Tampons...ik kan er niet meer tegen, wat nu?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyElmira

Berichten: 3737
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: In een huisje

Tampons...ik kan er niet meer tegen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 19:00

Hallo,

Ik heb geen zin om een bezoekje dokter te nemen, en vind dat voor zoiets ook niet nodig. Vraag het dus maar aan bokt Bloos

Ik ben een hele tijd niet ongesteld geweest (ongeveer een jaar). Ik was aan de prikpil en dan wordt je dat niet, na een hele lange tijd ben ik eindelijk weer ongesteld..en ben dan ook met de prikpil gestopt. Ik merk alleen dat ik de tampons niet meer gewend ben. Het is heel droog vanbinnen, waardoor alles als schuurpapier aanvoelt, ik moet mijn kaken op elkaar zitten omdat het pijn doet met het inbrengen. Nu wilde ik weten of iemand hier iets voor wist? Ik gebruik het merk ob, andere merken zijn niet fijn omdat het een ander model is..ob is rond gedraaid waardoor ik het normaliter gemakkelijker in kon brengen..nu doet het gewoon reuze pijn en alles is dus droog. Moet ik nou een of andere vaseline gebruiken of is het een kwestie van afwachten en wennen? Ik ben het nu twee dagen, en een maand of anderhalf geleden ben ik het ook een dagje geweest. Ik merk nu wel dat ik het weer regelmatig ga worden, dus heb nu echt iets nodig wat werkt. Ik moet heel de dag staan op mijn werk (meeste werk bestaat uit kassa draaien) en ik verga van de pijn, verder inbrengen gaat echt niet hoor. Wie komt met de gouden tip?

Qimm

Berichten: 15195
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Tampons...ik kan er niet meer tegen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:02

Ben je wel al echt goed ongesteld? Klinkt ranzig maar dat goedje werkt een beetje als een glijmiddel merk ik. Als ik bijna niet meer ongesteld ben is het ook pijnlijk om tampons te gebruiken.
Ik ben ook na prikpil gebruik weer op nieuw ongesteld geworden, maar de eerste keren was het nauwelijks wat, dus toen ben ik maar begonnen met maandverbandjes en daarna mini tampons.

ellepel

Berichten: 47457
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Tampons...ik kan er niet meer tegen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:03

glijmiddel halen Knipoog
klinkt flauw,maar werkt wel, beetje glijmiddel op je tampon en je glijd er zo in.
betere tip kan ik niet bedenken tegen vaginale droogte.
oh ja glijmiddel kun je zo bij elke drogist halen.
sensilube is een hele goede.

Kiim__x

Berichten: 465
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Op het paard op de Veluwe

Re: Tampons...ik kan er niet meer tegen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:04

Ik zou eerste beginnen met maandverband en als je dat vies vind, zou ik de mini tampons gebruiken en dan weer rustig opbouwen.
En zoals andere mensen al zeiden glijmiddel. Dan ben je hopelijk iig van die pijn af! Het is wel knap lastig, veel succes ermee Knipoog

LadyElmira

Berichten: 3737
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: In een huisje

Re: Tampons...ik kan er niet meer tegen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 19:05

ellepel schreef:
glijmiddel halen Knipoog
klinkt flauw,maar werkt wel, beetje glijmiddel op je tampon en je glijd er zo in.
betere tip kan ik niet bedenken tegen vaginale droogte.
oh ja glijmiddel kun je zo bij elke drogist halen.
sensilube is een hele goede.


Ja zoiets heb ik liggen, gebruikte het alleen niet daarvoor..is het dan niet zo dat hij er weer uitglijd? Of overdrijf ik nu (drijf..haha Haha! ). Of ik echt goed ongesteld ben, zeker van niet natuurlijk. Het is de eerste keer dat ik weer écht een ongesteldheid heb, loop nog net niet leeg. Ben er wel blij mee (vergat bijna dat ik van het vrouwelijke geslacht was haha), maar ik merk wel dat het echt nog op gang moet komen. Toch is afwachten niet echt slim, ik moet iets hebben omdat ik elke dag werk en zonder pijn moet kunnen bewegen. Dat glijmiddel ga ik maar eens proberen.

LadyElmira

Berichten: 3737
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: In een huisje

Re: Tampons...ik kan er niet meer tegen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 19:07

Kiim__x schreef:
Ik zou eerste beginnen met maandverband en als je dat vies vind, zou ik de mini tampons gebruiken en dan weer rustig opbouwen.
En zoals andere mensen al zeiden glijmiddel. Dan ben je hopelijk iig van die pijn af! Het is wel knap lastig, veel succes ermee Knipoog


Nee minitampons werken niet bij mij, dan lek ik zo door. Die dingen zijn gewoon te iel. Inderdaad het is lastig, je kan haast niet lopen, ik schuifel nu haha. Ik moet zeggen dat ik nu even geen last heb, maar met inbrengen verging ik weer.. Maandverband wilde ik al niet toen ik het voor het eerst was. Alleen tijdens het slapen heb ik dat, maar verder vind ik het nog vervelender zitten.

Rachel_
Berichten: 2015
Geregistreerd: 17-12-06

Re: Tampons...ik kan er niet meer tegen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:08

gewoon maandverband gebruiken ! Knipoog ookal is het vervelend... toch even volhouden Haha! ik vind het ook niet lekker zitten, maar tampons ook niet dus moet wel maandverband he Vork
Laatst bijgewerkt door Rachel_ op 26-06-07 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

BarbaLala

Berichten: 9621
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Tampons...ik kan er niet meer tegen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:08

En heb je al een tampon met inbrenghuls geprobeerd?

Elixir

Berichten: 1749
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: België

Re: Tampons...ik kan er niet meer tegen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:09

Als het enorm droog is, dan lijkt het mij toch dat je niet erg ongesteld bent? Lijkt me een maandverband dan niet efficienter? En als je voelt dat het "stroomt Haha!" dan tampon inbrengen, dan lijkt het mij niet droog. Dat zou ik toch doen.

LadyElmira

Berichten: 3737
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: In een huisje

Re: Tampons...ik kan er niet meer tegen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 19:10

BarbaLala schreef:
En heb je al een tampon met inbrenghuls geprobeerd?


Nee en dat is ook niet fijn. Ik moet namelijk op mijn werk tussen de mannen door met mijn tampon naar de wc, dat enorme ding is dus niet te verbergen. Het heeft trouwens geen effect denk ik, want als ik ze inbreng dan zitten ze goed naar binnen, maar het naar binnen brengen dat schuurt zo enorm erg. Daardoor krijg ik heel de dag een branderig gevoel.

MyrtheJ

Berichten: 3973
Geregistreerd: 16-07-05

Re: Tampons...ik kan er niet meer tegen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:11

Hmmm, vrouw zijn is ook zo leuk.... Sigaar

Ik heb ook altijd een hekel gehad aan maandverband. Maar er kwam nu een of ander proefpakketje van libresse door de brievenbus vandeweek, En dat is het eerste maandverband dat ik niet vervelend vind zitten eerlijk gezegd! Was de libresse invisible.

BarbaLala

Berichten: 9621
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Tampons...ik kan er niet meer tegen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:11

hmm okee.
Naja, tis wel makkelijk te verstoppen hoor; schuif het gewoon in je mouw! Schijnheilig

LadyElmira

Berichten: 3737
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: In een huisje

Re: Tampons...ik kan er niet meer tegen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 19:12

Celia schreef:
Als het enorm droog is, dan lijkt het mij toch dat je niet erg ongesteld bent? Lijkt me een maandverband dan niet efficienter? En als je voelt dat het "stroomt Haha!" dan tampon inbrengen, dan lijkt het mij niet droog. Dat zou ik toch doen.


Dat heb ik dus geprobeert, ik deed dat altijd zo want dan had ik er geen last van. Maar het lijkt wel alsof het bloed is, en daarna is alles gelijk weg. Als ik dan daarna voel dat ik weer wat bloed verlies, voelt het van binnen wat minder gevoelig, maar daarna komt het weer. Ik denk ook dat mijn ongesteldheid nog niet helemaal goed op gang is gekomen. Terwijl ik aardig veel bloed verlies. Ik moet er wel bij zeggen dat het veel oud bloed is, het laatste beetje wat je altijd heb, dat heb ik meer dan gewoon bloed. Dit komt omdat je lichaam al die tijd geen vuil heeft kunnen 'lozen', omdat ik aan de prikpil zat. Misschien ligt het daaraan..

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Re: Tampons...ik kan er niet meer tegen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:14

Het is logisch dat het inbregen pijn doet. Door de prikpil is je lichaam van slag(en je dus ook je slijmvliezen in je baarmoeder en vagina), doordoor kan het droger zijn als normaal.
Misschien toch maar de eerste paar maanden maandverband.
Succes

LadyElmira

Berichten: 3737
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: In een huisje

Re: Tampons...ik kan er niet meer tegen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 19:15

roosje84 schreef:
Het is logisch dat het inbregen pijn doet. Door de prikpil is je lichaam van slag(en je dus ook je slijmvliezen in je baarmoeder en vagina), doordoor kan het droger zijn als normaal.
Misschien toch maar de eerste paar maanden maandverband.
Succes


Dankje, dat wordt geduld hebben dus. Ik ga glijmiddel proberen, en misschien ook die inviseble als het ander niet werkt.

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Re: Tampons...ik kan er niet meer tegen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:18

Als bijv je darmflora niet optimaal is*70%van je weerstand wordt in je darmen bepaald..of hoe was het ook al weer *funtioneert je lichaam ook minder.
OOk als je bijv. antibiotica hebt gebruikt of als je lang niet ongsteld ben geweest(door bijv de prikpil)kan je lichaam ook van slag zijn.
Doorslikken of de prikpil is eigenlijk slecht voor je lichaam. Door ongesteld te zijn voert je lichaam afvalstoffen af, dat is juist goed!
Als je doorslikt gaan er dus geen afvalstoffen uit je lichaam en daar reageert ieder lichaam anders op.

MayaH

Berichten: 164
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Helmond

Re: Tampons...ik kan er niet meer tegen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:20

Ik heb bij mij ook altijd dat de OB comfort (ziet een laagje omheen) beter werkt. Het is natuurlijk nog steeds een tampon en gaat stroef als het droog is.... maar bij mij werkt het goed!

ellepel

Berichten: 47457
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Tampons...ik kan er niet meer tegen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:04

LadyElmira schreef:
ellepel schreef:
glijmiddel halen Knipoog
klinkt flauw,maar werkt wel, beetje glijmiddel op je tampon en je glijd er zo in.
betere tip kan ik niet bedenken tegen vaginale droogte.
oh ja glijmiddel kun je zo bij elke drogist halen.
sensilube is een hele goede.


Ja zoiets heb ik liggen, gebruikte het alleen niet daarvoor..is het dan niet zo dat hij er weer uitglijd? Of overdrijf ik nu (drijf..haha Haha! ). Of ik echt goed ongesteld ben, zeker van niet natuurlijk. Het is de eerste keer dat ik weer écht een ongesteldheid heb, loop nog net niet leeg. Ben er wel blij mee (vergat bijna dat ik van het vrouwelijke geslacht was haha), maar ik merk wel dat het echt nog op gang moet komen. Toch is afwachten niet echt slim, ik moet iets hebben omdat ik elke dag werk en zonder pijn moet kunnen bewegen. Dat glijmiddel ga ik maar eens proberen.



ik had er ook last van en nadeel is als je te droog bent je dan beschadigingen kan krijgen aan je slijmvliezen als je toch hard doordrukt.
ik kreeg de tip toen van iemand anders, deed gewoon wat glijmiddel aan de top en toen lukte t wel.
en nee t komt er niet meteen weer uit, t is ook niet de bedoeling dat je die hele tampon in de glijmiddel doopt Tong uitsteken

gabyfedde

Berichten: 11900
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re: Tampons...ik kan er niet meer tegen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:17

Beetje vaseline erop smeren werkt ook goed.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: Tampons...ik kan er niet meer tegen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:20

Er is een middeltje van laktaciet (gescheven zoals je het zegt, wist het woord niet te spellen) dan speciaal voor het bevochtigen van de vagina is, zonder dat het je zuurgraad van je slijmvliezen aantast.

Lijkt me een erg lastig probleem, ook met de seks enzo Scheve mond Su6!

LadyElmira

Berichten: 3737
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: In een huisje

Re: Tampons...ik kan er niet meer tegen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 20:26

Nimmedor schreef:
Er is een middeltje van laktaciet (gescheven zoals je het zegt, wist het woord niet te spellen) dan speciaal voor het bevochtigen van de vagina is, zonder dat het je zuurgraad van je slijmvliezen aantast.

Lijkt me een erg lastig probleem, ook met de seks enzo Scheve mond Su6!


Daar heb ik dus weer geen last van. Tijdens sex maak je toch weer ander vocht aan, en dat heb ik wel gewoon. Alleen nu met dat stomme ongesteldgebeuren..ben ik weer op en top saggie haha.

Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Tampons...ik kan er niet meer tegen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:33

Welke maat gebruik je.
misschien eerst eens een maatje kleiner gebruiken en maar iets vaker naar de wc?

LadyElmira

Berichten: 3737
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: In een huisje

Re: Tampons...ik kan er niet meer tegen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 20:34

Sani schreef:
Welke maat gebruik je.
misschien eerst eens een maatje kleiner gebruiken en maar iets vaker naar de wc?


Ik ga aardig vaak naar de wc, en heb normaal. De mini's zijn echt te klein dan lek ik door, die had ik toen ik een jaar of tien was (ben vanaf 9 jaar ongesteld).

SONY

Berichten: 2141
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Regio Rijnmond

Re: Tampons...ik kan er niet meer tegen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:38

Vanaf 9 jaar! Zo dat is klote zeg als je dat zo vroeg bent.

IvysToeter

Berichten: 11897
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Tampons...ik kan er niet meer tegen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:55

Ik denk dat je gewoon even moet afwachten totdat je ongesteldheid weer echt regelmatig en 'normaal' is.

Maar je zegt dat je een normal gebruikt, maar dat het dan pijn doet met inbrengen omdat je te droog bent.
Maar met een mini lek je door zeg je?
Dan zal ik persoonlijk toch voor de mini gaan en dan nog maar wat vaker naar de wc.
dan zeg je gewoon dat je blaasontsteking hebt ofzo.

Gebruik je van OB de tampons met dat speciale laagje erom heen?
comfort heet dat geloof ik dat is ook voor makkelijker inbrengen.