vaak misselijk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

vaak misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 16:13

Ik ben de laatste tijd vaak misselijk. Wie weet hoe dat komt..?

Alabaster

Berichten: 1157
Geregistreerd: 21-02-07

Re: vaak misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 16:16

Ben je mischien zwanger??

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Re: vaak misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 16:27

coco25 schreef:
Ben je mischien zwanger??

Dacht ik ook gelijk aan...
Of eet je niet gezond, genoeg, te veel?

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: vaak misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 16:28

Ik ben vaak misselijk, maar echt niet zwanger Tong uitsteken . Ik kan niet ontbijten, en als ik teveel trek heb hoef ik eigenlijk ook weer niet te eten...

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: vaak misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 16:31

eilleen333 schreef:
Ik ben vaak misselijk, maar echt niet zwanger Tong uitsteken . Ik kan niet ontbijten, en als ik teveel trek heb hoef ik eigenlijk ook weer niet te eten...


Oh, dat lijkt echt heel erg op mij! Dat heb ik ook, ik weet vaak niet echt of ik nou wel trek heb of niet.. Nee ik ben niet zwanger, haha zal wel grappig zijn als ik zwanger ben, en heb nog nooit verkering gehad. Tong uitsteken

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: vaak misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 16:32

Maar het is wel vervelend ja... Ik weet het...

Schuur_

Berichten: 4889
Geregistreerd: 09-08-05

Re: vaak misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 16:32

hmm zo te zien in haar profiel (14 jaar) zou het straf zijn mocht ze een kind verwachten.

Hoe zit het met je eetgewoontes? Eet je veel groenten en fruit, krijg je genoeg suiker binnen, ben je aan het dieeten? Of is iemand in je omgeving ziek (griep ofzo)?

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: vaak misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 16:35

Ik ben 15, ik eet wel voldoende fruit, niet veel groente en neem vitamine pillen en ijzer extra.

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: vaak misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 20:13

Ik heb het een maandje of wat terug gehad, dat hield zo'n 3 weken aan. Werd er helemaal gek van, maar toen het bij mij eindelijk over was kregen wat vriendinnen er ook last van, dus waarschijnlijk een virus oid.

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: vaak misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 15:35

Ik heb het al zo lang als ik me kan herinneren Tong uitsteken .

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: vaak misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:21

Goh, toevallig dat ik dit lees.
Ik heb er ook last van. Ik hoef niet over te geven, maar voel me gewoon wat raar.
Heb ook keelpijn. Wss een virus dus idd.

Rufus

Berichten: 2660
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Hoarnsterzweag/Jubbega ( frysland )

Re: vaak misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:50

ik heb hier ook al een tijdje last van .

wreen
Berichten: 384
Geregistreerd: 14-08-06
Woonplaats: Klarenbeek

Re: vaak misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 13:09

saskiakefie schreef:
eilleen333 schreef:
Ik ben vaak misselijk, maar echt niet zwanger Tong uitsteken . Ik kan niet ontbijten, en als ik teveel trek heb hoef ik eigenlijk ook weer niet te eten...


Oh, dat lijkt echt heel erg op mij! Dat heb ik ook, ik weet vaak niet echt of ik nou wel trek heb of niet.. Nee ik ben niet zwanger, haha zal wel grappig zijn als ik zwanger ben, en heb nog nooit verkering gehad. Tong uitsteken


Dit heb ik ook regelmatig, je denkt dat je misselijk bent.. hebt aan de ene kant een honger gevoel maar als je wil eten heb je geen honger...

Rufus

Berichten: 2660
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Hoarnsterzweag/Jubbega ( frysland )

Re: vaak misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:30

Ja inderdaad , baal der ontzettend van ..

tanya89

Berichten: 3092
Geregistreerd: 06-05-05

Re: vaak misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:31

Ik heb dat ook best vaak.. Bij mij komt het meer door stress, misschien bij jou ook?

Luv_Sil

Berichten: 487
Geregistreerd: 26-06-06

Re: vaak misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:36

Ik heb het ook al een jaar bijna..
Het heeft al verschillende oorzaken gehad.. Medicijnen gehad, niet hielp..
Bij mij was het waaschijnlijk een virus maar is het over gegaan op iets psygisch.. Bang om over te geven waar andere mensen bij zijn enzo.. Het is een soort van fobie geworden. Ik probeer er zo min mogelijk aan te denken, en gewoon door te zetten, maar onbewust blijf je er toch aan denken

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: vaak misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:57

Ik heb het ook een tijdje gehad. Vooral 's morgens inderdaad. Tegenwoordig lees ik 's morgens de krant en denk er niet bij na dat ik eet, dan gaat het goed.

Het is bij mij trouwens een stuk minder geworden sinds ik de Pil slik.

Rufus

Berichten: 2660
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Hoarnsterzweag/Jubbega ( frysland )

Re: vaak misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:57

Sjonniej schreef:
Ik heb het ook een tijdje gehad. Vooral 's morgens inderdaad. Tegenwoordig lees ik 's morgens de krant en denk er niet bij na dat ik eet, dan gaat het goed.

Het is bij mij trouwens een stuk minder geworden sinds ik de Pil slik.

Ik ook ´s morgens , nu is het gewoon goed Haha!

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: vaak misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 18:18

Ik sta altijd een uur te vroeg op. Dan ga ik met de hond wandelen en wat internetten. Na drie kwartier wakker zijn kan ik wel eten. Niet zo gek veel, maar iig iets. Dan eet ik tijdens de eerste twee lesuren op school de rest van mijn ontbijt.
Als ik eenmaal aan het eten ben kan ik ook niet stoppen Tong uitsteken . Ik kan echt 24/7 eten, maar ik ben vaak misselijk dus en dan heb ik geen trek... Best balen Tong uitsteken .

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: vaak misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 23:11

Ik heb het de hele dag, nu ook.
Als ik er niet aan denk voel ik niks, nu lees ik dit weer en komt 't weer.

M'n zusje heeft het ook, dus ik hoop dat 't snel over gaat.

Alabaster

Berichten: 1157
Geregistreerd: 21-02-07

Re: vaak misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 00:24

Is er wel eens iemand naar de huisarts gegaan met die klachten ? Die zou het moeten weten toch !

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: vaak misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 08:22

Nou, mijn huisarts weet niet zoveel Knipoog . Ik heb migraine, en ik kwam daar dus en ik zeg: "Ik heb vaak hoofdpijnaanvallen. Zou dat migraine kunnen zijn?"
Zegt ie:"Ja, dat is migraine... Wat vervelend voor je... Helaas weinig aan te doen. Asprine nemen.""

Ik ga daar alleen nog heen om het recept voor de pil op te halen. Verder zoek ik het zelf wel uit.

Bienotje

Berichten: 10874
Geregistreerd: 09-09-04

Re: vaak misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 08:47

Met regelmaat gaan eten denk ik. Ontbijt je wel?

Sowieso ´s morgens geen ontbijt overslaan (op zijn minst een vol glas drinken om je nieren te spoelen, of kies voor drinkontbijt/ vla ofzo).
Neem verder iets van mueslirepen bij de hand of iets anders wat je graag eet, dat als je trek hebt je er daar één van neemt en sowieso iets eet. Als je te weinig eet, heb je ook weinig te verbranden en weinig energie. Daardoor voel je je ook snel lusteloos.

Heb je verder je bloeddruk weleens laten meten (zit misschien een lage bloeddruk in je familie)? Bij een lage bloeddruk kun je je ook inderdaad met weinig energie voelen. Daartegen helpt met regelmaat zout eten (bv zoute dropjes).

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: vaak misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 08:49

Ik heb sowieso een lage bloeddruk. Daardoor ben ik ook vaak duizelig enzo. En ik val er ook sneller door flauw. Annoying!!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23464
Geregistreerd: 09-04-01

Re: vaak misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:59

Hier ook 1.5jr terug langdurige misselijkheidsklachten.
Dus echt misselijk, wel kokhalsen maar er kwam niks, en dat soms nacht na nacht, vooral 's nachts hevige aanvallen.

Ben bij de HA geweest, na diverse medicatie die wel de klachten maar niet de oorzaak wegnamen ben ik ermee gestopt.
Via een electro-acupuncturist ben ik toen helemaal nagekeken en daar bleek dat ik een gordelroos virus in mijn maag had (Waarschijnlijk uit de tijd van mijn ex, die had in het verleden wel last gehad van galbulten en waarschijnlijk heb ik dat op een of andere manier overgenomen, en is het bij mij in mijn maag gaan zitten).
Ik heb toen medicijnen gehad en ik ben er nu ruim een half jaar vanaf.
Vond het wel kunstig, zo zit je jaren met klachten waar niemand wat mee kan en volgens de reguliere artsen moet je er maar mee leren leven, en dan gebeurd dit, vond het wel gaaf.
Heb sindsdien ook geen klachten meer gehad. Wel ben ik snel misselijk als ik last van spanning heb (stress, verdriet etc)

Ik zou eens een natuurgeneeskundige bezoeken, die sporen de oorzaak op en nemen niet de klachten weg..