Zere voet, niet verwikt, wat kan het zijn?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Zere voet, niet verwikt, wat kan het zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 19:35

Heey!

Zoals de titel al zegt, mijn voet doet veel pijn en ik heb geen idee hoe het komt. Vandaar dus mijn vraag.. wat kan het zijn?

Vanmorgen was er nog niets aan de hand, gewoon gewerkt, nergens last van. Daarna, op weg naar school, kreeg ik op het station ineens last van mijn voet. Een stekende pijn, alsof er iets klem zat wat wel weer goed zou schieten. Ik liep verder, maar plotseling werd het toch wel erg pijnlijk. Nadat ik een tijdje had stilgestaan ging het wel weer, en ben ik redelijk gemakkelijk naar de trein gelopen. Daarna nog van de trein naar de bus, en van de bus naar school. Het koste wat moeite om de trap op te klimmen naar de 3e verdieping, en boven aangekomen viel het me op dat mijn voet aan de zijkant (buitenkant) iets dikker was geworden. Een kleine verdikking, verder niet rood/blauw of warm.
Toen een uur gezeten tijdens de les... en het begon steeds meer zeer te doen (en te kloppen). Heel vervelend, en heel pijnlijk. Na de les wilde ik opstaan... en dat ging eigenlijk niet. Ik kon er niet meer op steunen, dat deed teveel pijn (en zo'n aansteller ben ik nou ook weer niet). Hinkelen voelde wel érg dom... en ging ook niet zo gemakkelijk, dus uiteindelijk met een bureaustoel op wieltjes richting te lift gegaan (tot grote hilariteit van klasgenoten), en zo bij de ehbo beland. Ongeveer 20 minuten met een icepack op mijn voet gezeten, en toen toch maar richting huis gegaan (strompelend... en heel langzaam gelopen).

Nu, ongeveer 9 uur nadat het begon, is er niet veel veranderd. De (overigens niet zo grote) verdikking zit er nog steeds (het lijkt wel een spier die dik is geworden), maar het is niet blauw. Het voelt ook niet warm aan, maar erop steunen is nog steeds enorm pijnlijk. Verwikt heb ik mijn voet niet, of althans, niet bewust, dus ik heb echt geen idee hoe het komt.

Komt het jullie bekend voor?

Mocht het morgen nog zo zijn dan ga ik misschien toch maar even langs de huisarts...

Lise81

Berichten: 2315
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Eelde

Re: Zere voet, niet verwikt, wat kan het zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:13

Hoe is het vandaag? Al even langs de huisarts geweest of is het al beter geworden?

Klinkt alsof er toch vocht in zit (alleen bij bloed ophoping wordt 't blauw), heb 't zelf nooit gehad. Wel gezien maar m.n. na verzwikking idd, en meestal heb je dat dan wel door. Ga je vaker door je enkel? Dan is je gewricht misschien niet zo stabiel en heb je het misschien overbelast.
*dan idd koelen, hooghouden en zwachtelen (liever ook een goede tape
(hopelijk voel je je verder gezond, geen bep. medicatie e.d. wat dit in de hand zou kunnen werken?)

Qimm

Berichten: 15195
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Zere voet, niet verwikt, wat kan het zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:16

Is de zwelling een redelijk kleine bobbel en doet het pijn als je er op drukt?
Ook in je voet kun je een ganglion krijgen en dat behoorlijk pijn en daar hoeft ook geen echt oorzakelijk moment (zoals verwikken dus) aan voor af te gaan.

Cantheon

Berichten: 754
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Beverwijk

Re: Zere voet, niet verwikt, wat kan het zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 15:44

Het kan ook overbelast zijn. Dan is het ontzettend pijnlijk om te lopen. Als je het niet vertrouwd ga dan even langs de huisarts. Als het niet snel genoeg weggaat, blijf er dan niet te lang mee doorlopen. Veel sterkte!

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zere voet, niet verwikt, wat kan het zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 08:32

Bedankt voor jullie reacties!!

Gisterochtend was het gelukkig al een stuk beter, en dus heb ik er gister gewoon mee gelopen (wel voorzichtig). Ik was nog even bang dat het weer erger zou worden, maar dit is niet gebeurd. En ook nu gaat het nog steeds goed, ik voel het nog wel, maar het is lang niet meer zo pijnlijk als het was.

Vreemd he.... het begon zo plotseling, en even plotseling was het weer weg. En wat het nou geweest is... misschien toch overbelast? Ik had die ochtend wel gewerkt (de 3e achtereenvolgende ochtend) en daarbij veel gelopen. Daarna direct door naar school gegaan, en als een speer naar de trein gelopen... misschien was dat toch wat veel van het goede.