel besmettelijk voor je partner!

Jolliegirl

Berichten: 33002
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Schimmelinfectie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:55

niets om je voor te schamen!
Uitkijken idd met je partner!

Storm

Berichten: 20875
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Schimmelinfectie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:02

Hoi,
Ik kan erover meepraten, ik heb het al een aantal keren gehad, erg lastig maar met een pilletje (flucanozol) of met vaginale inbreng-eitjes ben je er wel weer zo vanaf.
Je kan het krijgen door oa teveel wassen van je vagina, stress, voeding (bv champignons of teveel suiker), te weinig weerstand, gebruik van antibiotica of hormoonschommelingen.

De meeste vrouwen krijgen vroeg of laat eens of meerdere keren last van zo'n schimmelinfectie. Meestal jeukt het heel erg en heb je 'kwark'achige afscheiding.
Het kan heel hardnekkig zijn en vaker terugkomen!
Het is wel onschuldig en zeker geen SOA! Je partner kan het ook krijgen en moet dan ook behandeld worden. Het kan zijn dat jullie elkaar steeds weer besmetten of het kan zijn dat hij enkel drager is en dus geen last heeft, hij besmet je dan wel.

Succes!
Laatst bijgewerkt door Storm op 19-06-07 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Re: Schimmelinfectie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 19:04

Ja de dokter vertelde ook al dat het helemaal genezen moet zijn voordat ik weer gemeenschap mag hebben. Ja
Ja die eitjes heb ik ook gekregen nu (moeten die gewoon even ver als een tampon?)
Ik heb geen last van overmatige afscheiding, ik heb btw ook net mijn "mens" gehad.

Storm

Berichten: 20875
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Schimmelinfectie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:05

Die eitjes moet je idd inbrengen als bij een tampon.

Bandos
Berichten: 968
Geregistreerd: 17-10-06

Re: Schimmelinfectie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 10:23

Zeker jezelf niet schamen meid,een van mijn vriendinnen heeft het ook regelmatig.Maar ja zij is super eigenwijs,en sopt met flink zeep tussen haar benen.Hoe iedereen ook zegt tegen haar dat ze daarom steeds een schimmel infectie krijgt...ze blijft soppen!!Bij jou komt het heus weer goed hoor,sterkte meid... Pling .

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Schimmelinfectie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:16

Ik heb het ook gehad, erg vervelend. Ik had kort achter elkaar verschillende antibiotica kuren gehad en toen kreeg ik ook nog eens een schimmelinfectie erbij. Ik kreeg 1 pil die ik door moest slikken en het was al vrij snel weg.
Maar maak je niet ongerust, het is vrij "normaal" en voor je het weet is het weg Lachen

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Re: Schimmelinfectie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 14:46

Bedankt allemaal. Lachen

Mrijk

Berichten: 331
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Dongen

Re: Schimmelinfectie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 14:50

Ik heb het ook wel vaker gehad, totaal 3 keer nu. Maar ik krijg het vooral in de warme, broeierige zomermaanden. De eerste keer schaamde ik me ook en heb toen heel lang gewacht voor ik het aan m'n moeder vroeg. Dan jeukte het niet meer, toen kon ik gewoon niet meer zitten van de pijn. Dat doe ik dus echt nooit meer Tong uitsteken Heb het gelukkig al weer een jaartje niet gehad en dat mag van mij zo blijven Tong uitsteken

Maar ik heb toen zo'n info papiertje meer gekregen van de apotheek. D'r stond op dat het wel seksueel overdraagbaar is, maar dat je het niet per sé zo hoefde te krijgen. Maar veel meer kan ik me er ook niet van herinneren. Wel dat m'n toenmalige vriend naar zijn huisarts had gebeld en dat hij geen medicijnen of iets hoefde te gebruiken, maar lees hieronder al dat mannen alleen drager zijn Tong uitsteken Das dan ook weer duidelijk Tong uitsteken

Maar ik heb indertijd een zalf meegekregen i.p.v. die eitjes. Mijn moeder kreeg wel altijd die eitjes, dat vond ik dus niet eerlijk, want met die zalf lijkt het nog langer te duren (duurde een week voordat de jeuk helemaal weg was) en het is onhandig, thans dat vind ik.

Nakisha

Berichten: 2309
Geregistreerd: 02-06-07
Woonplaats: Buitenpost

Re: Schimmelinfectie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:45

Hier nog één die het een keer gehad heeft.

Ja, het is erg besmettelijk, mijn dokter vertelde dat je het zelfs met een besmette handdoek kan overbrengen... oppassen dus.

Verder is het niet schadelijk, en ook geen geslachtsziekte trouwens. Knipoog Men kan het behoorlijk plotseling krijgen, en het kan ook herhaaldelijk voorkomen.

Behalve dat het enorm jeukt, is het niet gevaarlijk.

Ik gebruikte trouwens Sudocreme. Hielp echt geweldig! Haha!

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Schimmelinfectie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:11

Ik heb het idd ook wel eens gehad. Kreeg van de dokter van die eitjes mee en een zalfje. Heb ook op internet gekeken en teatree-olie zou ook moeten werken om het te voorkomen/genezen. Kheb het één keer geprobeerd en kan het niet echt aanraden... mijn god dat was echt verschrikkelijk! Branden als een gek!

Storm

Berichten: 20875
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Schimmelinfectie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:21

Mloui, deed je het er dan onverdunt op?
je mag nl maar 40 druppels in zo'n vaginaflacon doen!

bij mij hielp het trouwens niet.

brendalevita
Berichten: 1617
Geregistreerd: 02-08-06
Woonplaats: op een boerderij net buiten leeuwarden city

Re: Schimmelinfectie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:29

Hoi ,ook ik kan erover meepraten,helaas heb ik het al 6 jaar .
Waarvan de eerste 4 jaar maandelijks na mijn menstruatie,nu eindelijk de laatste 2 jaar enlel nog.
Het is zeer hardnekkig en idd door verkeerde voeding of hormoonschommelingen(dat is bij mij 1 van de grootse veroorzakers)
Niet iets om je te schamen,wel super vervelend.
En idd oppassen bij je partner kan brandblaren veroorzaken,ook uitkijken met een bad nemen,stilstaand water met zeep ook erg fout heb ik geleerd.
Succes!!

lisantjuhh

Berichten: 1441
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: sibrandabuorren

Re: Schimmelinfectie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:34

ik heb er denk ik ook last van zal ook binnekort bij de dokter langs.
ik heb veel afscheiding en soms jeukt het ook en die afscheiding stinkt ook een beetje.
omdat k me er toh een beetje zorgen overmaak moet ik toch echt maares de dokter bellen
wat ik niet echt durf Bloos maarjah moet wel eens
maar krijg je er dan medicijnen voor?

brendalevita
Berichten: 1617
Geregistreerd: 02-08-06
Woonplaats: op een boerderij net buiten leeuwarden city

Re: Schimmelinfectie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:56

Jah,en dan ist zo over,niet mee rond blijven lopen hoor!!!
Het komt eigelijks bij elk meisje of vrouw weleens voor ,dus bel even ,kan je vast een receptje ophalen,je dokter kijkt er echt niet raar vanop.
Mocht je de dokter niet durven bellen ,kun je bij de apotheek het ook ophalen zonder recept(moet je het wel zelf betalen) en even van te voren bellen,dan ist geen probleem

viv77

Berichten: 2205
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Schimmelinfectie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 21:03

Heb hier ook vaker last van, doordat ik veel antibiotica slik heb ik hier veel last van gehad..ben gaan schoonhouden met lactacid en heb er nu geen last meer van..gewoon bij drogist te koop..

Tempus_Fugit
Berichten: 3666
Geregistreerd: 08-08-05

Re: Schimmelinfectie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 21:10

hier ook 1x gehad. Ik merkte het door behoorlijk pijn tijdens seks. toen ook van die eitjes gehad toen.
dokter zei bij mij idd ook dat het door zeep/shamoo kan komen, anti biotica (heb ik paar keer gehad) en/of slechter weerstand (heb ik ook). overigens heb ik nooit jeuk ofzo gehad.
dus ik val dus best in de risicofactor, even als voor blaasonsteking.

woofie
Berichten: 2147
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: vaassen

Re: Schimmelinfectie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 21:13

Ik heb het ook gehad....ik bleek allergisch voor tampons Bloos
Sindsdien heb ik nooit geen tampons meer gebruikt en ook geen last meer gehad.

Eleionomae

Berichten: 19603
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Schimmelinfectie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 21:27

ik heb het ook een aantal keer gehad, vlak achter elkaar. Vond het vreselijk vervelend. Heb alle keren van die inbreng eitjes gehad, en toen was ik er met een dag of 3/4 weer vanaf Lachen Achteraf wel lang last gehad van pijn bij het vrijen (zal wel voor een deel tussen de oren hebben gezeten, bang dat ik het weer zou krijgen etc) maar daar heb ik nu gelukkig ook helemaal geen last meer van Lachen

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Re: Schimmelinfectie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 21:31

Ja? doet het echt pijn tijdens het vrijen? (zelfs al het genezen is)

Kims

Berichten: 977
Geregistreerd: 29-11-04

Re: Schimmelinfectie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 21:33

Candida-infecties komen vrij vaak voor hoor, niks om je voor te schamen. Het is ook niet te danken aan onvoldoende hygiëne ofzo.
Meestal krijg je gynodactarin mee (capsules) voor de vagina en een zalfje voor de vulva.
Jij kan die schimmel wel overbrengen op je vriend. Hij kan er dan zelf ook last van krijgen. Ook kan hij je weer opnieuw besmetten.

Je kan een schimmelinfectie voorkomen door op de volgende dingen te letten
- draag onderbroeken, geen strings. Het liefst ook katoenen ondergoed dragen
- Niet al te strakke broeken dragen
- Je vagina niet met zeep wassen, hooguit met lactacyd oid, maar ook dat kan een schimmelinfectie veroorzaken
- veeg van voor naar achter je billen schoon, niet andersom

Hopelijk ben je er snel vanaf Lachen