Het leed dat overgewicht heet...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charaz

Berichten: 24340
Geregistreerd: 12-04-02

Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 10:18

Tot ik 17 jaar was kon ik alles eten zonder een grammetje aan te komen, mijn gewicht was toen rond de 52 kg (ik ben maar 1.65 dus dat gewicht was goed voor mij).

Tijdens mijn zwangerschap ben ik veel aangekomen (minder bewegen > zelfde hoeveelheid eten) na mijn bevalling ben ik tot 73 kg vrij snel afgevallen.

Nu zit ik op 70 kg en wil het er niet af gaan, soms zijn er dagen dat ik me perfect aan mijn dieët houd, maar andere dagen gaat het minder.

Ik vind het zo frustrerend om in de winkel kleren te passen, niks zit mooi, altijd rekening houden met shirtjes die lang genoeg zijn ivm vetkwab op mijn buik en lovehandles.

Bah wat haat ik dit, ik werk meestal van 17.00 tot 20.00 dus normale eet tijden zit er voor mij s avonds niet in met gevolg dat ik op mn werk snaai en thuis nog eens normaal eet.

Anoniem

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:20

Sport je ook of iets dergelijks? Beweging kan zoveel met je doen!

Charaz

Berichten: 24340
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 10:22

Paardrijden en daar houd het mee op, ik heb ook geen tijd om er nog een sport bij te doen.
Ga wel 1x in de week samen met Tijn (mijn zoontje) zwemmen, maar echt sporten kan je dat niet noemen.

Ik pak wel altijd de fiets naar mijn werk ipv scooter (is maar 5 minuten maar toch).

Caesar
Berichten: 9308
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:23

Pas je eettijden om je avondmaaltijd aan. Als je opstaat eet je, tussen de middag eet je en 's avonds eet je. Als je na je werk eet, verplaats je je ochtend en je middagmaaltijd. Eet je voor je werk, vervroeg je de boel.

En verder is het echt een kwestie van consequent en sterk zijn en beweging.

Trieske_

Berichten: 3790
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: brabant

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:24

Meestal duurt het ruim een jaar voordat je weer op je normale gewicht zit na een zwangerschap, tenminste dat heb ik altijd begrepen..
Anders toch meer proberen te sporten ipv alleen paardrijden.

Charaz

Berichten: 24340
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 10:25

@Deschels, daar heb ik helaas geen tijd voor.

Tellie

Berichten: 16943
Geregistreerd: 07-11-04

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:38

Dan toch maar ophouden met snaaien tijdens je werk. Gewoon even streng zijn voor jezelf.

Verder neem de lift niet meer. Loop de trap eens een keer extra op en af. Ga eens wat vaker wandelen met je zoontje. Ga op de fiets naar de paarden, als dit haalbaar is. Knipoog
Het is misschien niet veel, maar het is wel wat meer lichaamsbeweging. En als je dit nou combineerd met consequent eten. Lachen

Charaz

Berichten: 24340
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 10:44

De paarden staan 2 stappen lopen vanaf de achterdeur dus fietsen is een beetje moeilijk.

Snaaien moet ik idd mee stoppen.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:45

Soms is alles wat niet goed voor je is, gewoon veel lekkerder.
Toch moet je streng voor je zelf zijn, uiteindelijk heb je alleen je zelf er mee als je het niet doet. Suuces Lachen

Storm

Berichten: 20872
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:48

jij noemt 70 kilo overgewicht?
sorry hoor, maar ik vind dat geen overgewicht, je bent misschien een tikkie te zwaar in je eigen ogen maar helaas word je nou eenmaal wat voller als je ouder word. Je huid is nou eenmaal niet meer zoals je voor je bevalling was.
Maar goed, je hebt er blijkbaar wel last van, ben je al aan het Sojna Bakkeren? Drink je genoeg water? Wat kan helpen is een keer per week tot 4 uur alleen maar appels te eten (ong. 6 stuks), die reinigen je lichaam namelijk heel erg goed. Dan mag je om 4 uur een opkikkertje soep, en dan om 6 uur gewoon je avondeten. Het is best moeilijk om vol te houden, maar het werkt prima!

Charaz

Berichten: 24340
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 10:52

Ik ben 19 jaar dus om nu al voller te worden zie ik niet echt zitten, verder ben ik maar 1.65 dus ben ik met 70 kilo wel te zwaar.

Ik heb ook een vetkwab op mijn buik en lovehandles en wil +/- 15 kg afvallen dus ik vind wel dat het overgewicht is.

Ik ben inderdaad aan het Sonja Bakkeren, niet zo streng en strict als in het boek staat, maar gebruik het boek wel. Ik drink veel water (geen frisdrank meer en af en toe een sapje).

Lancome

Berichten: 2122
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:56

http://games.voedingscentrum.nl/body_ma ... _mass.html

Hier zie je dat jij met jouw lengte en gewicht nauwelijks te zwaar bent. Mocht je er toch perse wat af willen hebben ga dan eens naar een dietiste, die wordt vergoed door je verzekering. Ik doe het ook en het helpt echt.

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 11:02

Storm76 schreef:
jij noemt 70 kilo overgewicht?
sorry hoor, maar ik vind dat geen overgewicht, je bent misschien een tikkie te zwaar in je eigen ogen maar helaas word je nou eenmaal wat voller als je ouder word. Je huid is nou eenmaal niet meer zoals je voor je bevalling was.
Maar goed, je hebt er blijkbaar wel last van, ben je al aan het Sojna Bakkeren? Drink je genoeg water? Wat kan helpen is een keer per week tot 4 uur alleen maar appels te eten (ong. 6 stuks), die reinigen je lichaam namelijk heel erg goed. Dan mag je om 4 uur een opkikkertje soep, en dan om 6 uur gewoon je avondeten. Het is best moeilijk om vol te houden, maar het werkt prima!


Daar viel ik persoonlijk ook over Bloos
Ik ben ook 1.65 maar ik heb echt overgewicht,... nu waarschijnlijk te wijten aan een glutenallergie die zich jarenlang in mijn lichaam heeft uitgeleefd,...
Ik zou willen dat ik jou gewicht had Knipoog maar dat haalt natuurlijk niet weg dat het voor jou vervelend is, dat begrijp ik wel! Het is en blijft vervelend. Maar ik denk dat je met jouw gewicht en gewoon het Sonja boekje volgt, dat je echt wel weer terug op dat gewicht komt hoor! En heel veel drinken geeft ook een verzadigd gevoel!

Charaz

Berichten: 24340
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 11:03

Echt dramatisch is mijn gewicht inderdaad niet, maar ik heb er wel last van en in vergelijking met hoe ik 'vroeger' was (18 kilo lichter) is dit voor mij wel overgewicht.

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 11:05

Charos schreef:
Echt dramatisch is mijn gewicht inderdaad niet, maar ik heb er wel last van en in vergelijking met hoe ik 'vroeger' was (18 kilo lichter) is dit voor mij wel overgewicht.

In die zin kan ik je opvatting ook begrijpen Knipoog
Ik ben altijd flink geweest en bij mij is het gaanderweg gegaan en niet in korte tijd, dus veel verschil merk ik niet, op foto´s en kleding na dan! En dat is goed slikken... Scheve mond
Ik zit binnenkort dus waarschijnlijk aan een glutenvrij-dieet en daardoor bij Dieetiste, dus hoop ik dat ik er zo ook vanaf kom!

jiehaaa

Berichten: 5073
Geregistreerd: 28-08-05

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 11:08

Wat je eetpatroon betreft, wellicht is het beter om tussen de middag warm te eten. Dan krijg je genoeg energie binnen voor je werk en kan je ipv snaaien gewoon een bruine boterham eten als avondeten. Scijnt sowieso gezonder te zijn dan 's avonds pas warm te eten, het beste is een goed ontbijt en een stevige lunch, en 's avonds een lichte maaltijd omdat je dan toch gaat slapen.

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 11:20

je moet een ander eetpatroon ontwikkelen voor jezelf, je ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag
begin de ochten dus goed, tussen de middag fruit en iets van kwart en dan avond maal, of je neemt groente met vlees of je neemt aardappels of rijst met vlees of aardappel met groente niet alle drie. en veel water drinken en probeer veel te bewegen ga een keer extra rondje met je paard wandelen ga stukje fietsen met je kleine vent enz enz enz en koop geen dingen waarvan je weet dat je gaat snaaien... en als je toch trek krijgt tussen door dan neem je een appel of een plakje ontbijtkoek of een liga en niet te veel brood eten en zorg dat je stof wisseling aan de gang blijft!!

silver

Berichten: 2043
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Krommenie

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 11:37

Ik begrijp je frustratie maar al te goed hoor. Zelf ben ik mijn hele leven al wat zwaarder. Van alles geprobeerd, maar het lukte me gewoon niet. Maar dit jaar had ik er echt genoeg van en ben toen begonnen met het Sonja Bakker dieet. Daarnaast ben ik 3x in de week gaan sporten. Ondertussen doe ik niet meer het SB dieet, maar let ik gewoon zelf heel goed op mijn eten. Ben nu in 5 maanden tijd 18 kg afgevallen! Haha! Ben ook echt wel trots op mezelf dat ik het zo goed volhoud. Krijg veel complimentjes en aandacht en dat voelt natuurlijk helemaal goed! Knipoog Zelf wil ik er eigenlijk nog 7 kg af hebben, maar op dit moment staat het een beetje stil. Maarja, zoals het nu is ben ik ook al best tevreden hoor!

Voel me gewoon een stuk beter en kan eindelijk weer een beetje met positieve ogen naar mezelf in de spiegel kijken. Ook kleding kopen is een stuk leuker. Haha!

Probeer iig te werken aan een goed eetpatroon. Zorg ervoor dat je drie maaltijden op een dag eet. Let daarbij ook op de hoeveelheden. Als tussendoortje kun je het beste fruit eten of iets van een ontbijtkoekje. En natuurlijk is het altijd mooi meegenomen als je nog iets aan beweging kan doen. Maar het belangrijkste ingredient is nog wel doorzettingsvermogen!!! Dat was voor mij altijd het struikelblok, maar deze keer zat dat helemaal goed en daar pluk ik nu ook de vruchten van! Knipoog

Veel succes ermee! hoop dat het je gaat lukken! Knipoog

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 14:23

Charos schreef:
Ik ben 19 jaar dus om nu al voller te worden zie ik niet echt zitten, verder ben ik maar 1.65 dus ben ik met 70 kilo wel te zwaar.

Ik heb ook een vetkwab op mijn buik en lovehandles en wil +/- 15 kg afvallen dus ik vind wel dat het overgewicht is.

Ik ben inderdaad aan het Sonja Bakkeren, niet zo streng en strict als in het boek staat, maar gebruik het boek wel. Ik drink veel water (geen frisdrank meer en af en toe een sapje).


Als jij je niet aan het Sonja boek houd kun je er net ze goed mee stoppen... Je moet je er echt wel aan houden om ervoor te zorgen dat het werkt. Wees nou gewoon eens streng voor jezelf. Wie af wil vallen kan dat ook zeker... Lukt het niet, dan is je inzet gewoon te weinig. Niet banketstaaf maar doen..

Ik ben nu 3 weken bezig en nu onderhand alweer 4.2 kilo afgevallen... Vind het ook zeker moeilijk en het gaat verschrikkelijk langzaam. Maar je moet gewoon doorzetten...

Schrijf anders eens eerlijk in dit topic wat jij eet!!!!
Ben benieuwd!

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 14:26

Cyntje schreef:
Daar viel ik persoonlijk ook over Bloos
Ik ben ook 1.65 maar ik heb echt overgewicht,... nu waarschijnlijk te wijten aan een glutenallergie die zich jarenlang in mijn lichaam heeft uitgeleefd,...
Ik zou willen dat ik jou gewicht had Knipoog maar dat haalt natuurlijk niet weg dat het voor jou vervelend is, dat begrijp ik wel! Het is en blijft vervelend. Maar ik denk dat je met jouw gewicht en gewoon het Sonja boekje volgt, dat je echt wel weer terug op dat gewicht komt hoor! En heel veel drinken geeft ook een verzadigd gevoel!


Wat vind jij echt overgewicht?
En hoe kom je erachter dat het waarschijnlijk een glutenallergie is? Ik vraag dit uit interesse, geen aanval ofzo. Lachen

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 14:32

Drie vriendinnen van mij hebben ook Glutenallergie en hebben zeker geen overgewicht. En wat ik van het dieet weet kun je daar ook geen overgewicht van krijgen.

Charaz

Berichten: 24340
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 14:33

pearl_tje schreef:
Als jij je niet aan het Sonja boek houd kun je er net ze goed mee stoppen... Je moet je er echt wel aan houden om ervoor te zorgen dat het werkt. Wees nou gewoon eens streng voor jezelf. Wie af wil vallen kan dat ook zeker... Lukt het niet, dan is je inzet gewoon te weinig. Niet banketstaaf maar doen..

Ik ben nu 3 weken bezig en nu onderhand alweer 4.2 kilo afgevallen... Vind het ook zeker moeilijk en het gaat verschrikkelijk langzaam. Maar je moet gewoon doorzetten...

Schrijf anders eens eerlijk in dit topic wat jij eet!!!!
Ben benieuwd!


Ik houd me niet strikt aan het boek nee, maar wat is er mis met zelf opletten met wat je eet?

Ik eet ongeveer op een dag dat ik niet werk

s ochtends:
- 2 crackers
- 1 boterham
- beleg verschilt, doe nooit boter ergens op
- glas water

tussendoor:
- 1 cracker met kaas
- glas water

s middags:
- boterham met ei oid
- 2 crackers
- beleg verschilt
- glas vruchtensap

tussendoor:
- ijsje
- plak ontbijtkoek
- water

s avonds:
- avond maaltijd
- water

daarna:
- soms wat nootjes (japanse mix meestal)
- boterham (ja slechte gewoonte)
- glas frisdank
- water

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 14:35

pearl_tje schreef:
Drie vriendinnen van mij hebben ook Glutenallergie en hebben zeker geen overgewicht. En wat ik van het dieet weet kun je daar ook geen overgewicht van krijgen.


Ik denk dat je me niet begrijpt Knipoog
Ik heb jarenlang vanalles gegeten terwijl ze er nu achterkomen dat ik waarschijnlijk Coeliakie heb...
Dus ik moet dat dieet nog krijgen als het uitwijst dat ik dit heb!

Uhm andere bokker,... je hebt PB Knipoog

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 14:40

Er is helemaal niks mis mee met opletten wat je eet... Maar daardoor val je niet af, je blijft een beetje op het zelfde gewicht.

's ochtends: Laat de boterham eens weg!
tussendoor: vervang dit door een appel.
's middags: .....
Tussendoor: Laat het ijsje eens weg.
Avond: Schep 1 maal op en dan met mate 2/3 aardappelen geen jus klein stukje vlees en lekker veel groente(zonder saus)
'S avond.. Laat van maandag tot vrijdag de snacks eens weg heb je honger drink een glas water of neem een appel.

Frisdrank is helemaal slecht wil je iets meer smaak neem cristal clear!

Verder doorzetten doorzetten doorzetten.

Charaz

Berichten: 24340
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Het leed dat overgewicht heet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 14:44

Aan alleen 2 crackers heb ik s ochtends niet genoeg, ben bang dat ik dan tegen de vlakte ga.

Ik weet dat frisdrank slecht is (evenals vruchtensap, waar veel suiker in zit) drink van beide ook max. 1 glas op een dag.

Het is vooral het ontbreken van doorzettingsvermogen waardoor het me niet lukt en dan is dit topic toch wel een steuntje in de rug.

Ijsje is inderdaad erg slecht.

Droge aardappels vind ik niet te eten, ik eet er altijd maar 1 en doe daar wel een beetje jus over. Schep altijd wel veel groente op.