zwanger worden..huisarts inlichten?pil direkt stoppen/folium

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
katjaaaa
Berichten: 526
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: alkmaar

zwanger worden..huisarts inlichten?pil direkt stoppen/folium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 12:52

hoi

Nu heb ik en mijn man een besluit genomen.......ik mag vandaag stoppen met de pil! Haha! We hebben al een paar jaar een kinderwens.....maarja zawanger worden...doe je niet 'even'.

kan ik nauw direkt stoppen met mijn strip?.....ik moet nog 1 week en 3 dagen slikken en daarna wordt ik ongesteld.
Als iknu direkt stop moet ik dan ook meteen foliumzuur slikken? ik had al geinformeerd kan zo bij de apotheek zonder recept? Haha!

Moet ik ook mijn huisarts inlichten of blijft mn pil gewoon geldig...dus als ik na mn zwangerschap weer wilt slikken kan ik het gewoon ophalen weer bij de apotheek zonder weer een recept te halen bijj de huisarts. want je staat toch daar in de computer.maar moet ik ook mn huisarts inlichten dat ik zwanger wil worden?


alle tips zijn welkom. Haha!

groetjes Katja

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Re: zwanger worden..huisarts inlichten?pil direkt stoppen/folium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:58

folium kun je gewoon bij de drogist kopen zonder recept. ze adviseren om met foliumzuur te beginnen als je met voorbehoedsmiddelen stopt. Na de geboorte, als je borstvoeding geeft moet je een andere pil omdat de gewone pil en boestvoeding en pil niet samengaan. Je krijgt dan meestal de minipil.

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Re: zwanger worden..huisarts inlichten?pil direkt stoppen/folium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 13:24

Persoonlijk zou ik gewoon even de strip afmaken. Dit om je cyclus niet meteen al in de war te gooien. Je moet namelijk niet vergeten dat je lichaam het zelf weer allemaal moet gaan regelen. En dat is niet bij iedereen even vanzelfsprekend (zoals maanden wachten op je eerste echte menstruatie).

Daarnaast kun je bij het stoppen van de pil meteen beginnen met foliumzuur. Deze haal je gewoon de bij de drogist of apotheek.

Volgens mij hoef je je huisarts helemaal niet in te lichten. Ja tenzij er problemen zijn natuurlijk. En anders horen ze het uiteindelijk wel dat je bevallen bent. Knipoog

Alvast heel veel succes en natuurlijk veel plezier!!

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Re: zwanger worden..huisarts inlichten?pil direkt stoppen/folium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 13:27

idd strip afmaken en vervolgens de natuur zijn gang laten gaan...folium kun je meteen al mee beginnen...Ha hoef je niet inte lichten hoor.

en meid probeer niet gefrustreerd te raken als je toch weer ongi wordt...Jullie tijd komt namelijk echt wel Lachen

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: zwanger worden..huisarts inlichten?pil direkt stoppen/folium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 23:01

In principe hoef je de huisarts niet op de hoogte te stellen, tenzij je medicatie gebruikt.
Dan is het goed om met je ha te bespreken of medicijnen schadelijk kunnen zijn en gestopt moeten worden. Om diezelfde reden wordt ook aangeraden je apotheek te informeren, zij hebben jouw medicijngebruik geregistreerd. Stel dat je bij een huisartsenpost iets voorgeschreven krijgt zien zij ook of dat samengaat.

Of je ze ook op de hoogte wilt stellen bepaal je natuurlijk nog altijd zelf.

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: zwanger worden..huisarts inlichten?pil direkt stoppen/folium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 23:05

katjaaaa schreef:
hoi

moet ik ook mn huisarts inlichten dat ik zwanger wil worden?

groetjes Katja


ff lollig: huisarts zal zeggen: "Dat kan mevrouw, kleed u maar even uit en ga daar maar even liggen" Vingers aflikken Knipoog

polly2
Berichten: 4503
Geregistreerd: 21-07-05

Re: zwanger worden..huisarts inlichten?pil direkt stoppen/folium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 23:15

frankiej schreef:
katjaaaa schreef:
hoi

moet ik ook mn huisarts inlichten dat ik zwanger wil worden?

groetjes Katja


ff lollig: huisarts zal zeggen: "Dat kan mevrouw, kleed u maar even uit en ga daar maar even liggen" Vingers aflikken Knipoog



ROFL ROFL ROFL

katjaaaa
Berichten: 526
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: alkmaar

Re: zwanger worden..huisarts inlichten?pil direkt stoppen/folium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 20:42

OK dan! bedankt allemaal voor de info en tips!! Haha! Afgod
ik heb hier veel aan.Zijn er nog bepaalde merken voor foliumzuur? want misschien heb je wel huismerken....zijn die goed?

Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18045
Geregistreerd: 21-04-04

Re: zwanger worden..huisarts inlichten?pil direkt stoppen/folium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 20:50

Volgens mij maakt dat geen donder uit hoor. Maar misschien verschil in samenstelling? Ik weet het niet. Ik zou in ieder geval gewoon huismerk nemen, want je kan best veel van dat spul nodig hebben voordat het raak is natuurlijk.
Toen ik eenmaal zwanger was heb ik dat wel even aan de HA assistente gemeld; zij vermelden het dan in de computer, zodat als je eens iets nodig hebt aan medicijnen tijdens je zwangerschap, er een 'waarschuwinkje' door de computer gegeven kan worden dat je zwanger bent.

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Re: zwanger worden..huisarts inlichten?pil direkt stoppen/folium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 23:02

Je kan als je wil gewoon stoppen wanneer je wilt. Er wordt aangeraden om eerst je strip af te maken en daarna minimaal 1 maand te wachten zodat alle troep uit je lijf is. (al zeiden ze bij mij dat het zeker wel 6 tot 10 maanden duurt). Ik heb zelf alle adviezen in de wind geslagen en ben in het midden van mijn pil gestopt, ik was 1 maand later zwanger en heb nu een gezonde jongen van het half jaar.

Verder hoef je niemand in te lichten. Nou ja je man wel Knipoog
Heel veel succes en ik hoop dat het snel mag lukken.

kavama

Berichten: 2262
Geregistreerd: 28-04-06
Woonplaats: tussen wal en schip.

Re: zwanger worden..huisarts inlichten?pil direkt stoppen/folium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 10:35

Ik zou wel naar de huisarts gaan dan krijg je namenlijk een recept voor foliumzuur en hoef je het niet te betalen,... je weet immers niet hoe lang het duurt voor je zwanger bent en dan kan het oplopen.
Plus, het leek mij altijd handig als ie op de hoogte was.

groetjes

Elinaa

Berichten: 7499
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Termunterzijl

Re: zwanger worden..huisarts inlichten?pil direkt stoppen/folium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 11:38

katjaaaa schreef:
OK dan! bedankt allemaal voor de info en tips!! Haha! Afgod
ik heb hier veel aan.Zijn er nog bepaalde merken voor foliumzuur? want misschien heb je wel huismerken....zijn die goed?

Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!



Ik slik gravitamon, dat is speciaal voor zwangere vrouwen en vrouwen die zwanger willen worden en bevat alles wat je nodig hebt. De prijs is wel aardig wat, maar als je omrekend naar hoe lang je ermee doet is dit wel een normale prijs.

Verder maakt het idd weinig verschil in foliumzuur. de gravitamon bevat dus veel meer, maar als je echt alleen foliumzuur wilt kun je gewoon huismerken kopen ja.

Qimm

Berichten: 15177
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: zwanger worden..huisarts inlichten?pil direkt stoppen/folium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 13:03

Foliumzuur kun je nu al vast mee beginnen! Buiten het feit om dat het helpt tegen afwijkingen bij het ongeboren kind ik de lichaam wat ontvankelijker om zwanger te worden. Dus nu al vast beginnen met foliumzuur en even je strip op maken.

enne, veel succes ROFL

Marloes_R

Berichten: 2003
Geregistreerd: 15-05-05

Re: zwanger worden..huisarts inlichten?pil direkt stoppen/folium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 22:21

Je kunt het beste nu al beginnen met foliumzuur, want om het goed te laten werken moet je het 8 weken gebruiken voordat je zwanger bent (pff lange zin Clown ).
De regel is 10 weken voor, 8 weken na de bevruchting. Dan beschermt het je het beste tegen een open ruggetje. Dus ik zou nu al beginnen, want wie weet ben je zo zwanger.
Ik ben toen wel naar de huisarts gegaan, ik dacht dat dat moest Bloos Uiteindelijk heb ik van hem een recept voor foliumzuur gekregen, maar dat moest ik alsnog zelf betalen.
Spannend zeg! Ik duim voor je!

Elinaa

Berichten: 7499
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Termunterzijl

Re: zwanger worden..huisarts inlichten?pil direkt stoppen/folium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 06:14

andersom, 10 week na bevruchting

Marloes_R

Berichten: 2003
Geregistreerd: 15-05-05

Re: zwanger worden..huisarts inlichten?pil direkt stoppen/folium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 08:51

O haha, ik zat inderdaad te twijfelen toen ik het typte Bloos

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Re: zwanger worden..huisarts inlichten?pil direkt stoppen/folium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:20

als je een "fase"pil hebt,moet je hem afmaken,anders kun je er gewoon nu mee stoppen!
en "fase"pillen zijn er bijna niet meer,geloof ik.
foliumzuur gelijk mee beginnen.

kler

Berichten: 1078
Geregistreerd: 06-03-06
Woonplaats: Utrecht

Re: zwanger worden..huisarts inlichten?pil direkt stoppen/folium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 00:45

Ik heb altijd gehoord dat je moet wachten met proberen tot je voor het eerst uit jezelf (dus niet door je stopweek) ongesteld wordt.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: zwanger worden..huisarts inlichten?pil direkt stoppen/folium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 03:39

Ik zou de strip afmaken en daarna gewoon beginnen met foliumzuur. Dat kun je gewoon bij de drogist krijgen. Het is misschien ook wel handig om een verloskundige te bellen, zij kan je helpen met wat je wel en niet moet doen als je zwanger wilt worden en kan je ook vertellen of je nu wel of niet je strip af moet maken.

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: zwanger worden..huisarts inlichten?pil direkt stoppen/folium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:26

kler schreef:
Ik heb altijd gehoord dat je moet wachten met proberen tot je voor het eerst uit jezelf (dus niet door je stopweek) ongesteld wordt.


da's niet nodig; twee vriendinnen van me zijn beide net na het stoppen met de pil (en meer dan 15 jaar pilgebruik) zwanger geworden. werden maar niet ongesteld, tsja, at had dus een reden! Haha!
één is al bevallen, van een gezonde meid, en de andere is nu 6 manaden zwanger en alles is goed.
volgens mij is het dus een fabeltje; wachten op menstruatie, en tot alle hormonen uit je lijf zijn. als je niet meer slikt, zijn de hormonen toch ook weg? Verward (of zeg ik nu iets doms...)

shavira

Berichten: 621
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Leusden

Re: zwanger worden..huisarts inlichten?pil direkt stoppen/folium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:39

Das niet helemaal waar volgens mij blijven er stoffen van de pil aanwezig in je lichaam,waardoor er de mogelijkheid is dat die stoffen om een zwangerschap af te breken, van invloed kunnen zijn op de innesteling van het vruchtje...(correct me if i'm wrong)

Elmond

Berichten: 895
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: Berkelland

Re: zwanger worden..huisarts inlichten?pil direkt stoppen/folium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:46

Robyn schreef:
Verder hoef je niemand in te lichten. Nou ja je man wel Knipoog


Ik neem aan dat het de bedoeling is dat TS zwanger wordt van haar man, dus het lijkt mij zeer aannemelijk dat de man er bij is Haha!

shavira

Berichten: 621
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Leusden

Re: zwanger worden..huisarts inlichten?pil direkt stoppen/folium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:47

haha dat hoop ik ook voor hem....; )

Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: zwanger worden..huisarts inlichten?pil direkt stoppen/folium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:47

Gewoon even je strip afmaken, dan is het makkelijker voor je lichaam.

Ik ben 2 maanden geleden gestopt met de pil, en zit nu al 2x prachtig op de 28 dagen..

shavira

Berichten: 621
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Leusden

Re: zwanger worden..huisarts inlichten?pil direkt stoppen/folium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:49

IK ben ook nu drie weken geleden gestopt met de pil...dus ik weet hoe spannend dit allemaal voor je is!