Ik kan wel janken, gedoe met enkel.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Ik kan wel janken, gedoe met enkel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 17:24

Een heel verhaal..

Stukje geschiedenis:
3.5 jaar terug viel ik met mijn enkel op een hindernisbalk. Conclusie; groeischijf doormidden en enkelbanden gescheurd. Prima, gips erom en klaar. Toen ik weer mocht rijden meteen weer gaan springen, en dat hield mijn enkel niet. Weer gevallen maar geen last. Ben toen wel gestopt met het springen.

Na de breuk begon mijn enkelgewricht bij elke stap die ik zette te klikken. En dan niet even een knakje, maar nog hard ook. Je kon me gewoon horen aankomen zeg maar. Ook had ik elke winter pijn in het gewricht door de kou.

Jan 2007:
Mijn moeder is het gezeur zat en stuurt me naar de huisarts. Deze denkt aan een los stukje kraakbeen in het gewricht. Wij dus doorgestuurd naar het ziekenhuis waar we pas in maart terecht konden. Foto's gemaakt, niks op te zien.

Mei 2007:
Ik ben opgeroepen voor een MRI-scan, zodat ze alles beter konden zien. Bij de scan werd contrastvloeistof in mijn gewricht gespoten, wat er net zo hard weer uitkwam, wat dus niet de bedoeling was. De desbetreffende arts denkt aan een scheurtje in mn enkelband omdat er dus ergens een 'lek' moet zitten. MRI-scan gemaakt en weer naar huis.

Vandaag:
Uitslag MRI-scan. De arts deelt me mede dat hij goed en slecht nieuws heeft. Het goede nieuws is dat mijn enkelgewricht hélemaal in orde is en dat ik daar blij om moet zijn. Het slechte nieuws is dat ze niks gevonden hebben. Hij deelt me vervolgens vrolijk mede dat er bij iedereen wel een gewricht tikt en dat er helemaal niks aan de hand is. Ook die kou in de winter maakt niks uit, dat hebben mensen wel vaker. Kortom, ik kon weer lekker naar huis, en dat ik pijn heb & niet meer op Engelse zadels kan rijden & niet meer kan springen maakt kennelijk niet uit..

Ik heb nog aangekaart dat de arts die de contrastvloeistof inspoot het erg vreemd vond dat de vloeistof er als een sneltrein weer uitspoot, een andere kant op, maar volgens de arts was dat niet van belang. Hij zei dat dat niet mogelijk was en dat iedereen wel een vochtbultje krijgt na zo'n injectie. Helaas was mijn enkel echt 2x zo dik erna. Maar dat maakt kennelijk niet uit.

Vervolgonderzoek en eventuele behandeling was niet nodig volgens hem. Ja hallo? Wie heeft er nu last van? Dat het gewricht heel is wil toch niet zeggen dat er niet iets anders aan de hand is?

Ik vind dit in ieder geval heel vreemd en ik voel me ook gewoon belachelijk gemaakt en niet serieus genomen. Hij deed net of ik me aanstelde en dat ik niet moest zeuren..

Mijn vader was mee en die kwam met het idee dat we gewoon weer naar de huisarts gaan en dat we dan zeggen dat we willen dat de spieren, pezen en enkelbanden (die al gruwelijk slecht zijn wegens zwakke enkels) onderzocht worden. Er móet namelijk wel íets aan de hand zijn wat dit allemaal veroorzaakt.

Bah, ik voel me gewoon rot hierover. Het klinkt stom, maar ik had echt gehoopt dat ze iets zouden vinden. Dan kon ik hopelijk onder het mes (wat ik doodeng vind) en was het gewoon over. Met een beetje pech vinden ze nooit iets en blijf ik hiermee zitten.

Ik wou dit graag even van me afschrijven.. Bedankt voor het lezen.

GirlyMelis
Berichten: 1586
Geregistreerd: 27-06-06
Woonplaats: Kamerik

Re: Ik kan wel janken, gedoe met enkel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:27

Hmm dit is inderdaad balen, ik zou ook gewoon proberen om naar een andere arts te gaan of gewoon weer naar je huisarts want er moet toch wel iets uit die tests komen .. succes in ieder geval Lachen

viefdepief

Berichten: 12353
Geregistreerd: 14-01-05

Re: Ik kan wel janken, gedoe met enkel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:27

Ik kan me heel goed voorstellen dat je liever had gehad dat ze iets hadden gevonden. Nu weet je nog steeds niet wat er aan de hand is en kan er ook niks aan gedaan worden. Goed dat jullie het hier niet bij laten!! Ik hoop dat je alsnog de oorzaak van je pijn vindt. Sterkte Ach gut

OdiEtAmo
Berichten: 5560
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Ik kan wel janken, gedoe met enkel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:34

Jeetje dat is inderdaad echt vervelend... Ach gut

Dat de huisarts er ook zo luchtig over doet en het een beetje wegwuift, belachelijk!

Inge_

Berichten: 3609
Geregistreerd: 18-05-06

Re: Ik kan wel janken, gedoe met enkel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:40

Oh balen zeg, deze uitslag Mayra. Scheve mond Ook slecht van die arts zeg, dat hij er zo luchtig over doet. Nors opkijken
Naja veel sterkte er mee iig, ik hoop maar dat de huisarts was kan vinden dan! Ach gut

Merlynlover

Berichten: 762
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Oudkarspel (NH)

Re: Ik kan wel janken, gedoe met enkel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:44

Veel sterkte Mayra, wat een k*t arts! Flink balen Ach gut

Stopcontact
Berichten: 8860
Geregistreerd: 27-11-03

Re: Ik kan wel janken, gedoe met enkel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:51

Balen zeg dat ze niks hebben gevonden.
Maar aan de ene kant ook wel gelukkig natuurlijk.

Ik hoop dat je nog een second opinion kunt krijgen bij je huisarts.
Kusje

Cantheon

Berichten: 754
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Beverwijk

Re: Ik kan wel janken, gedoe met enkel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:58

Ik zou het er niet bij laten zitten. Probeer een second opinion te krijgen en ga eventueel langs de fysio. Misschien kan die erachter komen wat er tikt in je enkel. Ik dacht eerst aan verkeerd aangegroeid bot na die breuk, aangezien je groeischijf beschadigd was,maar aangezien mri en röntgen dat tegenspreken, zal dat wel niet zo zijn.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Ik kan wel janken, gedoe met enkel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 18:03

De groeischijf is heel netjes weer aangegroeid, dat zeiden de artsen ook. Die arts van vandaag zei dat er waarschijnlijk een spier of pees over het bot schuurt wat zo tikt, maar het is niet gewoon zo'n knakje als je even eenmalig iets knakt.. En het kwam op mij over dat hij dat dacht.

Ik ga zeker voor een second opinion, en misschien is een fysio ook wel een goed idee.

Bedankt!

GirlyMelis
Berichten: 1586
Geregistreerd: 27-06-06
Woonplaats: Kamerik

Re: Ik kan wel janken, gedoe met enkel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:19

Bij de fysio kan je zo langs , je hoeft geen verwijsbriefje meer te hebben dus je belt even en je kan overmorgen of misschien morgen nog wel terecht. Nogmaals succes Knipoog

sjaslique

Berichten: 2094
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Re: Ik kan wel janken, gedoe met enkel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:58

Wel balen dat je op zo'n manier behandeld wordt en afgewuifd wordt. Fysiotherapie zou inderdaad een manier kunnen zijn, is het niet om te ontdekken wat er mis is, dan misschien wel voor het versterken van de weefsels rondom je enkel.

Succes ermee en niet zomaar af laten schepen hoor.

Cantheon

Berichten: 754
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Beverwijk

Re: Ik kan wel janken, gedoe met enkel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:00

Waar woon je? Bij Haarlem in de buurt weet ik wel goede fysio Tong uitsteken

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Ik kan wel janken, gedoe met enkel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:04

Dat je last hebt met de kou in de winter is normaal bij een breuk en blijft nog heel lang Knipoog Om je maar even gerust te stellen Haha!

Een los stukje kraakbeen zou heel goed kunnen, deze zie je nl niet op de foto, en omdat de mri is mislukt, zou hij over het hoofd gezien kunnen zijn. Maar zonder verder onderzoek zou het nog zoveel kunnen zijn. Je kunt denk ik het best even naar de fysiotherapeut, heb je geen verwijzing voor nodig Lachen Zou het er zeker niet bij laten zitten.

Rinskee
Berichten: 3916
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: In nederland

Re: Ik kan wel janken, gedoe met enkel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:10

Hey may,

tuurlijk stel jij je niet aan, volgends mij moet je tegenwoordig veel meer zelf dokteren echt aankaarten dat je last hebt en dat er wat moet gebeuren..
eventuele fysio of iets dergelijks al geprobeerd?

massage therapieën ofzoiets in die geest?

Ach gut sterket iig..

ik heb zoals je weet ontzettend slechte enkelbanden, waardoor ze in winter ook meer pijn doen en het schijnt mogelijk te zijn om je enkelbanden in te laten korten hierdoor kan je ook een zwelling van je gewrichten krijgen maa ruiteindelijk is het mijn enkelband die schuldig is..

ik zou het vragen bij de dokter iig.. of het daar aan kan liggen!

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Re: Ik kan wel janken, gedoe met enkel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:29

Seond opnion aan vragen in het umc Utecht

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Ik kan wel janken, gedoe met enkel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 19:33

Utrecht is veel te ver weg, en een SO gaan we niet doen omdat op foto's duidelijk te zien dat het gewricht goed is. De MRI is ook niet mislukt hoor, verootjoo, er is gewoon geen sprake van een los stuk kraakbeen van de artsen.

Wij hier thuis vinden het gewoon vreemd dat ze niet verder hebben gekeken naar de pezen, spieren en enkelbanden en dat ze dit ook niet nodig vinden..

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Ik kan wel janken, gedoe met enkel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:36

Ow dan heb ik dat verkeerd begrepen... ik dacht dat er niet goed een mri gemaakt kon worden omdat de vloeistof niet in je enkel bleef Bloos

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Ik kan wel janken, gedoe met enkel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 19:43

De MRI was verder wel goed gelukt omdat het een en ander wel in het gewricht bleef zitten, je ziet op de MRI alleen buiten mn gewricht ook een witte vlek. Clown

radnah2

Berichten: 2413
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Onder de brug

Re: Ik kan wel janken, gedoe met enkel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:04

jeetje wat een kl*te zooi. Nou kan je dus veel dingen niet doordat je er last van hebt. Maar kan je niet andere dokter afspraak mee maken? Misschien ander ziekenhuis na laten kijken. Moet je waarschijnlijk wel eindje reizen maar als hun wel wat vinden en je kunnen helpen dan is dat eindje reizen het waard. En als ze niks vinden heb je het in iedergeval geprobeerd.

Ik stel dit voor omdat ik vaker verhalen hoor (niet bepaald over enkels etc maar over alles) dat ene ziekenhuis niks kan vinden en andere opeens wel.

Yonker

Berichten: 13507
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Ik kan wel janken, gedoe met enkel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:10

Marya veel sterkte!! Hoop dat ze alsnog iets vinden en als ze nou niet door willen gaan met onderzoeken moet je gewoon naar een ander ziekenhuis stappen Knipoog
Die stomme mensen denken alleen maar aan geld lijkt het wel Boos!

Jolliegirl

Berichten: 32997
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Ik kan wel janken, gedoe met enkel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:25

Verhaal komt me bekend voor.
klote dat ze nu nóg steeds niets gevonden hebben!
Zou mooi een ander z'huis opgezocht hebben.
Sterkte hiermee!

Britt

Berichten: 18895
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Ik kan wel janken, gedoe met enkel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 23:37

Flew schreef:
De groeischijf is heel netjes weer aangegroeid, dat zeiden de artsen ook. Die arts van vandaag zei dat er waarschijnlijk een spier of pees over het bot schuurt wat zo tikt, maar het is niet gewoon zo'n knakje als je even eenmalig iets knakt.. En het kwam op mij over dat hij dat dacht.

Ik ga zeker voor een second opinion, en misschien is een fysio ook wel een goed idee.

Bedankt!


Hee dat zei ik straks ook al tegen je Tong uitsteken

Bah zeg, dat ze wordt afgescheept.. Kunnen ze je niet eens even met respect behandelen ofzo, net alsof je wanneer je niet goed kan lopen/rijden/wat dan ook, maar meteen achterlijk bent

Cantheon

Berichten: 754
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Beverwijk

Re: Ik kan wel janken, gedoe met enkel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 23:44

Als je pijn hebt, voelt het dan alsof een spier pijn doet of echt het gewricht? Dat tikken zal geen spier zijn, een pees is evt. mogelijk, maar aangezien het echt "lawaai" maakt, denk ik toch dat er in het enkelgewricht iets niet helemaal goed zit (wat dus niet gebroken is of dergelijke, want dat hadden ze op de mri of op de röntgen gezien) Ik zou persoonlijk de fysio proberen. Met een korte DTF-screening weten ze al of ze je kunnen helpen of niet. Laat het er niet bij zitten hoor!!

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Ik kan wel janken, gedoe met enkel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 23:57

Balen zeg. Ach gut
Maar kan je niet iets doen met een second opinion?

TeuntjeK
Berichten: 893
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: Overschie

Re: Ik kan wel janken, gedoe met enkel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 23:58

Ik heb je al een pbtje gestuurd!
Maar laat je niet op je kop zitten en ga er achter aan!
Dit is niet zomaar even wat, Heel erg veel sterkte Ach gut