HELP ruggenprik ervaringen graag!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arnyek
Berichten: 638
Geregistreerd: 09-09-04

Re: HELP ruggenprik ervaringen graag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:13

Ook hier een goede ervaring. En ook een knie-operatie.
Zelf heb ik niks tegen het prikken, maar de naald moet ik niet zien.

Je krijgt eerst een kleine prik om het gebied voor de ruggeprik zelf te verdoven, dit is eenzelfde type prik (qua pijn) als bij een infuus. Dan is het verdoofd en krijg je de grote prik, door de verdoving voel je die praktisch niet.

Het is btw erg gezellig met zo'n ruggeprik. Ik heb gedurende de gehele operatie met de artsen zitten babbelen over voetbal, tennis, relaties, politiek etc. Daarbij heb ik ook (omdat ik dat wel wilde zien, hoeft niet) hoe mijn knie er van binnen uitzag e.d.

Een ander voordeel is het niet suf zijn na de operatie, je blijft continu helder en volgt alles, dat vond ik erg fijn.

Veel sterkte!

Kipje39
Berichten: 3868
Geregistreerd: 03-02-05

Re: HELP ruggenprik ervaringen graag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:54

ik heb ook een ruggeprik gehad, en ik schrok even van de verdoving er om heen...
Van de prik die je rug ingaat zeg maar voelde ik niet van alleen het verdoven van me huis vond ik minder prettig...

Uthrick
Berichten: 2961
Geregistreerd: 27-11-05

Re: HELP ruggenprik ervaringen graag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 16:22

Hay

Ik ben inmiddels weer thuis en de ruggenprik is me echt 100% meegevallen.
Nu scheelde het ook dat het super aardige artsen waren die alles eerst op een pop lieten zien en toen ze de ruggenprik dedem, precies vertelden wat ze gingen doen.
Ik ben niet vooraf verdooft, ze deden meteen de ruggenprik maar die viel, zoals ik al zei echt mee.

Ik heb de hele operatie mee kunnen kijk, heb met de artsen gepraat ook zij zeiden wat ze zagen/deden. Wat wel grappig was, was dat je op het scherm een redelijk groot schaartje zag waarmee de arts mijn miniscus bij/weg knipte.
Ik zei tegen hem van allemachtig... zit DAT in MIJN knie??? Nagelbijten / Gniffelen Het leek echt groot namelijk. Later liet de arts het schaartje zien en het was piepklein maar dat scherm vergroot alles 15 keer. Clown

De arts had bij het voor onderzoek gezegd dat hij een kapotte miniscus en iets ingescheurde kruisband verwachtte, maar helaas bleek er meer "mis"te zijn in mijn knie.
Hij heeft veel los kraakbeen en een paar botsplinters verwijdert, de miniscus "bijgeknipt" en de voorste kruisband gehecht.
Hij zei dat hij mijn knieschijf te instabiel vindt, hoopt dat het beter gaat nu de miniscus is bijgewerkt en "de losse troep" uit mijn knie is.
Mocht ik over een maand nog last hebben van een "zwabber knie" dan moet ik weer onder het mes voor kruisband reconstructie. Ziek

Het idee van een ruggenprik was wel raar, voor mijn gevoel wiebelde ik mijn tenen maar er gebeurde gewoon niks en je voelt ook echt niks vanaf je heup.

Ik lag trouwens op een zaal met nog 6 andere die ook een kijkoperatie aan de knie moesten ondergaan dus dat was wel gezellig.
Er werden steeds 2 tegelijk gehaald/geholpen ( wel in verschillende O.K hoor) en op de zaal was het echt van heeey kan jij dit al met je benen? Of voel jij al iets? en je hoorde kreten als Jaaaa ik kan mijn grote teen wiebelen Haha! Huilen van het lachen

Nou, nu ben ik thuis met een gipsenspalk in mijn knie holte en daarover heen watten en veel verband dus ik kan mijn knie niet buigen. Dat moet tot dinsdag blijven zitten en dan moet ik terug komen. Oh ja, onder dat verband zitten 4 hechtingen dus ik krijg wel littekens ( helaas)

Elinaa

Berichten: 7499
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Termunterzijl

Re: HELP ruggenprik ervaringen graag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:28

jeetje geluk bij een ongeluk. of eigelijk net andersom dan. ik hoop dat het allemaal goed komt nu met je knie, wel fijn dat de ruggenprik mee viel en die doktoren zo meewerkten want zo zijn lang niet alle doktoren helaas.