Schimmelinfectie...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kims

Berichten: 977
Geregistreerd: 29-11-04

Re: Schimmelinfectie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 21:34

ohja, mocht je vragen hebben die je (jullie) hier niet openbaar durven te stellen, mijn PB box staat open
(ik ben verloskundige in opleiding en alles wat met vagina's te maken heeft is mijn vakgebied, weet er erg veel vanaf Knipoog )

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Re: Schimmelinfectie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 22:00

Dankje, ik draag eigenlijk alleen maar katoenen ondergoed en ik waste me eerst met zeep maar dat kwam soms ook in die streek. Nu ben ik er erg voorzichtig in dat daaronder alleen water komt.

lisantjuhh

Berichten: 1441
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: sibrandabuorren

Re: Schimmelinfectie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 11:18

brendalevita schreef:
Jah,en dan ist zo over,niet mee rond blijven lopen hoor!!!
Het komt eigelijks bij elk meisje of vrouw weleens voor ,dus bel even ,kan je vast een receptje ophalen,je dokter kijkt er echt niet raar vanop.
Mocht je de dokter niet durven bellen ,kun je bij de apotheek het ook ophalen zonder recept(moet je het wel zelf betalen) en even van te voren bellen,dan ist geen probleem



hoe heet het recept dan en als ik van te voren bel kan ik het zo ophalen bij de apotheek als ik het zelf betaal?

Zonnetje81
Berichten: 18696
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Schimmelinfectie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 11:28

Ik heb het laatst ook gehad na een antibiotica kuur. Vorig jaar ook al. Maar ik smeer dan met zalf voor schimmelinfectie op de huid. Canesta ofzo. Dat braaf doen en regelmatig schoon ondergoed aan en dan afwachten... Bij mij is het zo weg gegaan. Duurt wel 2 weken ofzo.

lisantjuhh

Berichten: 1441
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: sibrandabuorren

Re: Schimmelinfectie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 12:33

owke en dan kan je zo bij de apotheek op halen ? dan zal ik vanmiddag ff kijken want ik kan moeilijk dokter bellen omdat ik nog niet weet welke dag ik volgende week vrij ben hihi

Mea

Berichten: 479
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Harderwijk

Re: Schimmelinfectie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 12:47

Mloui schreef:
Ik heb het idd ook wel eens gehad. Kreeg van de dokter van die eitjes mee en een zalfje. Heb ook op internet gekeken en teatree-olie zou ook moeten werken om het te voorkomen/genezen. Kheb het één keer geprobeerd en kan het niet echt aanraden... mijn god dat was echt verschrikkelijk! Branden als een gek!


Teatree olie kan je best ervoor gebruiken maar je moet het wel flink verdunnen met water!! Zodra het gaat branden heb je het dus te weinig verdunt! Wat ook een goede juek/pijn verlichter is, is yoghurt! Doe een beetje yoghurt op een inlegkruisje/maandverbandje. Yoghurt heeft namelijk ong. dezelfde samenstelling als in je vagina dus het kan geen kwaad. Het stopt de schimmel niet, het is alleen jeukverlichtend!!
Ook is het goed om het zo luchtig mogelijk te houden, dus geen strakke broeken aan of zelfs beter rokken (evt. in huis zonder onderbroek) aan en 'snachts je onderlichaam bloot als je gaat slapen.
Verder staan de meeste tips en oorzaken hier al vermeld.

brendalevita
Berichten: 1617
Geregistreerd: 02-08-06
Woonplaats: op een boerderij net buiten leeuwarden city

Re: Schimmelinfectie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 12:51

Het medcijn heet gynomix en zijn inbreng eitjes,je hebt alleen veel verschillende medicatie ervoor.
Wat ik je aanraadt is te bellen ,te vertellen van je schimmelinfectie en dat je liever niet naar de huisarts gaat,dan zal diegeen je vertellen hoe en wat en kun je het ophalen!!

brendalevita
Berichten: 1617
Geregistreerd: 02-08-06
Woonplaats: op een boerderij net buiten leeuwarden city

Re: Schimmelinfectie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 12:54

orionneke schreef:
Ik heb het laatst ook gehad na een antibiotica kuur. Vorig jaar ook al. Maar ik smeer dan met zalf voor schimmelinfectie op de huid. Canesta ofzo. Dat braaf doen en regelmatig schoon ondergoed aan en dan afwachten... Bij mij is het zo weg gegaan. Duurt wel 2 weken ofzo.



Wel mee uitkijken de zalf die je omschrijft is niet daarvoor bedoeld,maar voor zwemmersexceem etc,candida zit in je en is niet alleen oppervlakkig.
Je kan het alleen met de juiste medicatie weg krijgen!!Je hebt van hetzelfde merk canasten maar dat moet je inbrengen,en is alleen op recept verkrijgbaar.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Schimmelinfectie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:20

lisantjuhh schreef:
owke en dan kan je zo bij de apotheek op halen ? dan zal ik vanmiddag ff kijken want ik kan moeilijk dokter bellen omdat ik nog niet weet welke dag ik volgende week vrij ben hihi



Je hoeft voor een vaginale schimmelinfectie niet op het spreekuur te komen hoor Knipoog

Overigens schrijft elke arts weer iets anders voor is maar net welke voorkeur ze hebben.
Daar komt bij dat de assistente of huisarts het echt niet vreemd vinden hoor. Ik krijg dagelijks deze vraag en merk dat veel mensen het moeilijk vinden om er over te beginnen. Maak je niet druk het is een heel normaal iets Knipoog

Zonnetje81
Berichten: 18696
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Schimmelinfectie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:11

brendalevita schreef:
orionneke schreef:
Ik heb het laatst ook gehad na een antibiotica kuur. Vorig jaar ook al. Maar ik smeer dan met zalf voor schimmelinfectie op de huid. Canesta ofzo. Dat braaf doen en regelmatig schoon ondergoed aan en dan afwachten... Bij mij is het zo weg gegaan. Duurt wel 2 weken ofzo.



Wel mee uitkijken de zalf die je omschrijft is niet daarvoor bedoeld,maar voor zwemmersexceem etc,candida zit in je en is niet alleen oppervlakkig.
Je kan het alleen met de juiste medicatie weg krijgen!!Je hebt van hetzelfde merk canasten maar dat moet je inbrengen,en is alleen op recept verkrijgbaar.



Waarom heb ik dan nu nergens last meer van? Je hebt twee soorten van die zalf, 1 voor de huid en 1 voor voetexceem...dat is toch zwemmersexceem?

Daarbij staat er op internet dat het ook 'vanzelf' weggaat.

Zonnetje81
Berichten: 18696
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Schimmelinfectie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:15

brendalevita schreef:
Wel mee uitkijken de zalf die je omschrijft is niet daarvoor bedoeld,maar voor zwemmersexceem etc,candida zit in je en is niet alleen oppervlakkig.
Je kan het alleen met de juiste medicatie weg krijgen!!Je hebt van hetzelfde merk canasten maar dat moet je inbrengen,en is alleen op recept verkrijgbaar.


Waarom heb ik dan nu nergens last meer van? Je hebt twee soorten van die zalf, 1 voor de huid en 1 voor voetexceem...dat is toch zwemmersexceem?

Daarbij staat er op internet dat het ook 'vanzelf' weggaat.

Ik heb het opgezocht, toen namelijk ook. Smeer niet zomaar iets daar beneden Knipoog

Citaat:
Medicijnen


Vaginale candida kan worden behandeld met schimmeldodende middelen. Deze middelen worden aangebracht in de vagina of op de schaamlippen. Er zijn vaginale zetpillen, vaginale tabletten, tampons met schimmelwerende crème of uitwendige zalf. Houdt er rekening mee dat deze middelen condooms kunnen aantasten. Er is ook een behandeling waarbij je eenmalig een capsule moet slikken. In het algemeen is het aan te raden om je (seksuele) partner ook te behandelen, om het risico op herbesmetting te verkleinen.


Schimmeldodende middelen zonder recept zijn:

* Miconazolcrème (Daktarin)

* Clotrimazolcrème (Canesten)

brendalevita
Berichten: 1617
Geregistreerd: 02-08-06
Woonplaats: op een boerderij net buiten leeuwarden city

Re: Schimmelinfectie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:37

Het was niet aanvallend hoor mijn quote,
Maar vaak gaat het niet vanzelf over,en ik dacht idd dat je de andere zalf had gebruikt, maar als het aan de buitenkant zit ,zit het vaak ook van binnen.
En ik reageerde erop omdat ik er te lang mee heb gelopen en het bij mij bijna cronisch is geworden ,iets wat ik een ander niet toewens vandaar!!
Fijn dat het bij jou heeft gewerkt!

lisantjuhh

Berichten: 1441
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: sibrandabuorren

Re: Schimmelinfectie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:38

wat houd dat in dan als je het chronisch hebt.. blijf je het dan altijd houden?

Anoniem

Re: Schimmelinfectie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:38

Ik heb het ook gehad een tijd geleden. heb er een joekel van een pil voor gehad maar tis wel over nu..

marleen_usar

Berichten: 24681
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Schimmelinfectie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:40

Wat goed helpt is een tampon die in de yogurt is gedoopt,dat houd je zuur graag op pijl.Dat kan je zo,n 1 keer per week doen.

brendalevita
Berichten: 1617
Geregistreerd: 02-08-06
Woonplaats: op een boerderij net buiten leeuwarden city

Re: Schimmelinfectie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:42

Ja ik heb het 4 jaar maandelijks gehad,candida beperkt zich niet alleen tot de vagina,het kan in je hele lijf voorkomen.
Iets wat ik dus heb gehad ,het gaat nu aanzienlijk beter maar heb het nog weleens,tis hardnekkig en ik moet om voeding en kleding denken anders is het er direct weer Boos! !!

Brr over yoghurt,ik heb ook al die dingen geprobeert maar werd het alleen maar erger van,maar ieder mens is uniek dus werkt het 1 bij de ander of niet natuurlijk Haha!

Storm

Berichten: 20872
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Schimmelinfectie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:49

Mijn dokter zei dat je nooit zomaar een tampon yoghurt in je vagina moet steken. Het zou een fabeltje zijn dat het zou werken.
Je kunt veel beter van die eitjes halen of 1 pilletje fluconazol, dan ben je er snel vanaf. Ik vind de fluconazol nog fijner werken, dan hoef je niets in te brengen maar gewoon eenmalig een pil te slikken en dan ben je met 2 a 3 dagen van de jeuk af.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Re: Schimmelinfectie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:55

Miconazol wordt ook gebruikt voor zwemmersexceem, maar helpt ook tegen Candida infecties (paracetamol werkt ook niet alleen als je pijn hebt, maar ook bij koorts - om maar een voorbeeld te noemen Knipoog )
Volgens mij heeft iedere vrouw hier wel eens last van. Daktarin (miconazol) en anders zalfjes kun je zo halen bij de apotheek, geen recept voor nodig.
De tampon met yoghurt geeft verlichting en in het beginstadium kan het de Candida eventueel onderdrukken.
Mijn dochter van 15 maanden heeft het ook gehad pas geleden en daarvoor had ze spruw (ook een Candida infectie)..waarschijnlijk is haar weerstand minder door de BMR injectie die ze gehad heeft.

Zonnetje81
Berichten: 18696
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Schimmelinfectie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:49

brendalevita schreef:
Het was niet aanvallend hoor mijn quote,
Maar vaak gaat het niet vanzelf over,en ik dacht idd dat je de andere zalf had gebruikt, maar als het aan de buitenkant zit ,zit het vaak ook van binnen.
En ik reageerde erop omdat ik er te lang mee heb gelopen en het bij mij bijna cronisch is geworden ,iets wat ik een ander niet toewens vandaar!!
Fijn dat het bij jou heeft gewerkt!



Nee snap ik! Maar een vriendin van me heeft het ook in haar lijf...niet fijn als je ziet hoelang zij daar al onder lijdt en qua eten etc.... Maar zou het toch niet twee verschillende dingen zijn? Oke schimmel is schimmel, maar ik bedoel meer van als je langer met schimmel ergens loopt dat je het niet perse hoeft te krijgen zoals jij en vriendin van me het hebben!?

brendalevita
Berichten: 1617
Geregistreerd: 02-08-06
Woonplaats: op een boerderij net buiten leeuwarden city

Re: Schimmelinfectie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:18

Nee hoor,daar heb je idd gelijk in..Ik denk dat je er gevoelig voor moet zijn .Maar toch een gewaarschuwt mens telt voor 2,en beter voorkomen als genezen.
Ik ben alleen erg allert op zulke dingen Bloos juist doordat het zo hardnekkig kan worden,en gelukkig hebben niet erg veel het zo extreem Pling !!