Tampons...ik kan er niet meer tegen, wat nu?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Re: Tampons...ik kan er niet meer tegen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:00

-> MW

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Re: Tampons...ik kan er niet meer tegen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:04

roosje84 schreef:
Als bijv je darmflora niet optimaal is*70%van je weerstand wordt in je darmen bepaald..of hoe was het ook al weer *funtioneert je lichaam ook minder.
OOk als je bijv. antibiotica hebt gebruikt of als je lang niet ongsteld ben geweest(door bijv de prikpil)kan je lichaam ook van slag zijn.
Doorslikken of de prikpil is eigenlijk slecht voor je lichaam. Door ongesteld te zijn voert je lichaam afvalstoffen af, dat is juist goed!
Als je doorslikt gaan er dus geen afvalstoffen uit je lichaam en daar reageert ieder lichaam anders op.


Het is dus niet waar dat het doorslikken van de pil of het gebruik van de prikpil slecht voor je is.
Er heeft laatst nog een heel stuk van in de krant gestaan.
Zodra j de pil doorslikt, maakt je lichaam geen nieuw weefsel aan in je baarmoeder en daardoor hoeft het dat ook niet af te voeren.
Op het moment dat je een stopweek hebt, wordt de baarmoederwand weer opgebouwd en dan wordt je ongesteld.
De stopweek is ingelast tbv het geloof. Bleef je vloeien, was je vruchtbaar en een vrouw. Dit accepteerde het geloof en de pil werd toegestaan.

Verder is dit natuurlijk een heel vervelend probleem!
Probeer anders de OB comfort eens of idd het glijmiddel... Succes iig!!

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Tampons...ik kan er niet meer tegen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:05

Ik las hiervoor iets over vaseline: NIET DOEN!!! Ik heb dat ooit ook gehad, en er een flinke ontsteking aan overgehouden. Bij veel mensen leeft de illusie dat vaseline heel onschuldig is, kan niets mis mee gaan, maar dat is niet helemaal waar. Vaseline is op zich heel naturel, maar sluit wel alle porien af. Als daar bacterien onder zitten (en die zitten er in je vagina altijd) kan dit op een flinke ontsteking uitlopen, zeker als je slijmvliezen al wat geirriteerd zijn. Daarnaast zorgt de vettigheid ervoor dat er minder vocht opgenomen wordt in de tampon, ook niet echt fijn dus...

Beetje glijmiddel is wel een idee (dit is immers gemaakt voor de vagina), denk er wel om dat je niet teveel doet, wordt erg genant Haha!

Wat je ook kan doen (owww dit klinkt ranzig Bloos ) is een beetje plassen, niet afvegen en dan inbrengen.... Hoe ik hierbij kom? Tip van mijn huisarts. Had namelijk vaak last van blaasontsteking tijdens mijn ongesteldheid, hiermee is het weggegaan. En het gleed beter Knipoog

IvysToeter

Berichten: 11897
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Tampons...ik kan er niet meer tegen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:08

Maar TS, je wilt glijmiddel proberen?
Hoe ga je dat dan meesmokkelen naar de wc? als je ook al geen tampons met inbrenghuls meegesmokkeld krijgt?

LadyElmira

Berichten: 3737
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: In een huisje

Re: Tampons...ik kan er niet meer tegen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 21:09

IvysToeter schreef:
Ik denk dat je gewoon even moet afwachten totdat je ongesteldheid weer echt regelmatig en 'normaal' is.

Maar je zegt dat je een normal gebruikt, maar dat het dan pijn doet met inbrengen omdat je te droog bent.
Maar met een mini lek je door zeg je?
Dan zal ik persoonlijk toch voor de mini gaan en dan nog maar wat vaker naar de wc.
dan zeg je gewoon dat je blaasontsteking hebt ofzo.

Gebruik je van OB de tampons met dat speciale laagje erom heen?
comfort heet dat geloof ik dat is ook voor makkelijker inbrengen.


Ja die gebruik ik ja, dat vond ik eerst idiaal..ging hartstikke makkelijk, nu alleen niet meer. Ik ga al zo vaak mogelijk naar de wc, verschoon op mijn werk zo'n 5 keer. En ik werk gemiddeld van 9 tot 6.

LadyElmira

Berichten: 3737
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: In een huisje

Re: Tampons...ik kan er niet meer tegen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 21:11

IvysToeter schreef:
Maar TS, je wilt glijmiddel proberen?
Hoe ga je dat dan meesmokkelen naar de wc? als je ook al geen tampons met inbrenghuls meegesmokkeld krijgt?


Mijn vriend heeft glijmiddel gehaald, tijdje terug..en dat was een iniminie flesje..kan je zo in je boekzak stoppen en niemand die het ziet. Het zijn geen grote liter flessen haha.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Re: Tampons...ik kan er niet meer tegen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 22:37

Ben je wel ongesteld genoeg?

Of slik je soms medicijnen waardoor je vagina wat uitdroogt?
Als het allebei het niet is zou ik toch maar even langs de dokter gaan, kan zijn dat er inwendig een infectie oid zit waardoor het zo droog is

LadyElmira

Berichten: 3737
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: In een huisje

Re: Tampons...ik kan er niet meer tegen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 22:39

Medousa schreef:
Ben je wel ongesteld genoeg?

Of slik je soms medicijnen waardoor je vagina wat uitdroogt?
Als het allebei het niet is zou ik toch maar even langs de dokter gaan, kan zijn dat er inwendig een infectie oid zit waardoor het zo droog is


Ik denk dat het komt omdat het oud bloed is, dat heb je altijd na de prikpil zei mijn dokter. Verder slik ik niets.

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Re: Tampons...ik kan er niet meer tegen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:41

Raja schreef:
roosje84 schreef:
Als bijv je darmflora niet optimaal is*70%van je weerstand wordt in je darmen bepaald..of hoe was het ook al weer *funtioneert je lichaam ook minder.
OOk als je bijv. antibiotica hebt gebruikt of als je lang niet ongsteld ben geweest(door bijv de prikpil)kan je lichaam ook van slag zijn.
Doorslikken of de prikpil is eigenlijk slecht voor je lichaam. Door ongesteld te zijn voert je lichaam afvalstoffen af, dat is juist goed!
Als je doorslikt gaan er dus geen afvalstoffen uit je lichaam en daar reageert ieder lichaam anders op.


Het is dus niet waar dat het doorslikken van de pil of het gebruik van de prikpil slecht voor je is.
Er heeft laatst nog een heel stuk van in de krant gestaan.
Zodra j de pil doorslikt, maakt je lichaam geen nieuw weefsel aan in je baarmoeder en daardoor hoeft het dat ook niet af te voeren.
Op het moment dat je een stopweek hebt, wordt de baarmoederwand weer opgebouwd en dan wordt je ongesteld.
De stopweek is ingelast tbv het geloof. Bleef je vloeien, was je vruchtbaar en een vrouw. Dit accepteerde het geloof en de pil werd toegestaan.

Verder is dit natuurlijk een heel vervelend probleem!
Probeer anders de OB comfort eens of idd het glijmiddel... Succes iig!!


Nouja laat ik het dan zo zeggen..als je er gevoelig voor bent is het wel degelijk slecht voor je...ieder zijn mening Haha!

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Re: Tampons...ik kan er niet meer tegen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:56

Dat heeft dan denk ik vooral te maken met de hormonen die in de pil zitten..
Maar idd, ieder zn eigen gevoel erbij... Haha!

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Re: Tampons...ik kan er niet meer tegen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:58

Ja ik bedoelde ook zoiets...Haha!

Anoniem

Re: Tampons...ik kan er niet meer tegen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:16

Inbrengen met inbrenghuls? Dan weet je zeker dat ie goed zit Lachen

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Re: Tampons...ik kan er niet meer tegen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:24

Ik heb het ook sinds ik de pil slik (inmiddels ook al weer een aantal jaar, maar goed). Ben zo weinig ongesteld dat het zo ontzettend pijn kan doen als er een nieuwe in moet, dat ik hem meestal wat langer laat zitten. Je voelt wel als ie vol genoeg is dat ie er uit moet zegmaar. Dan is alles van binnen vochtig en heb je er zo een nieuwe in. Lukt niet altijd, maar voor de zekerheid kun je een maandverbandje meenemen en die dan voor een of twee uurtjes in doen, daarna lukt het vaak wel.
Overigens doe ik het zonder maandverband, lek toch niet door Nagelbijten / Gniffelen Na een uur of 2 is het weer wat vochtig en zit er zo een nieuwe in.

Lastig probleem, maar je went er vanzelf aan Knipoog