De wanhoop nabij.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annetje_
Berichten: 500
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Den Haag

De wanhoop nabij.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 13:50

Ik zal even een verslag maken, waar we mee zitten.
Mijn vader heeft anderhalf jaar geleden kanker gehad in de hals, hiervoor is hij geƶpereerd en bestraald. Hierdoor is alles daar kapot gegaan en heeft hij moeite met eten, en maakt geen speeksel meer aan. Nu gaat het eten en kauwen steeds beter, maar hij barst van de jeuk. We zijn al langs verscheidene dokters geweest maar al die cremetjes geven geen reactie. Verder zelf ook al heel wat aangekloot, waarschijnlijk is het eczeem. We hebben uierzalf, valseline, allemaal douchspul, nog meer cremetjes, nog meer poedertjes, maar het werkt allemaal echt niet.
Het is niet een beetje jeuk, maar hij vergaat echt van de jeuk, zijn hele huid zit onder de bulten en is rood. Ik heb zo'n medelijden met 'm. Verdrietig
Hij vertelde dat hij zich zelden zo ongelukkig heeft gevoeld.
Nu lijkt het me sterk, maar misschien heeft iemand op bokt ook kennisen waarbij dit voorkomt, en heeft het wondermiddel gevonden? Ik moest het even kwijt, en wie weet..

Groetjes Anneke.

Bitterbal

Berichten: 2508
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Engwierum (Friesland)

Re: De wanhoop nabij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:26

Geen ervaring in deze situatie, maar ik heb laatst,sinds jaren, weer douchegel gebruikt (normaal spoel ik me altijd af en gebruik dan een lekker ruikende, vette bodylotion), en ook ik zit weer onder de uitslag. Het kan dus zo zijn dat hij een beetje "allergisch" is voor douchegel, evt scheerproducten (die perongelijk zijn uitgewreven naar daar of weet ik wat), verzorgingproducten, shampoo? Of misschien zelfs etenswaren, denk daar eens overna.... Ofja.. je vader dan...

Sterkte ermee. Jeuk is altijd irritant...

Annetje_
Berichten: 500
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: De wanhoop nabij.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 14:58

Bitterbal schreef:
Geen ervaring in deze situatie, maar ik heb laatst,sinds jaren, weer douchegel gebruikt (normaal spoel ik me altijd af en gebruik dan een lekker ruikende, vette bodylotion), en ook ik zit weer onder de uitslag. Het kan dus zo zijn dat hij een beetje "allergisch" is voor douchegel, evt scheerproducten (die perongelijk zijn uitgewreven naar daar of weet ik wat), verzorgingproducten, shampoo? Of misschien zelfs etenswaren, denk daar eens overna.... Ofja.. je vader dan...

Sterkte ermee. Jeuk is altijd irritant...


Bedankt voor je reactie. Etenswaar zijn we sowieso al heel voorzichtig mee, hij reageert heel sterk op sommige dingen. En er is ook al een bloed onderzoek geweest naar organen die het zouden kunnen veroorzaken, stoffen in producten waar hij allergisch voor is etc., maar daar was ook alles in orde. Wasmiddel ec, voor kleding, soorten stoffen etc maakt ook allemaal geen verschil.
Hij heeft ook niet alleen jeuk in de hals (daar wel het ergst) maar ook op armen en benen.
Wat een gedoe als ik erbij nadenk zeg.

marleen_usar

Berichten: 24690
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: De wanhoop nabij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:17

Een infraroodcabine help erg goed bij psoriasis, misschien ook wel bij eczeem?

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: De wanhoop nabij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:02

Je zou eens kunnen googlen hierop, heb begrepen dat dit een bijverschijnsel is wat kan optreden als reactie op de chemo;'s..staan vast tips tussen.

Heel veel sterkte overigens, naar hoor.

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Re: De wanhoop nabij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:08

Je zou voor een paar euro eens hooikoortstabletjes bij de drogist kunnen kopen.
Bij mij verlichtte het mijn onverklaarbare jeuk laatst ook. Ik had jeuk en bultjes op mijn polsen en benen, zomaar ineens Verward
Ik had die van het kruidvat gekocht, er staat op dat het ook werkt tegen netelroos.

Stress om de jeuk verergert de jeuk + krabben namelijk ook, dus als je de jeuk kan verlichten, krab je minder, krijg je minder stressreactie etc.

Verder hoor je weleens onverklaarbare jeuk na nekletsel en als gevolg van leverproblemen.

inge81

Berichten: 3170
Geregistreerd: 11-07-05
Woonplaats: in d'n bergh

Re: De wanhoop nabij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:55

Ik heb altijd al een lichte vorm van psoriases gehad op mijn hoofdhuid en verga regelmatig van de pijn (door t jeuken)

Wat bij mij helpt is de jeukende plekjes in te smeren met bier (of andere alcohol). Deze tip heb ik ooit eens gekregen van een dermatoloog en ik zweer erbij.

Annetje_
Berichten: 500
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: De wanhoop nabij.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 21:45

inge81 schreef:
Ik heb altijd al een lichte vorm van psoriases gehad op mijn hoofdhuid en verga regelmatig van de pijn (door t jeuken)

Wat bij mij helpt is de jeukende plekjes in te smeren met bier (of andere alcohol). Deze tip heb ik ooit eens gekregen van een dermatoloog en ik zweer erbij.


Oh, eens proberen kan nooit kwaad, ik zal het even voorleggen!

@Nicolletje, hooikoortpillen die zitten al automatisch bij z'n medecijnen die hij gebruikelijk slikt. Lachen

MarleenM

Berichten: 1857
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Gronau (Duitsland)

Re: De wanhoop nabij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:09

je zou calendula creme of zalf eens kunnen gebruiken... zijn homeopatische middelen dus lijkt me niet dat het veel kwaad kan ...

luuntje

Berichten: 14008
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: De wanhoop nabij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:17

Zelf heb ik voor mijn eczeem elocon zalf. Het is troep maar werkt wel.

Maar is je vader al eens bij een dermatoloog geweest?

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re: De wanhoop nabij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:25

zeewater helpt bij paarden iets bij zomer exzeem wie weet bij mensen ook ????? bij mijn zus hielp het wel tegen haar exzeem
dus lekker elk dag zwemmen of insmeren met zeewater

katrien214

Berichten: 484
Geregistreerd: 05-02-06

Re: De wanhoop nabij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:44

Bij het tuincentrum een aloe vera plant kopen. En iedere keer als je vader jeuk heeft een stuk afsneiden en het sap op de jeukende plekken smeren. Eventueel zou aloe vera creme uit de winkel ook wel werken, maar direct van de plant werkt het beste. Succes!