Van blond naar bruin, wie?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quir

Berichten: 17390
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:47

Ik wil mijn haren ook bruin laten verfen! Maar dan wel met blonde plukken er door.

Ik heb gewoon blond haar, niet licht, maar ook niet heel donker. En door de zon lichte plukken er door en ik heb er een paar lichte plukken er in geverfd.

Maar als ik mijn haren nu bruin verf, zie je verschil op de plukken die blond geverfd zijn? En hoe kan je er voor zorgen dat je uitgroei minder ziet?!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:29

Ik ben vorige week van behoorlijk blond naar bruin gegaan Ja heb het wel bij de kapper laten doen en eerst hebben ze het voor gepigmenteerd wat je dan ziet is niet fijn Haha! maar het resultaat is super mooi Haha! ben er helemaal blij mee!

Maar zonder voor pigmentatie kan het gebeuren dat je dus groen wordt dus het is aan te raden om het toch bij de kapper te laten doen.

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 22:10

Ik heb het ook gedaan, loop nu sinds anderhalf jaar met diep/donkerbruin haar. En ik moet zeggen; het staat me goehoed ! *LOL* Wil het niet meer anders. Heb er nu highlights door, voor wat speling. Lachen

Storm

Berichten: 20875
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 08:41

Voorpigmenteren met rode haarverf moet je wel doen als je van lichtblond naar bruin wil, anders blijft de verf niet zitten en was je het er zo uit.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 14:34

Ik heb het ook gedaan vond het echt super leuk staan. Maar om het weer richting blond te krijgen was een ramp...

lisantjuhh

Berichten: 1441
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: sibrandabuorren

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 14:37

ik heb zelf ook blond haar gehad en heb het thuis bruin geverfd en werd toen wat groenig. ik raad je aan om het bij de kapper te laten doen wat er moet dan een bruine kleure met iets roods erdoor heen ofzo. Maar als ik jou was zou ik het bij de kapper laten doen dan heb je minder kans op groen haar. De tweede keer heb ik het ook bij de kapper gedaan en het is nooit groenig geworden. Houd er ook rekening mee dat het een heel gedoe is om het weer blond te krijgen. suc en ben benieuwd

Moirsa

Berichten: 8440
Geregistreerd: 03-05-04
Woonplaats: Sneek

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 14:46

blond is poreus,, dus dat pakt meestal wel goed hoor Lachen

Storm

Berichten: 20875
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 17:25

Helaas werkt dat niet zo Moirsa, blond haar hoeft niet altijd poreus te zijn, wel heeft het altijd minder kleurpigment dan gekleurd haar. En in geblondeerd haar zijn veel pigmenten vernietigt.
Omdat veel blondpigmenten uit blond haar zijn verdwenen door ontkleuren, of als je lichtblond van jezelf bent, kan de verf zich niet vastzetten op je haar. Daardoor was je het er snel uit. Wel blijf je een rode kleur langer zien. Een rode haarverf word altijd aangemengt met een natuurkleur, die natuurkleur kan van donkerbruin/zwart tot lichtblond zijn. Je ziet soms ook wel eens mensen die hun haar weer bij moeten verfen, die zijn vaak vaalrood van kleur (natuurkleur is eruit gewassen en rood blijf je zien).

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 20:19

En je slaat meestal groen uit en heb je uit groei van blond dan wordt het boven op bruinig en de rest groen..

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 10:30

ik heb het ook laten doen, ik was altijd echt heeel blond, maar in de zomer als ik dan thuis ging zwemmen, werd mijn haar echt groen! nou ik wilde dus ook bruin haar, ik naar mijn kapper, (staat heel goed aangeschreven, ook altijd in bladen etc) die zeiden dat ze het eerst rood moesten maken, want anders wordt je haar groen en dan is het heel moeilijk om het er dan nog uit te krijgen, nou zo gedaan dus. daarna de donkerbruine verf erover en dan zou het goed moeten zijn, maar helaas mijn haar pakte de bruine verf niet meer. tot 3 keer toe geprobeerd, daarna maar een hele donkere verf erover gedaan en toen was het enigzins bruin, maar nog niet hoe ik het voorstelde. nou mijn haar was ondertussen zoveel geverfd dat het helemaal ging prikken. toen na 2 dagen terug gegaan en een normale bruine tint verf erover gedaan en toen was het helemaal goed! ben er super blij mee, vooral omdat ik best felle blauwe ogen heb, dus dat is wel tof. mijn haar ziet er ook veel mooier en beter uit dan toen het blond was!

van blond:
Afbeelding
naar bruin:
Afbeelding

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 11:13

Ik heb het bij de kapper gedaan, is gewoon goed gegaan hoor! En gewoon in één keer naar bruin gegaan.
Ik dan dan wel niet echt lichtblond haar ofzo, beetje roodachtig. Wacht, ik plaats wel even een foto.

Voor (had hier alleen wel de onderste laag donkerbruin):
Afbeelding

Na (sorry voor het achterlijke hoofd Huilen van het lachen):
Afbeelding

Zit nu alleen te twijfelen of ik weer terug ga naar mijn oude kleur of bruin blijf.
Wat denken jullie? Clown

edit: heb wel lichte wenkbrauwen trouwens, maar die zie je niet altijd door mijn pony. Ik heb ook wenkbrauw make-up waarmee ik ze wat donkerder kan maken Clown

Hannanas
Berichten: 13037
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 14:35

kzit nu bij de kapper.
De verf zit in te werken,
jaja ik ben dus bezig met bruin worden....

kben benieuwd, spannend hoor!

iig geen roodtint want daar wordt ik heel bleek van volgens hier.
Ook geen donkere chocobruin, is veelste hard.

ik zie het wel... ben nu wel wat zenuwachtig. Voor het eerst straks in bijna 19 jaar.. donkerder dan lichtblond/middenblond.

Anoniem

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 14:51

Ik ben van puur blond naar heel donker bruin gegaan. Iedereen vind het mooier staan, en dat stond het ook. Maar mijn haar was toen het blond was ZO mooi, echt een peper en zout setje (had het nog nooit geverfd), maar mijn haar is ook tot mijn onderrug, dus je begreep dat het verven heel duur werd, en bovendien verkleurde mijn haar heel snel door mijn eigen blonde kleur, waardoor ik niet alleen de uitgroei kon doen, maar meteen heel mijn haar moest doen, bizar duur, en bizar slecht voor mijn haar. Het heeft ook heel lang geduurt voordat de verf eruit was (wilde het eruit laten groeien, niet blonderen!) en nu ben ik weer blond, en blijf ik dat ook.

ktink

Berichten: 2221
Geregistreerd: 12-02-06

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 14:56

Ik zou het niet warm rood/buin laten verven..
T was bij mij knaloranje Schijnheilig (k benook n blondje Tong uitsteken)

Jettie

Berichten: 5571
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 17:54

Ik zit er ook over te twijfelen, net als jij. Haha! Heb een redelijk bruine huid dus daar ben ik niet bang voor, en als ik het doe laat ik het door de kapper doen. Maar meer voor het teruggaan naar blond Nagelbijten / Gniffelen Blonderen is niet bepaald goed en half bruin - half blond lijkt me ook niet alles..

Aranel
Berichten: 20212
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 18:03

Haha ik zit hier ook al een tijdje aan te denken... maar toch maar niet gedaan, de vorige keer gewoon mijn uitgroei weer blond gemaakt Clown

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 18:38

Is mokkabruin een bruin met een roodtint?

Milly_

Berichten: 3946
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: O.V.Belgie

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 19:12

ik had vroeger donkerblond haar.
Nu ben ik pikzwart Tong uitsteken
Al een jaar of 5, en het bevalt mij prima!
Mensen denken altijd dat ik van nature een zwartje ben , dus dat lijkt me een goed teken Knipoog

Hannanas
Berichten: 13037
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 21:25

ktink schreef:
Ik zou het niet warm rood/buin laten verven..
T was bij mij knaloranje Schijnheilig (k benook n blondje Tong uitsteken)


Dan had je een slechte kapper!

Bij mij is het perfect uitgepakt. Het staat echt goed. Blond maakt alles best een geheel als je bleek bent, beetje flets. Mijn ogen vallen nu veel meer op en het staat helemaal niet koud/hard of bleek! ( daarvoor namen we ook geen roodtint )
Er zit bij mij koffiebruin in.
In bepaald licht( sfeerlamp bijv ) lijkt er soms een paarsige en soms een roodachtige waas over te zitten. Erg mooie en diepe kleur dus.

Het vervaagd idd wel alleen snel na eerste keer bruin, dus dat moet ik even bekijken.

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 13:07

Oooh, jij bent dapper! Haha!
Heb je misschien een before and after foto?

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:32

Ik heb een chocobruin ben er nog steeds helemaal blij mee Ja

maartje_h

Berichten: 8071
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: achterhoek

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:34


Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 14:59


Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 16:37


Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Re: Van blond naar bruin, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 16:55

Ik heb mn geblondeerde plukken desijds ook zelf geverft. heb voor de zekerheid wel eerst een stuk afgeknipt, dat in de verf gehouden en even gewacht of het niet groen werd Tong uitsteken Niks aan de hand, dus ben nu heel donkerbruin/zwart!